Jump to content

Arsenals medisinske personell


Overmars

Medical staff  

19 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Det er ikke til å komme ifra at Arsenal sliter med skader på de fleste spillerne. Stadig har Arsenal en lang skadeliste, og ofte slår spillerne opp skadene sine.

 

Men hva er grunnen til at Arsenal har mange spillere som sliter med skader?

- Jeg tror at det medisinske personelle i Arsenal er for dårlig.

Helse_logo_1161598896.gif

 

Har ikke noen statistikk over skadetproblemet i klubben, men temaet diskuteres stadig. Noen mener blant annet at Arsenal har slitt ekstra med skader som muskelproblem siden Gary Lewin dro.

 

- Bendtner har nylig gått ut og klandret sin lyskeskade på Arsenal sitt personell. " Bendtner sa: Jeg vil ikke si at jeg har blitt behandlet feil, men det har vært enkelte situasjoner der det kunne vært gjort bedre, men la oss stoppe nå (Spørsmål knyttet til skade)"

 

Arshavin har også uttalte seg i saken: - "La oss si for meg var det alltid lettere å bli behandlet av Zenit St. Petersburg leger. Jeg kan ikke hevde jeg virkelig kjenner årsakene bak så mange skader i Arsenal."

 

 

For meg så har Arsenal et stort problem med sine leger. For mange forferdelig skader og langvarige skader. Om jeg ikke tar feil så har Arsenal det største skadeproblemet i Premier League. Noen må snart legger merke til dette og gjøre noe med det!

Link to comment
Share on other sites

Hvis det er slik at flere av våre skadeutsatte spillere har uttalt dette må det taes på fullt alvor.

Tror nok at Wenger uansett ville endevendt vårt medisinske apparat i jakten på årsaken til vårt skademareritt.

Det virker som vi mistet noe når Gary Lewin dro men vi hadde vel en del skader også mens han var her??

Tror som sagt mange ganger tidligere at årsaken til skadene skyldes flere ting og at det er et sammensatt årsaksbilde.

Link to comment
Share on other sites

Hadde skrevet et lengere innlegg, men så klarte jeg på et utrolig klumsete vis å krysse ut fanen... :)

 

La gå;

 

Jeg skal ikke med sikkerhet si at vårt medisinske personell ikke er av tipp-topp klasse, men jeg føler spillestilen vår har en mer avgjørende rolle i skademarerittet vårt. Våre spillere er veldig gode til å provosere motstanderne ved å kjøre lekre finter, spille en utrolig hurtig fotball og det er ikke til å stikke under en stol at de fleste spillerne våre veier rundt 45 kg. Da er kanskje den enkleste måten å stoppe oss på ved å hoppe inn i susende taklinger og være beinharde mot oss.

 

Skrekkeksemplene på dette er selvsagt Eduardo og Ramseys gruelige benbrudd. Jeg tror heller ikke det er tilfeldig at to av benbruddene de siste årene i Premier League involverer to av våre spillere. Faktisk skal vi være glad det kun har blitt med de to.

 

Når det gjelder vår tidligere sjefs-fysioterapeut, Gary Lewin, så har jeg i ettertid lest at han skal ha æren for at Eduardo ikke er uføretrygda den dag i dag. Også John Terry har takket Gary, men den gang for at han faktisk har reddet livet hans.

 

Nå er det jo slik at Gary Lewins kusin, Colin Lewin tok over Garys rolle en gang i 2008. Jeg tror at begge disse to er veldig habile fysioterapeauter, og nå som Gary er fysioterapeut for Englands landslag, så sier det litt om hans kunnskaper. Forstatt må man selvsagt sette spørsmålstegn til det medisinske apparatet når vi får såppas mange, og ikke minst merkelige, skader hver eneste sesong. At de får kritikk fra spillerne gjør at jeg virkelig føler dette er noe å dra lengere.

 

Men hva vet vel jeg?

Link to comment
Share on other sites

Hadde skrevet et lengere innlegg, men så klarte jeg på et utrolig klumsete vis å krysse ut fanen... :)

 

La gå;

 

Jeg skal ikke med sikkerhet si at vårt medisinske personell ikke er av tipp-topp klasse, men jeg føler spillestilen vår har en mer avgjørende rolle i skademarerittet vårt. Våre spillere er veldig gode til å provosere motstanderne ved å kjøre lekre finter, spille en utrolig hurtig fotball og det er ikke til å stikke under en stol at de fleste spillerne våre veier rundt 45 kg. Da er kanskje den enkleste måten å stoppe oss på ved å hoppe inn i susende taklinger og være beinharde mot oss.

 

Skrekkeksemplene på dette er selvsagt Eduardo og Ramseys gruelige benbrudd. Jeg tror heller ikke det er tilfeldig at to av benbruddene de siste årene i Premier League involverer to av våre spillere. Faktisk skal vi være glad det kun har blitt med de to.

 

Når det gjelder vår tidligere sjefs-fysioterapeut, Gary Lewin, så har jeg i ettertid lest at han skal ha æren for at Eduardo ikke er uføretrygda den dag i dag. Også John Terry har takket Gary, men den gang for at han faktisk har reddet livet hans.

 

Nå er det jo slik at Gary Lewins kusin, Colin Lewin tok over Garys rolle en gang i 2008. Jeg tror at begge disse to er veldig habile fysioterapeauter, og nå som Gary er fysioterapeut for Englands landslag, så sier det litt om hans kunnskaper. Forstatt må man selvsagt sette spørsmålstegn til det medisinske apparatet når vi får såppas mange, og ikke minst merkelige, skader hver eneste sesong. At de får kritikk fra spillerne gjør at jeg virkelig føler dette er noe å dra lengere.

 

Men hva vet vel jeg?

Har vi egentlig noe mer skader enn andre lag?? United, Chelsea, Spurs, Liverpool... Det tror jeg faktiks ikke! Stallen er for dårlig og derfor blir vi mer rammet enn de andre, ergo mer synlig!

Link to comment
Share on other sites

Har vi egentlig noe mer skader enn andre lag?? United, Chelsea, Spurs, Liverpool... Det tror jeg faktiks ikke! Stallen er for dårlig og derfor blir vi mer rammet enn de andre, ergo mer synlig!

 

Jeg tror vi har flere skader en disse lagene.. United var litt skadeplaget iår, men vi er det hvert år. Vi får også skader på veldig viktige spillere også.

Link to comment
Share on other sites

Har vi egentlig noe mer skader enn andre lag?? United, Chelsea, Spurs, Liverpool... Det tror jeg faktiks ikke! Stallen er for dårlig og derfor blir vi mer rammet enn de andre, ergo mer synlig!

 

 

Svaret på ditt spørsmål er et rungende JA, vi har hatt omtrent dobbelt så mange skader som både manu og chelsky har hatt denne sesongen.

Skadesituasjonen deres har vært tilnærmelsesvis normal.

Vi hadde i perioder et bedre lag på sidelinjen enn vi hadde på banen.

Dvs 13 spillere skadet inkludert Almunia, Gallas, Vermaelen, Clichy, Gibbs, Fabregas, Arshavin, og van Persie.

Da blir disse påstandene om dårlig stall uhyre tynne.

Hva hvis manu hadde manglet van der saar, ferdinand, vidic, rooney, valencia, evra, scholes og berbatov samtidig, hvordan hadde stallen til manu da sett ut??

Stallen til chelsky er nok bredere enn Arsenals men tenk tanken om at chech, terry, alex, lampard, ballack, drogba, essien og kalou hadde vært skadet samtidig i en lengre periode, hvordan hadde det gått??

Skadeproblematikken er det aller viktigste spørsmålet for oss denne sommeren, med en normal skadesituasjon denne sesongen tror jeg vi hadde tatt pokalen hjem igjen.

Link to comment
Share on other sites

Svaret på ditt spørsmål er et rungende JA, vi har hatt omtrent dobbelt så mange skader som både manu og chelsky har hatt denne sesongen.

Skadesituasjonen deres har vært tilnærmelsesvis normal.

Vi hadde i perioder et bedre lag på sidelinjen enn vi hadde på banen.

Dvs 13 spillere skadet inkludert Almunia, Gallas, Vermaelen, Clichy, Gibbs, Fabregas, Arshavin, og van Persie.

Da blir disse påstandene om dårlig stall uhyre tynne.

Hva hvis manu hadde manglet van der saar, ferdinand, vidic, rooney, valencia, evra, scholes og berbatov samtidig, hvordan hadde stallen til manu da sett ut??

Stallen til chelsky er nok bredere enn Arsenals men tenk tanken om at chech, terry, alex, lampard, ballack, drogba, essien og kalou hadde vært skadet samtidig i en lengre periode, hvordan hadde det gått??

Skadeproblematikken er det aller viktigste spørsmålet for oss denne sommeren, med en normal skadesituasjon denne sesongen tror jeg vi hadde tatt pokalen hjem igjen.

Helt enig. Uten skader hadde vi tatt hjem pokalen. Men en sesong uten skader på viktige spillere ser ut til å være umulig for Arsenal.

Viktig at klubben tar tak i dette problemet!

Link to comment
Share on other sites

Helt enig. Uten skader hadde vi tatt hjem pokalen. Men en sesong uten skader på viktige spillere ser ut til å være umulig for Arsenal.

Viktig at klubben tar tak i dette problemet!

 

 

Vi kommer vel aldri til å oppleve en sesong uten skader på viktige spillere, og det gjør vel heller ikke de andre topplagene.

Jeg har imidlertid en drøm om at vi skal komme ned på et nivå likt med de andre lagene, og ikke dobbelt så mange skader.

Det tror jeg ville vært nok til at vi hadde hentet hjem flere pokaler neste sesong.

Det medisinske apparatet er opplagt en viktig ting, men det føles veldig naturlig å holde dette opp mot den fysiske treningen vi foretar foran og underveis i sesongen.

Bredden i stallen, dvs kvaliteten på spiller nr 15-25 må også være grunnlag for kritisk vurdering, men her vil vel et års videreutvikling av talentene bety noe.

Håper imidlertid IKKE vi forandrer spillestil i frykt for å bli skadet, det ville vært trist for fotballen.

Vi får håpe AW fortsetter å sette søkelyset på dommerens rolle i dette momentet, ingen tvil om at dommerne i England enkelte gang slipper det fysiske spillet litt for langt før de griper inn.

Deres jobb er å beskytte spillerne mot skader ala Eduardo og Ramsey.

Jeg tror denne evalueringen er en viktigere jobb å gjøre enn å kjøpe nye spillere faktisk, og da sier jeg IKKE at jeg ikke ønsker erstatning for Silvestre :)

Link to comment
Share on other sites

Som RP7 har sagt flere ganger tidligere kommer de fleste skadene av taklinger og sammenstøt noe som det medisinske personell ikke kan beskytte mot. At spillerne våre er lette og spillestilen vår er sånn den er hjelper heller ikke på skadene, jeg tror vi har et meget bra medisinsk støtteapparat, vi hadde også mange skader når vi hadde G.Lewin, som allerede da jobbet for England på deltid.

 

Tenk hvor mange skader vi hadde hatt i år hvis vi ikke hadde hatt Campbell, Vermaelen og Song til å beskytte spillerne våre i år :)

Link to comment
Share on other sites

Kanskje Wenger henter inn unge talenter på fysio-siden også? ;)

De får jo hvertfall mye tillit og erfaring, akkurat som fotballspillerne i klubben! :)

 

Gjerne det hvis det viser seg at fysioene som er der ikke funker ;)

Hvis vi blir i nærheten like gode på fysio-siden som på spiller-siden er jeg ikke bekymret.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...