Jump to content

BPL Fanzone


taugooneren

Recommended Posts

Jeg stusser voldsomt over en ting angående programmet Fanzone som produseres av Premier League Productions. Jeg er overhodet ikke rasist om det skulle bli noe tvil om det, tvert i mot. Men dette programmet snakker som regel med folk fra Dubai, Quatar, Abu Dhabi, Singapore, eller Sør-Afrika. Det er jo Sky Sports som står for kringkastingen av Premier League i England, så det er grunnen til at ingen britiske kommer gjennom på tråden.

 

MEN, hvordan er det mulig at de få fra Norge som kommer gjennom gang etter gang etter gang heter Hamza, Abera, Luke osv? Navn som like godt kunne komt fra Midtøsten. Ikke en gang har jeg sett Ola, Per eller Rasmus. Er det kun nordmenn eller innvandrere med en annen enn en typisk etnisk norsk bakgrunn som ringer inn eller er det noen annet? Jeg forstår det bare ikke :P Det er på en måte veldig komisk, men også veldig merkelig. Hadde jeg mon tro hatt sjanse til å slått gjennom? Begynner å tvile litt, men må kanskje prøve en gang. Hehe.

 

Noen som har teori ang dette? Er det rett og slett late etniske nordmenn? :P

Link to comment
Share on other sites

Jeg stusser voldsomt over en ting angående programmet Fanzone som produseres av Premier League Productions. Jeg er overhodet ikke rasist om det skulle bli noe tvil om det, tvert i mot. Men dette programmet snakker som regel med folk fra Dubai, Quatar, Abu Dhabi, Singapore, eller Sør-Afrika. Det er jo Sky Sports som står for kringkastingen av Premier League i England, så det er grunnen til at ingen britiske kommer gjennom på tråden.

 

MEN, hvordan er det mulig at de få fra Norge som kommer gjennom gang etter gang etter gang heter Hamza, Abera, Luke osv? Navn som like godt kunne komt fra Midtøsten. Ikke en gang har jeg sett Ola, Per eller Rasmus. Er det kun nordmenn eller innvandrere med en annen enn en typisk etnisk norsk bakgrunn som ringer inn eller er det noen annet? Jeg forstår det bare ikke :P Det er på en måte veldig komisk, men også veldig merkelig. Hadde jeg mon tro hatt sjanse til å slått gjennom? Begynner å tvile litt, men må kanskje prøve en gang. Hehe.

 

Noen som har teori ang dette? Er det rett og slett late etniske nordmenn? :P

 

Nå ser jeg ikke på dette programmet så ofte, men jeg antar det skyldes at den fanzonen vi ser er en internasjonl versjon og at innringerne derfor kommer fra alle andre steder enn England. Jeg har merket meg at veldig mange ringer fra midtøsten og afrika og det de har felles er at det ikke er stor tidsforskjell mellom disse landene og England. Jeg har ikke sett en eneste innringer fra Kina og antar det skyldes en kombinasjon av tidsforskjellen og en generell liten interesser for EPL.

 

Grunnen til at det er relativt få som ringer fra Europa tror jeg skyldes at Engelsk fotball ikke er like stort i mange store europeiske land som Tyskland, Spania og Italia og det tidligere østeuropa. I afrika, i de deler jeg har kjennskap til, så er det EPL som er det store.

 

Jeg er ikke enig at de som ringer fra Norge, eller Sverige for den saks skyld bare har utenlandsklingende navn. Men at det er noen som ringer fra disse landene med utenlandskeklingende navn er stemmer, og det kan ikke være veldig overraskende.

 

Jeg tror i likhet med deg at menn (for det er nesten bare menn som ringer) med utenlandske navn ringer hyppigere enn deres andel av befolkningen skulle tilsi og jeg tror det skyldes at det er større interesse blant en innvandrere enn blant nordmenn som helhet. Spesielt er fotballinteressen helt ekstrem hos de fleste afrikanere jeg kjenner og de fleste afrikanere jeg møter holder faktisk med Arsenal :P

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...