Jump to content

Den norske dommerstanden.


Safe Hands

Recommended Posts

Etter andre serierunde i Tippeligaen er det som vanlig blest rundt dommerstanden.

 

Vår antatt beste dommer Terje Hauge unnlater å dømme noe som likner en soleklar straffe til Odd i Aalesund.

Ellers så sindige Rune Bratseth kaller dommer Staberg for overvektig.

Og skandaleombruste Roy Helge Olsen blir satt opp på VIF-Brann. Her annulerer han et VIF-mål, uvisst av hvilken grunn. Og hvem glemmer vel rotet rundt Molde-Brann for noen år siden, hvor hele oppgjøret måtte spilles på nytt, alt på grunn av en dommertabbe, av nevnte Olsen..

 

Nå er ikke jeg en tilhenger av å henge ut dommerne. Som oftest gjør de en meget god menneskelig jobb. Selvfølgelig gjøres det feil, men hvilken spiller kan med hånden på hjertet si at ikke han også gjør feil ??

 

Poenget med tråden er at jeg mener Roy Helge Olsens feil i Oslo er større enn Hauges i Aalesund.

Å ikke få med seg en situasjon, eller å mistolke den dithen at ingenting straffbart har skjedd, er menneskelig og noe en må regne med i fotballen.

Men å blåse frispark i en situasjon hvor ingenting har skjedd, vitner om en dommer enten med frykt for og ha oversett noe, eller en dommer med varmt hode og hallusinasjoner....

 

Det må føyes til at Olsen ikke er alene. Veldig mange dommere dømmer frispark til forsvarende lag ved cornere av gammel vane...

 

 

 

Noen med forslag til hvordan dette kan løses??

 

Kanskje ved en regelendring som erstattet dagens corner? Kanskje ville man da også redusert antall hodeskader i fotballen betraktelig?!?!

Link to comment
Share on other sites

 

Han som har skrevet denne artikkelen kan ikke ha mye peiling.

 

At han i det hele tatt klarer å påstå at Hauge dømmer i fordel Rosenborg, er rett og slett ganske utrolig. Hauge var rett og slett elendig i den kampen, og det var jaggu meg ikke mye som gikk Rosenborgs vei i dømmingen

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...