Jump to content

De fire store i engelsk fotball...


piscator

Recommended Posts

Tørr jeg spørre hvorfor i huleste Wayne Rooney får så mye oppmerksomhet i media, og hvorfor han er storfavoritt til å vinne diverse priser, når han fortsatt har et langt steg opp til Didier Drogba?

 

Hvis vi ser på statistikk for 2009/2010 sesongen, så står Wayne Rooney igjen med 5 assists og 26 mål. Det er veldig impnerende, for all del.

 

Men om vi ser på Didier Drogba, sitter han igjen med hele 13 assists og 29 mål. Spør du meg, så er Didier Drogba fortsatt et veldig langt steg foran alle spissene i Premier League.

 

Og bare som det er sagt, så har begge spilt 32 kamper.

 

Ikke misforstå, jeg hater Drogba og Chelsea. Men jeg hater også at det er media som skal bestemme hva og hvem folk skal like. De har for stor innflytelse, rett og slett.

 

Hva synes dere om denne saken? Er Rooney en verdig vinner som årets spiller, eller er han fortsatt et steg bak Drogba? Husk å legge følelsene til side før dere svarer....

Link to comment
Share on other sites

Hva synes dere om denne saken? Er Rooney en verdig vinner som årets spiller, eller er han fortsatt et steg bak Drogba? Husk å legge følelsene til side før dere svarer....

 

For meg Rooney en verdig vinner, noe annet ville faktisk overrasket meg om noen andre enn han hadde blitt årets spiller i år. Ikke glem at Drogba spiller på et mye bedre offensivt lag. Chelsea scoret over 100 mål i år, noe som er utrolig imponerende, og superstjerna Drogba får egentlig ganske mye "gratis". Ikke misforstå, Drogba er en klassespiller (desverre). Men Rooney spiller på så mye mer enn bare mål. Det arbeidet han gjør for resten av laget er helt unikt, og når Rooney ikke spiller, så kan vi se hvor mye midtbanen til United sliter. For da har dem ingen Rooney som kan komme dypt i banen for å hente ballen. Rooney er den hele kreative drivkraften i United, og han er nesten egenhåndig ansvarlig for at United havnet foran Arsenal på tabellen i år.

 

Desverre er Rooney en klassespiller, og en spiller vi nok desverre må slite med i mange år fremover. B)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...