Jump to content

Virus og Reklame fjernere


Oskar16

Recommended Posts

Hadde lenge problemer med at det kom opp pop-upp vinduer og andre problemer grunnet virus og trojaner.

Det var et veldig bra tips om dette her på Total OFF-Topic tråden men jeg synes at det er så viktig at vi kan lage ny tråd her slik at flere får det med seg. Kopierer rådet til Imers så det er han dere må takke for det første rådet som kommer nå.

 

Fikk i sted et virus/trojaner som het Security Toolbar. Visstnok et meget farlig virus som kan stjele massevis med informasjon fra din PC og hacke den osv. I tillegg kommer dette programmet opp med falske virus-beskjeder, samt at den endrer hjemmesiden din i IE til en falsk "virusprogramside". Når du surfer på internett kommer det også masse pop-ups osv. Alt i alt MEGET irriterende og visstnok meget farlig.

 

Googlet dermed opp "Security Toolbar" og fant den informasjonen som skrevet over. I tillegg fikk jeg masse tips om hvordan å fjerne det, men på en ganske tungvint måte. På nok en tilfeldig nettside fant jeg et gratis program som fjernet dette med en gang. SuperAntiSpyware het det. Lastet det ned (gratis versjonen av programmet), installerte det og scannet dataen med dette programmet. Ikke nok med at jeg fikk fjernet det jeg skulle, men i samme slengen fjernet den ca 1000 andre "farligheter" for min datamaskin, noe som slo veldig positivt ut. Daten min går nå MYE raskere. Anbefales!!!!

 

It saved my day!!!

 

Nå kommer et råd fra meg.

 

Ambefaler to andre virus programmer Spybot og Ad Aware.

Jeg setter som dere sikkert har merket sikkerheten på dataen veldig høyt. Vis dere vil laste ned Spybot eller Ad Aware kan dere bare søke på google så finner dere det.

 

Edit

Er vel egentlig reklame fjernere og ikke virus program men ambefales uannsett. Fins både betalings og gratis versjon av begge. Betalings versjonen er bedre men jeg har bare gratis versjonene. Dere må oppdatere de minst en gang i uken. :P

Link to comment
Share on other sites

Hadde lenge problemer med at det kom opp pop-upp vinduer og andre problemer grunnet virus og trojaner.

Det var et veldig bra tips om dette her på Total OFF-Topic tråden men jeg synes at det er så viktig at vi kan lage ny tråd her slik at flere får det med seg. Kopierer rådet til Imers så det er han dere må takke for det første rådet som kommer nå.

 

Fikk i sted et virus/trojaner som het Security Toolbar. Visstnok et meget farlig virus som kan stjele massevis med informasjon fra din PC og hacke den osv. I tillegg kommer dette programmet opp med falske virus-beskjeder, samt at den endrer hjemmesiden din i IE til en falsk "virusprogramside". Når du surfer på internett kommer det også masse pop-ups osv. Alt i alt MEGET irriterende og visstnok meget farlig.

 

Googlet dermed opp "Security Toolbar" og fant den informasjonen som skrevet over. I tillegg fikk jeg masse tips om hvordan å fjerne det, men på en ganske tungvint måte. På nok en tilfeldig nettside fant jeg et gratis program som fjernet dette med en gang. SuperAntiSpyware het det. Lastet det ned (gratis versjonen av programmet), installerte det og scannet dataen med dette programmet. Ikke nok med at jeg fikk fjernet det jeg skulle, men i samme slengen fjernet den ca 1000 andre "farligheter" for min datamaskin, noe som slo veldig positivt ut. Daten min går nå MYE raskere. Anbefales!!!!

 

It saved my day!!!

 

Nå kommer et råd fra meg.

 

Ambefaler to andre virus programmer Spybot og Ad Aware.

Jeg setter som dere sikkert har merket sikkerheten på dataen veldig høyt. Vis dere vil laste ned Spybot eller Ad Aware kan dere bare søke på google så finner dere det.

 

Edit

Er vel egentlig reklame fjernere og ikke virus program men ambefales uannsett. Fins både betalings og gratis versjon av begge. Betalings versjonen er bedre men jeg har bare gratis versjonene. Dere må oppdatere de minst en gang i uken. :thumbsup:

 

har faktisk akkurat det samme som du har hatt..har veldig lyst til å prøve det.

kan du gi meg en link? (vis det er andre en oskar16 som har linken send den..helst i denne tråden)

Link to comment
Share on other sites

Hadde lenge problemer med at det kom opp pop-upp vinduer og andre problemer grunnet virus og trojaner.

Det var et veldig bra tips om dette her på Total OFF-Topic tråden men jeg synes at det er så viktig at vi kan lage ny tråd her slik at flere får det med seg. Kopierer rådet til Imers så det er han dere må takke for det første rådet som kommer nå.

 

Fikk i sted et virus/trojaner som het Security Toolbar. Visstnok et meget farlig virus som kan stjele massevis med informasjon fra din PC og hacke den osv. I tillegg kommer dette programmet opp med falske virus-beskjeder, samt at den endrer hjemmesiden din i IE til en falsk "virusprogramside". Når du surfer på internett kommer det også masse pop-ups osv. Alt i alt MEGET irriterende og visstnok meget farlig.

 

Googlet dermed opp "Security Toolbar" og fant den informasjonen som skrevet over. I tillegg fikk jeg masse tips om hvordan å fjerne det, men på en ganske tungvint måte. På nok en tilfeldig nettside fant jeg et gratis program som fjernet dette med en gang. SuperAntiSpyware het det. Lastet det ned (gratis versjonen av programmet), installerte det og scannet dataen med dette programmet. Ikke nok med at jeg fikk fjernet det jeg skulle, men i samme slengen fjernet den ca 1000 andre "farligheter" for min datamaskin, noe som slo veldig positivt ut. Daten min går nå MYE raskere. Anbefales!!!!

 

It saved my day!!!

 

Nå kommer et råd fra meg.

 

Ambefaler to andre virus programmer Spybot og Ad Aware.

Jeg setter som dere sikkert har merket sikkerheten på dataen veldig høyt. Vis dere vil laste ned Spybot eller Ad Aware kan dere bare søke på google så finner dere det.

 

Edit

Er vel egentlig reklame fjernere og ikke virus program men ambefales uannsett. Fins både betalings og gratis versjon av begge. Betalings versjonen er bedre men jeg har bare gratis versjonene. Dere må oppdatere de minst en gang i uken. ;)

 

har faktisk akkurat det samme som du har hatt..har veldig lyst til å prøve det.

kan du gi meg en link? (vis det er andre en oskar16 som har linken send den..helst i denne tråden)

Hvilken av de var det du mente?? Det var broren min som lastet ned Spybot og Ad-Aware men du kan bare söke på google.no så finner du mangen linker bare å velge en. :) SuperAntiSpyware skal jeg editere link til straks bare vent lit vis du er på nå da. ;) :)

 

Edit:

http://www.superantispyware.com/

Håper det går bra.. :)

Link to comment
Share on other sites

Det finnes jo et titall av disse programmene, og jeg kjører fire ulike annenhver uke. Kommer mye dritt bare av å klikke seg inn på internettsider og da er det kjekt å ha disse fire. Er bare å sette de på scanning når du sover, er på trening eller borte fra datamaskinen. :)

 

Jeg bruker SuperAntiSpyware, Ad Aware, CC Cleaner og AVG. De fjerner alt, uansett hva!

Link to comment
Share on other sites

Av egen erfaring anbefaler jeg NOD 32, Eset Smart Security og CCleaner.

AVG synes jeg ikke er noe bra, med tanke på at den kun fjerner virusene ETTER PCen er infisert av virus, og ikke forhindrer virus og komme på PCen.

 

Men egentlig er de fleste sånne programmer smak og behag.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Hei. Jeg har klart å ødelegge den nye pc`en min, mistet en vekt på den :P . Uansett jeg gikk tilbake til å bruke den gamle pc`en. Der var det ingen Anti Virus\spyware programmer (uten om F-security) . Som det står i første innlegget setter jeg sikkerheten på pc`en veldig høyt, og startet derfor å laste ned litt forsjelige program. Uansett disse funger veldig bra og PC`en er rask og god til tross for at den er rundt 5-6år gammel.

Jeg ambefaler følgene programmer.

 

Spybot

http://www.download.com/Spybot-Search-Dest...4-10122137.html

 

SPYWAREfighter

http://www.spamfighter.com/Spywarefighter/...ad_Download.asp

Det er gratis i 30 dager.

 

XoftSpySE

http://www.freedownloadscenter.com/Utiliti.../XoftspySE.html

 

SpywareBlaster

http://www.javacoolsoftware.com/spywareblaster.html

 

MalwareSweeper

http://downloads.zdnet.com/abstract.aspx?&...64&docid=227850

 

Spyware Doctor starter edition

http://www.download.com/Spyware-Doctor-Sta...4-10704508.html

Et veldig bra program som blant annet er annbefalt av Dr.Phil (TV mannen ikke brukeren)

 

Spyware Terminator

http://www.spywareterminator.com/

 

SuperAntiSpyware

http://www.superantispyware.com/downloadfi...ANTISPYWAREFREE

 

Crap Cleaner

http://www.freedownloadscenter.com/Utiliti...r_Download.html

 

Håper det går bra. Kan også se på tips i innlegg over :D

PS- Alle disse programmene er gratis

 

Edit:

Spyware blaster fjerner ikke spion og antivirus program, men forhindrer de fra å komme. ;)

Link to comment
Share on other sites

Veldig bra at du tek PC-sikkerheit alvorleg, dette hindrer at du sjølv vert infisert og at du ikkje sprer viruset vidare til venner og bekjente som så blir infisert.

 

For det første håper eg at du ikkje har installert alle desse programma samtidig, for slike program sluker ressursar og kan kome til å kvele ei så gamal maskin, for det andre så hadde eg ALDRI høyrt og tatt informasjon frå dr.phil til etterretning og spesielt ikkje tips som har med pc å gjere.

Link to comment
Share on other sites

Veldig bra at du tek PC-sikkerheit alvorleg, dette hindrer at du sjølv vert infisert og at du ikkje sprer viruset vidare til venner og bekjente som så blir infisert.

 

For det første håper eg at du ikkje har installert alle desse programma samtidig, for slike program sluker ressursar og kan kome til å kvele ei så gamal maskin, for det andre så hadde eg ALDRI høyrt og tatt informasjon frå dr.phil til etterretning og spesielt ikkje tips som har med pc å gjere.

Jo jeg har alle de sammtidig og det funker veldig bra. Dr.Phil er kanskje ikke ekspert, men det er også kåret til et av verdens beste antivirus\spion program. :D

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Av egen erfaring anbefaler jeg NOD 32, Eset Smart Security og CCleaner.

AVG synes jeg ikke er noe bra, med tanke på at den kun fjerner virusene ETTER PCen er infisert av virus, og ikke forhindrer virus og komme på PCen.

 

Men egentlig er de fleste sånne programmer smak og behag.

Tenkte ikke over dette over det svaret før jeg leste igjenom nå. Programer som dette er ikke smak og behag, Det er altfor mange programmer som ikke funker skikkelig. Mange programmer er jo også bare tull. Det kan du jo merke vis du har 2 reklame fjernere med samme oppgave f.eks Spybot Search & Destroy og Super Anti Spyware, og søker de sammtidig vil du garantert oppleve at det ene programmet finner flere problemer en det andre. Og vis du søker med Super Anti Spyware først kan det hende at du ikke finner noe, søker du deretter med Spybot Search & Destroy kan du plutselig finne mange problemer.

 

Ble litt rotete dette her.

 

Men jeg har ikke lenger alle de programmene. De jeg har igjen er:

Spybot Search & Destroy

Super Anti Spyware

Spyware Doctor

Malware Sweeper

SpywareBlaster

CCleaner

og F-Secure (Prøver alt jeg kan å avinnstalere dette programmet fordi et søk tar opp til 10-15 timer :P)

De beste programene er Spybot Search & Destroy, Spyware Doctor, Super Anti Spyware og CCleaner

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...