Jump to content

Forumet for Dummys


termax

Recommended Posts

Siden jeg er en kløne på data, må jeg ofte ha ting inn med teskje. Jeg har lett en stund etter tips for å bruke forumet på en bedre måte, men klarer ikke å finne noe relevant. Er det noen av dere med peiling som gidder å sette opp en oversikt over hvordan man bruker forumet? Personlig kunne jeg godt tenke meg å:

 

- Lime inn bilder/grafikk/regneark/video (både fra nettet og fra egen harddisk)

 

Helt sikkert mange andre ting som kunne vært med i en slik oversikt. Avatarer, signaturer, grafikk fra telefoner osv.

 

Jeg drister meg til en liten takk på forhånd, mens vi alle sitrer i spenning for morgendagens kamp mot Liverpool. Et oppgjør som betyr MYE for min generasjon av Goonere.

Link to comment
Share on other sites

For å lime inn et bilde må du kopiere bildelinken (høyreklikk på det og klikk "kopier bildeadresse" eller lignende) og lime den inn (ctrl+v) mellom disse klammene: [i mg][/i mg] (fjern mellomrommene inni klammene. Jeg måtte ha dem der for at ikke forumet skulle tro at jeg prøvde å lime inn et bilde nå). Hvis du skal lime inn et bilde fra din egen harddisk, må dette først lastes opp eksternt. Du kan for eksempel registrere deg på www.photobucket.com/, laste opp der og følge samme prosedyre.

 

Videoer fra Youtube integreres automatisk når du kopierer linken til videoen (ved ctrl+c) i adressefeltet og limer den inn i posten din her. Har du en video på hardisken din, er det meget lett å laste den opp via Youtube. Du må bare registrere deg først (hvis du har en Google-konto fra før, for eksempel Gmail eller Google+, så kan du bruke den til å logge inn med). Du får opp en del alternativer når du skal laste opp videoen, slik at det er uproblematisk hvis du for eksempel ikke ønsker at videoen din skal være tilgjengelig for alle på Youtube via søk osv.

 

Det med regneark og slikt må jeg undersøke før jeg svarer på.

 

Et generelt tips til forumbrukere er å kikke gjennom forumet via "View New Content"-knappen under søkefeltet (øverst til høyre). Da får du opp alle de nyeste postene uten å måtte bla deg inn i hvert enkelt delforum.

 

Still gjerne flere spørsmål. :)

Link to comment
Share on other sites

Du kan for eksempel registrere deg på www.photobucket.com/, laste opp der og følge samme prosedyre.

Kan også bruke http://tinypic.com/ - der du slipper å registrere deg. Eller om du skal lime inn et bilde som allerede ligger på nettet kan du høyreklikke på bildet og trykke på "kopier bilde" og "lim inn" sammen med teksten du skal skrive her inne. Behøver da ikke de "img" kodene før og etter bildet.

Link to comment
Share on other sites

Kan også bruke http://tinypic.com/ - der du slipper å registrere deg. Eller om du skal lime inn et bilde som allerede ligger på nettet kan du høyreklikke på bildet og trykke på "kopier bilde" og "lim inn" sammen med teksten du skal skrive her inne. Behøver da ikke de "img" kodene før og etter bildet.

Eventuelt kan du laste ned Gyazo og markere området du skal ha bilde av, så blir det lastet opp så kan du bare kopiere inn lenken der du legger til bildet. Er overraskende praktisk

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...