Jump to content

Fair Play i engelsk fotball


zaldor

Recommended Posts

http://www.arsenal.com/news/news-archive/a...air-play-league

 

Arsenal leder (lite overraskende ville jeg si) Fair Play-tabellen for PL etter 6 spilte runder. Tottenham og Chelsea kommer også bra ut, mens Man Utd (også lite overraskende hvis vi ser på kampen på brua, f.eks.) sliter i bunnen.

 

Personlig ser jeg på Fair Play som meget viktig, og det er en prestisje å toppe denne tabellen. Det kan også brukes som et argument mot at Arsenal er skitne (noe jeg utrolig nok har hørt mange ganger).

 

Så vidt jeg vet, vant vi FairPlay-tabellen i 06/07, mens Man Utd vant i fjor.

Link to comment
Share on other sites

Har tatt en titt på tabellen, og det er veldig hyggelig å lese at vi scorer veldig høyt på det med respekt ovenfor motstandere og dommere.

 

Det verste jeg vet er spillere som går rundt og kjefter på dommeren, og krangler med motspillere osv. Denne statistikken viser at vi setter fair play i førersetet.

Link to comment
Share on other sites

Med Rooney som klager konstant på dommeren og SAF som stadig kommer med stygge utspillet, er det ikke overaskende at Man U dårlig ann på Respect Towards Opponent, Respect Towards Referee og Behaviour of Officials.

 

Jeg seter stor pris på at vi er det fairspillende laget vi fremstår som. Spurvene skal ha skryt for at frustrasjonen dems ikke går ut over andre!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...