Jump to content

Reklamering for alkohol i Norge


taugooneren

Recommended Posts

http://www.vg.no/sport/fotball/engelsk/art...hp?artid=556401

 

Jeg leste dette. Jeg forstår denne regelen, men jeg trodde ikke det ble tatt såpass seriøst. Fordi at Liverpool kommer til Norge for å spille mot Lyn, må Carlsberg av. Det er greit nok. Nå husker ikke jeg hvordan det var under CL på Lerkendal. Men når Champions League kamper spilles i Norge, blir det da kamper uten "Heineken" på reklameskilta? Det er jo en fast sponsor i CL. Merkelig hvis det går fint for UEFA og Heineken at sponsoren blir droppet, hvis ikke blir jo den loven brutt, eller? Noen som vet?

 

Jeg driter egentlig i det, jeg bryr meg hverken om Carlsberg eller Heineken, holder med Cola for min del, men hadde vært greit å visst. :P

Link to comment
Share on other sites

Jeg er glad for å se at det blir reagert på enkelte ting. Nå blir jo denne saken reklame i seg selv, men det er viktig å følge en del prinsipper.

 

Dette blir fort en politisk diskusjon (hvilket strider mot forumreglene), men jeg har lyst til å si såpass at jeg ikke synes at reklame for alkoholholdige varer hører hjemme noe sted i verden. Ikke alkoholen i seg selv heller.

Link to comment
Share on other sites

Sant nok, Zaldor. Tenkte egentlig ikke over at det kunne bli en politisk diskusjon. Lurte egentlig bare på om noen visste om alkohol-sponsoren til UEFA blir fjernet i Champions League kamper på norsk jord.

 

Kunne i grunnen tatt det opp i min egen tråd, som er helt genial; "Totalt Off Topic, ta opp filleting som ikke trengs å lage ny tråd til". Det er taugooneren i et nøtteskall, det. ;)

 

Men helt seriøst, hvis moderatorer ser dette som et brudd på reglene er det bare å slette. Jeg klarer meg. :P

 

Forøvrig enig med deg Zaldor, om det du skrev usynlig, uten at det skal bli noe diskusjon ut av det. ;)

Link to comment
Share on other sites

En vakker sang :

 

JA, JEG ELSKER

 

 

Mel. Ja, vi elsker. Tekst: Ragnar Nybro

 

 

 

Ja, jeg elsker dette brygget som det stiger opp.

 

Perler speiler lys og skygge under skumhvit topp.

 

Lenge, lenge har jeg ventet på det friske brus,-

 

hver gang øl igjen blir skjenket stolt i høye krus!

 

hver gang øl igjen blir skjenket,- skjenket stolt i høye krus!

 

 

 

Øl er mer enn mat og drikke,- stemmer sinnet opp.

 

Øl gir bot for kremt og hikke, sunt for sjel og kropp.

 

Øl skal drikkes før det dovner,- gjennom snehvitt skumm

 

Og den siste før du sovner, og din sang blir stum.

 

Og, den siste før du sovner, og din sang, din sang blir stum.

 

 

 

Ja, jeg elsker dette brygget som det renner ned.

 

Det har gitt meg mye hygge, velbehag og fred.

 

Dypt ærebødig går min tanke til den første mann,-

 

til den tørste sjel som blandet humle, malt og vann!

 

til den tørste sjel som blandet,- blandet humle, malt og vann!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...