Jump to content

NM Cup


Overmars

Recommended Posts

Den norske cupen er i full gang.

 

I denne tråden kan alt rundt NM-cupen tas opp. Kamper, bilder, filmer, resultater, synspunkt, trekninger osv.

 

 

I dag kom de første cup bombene. Vålerenga tapte for FK Tønsberg, og Brann tapte mot Fyllingen.

Link to comment
Share on other sites

Ja. Herlig med litt Cup bomber, spesielt når det er to store lag som Vålerenga og Brann! Følger med Kristiansund - Ranheim nå. Der står det 1-1 og det spilles ekstraomganger.

Hadde vært artig om et lag fra 2.divisjonen kom til Finalen, men det er vel for mye å be om. Selv tror jeg at Tromsø stikker av med Cup-pokalen iår.

Link to comment
Share on other sites

Tror du virkelig at Helgerud blir cupmester i 2010 også?

 

Der kom brillene på igjen Tusmo? Dette fører til en tirade. Mulig du bare drar i foten min her, men det er nok av romsdalinger som fortjener en tirade. Aller helst av noen mer skriveføre enn meg. Men men. Here goes:

 

Utrolig hvor langsinte og dårlige tapere dere Romsdalinger er. Greit å sure seg over en dommer som hadde en dårlig dag (mulig Helgerud og andre norske dommere har mange dårlige dager. Det virker i alle fall som om cupfinalen heller var regelen enn unntaket ift. dømming.), men at dere fortsatt månedsvis etter kampen ikke er i stand til å akseptere tapet og gratulere AaFK med gullet blir for meg bare smålig! Hoseth og Berg Hestad klarte det rett etter kampen, all ære til de, Jonevret har ennå ikke klart det, og fortsetter å snakke om dommeren ("Jag har slutat å kommentera dommerna efter cupfinalen"). Det var ikke AaFK som dømte, og selv ikke Røkke himself hadde tilbudt AaFK omkamp om ti tusen sunnmøringer hadde stått på døra hans og sutret over dårlig dømming.

 

Molde tapte for et AaFK som kjempet til siste sekund, SELV OM utvisningen til Carlsen var diskutabel, og SELV OM det ene målet til Dioufen trolig burde vært avblåst angrep på Skiri. Og ja, mulig du vil nevne noen andre situasjoner som feilaktig gikk i favør AaFK. Jeg ser selvfølgelig også selv at AaFK var heldige med dommeren totalt sett, men påstanden om at Helgerud ene og alene gav AaFK gullet vil jeg definitivt ikke være med på.

 

Skal vi sunnmøringer ikke få lov til å glede oss over gullet fordi der var mange diskutable situasjoner i kampen? Ja, da kan like godt hele norge slutte å glede seg over å vinne noe som helst.

 

 

 

Så det er på tide å ta av deg brillene Tusmo, og kysse den hårete ræva mi :)

Link to comment
Share on other sites

Neste runde i NM er trekt.

 

9. juni:

Sarpsborg 08 - Hønefoss

Follo - Lillestrøm

Lyn - Strømsgodset

Stabæk - FK Tønsberg

Strømmen - Fredrikstad

Kongsvinger - Nybergsund IL Trysil

Sandefjord - Moss

Odd Grenland - Mjøndalen

Haugesund - Bryne

Løv-Ham - Aalesund

Molde - Sogndal

Rosenborg - Alta

Bodø/Glimt - Ranheim

Tromsdalen - Tromsø

 

10. juni:

Fyllingen - Viking

Start - Sandnes Ulf

 

Kan Fyllingen og FK Tønsberg komme med flere CupBomber?

Tror forresten at Aalesund ryker borte mot Løv-Ham

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Tror forresten at Aalesund ryker borte mot Løv-Ham

Haha. Hva var det jeg sa. Synd jeg ikke la inn en odds gitt. Artig med flere cupbomber. Ut i fra resultat, så virker det som om Molde og Lillestrøm ble knust! Men resultat kan jo lyve.

 

Tro om det blir noen tippeliga-lag i finalen?

Link to comment
Share on other sites

Synd med AaFK, men spiller man så elendig, kan man ikke forvente å vinne.. Morsomt å se Rekdals tirade etter kampen.

 

Ser at dommeren snøt Molde for cupgullet i år igjen.

Rekdal var jo som en sint lemmen etter kampen.

Artig at Tønsberg klarte nok en bragd. Håper Hereides menn får kjørt seg mot Fyllingen i dag.

Link to comment
Share on other sites

Synd med AaFK, men spiller man så elendig, kan man ikke forvente å vinne.. Morsomt å se Rekdals tirade etter kampen.

 

Ser at dommeren snøt Molde for cupgullet i år igjen.

Snytt for tre soleklare straffespark bare. I tillegg til 80%, jeg overdriver faktisk ikke, feile avgjørelser av dommeren. Heldigvis var vi så rævva at vi fortjente å ryke ut, men Sælen bør ikke få dømme flere kamper på toppnivå.

Link to comment
Share on other sites

Der kom brillene på igjen Tusmo? Dette fører til en tirade. Mulig du bare drar i foten min her, men det er nok av romsdalinger som fortjener en tirade. Aller helst av noen mer skriveføre enn meg. Men men. Here goes:

 

Utrolig hvor langsinte og dårlige tapere dere Romsdalinger er. Greit å sure seg over en dommer som hadde en dårlig dag (mulig Helgerud og andre norske dommere har mange dårlige dager. Det virker i alle fall som om cupfinalen heller var regelen enn unntaket ift. dømming.), men at dere fortsatt månedsvis etter kampen ikke er i stand til å akseptere tapet og gratulere AaFK med gullet blir for meg bare smålig! Hoseth og Berg Hestad klarte det rett etter kampen, all ære til de, Jonevret har ennå ikke klart det, og fortsetter å snakke om dommeren ("Jag har slutat å kommentera dommerna efter cupfinalen"). Det var ikke AaFK som dømte, og selv ikke Røkke himself hadde tilbudt AaFK omkamp om ti tusen sunnmøringer hadde stått på døra hans og sutret over dårlig dømming.

 

Molde tapte for et AaFK som kjempet til siste sekund, SELV OM utvisningen til Carlsen var diskutabel, og SELV OM det ene målet til Dioufen trolig burde vært avblåst angrep på Skiri. Og ja, mulig du vil nevne noen andre situasjoner som feilaktig gikk i favør AaFK. Jeg ser selvfølgelig også selv at AaFK var heldige med dommeren totalt sett, men påstanden om at Helgerud ene og alene gav AaFK gullet vil jeg definitivt ikke være med på.

 

Skal vi sunnmøringer ikke få lov til å glede oss over gullet fordi der var mange diskutable situasjoner i kampen? Ja, da kan like godt hele norge slutte å glede seg over å vinne noe som helst.

Så det er på tide å ta av deg brillene Tusmo, og kysse den hårete ræva mi :)

 

Beklager mitt sene svar, kjære Runkie, men jeg har ikke sett innlegget ditt før nå. Har blitt lite forumsime på meg i det siste, og derfor har jeg ikke sjekket her så nøye. Håper du tilgir meg.

 

1. Jeg drar deg til stadighet i foten, Runkie, men det er ikke tilfellet her.

 

2. Godt mulig at mange romsdalinger fortjener en tirade, men det gjør jaggu meg mange sunnmøringer også. Skammelig at dere gnåler om hvor fortjent cupgullet var.

 

3. Mellom linjene mener du at det var god dømming i denne kampen. Jeg er sikker på at samtlige nøytrale tilskuere til denne kampen er enige med meg i at Molde burde vært norgesmester 2009. Tror ikke jeg er den eneste her som bør sjekke brillene sine. Menmen, dømt er dømt og spist er spist.

 

4. Gnålesund skal ha honnør for innsatsen sin, ja.

 

5. Ålesund burde være glad for ikke å ha blitt redusert til ti mann i første omgang, da en med fæl farge på drakten(husker desverre ikke hvilken) trampet med overlegg på magen til Tioune.

 

6. 1-1 målet burde vært frispark på grunn av filming. Jeg så det ikke selv fra min posisjon på tribunen, men så det i reprise etterpå.

 

7. I tillegg var det flere situasjoner der dommeren feilaktig dømte imot Molde. Det er såpass lenge siden nå at jeg ikke husker alt, men det var mistenkelig mange tvilsomme avgjørelser som gikk til Gnålesund.

 

8. Hvem skal så kysse hvem? Rævva mi er sikkert minst like hårete som di, her mangler emipisk dokumentasjon, men jeg har flere vitneskildringer av at rævva mi er VELDIG hårete.

 

9. Dette er mitt syn på saken, og det hjelper neppe å krangle over dette nå. Vi holder begge med møkkalag for tiden, og jeg gidder egentlig ikke å tygge drøv over dette lenger.

 

10. Ellers da, planer for sommeren, Runkie?

Link to comment
Share on other sites

Beklager mitt sene svar, kjære Runkie, men jeg har ikke sett innlegget ditt før nå. Har blitt lite forumsime på meg i det siste, og derfor har jeg ikke sjekket her så nøye. Håper du tilgir meg.

 

1. Jeg drar deg til stadighet i foten, Runkie, men det er ikke tilfellet her.

 

2. Godt mulig at mange romsdalinger fortjener en tirade, men det gjør jaggu meg mange sunnmøringer også. Skammelig at dere gnåler om hvor fortjent cupgullet var.

 

3. Mellom linjene mener du at det var god dømming i denne kampen. Jeg er sikker på at samtlige nøytrale tilskuere til denne kampen er enige med meg i at Molde burde vært norgesmester 2009. Tror ikke jeg er den eneste her som bør sjekke brillene sine. Menmen, dømt er dømt og spist er spist.

 

4. Gnålesund skal ha honnør for innsatsen sin, ja.

 

5. Ålesund burde være glad for ikke å ha blitt redusert til ti mann i første omgang, da en med fæl farge på drakten(husker desverre ikke hvilken) trampet med overlegg på magen til Tioune.

 

6. 1-1 målet burde vært frispark på grunn av filming. Jeg så det ikke selv fra min posisjon på tribunen, men så det i reprise etterpå.

 

7. I tillegg var det flere situasjoner der dommeren feilaktig dømte imot Molde. Det er såpass lenge siden nå at jeg ikke husker alt, men det var mistenkelig mange tvilsomme avgjørelser som gikk til Gnålesund.

 

8. Hvem skal så kysse hvem? Rævva mi er sikkert minst like hårete som di, her mangler emipisk dokumentasjon, men jeg har flere vitneskildringer av at rævva mi er VELDIG hårete.

 

9. Dette er mitt syn på saken, og det hjelper neppe å krangle over dette nå. Vi holder begge med møkkalag for tiden, og jeg gidder egentlig ikke å tygge drøv over dette lenger.

 

10. Ellers da, planer for sommeren, Runkie?

 

Takk for svar. Bedre sent enn aldri;)

 

Vi har forskjellige briller, og vil naturlig nok vurdere kampen deretter. Jeg synes ikke dommeren dømte godt. Som du ser i mitt innlegg, så sier jeg meg selvfølgelig enig i at dommeren nok dømte mer for AaFK enn andre veien, men etter kampen og i tiden etter har det vært et ensidig fokus på situasjonene som gikk mot Molde, og sytingen og sutringen har pågått så lenge at det virker å ha hatt en suggerende effekt.

 

Alle lag har vært uheldige med faktorer utenfor klubbens kontroll, om det er dommere eller uheldig plasserte vanndammer og ujevnheter i underlaget. Og det er lov å sure seg og kjefte over disse tingene.

 

MEN mitt hovedpunkt i tiraden var egentlig at jeg mener at Moldebrillene har blitt så tykke og sutringen så dyp, at folkeskikken på andre siden av fjorden har forsvunnet. Vi kjøpte og betalte ikke dommeren. AaFK ble cupmester og fortjener en gratulasjon, om seieren var fortjent eller ikke.

 

Ditt første innlegg om at "Helgerud ble cupmester i fjor" gjorde at jeg plasserte deg i den båsen jeg prøver å beskrive. Jeg er heller ikke interessert i å diskutere kampen noe mer. Føler at jeg har brukt nok tid av mitt liv på det.

 

Til sommeren skal jeg ha litt ferie, ta med ungene på badestranda, besøke familien og selvfølgelig innom sommerfesten på Giske!

 

Du får kose deg i sommer med den hårete rumpa di du også;)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...