Jump to content

Erich Honecker og prinsippielle diskusjoner


Tapapa

Recommended Posts

Chaz startet en tråd hvor han later som om han tar opp en prinsippiell diskusjon. Han skriver;

 

Det har kommet meg for øret at moderatorteamet, eller sjefsmoderator muligens, kjører en aldri så lite spesiell praksis på dette forumet. En praksis som får en til å tenke tilbake til det gamle DDR, eller muligens CCCP, regimet. Kan man få en bekreftelse på, eller aller helst en avkreftelse selvsagt, at moderatorteamet opererer med sensur av en eller muligens flere debatanter? At det samme teamet skal godkjenne hva den/de nyss nevnte faktisk skriver, før dette blir lagt ut? Har vi en Erich Honecker blandt våre moderatorer? Vennligst bekreft eller avkreft. Dette er for meg, og flere med meg, et SVÆRT VIKTIG spørsmål.

 

Det kan da ikke være en overraskelse, selv for Chaz, at meninger sensureres og at debattanter utestenges. Undertegnede har vært utestengt en uke for brudd på reglementet, noe som er greit nok det. Chaz har jo selv ivret for det mange ganger, et eksempler limes inn under;

 

Du verden.....er ikke dette utestengingsgrunn da vet ikke jeg. (post #212780)

 

Eller;

 

Du er INGEN Gooner! Burde vært utestengt! (post # 305)

 

Problemet for Chaz at på det gamle forumet hadde han en sterkere rolle og lyktes blant annet i å utestenge Marco etter å ha utsatt denne debattanten for hets i lang tid, sammen med sine venner. Det var et pinlig skue. Nå er det vel ikke så mange som bryr seg stort om det Chaz mener og han har ikke kommet noen vei med sine utestengelsesforslag. Fint er det, han er bare en debattant blant mange andre og hans mening betyr i grunn ikke mer enn andres.

 

Jeg stusser over at Chaz brått snur og blir forsvarer for et mer liberalt forum. Jeg har argumentert for det flere ganger og alltid møtt motbør fra Chaz. Han har blant annet skrevet følgende;

 

Jeg har da tidsnok fått advarsler, men det er lenge siden nå. Jeg forholder meg helt og holdent til forumets regelverk. I motsetning til enkelte andre. (post # 217884)

 

Eller;

 

Det finnes noe debatanter her inne som ønsker totalt anarki. Et anarki der alle kan skrive akkurat hva de vil og hvordan de vil. Fullstendig uavhengig av forumets regelverk samt normale normer. (post # 229485).

 

Pussig hvor opportunt det er å være for retningslinjene når det passer en selv og mot de samme retningslinjene når ansees formålstjenlig!

 

Nå rammer disse retningslinjene en venn av Chaz og da kommer han med stygge beskyldninger mot moderatorene som gjør en gratis innsats for supporterklubben vår.

 

Så til Chaz påstand om det finnes en Erich Honecker blant moderatorene våre. Jeg tror ikke det, men mener at det finnes en Erich Honecker blant debattantene, nemlig Chaz. Han røper seg vel litt senere i tråden han selv opprettet. Der skriver han;

 

Jeg har faktisk talt ikke brukt 15 år av mitt liv, hvorav 10 som leder, på denne supporterklubben, for å oppleve KGB tendenser, eller for å bruke uttrykket til en annen debatant på forumet, "brev- og besøkskontroll", av supporterklubbens debattforum.

 

Ære være deg for innsatsen du har lagt ned med oppstarten av supporterklubben Chaz, men per i dag er ikke din mening verdt noe mer enn noen andres. Du minner meg litt om «partieier» Carl I Hagen som virket sjokkert over at andre ikke vek unna posisjoner han ønsket, at han nærmest fortjente at de gjorde det fordi han bygget opp partiet. Eller kanskje som en Erich Honecker som mener at forumreglene skal gjelde for andre, men en selv og ens venner skal være hevet over dem?

 

La oss gjerne ta en debatt om retningslinjene i «forslag til forbedringer» tråden. Som du vet så er jeg får at man skal få lov til å bruke ordet «fitte», generelt syns jeg litt banning så absolutt hører hjemme på et fotballforum. Jeg har hørt fansen live på stadion også og språket deres er vel ikke akkurat så veldig sivilisert heller for å si det pent. I tillegg mener jeg det bør være lov å være forbanna, frustert etc på eget lag og de som føler for å få utløp for sine følelser så absolutt bør få lov til det. Kan jeg forvente støtte fra deg om disse tingene i framtiden?

Link to comment
Share on other sites

Jøss og bevares, her arkiveres det! Kan jeg få se mappa mi, Tapapa? :lol: Du skulle nok helst sett meg ute av forumet, du. Du får fortsette å benytte deg av klageretten. ;D

 

Vrøvl, jeg har aldri arguementert for å stenge noen ute. Dette i motsetning til deg. Jeg tenker prinsippielt, i motsetning til deg.

Link to comment
Share on other sites

 

Vrøvl, jeg har aldri arguementert for å stenge noen ute. Dette i motsetning til deg. Jeg tenker prinsippielt, i motsetning til deg.

 

No you don`t. Du liker ganske enkelt ikke undertegnede og det jeg står for. Det har jeg dog ingen problemer med. I "Åpent spørsmål til moderator..."tråden fokuserer du fullt og helt på meg og mine kommentarer. Du evner ikke å se det prisipielle i saken. Men du om det, som sagt.

Link to comment
Share on other sites

 

No you don`t. Du liker ganske enkelt ikke undertegnede og det jeg står for. Det har jeg dog ingen problemer med. I "Åpent spørsmål til moderator..."tråden fokuserer du fullt og helt på meg og mine kommentarer. Du evner ikke å se det prisipielle i saken. Men du om det, som sagt.

 

Vrøvl igjen. Jeg liker veldig mye av det du står for. Hvis du leser mine innlegg så merker du kanskje at jeg sjeldent kritiserer Wenger stort, han har gjort en kjempejobb i det store og hele. Jeg elsker klubben min uforbeholdent, akkurat som deg. Jeg er mye mindre opptatt av trofeer enn veldig mange og er imponert over hvordan vi fortsatt spiser kirsebær med de store med langt mer beskjedene ressurser. Jeg er veldig opptatt av å arbeide mot homohets, akkurat som deg. Jeg er stolt av den multikulturelle klubben min som har jøder, muslimer, kristne, svarte, hvite og gule blant sine viktigste bidragsytere (ledere og spillere).

 

På andre områder er jeg veldig uenig med deg. F.eks merker jeg at jeg ikke har noen behov for å være en Arsenalsupporter slik som de lokale i Islington og føle og tenke som dem. F.eks. hater jeg Manchester United langt mer enn jeg hater Tottenham. Jeg er lite opptatt av å lese Arsenals historie, jeg vet bare at i hele mitt bevisste liv har jeg vært en gooner. Arsenals historie samsvarer med mitt livs historie, eksempelvis husker jeg Pat jennings slapp inn et mål mellom beina mot Tottenham, da kjørte jeg moped. Jeg aner ikke hvilket årstall det var og merker at jeg ikke bryr meg om det heller. Jeg husker sorgen, følelsene ikke årstallet. Jeg er ikke interessert i å ha et intellektualisert forhold til klubben min.

 

Jeg har stor respekt for din historiekunnskap, det du har gjort for Arsenal supportere i norge, men etter mitt syn gir det deg ingen ekstra rettigheter som debattant her på forumet. Absolutt ingen!

 

Om jeg liker deg som person eller ikke, det vet jeg ikke. Jeg har jo aldri møtt deg, men jeg syns du stort sett er en elendig debattant. Andre syns du er en glitrende debattant og om slike ting vil det alltid være store uenigheter noe som strengt talt er positivt.

Link to comment
Share on other sites

 

Jeg er veldig opptatt av å arbeide mot homohets, akkurat som deg. Jeg er stolt av den multikulturelle klubben min som har jøder, muslimer, kristne, svarte, hvite og gule blant sine viktigste bidragsytere (ledere og spillere).

 

 

Her kan vi i hvertfall enes.

Link to comment
Share on other sites

Du må slutte å være så veldig opptatt av enkelte andre debatanter. Det lyser ganske krafig i dine innlegg, at det er person og ikke sak som er ditt kall til tider.

 

Du er flink til å bruke kraftige og usaklige ord/beskriveler mot andre, men anbefaler å se litt på hvordan du selv opptrer til tider på forumet. Du har mange gode innlegg, mange meninger jeg deler, men denne "sjefsrollen" du påtar deg; den passer ikke sammen med alt dette.

 

Og; jeg er vant til å få gode tilbakemeldinger fra deg, så jeg smiler nå Tapapa.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...