Jump to content

Fotball og alder


Gaston

Recommended Posts

Har alltid tenkt på det med alder når det gjelder fotball spillere. Igår spilte Claus Reitmaier for LSK i en alder av 41!

 

Vet dere om noen andre "gamle" eller "unge"?

Link to comment
Share on other sites

Guest AlexanderS
Fabregas(17)

Bergkamp(35/6) (Husker ikke helt...)

Lehmann(36) (snart, vel?)

 

Det var bare de arsenal-spillerne som jeg kommer på nå... ;)

9768[/snapback]

 

Sånn i farten: Tar forbehold om feil.

 

Fabregas er vel blitt 18.

 

Bergkamp er vel 36.

 

Lehmann er 35.

Link to comment
Share on other sites

Freddy Adu er 14 eller 15 tror jeg!

Så er det visst en 8-åring som er kjøpt opp av Real! Ryktene sier at han finta Zidane på rævva på trening! ;) Vet ikke hva han heter da..

 

wraney råni er vel 19?

 

Men ingenting slår Fabregas (18), "When he was only 17, he was better than roy keane!"

 

Frode Birkeland for KIL er vel ikke altfor ung! B) 34 tror jeg!

 

 

David Seaman var jo 40/41 når han la opp!

Link to comment
Share on other sites

Guest Van Persie

Verdens eldste fotballspiller i VM er Albert Roger Milla. Han spilte sin siste kamp i VM i 1994 for Kamerun mot Russland i California. Da var han 42 år og 39 dager. Han scoret også i denne kampen, noe som gjør ham til tidenes eldste målscorer i et VM-sluttspill.

 

Freddy Adu er vel den yngste fotballspilleren i verden nå. 15 år og superstjerne ;)

 

Tror ikke denne 8/9 åringen som har skrevet under for Real er så god. Han skrytes for mye opp i skyene, slik som mange andre. Adu er myyyyyyyyyye bedre.

Link to comment
Share on other sites

Aristoteles eller hva søren han heter, han spilte jo får en drittklubb i 3. divisjon i England i en alder av 65 eller noe sånn... skal se om jeg om jeg finner linken til han...tror det var en kamp mot Exeter eller no sånn...

 

:angry:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Aristoteles eller hva søren han heter, han spilte jo får en drittklubb i 3. divisjon i England i en alder av 65 eller noe sånn... skal se om jeg om jeg finner linken til han...tror det var en kamp mot Exeter eller no sånn...

 

:D

10277[/snapback]

 

Sokrates tenker jeg :o

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Aristoteles eller hva søren han heter, han spilte jo får en drittklubb i 3. divisjon i England i en alder av 65 eller noe sånn... skal se om jeg om jeg finner linken til han...tror det var en kamp mot Exeter eller no sånn...

 

;)

10277[/snapback]

 

Sokrates tenker jeg :D

11305[/snapback]

 

Socrates er fødd i 1954 og la i praksis opp som fotballspelar i 1990, 36 år gamal. Som ein pr-jippo vart han henta til ein engelsk klubb no i vinter. Veit ikkje om han var innpå, trur det var for kaldt :ph34r: Dersom han spelte nokre minutt så var det altså i ein alder av 51 år.

 

Men når man snakkar om å vere gamal og god, så kjem ein ikkje utanom Sir Stanley Matthews.

 

Sir Stanley Matthews spelte toppligafotball i England heilt til han var 50 år! Siste kamp var for Stoke mot Fulham i 1965. Han vart kåra til årets spelar i England to gongar, i 1948 og i 1963 (15 års mellomrom!), og årets spelar i Europa i 1956-då var han altså 41 år og danka ut legender som Ferenc Puskas og Alfredo di Stefano!!!!

 

mvh Stian

Link to comment
Share on other sites

Socrates er fødd i 1954 og la i praksis opp som fotballspelar i 1990, 36 år gamal. Som ein pr-jippo vart han henta til ein engelsk klubb no i vinter. Veit ikkje om han var innpå, trur det var for kaldt :ph34r:  Dersom han spelte nokre minutt så var det altså i ein alder av 51 år.

11979[/snapback]

Han fikk noen minutter i sesongen som gikk, 51 it is !!!

Link to comment
Share on other sites

Angående Socrates så har jeg funnet her på VG noen bra artikler:

 

Socrates til Garforth Town

Socrates store comeback

Socrates-comeback i snøen

Socrates nær scoring i comebacket

 

Og når jeg søkte så fant jeg en ganske så interessant artikel om at Romario skal "joine" Garforth Town. Jeg la også merke til datoen som er 12.03.05, så dette er sikkert ikke rykter...håper jeg.

 

Romario til England (Garforth Town)

 

GarforthTown.gif

Garforth Town's webside

Link to comment
Share on other sites

Har hørt en del om han før, men det er jo snakk om at han er altfor ung til å bli kjøpt opp av en klubb. Veldig god spiller, men om han blir så sinnsykt mye bedre er jeg ikke så sikker på....eller, vet ikke....

 

En kommende stor verdensstjerne vil jeg si

Her er forøvirg hjemmsida hans, hyperkobla :huh:

Hjemmesida til Jean Carlos Chera

Link to comment
Share on other sites

Guest Van Persie
Har hørt en del om han før, men det er jo snakk om at han er altfor ung til å bli kjøpt opp av en klubb. Veldig god spiller, men om han blir så sinnsykt mye bedre er jeg ikke så sikker på....eller, vet ikke....

 

En kommende stor verdensstjerne vil jeg si

Her er forøvirg hjemmsida hans, hyperkobla :huh:

Hjemmesida til Jean Carlos Chera

12135[/snapback]

Fine finter og driblinger, men han sinket spillet og farten mer enn han økte det.

Alle ser jo at han bruker flere sekunder på å drible seg forbi èn spiller.

Ikke at jeg kan bedre, for jeg kan knapt drible, men han sinker spillet som sagt.

Link to comment
Share on other sites

Last 10 Posts [ In reverse order ]Van Persie

Posted Today, 02:44 PM QUOTE(Gaston @ Jun 19 2005, 02:41 PM)

Har hørt en del om han før, men det er jo snakk om at han er altfor ung til å bli kjøpt opp av en klubb. Veldig god spiller, men om han blir så sinnsykt mye bedre er jeg ikke så sikker på....eller, vet ikke....

 

En kommende stor verdensstjerne vil jeg si

Her er forøvirg hjemmsida hans, hyperkobla 

Hjemmesida til Jean Carlos Chera

 

 

 

 

 

Fine finter og driblinger, men han sinket spillet og farten mer enn han økte det.

Alle ser jo at han bruker flere sekunder på å drible seg forbi èn spiller.

Ikke at jeg kan bedre, for jeg kan knapt drible, men han sinker spillet som sagt.

 

Hallo!! han er NI år!! kan du forvente deg mer av en niåring?

Link to comment
Share on other sites

Guest Van Persie
Last 10 Posts [ In reverse order ]Van Persie

Posted Today, 02:44 PM QUOTE(Gaston @ Jun 19 2005, 02:41 PM)

Har hørt en del om han før, men det er jo snakk om at han er altfor ung til å bli kjøpt opp av en klubb. Veldig god spiller, men om han blir så sinnsykt mye bedre er jeg ikke så sikker på....eller, vet ikke....

 

En kommende stor verdensstjerne vil jeg si

Her er forøvirg hjemmsida hans, hyperkobla

Hjemmesida til Jean Carlos Chera

 

 

 

 

 

Fine finter og driblinger, men han sinket spillet og farten mer enn han økte det.

Alle ser jo at han bruker flere sekunder på å drible seg forbi èn spiller.

Ikke at jeg kan bedre, for jeg kan knapt drible, men han sinker spillet som sagt.

 

Hallo!! han er NI år!! kan du forvente deg mer av en niåring?

12143[/snapback]

Nei.

Betyr jo at framtiden kommer til å være preget av sakte spill :huh: .

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...