Jump to content

Fotballkortbaluba


oleper

Recommended Posts

Du kan jo ikke google bilder...?!?

 

Skrev jeg at jeg skulle google bildene ? Nei..

 

For å ta et eksempel: Newcastle-spilleren på øverste rad vet jeg ikke hvem er, men ved å lete litt rundt og prøve diverse søk, skulle jeg nok ha funnet noen navn jeg kunne plotta inn.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 59
  • Created
  • Last Reply

73-76-113

 

Regnet med denne falt i smak hos deg, ja :closed:

 

73 - Har scoringsrekorden for flest mål i en landskamp.

76 - Sveitser, mest kjent for å være grunnlegger av en helt grei spansk klubb.

113 - Sjekk den nesa! Svært kjent manager som har vært innom Nederland, Tyskland og Spania. Ikke gjort det så verst heller faktisk.

Link to comment
Share on other sites

Og da er du ferdig???

 

Ja. Det første 170 kom ganske lett, opp til 190 måtte det seriøs googling til og derfra opp til 197 var det alvorlig zooming av bilder. De siste tre fikset AnabOle. To av dem hadde jeg nok kommet frem til før eller senere, men vår venn sveitseren hadde sittet alvorlig langt inne - om noensinne.

 

Aner ikke hvem nr. 65 er. Har ikke dette foran meg nå. Kan hinte om det da jeg kommer hjem, eller noen andre kan .....

Link to comment
Share on other sites

Og da er du ferdig???

Spiller nr.65 er vel vokalisten i Maroon 5? :closed:

 

Mangler 39 nå

 

65 - Italiensk spiss som har vært innom Ukraina og Spania, men som har spilt det aller meste av sin karriere i Italia. Har spilt for 10 forskjellige klubber i Italia, har 6 landskamper og 3 mål. Stor Livorno-fan!

Link to comment
Share on other sites

Ja. Det første 170 kom ganske lett, opp til 190 måtte det seriøs googling til og derfra opp til 197 var det alvorlig zooming av bilder. De siste tre fikset AnabOle. To av dem hadde jeg nok kommet frem til før eller senere, men vår venn sveitseren hadde sittet alvorlig langt inne - om noensinne.

 

Aner ikke hvem nr. 65 er. Har ikke dette foran meg nå. Kan hinte om det da jeg kommer hjem, eller noen andre kan .....

Synes bare det hørtes veldig rart ut at du sleit med van Gaal, men vet UMULIGE som f.eks:

12, 22, 31, 61, 89, 94 og 103!

 

65 - Italiensk spiss som har vært innom Ukraina og Spania, men som har spilt det aller meste av sin karriere i Italia. Har spilt for 10 forskjellige klubber i Italia, har 6 landskamper og 3 mål. Stor Livorno-fan!

Luca, ja... :P

Link to comment
Share on other sites

Synes bare det hørtes veldig rart ut at du sleit med van Gaal, men vet UMULIGE som f.eks:

12, 22, 31, 61, 89, 94 og 103!

Luca, ja... :P

 

Egentlig ikke så rart. En av de aller siste jeg klarte var Drillo...

 

12 - Nordmann. En av de mest ukjente utenlandsproffene vi har hatt. Spilt i Hellas og Kypros. OFI Crete er vel det mest kjente laget han har spilt for.

 

22 - Svært kjent engelsk spiss som bøttet inn mål i blant annet Chelsea og Tottenham. Bildet er fra en kamp mellom England og Brasil.

 

31 - Nickname Fatty. Ekstremt hissig spiller som var mesteparten av karrieren i Sheffield United.

 

61 - Kjent brasiliansk fotballspiller. Aktiv på 70- og 80-tallet i hjemlandet, pluss at han fikk med seg en kamp for et engelsk lag i 2004 (bildet).

 

89 - Sjekk flagget på skjorten. Scoret nest mest i historien for dette landet.

 

94 - En av "the Busby Babes" som omkom i Tyskland.

 

103 - En Newcastle-legende. En av de mestscorende i klubben.

Link to comment
Share on other sites

Synes bare det hørtes veldig rart ut at du sleit med van Gaal, men vet UMULIGE som f.eks:

12, 22, 31, 61, 89, 94 og 103!

Luca, ja... :P

 

Ja, du kan så si. Må si jeg tenkte "blæh" når det gikk et lys opp for meg.

 

12. Denne karen har jeg lest om tidligere og sett på TV også. Brukt som fagperson før norske landskamper mot Kypros (der han spilte). Har blandt annet spilt for Start i Norge før årene på Kypros.

 

22. Bildet er fra VM 1962. Legendarisk. Det er også en filmsnutt av situasjonen på You Tube som du kan se etter at du har funnet svaret. Artig.

 

31. Who ate all the pies?

 

61. Denne legen er en av de største legendene i Brasil noensinne. Her er han 50 år gammel og bildet er vel tatt da han spilte sin eneste kamp for sin siste klubb.

 

89. Han scorer flittig for sin nasjon (se flagget). Dette er en zoome og google oppgave.

 

94. Legendarisk "babe".

 

103. Ikke Shearer, ikke Supermac, men ......

 

 

Edit: Her har balubalektor AnabOle kommet med ledetråder også ser jeg. Vel med dette til sammen er du 7 kort nærmere målet.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...