Jump to content

Har Royal league vært en suksess?


Guest Young Gun

Er Royal League en suksess?  

16 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Guest Young Gun

Må nesten se hva dere andre synes om royal league. Personlig har jeg ikke sett voldsomt mange av kampene, men de fleste jeg har sett har vært litt underholdende å se på. Spesielt i starten da målene florerte. Men om man skal se på publikumstilstrømningen må vel årets royal league sies å være noe mislykket.

Link to comment
Share on other sites

Men om man skal se på publikumstilstrømningen må vel årets royal league sies å være noe mislykket.

7500[/snapback]

 

Misslykket, tja. Ser vi på Brann som jeg først og fremst har følgt med, så er det værforholdene som har redusert publikumsnivået. På stadion var det vel bra besøk. De kampene som måtte gå innendørs, har hallen begrenset antall publikum.

 

Sportslig mener jeg at RL er en god ide, klubbene får en god matching istedet for å spille treningskamper mot 2- og 3- divisjonslag.

 

Men jeg mener at sluttspillet burde vært lagt opp som cup, og at man dermed hadde sluppet en meningsløs kamp som den som kommer mellom IFK og Brann. IFK er jo allerede klar for finalen, og begge lag kommer vel kanskje til å stille med reservelagene.

Link to comment
Share on other sites

Guest fakey

Jeg må nesten legge mye av skylden på TV Norge for at jeg ikke har fulgt med. Herregud TV Norge liksom, de kan jo ikke ha fotballkamper. Hadde vært bedre med TV2.

Link to comment
Share on other sites

Guest Van Persie

Synes det blir rotete med Tippeligaen og Royal League samtidig. Det blir for mange kamper for spillerne.

Publikumstallene har heller ikke vært noe særlig. Rundt 9000 på hver kamp vel. Det er skuffende for Rosenborg, Vålerenga og Brann ivertfall. Sikkert for de danske og svenske lagene også.

Men kampene har vært veldig underholdende. Masse flotte mål og bra spill, spesielt av de norske lagene :)

Link to comment
Share on other sites

Royal League har vel vært en suksess det.

Noen små forandringer som få til sluttspillet litt før så det ikke blir alt for mange kamper nå som serie spillet er i gang.

 

Er ikke 8000/9000 ett bra antall tilskueret midt på vintern?

Nå har det rktig nok ikek vært så mange som det på kampene, men man kan ikke forvente så mange når det er vinter i Norge.

Link to comment
Share on other sites

Guest GuanXi

Royal League har nok gitt klubbene verdifull matching, men førsteprioritet vil nok fortsatt være seriespill. Klimaet er nok den viktigste grunnen til at fotball aldri vil kunne bli stor utendørs vinteridrett i Skandinavia. Skal denne turneringen ha en fremtid må den nok flyttes til en tid på året da folk går for å se fotball utendørs.

Dette vil selvfølgelig føre til et tettere kampprogram for toppklubbene, men i fremtiden vil vi nok også her til lands se at de beste klubbene kan stille to jevngode lag.. rotére. Kunne kanskje også vært en idé at RL-mester var sikret deltakelse i CL.. noe som garantert hadde gitt turneringen mer prestisje.

 

Tror nok at RL kan ha en fremtid. Dersom det fortsatt skal være en turnering på vinterstid bør den være avsluttet før seriespillet starter.

Link to comment
Share on other sites

Guest Young Gun

Så fort det blir lagt kunstgress på baner rundt om i skandinavia tror jeg dette kan bli bra utendørsidrett!.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...