Jump to content

Det sportslige opplegget rundt AFC


oedegaard

Recommended Posts

Er det noen her inne som kan forklare meg litt rundt det sportslige opplegget til spillerene?

 

Det jeg vil vite er hvordan treningsuka er lagt opp før kamp i helga, hvor mange treninger om dagen, tema på treningene, jobber hele laget sammen hver trening eller trener hver lagdel sammen?

 

Støtteapparatet til Arsenal er jo stort, men hvordan blir f.eks. de skadede spillerene behandlet? Har laget en egen "klinikk" og "rehab.klinikk" med idrettsleger og lignende?

 

Har klubben flere treningsanlegg? Ett for a-laget og ett for junior/reserver? Kan man, viss man er i London, se på en trening? Husker det var nevnt noe slik i et av tgp-ene, men er litt usikker...

 

Møtes spillerene bare på trening eller "henger" de mye sammen på fritiden også? Har laget noe sosialt opplegg annet enn på fotballbanen? Er det mange "spillermøter" utenfor matta og hvem holder disse? AW hver gang? Leder AW f.eks. hver trening?

 

Mange spørsmål her, men hadde vært litt interessant å fått vite hvordan ting blir gjort av trening og alt annet som vanligvis ikke blir skrevet så mye om.

 

 

(Prøvde å søke litt rundt etter en lignende tråd, men uten resultat...)

 

OEDE

Link to comment
Share on other sites

Har ikke svar på alle spørsmål, men vet at det er mulig å se treninger med Arsenal på Emirates for en liten slant med penger..

 

De trener på Emirates og sitt eget treningsfelt som regnes som et av verdens beste treningsfasiliteter.. Ligger i utekanten av London om jeg ikke husker feil...

 

På fritiden vet jeg at mange av spillerne er noe sammen og spiller Fifa til diverse konsoller, hørte/leste det i et blad eller intervju en gang.. Men hvem dette var, husker jeg ikke...

Men er jo også en del av gutta som bor eller har bodd sammen? Vet at Senderos og Fabregas bodde sammen da Fabregas kom til Arsenal..

Link to comment
Share on other sites

Har ikke svar på alle spørsmål, men vet at det er mulig å se treninger med Arsenal på Emirates for en liten slant med penger..

 

De trener på Emirates og sitt eget treningsfelt som regnes som et av verdens beste treningsfasiliteter.. Ligger i utekanten av London om jeg ikke husker feil...

 

På fritiden vet jeg at mange av spillerne er noe sammen og spiller Fifa til diverse konsoller, hørte/leste det i et blad eller intervju en gang.. Men hvem dette var, husker jeg ikke...

 

Skulle gjerne vært å sett en Arsenaltrening, ja! Hadde vært moro å sett deres måter å trene på. En mulighet er jo å ta turen til Østerrike i sommer, da. (Er usikker på hvordan dette blir i år, ettersom EM nylig har blitt arrangert i Østerrike på den tiden Arsenal pleier å være der, i år. Men regner med at de ordner det.)

 

Når det gjelder tvspill så vet jeg ihvertfall at Kolo og Adebayor spiller. Kommer aldri til å glemme klassikeren; "I can beat Adebayor"-kommentaren fra Kolo. Utrolig morsomt! :-|

Link to comment
Share on other sites

Skulle gjerne vært å sett en Arsenaltrening, ja! Hadde vært moro å sett deres måter å trene på. En mulighet er jo å ta turen til Østerrike i sommer, da. (Er usikker på hvordan dette blir i år, ettersom EM nylig har blitt arrangert i Østerrike på den tiden Arsenal pleier å være der, i år. Men regner med at de ordner det.)

 

Hadde vært konge å dratt til østerrike. Da får man jo hele pakka med kamper og treninger :-|

Link to comment
Share on other sites

Støtteapparatet til Arsenal er jo stort, men hvordan blir f.eks. de skadede spillerene behandlet? Har laget en egen "klinikk" og "rehab.klinikk" med idrettsleger og lignende?

 

Har klubben flere treningsanlegg? Ett for a-laget og ett for junior/reserver? Kan man, viss man er i London, se på en trening? Husker det var nevnt noe slik i et av tgp-ene, men er litt usikker...

 

OEDE

Vet ikke helt om de har en egen "klinikk", men de har vertfal eget masasjerom hvor også andre småting kan fikses på Emirates.

 

Tror reservene trener på et annet annlegg. De spiller vertfal på Underhill :)

Link to comment
Share on other sites

Det er særs vanskelig å få se Arsenal trene. Shenley som ligger en knapp times kjøretur fra Ashburton Grove i Hertfordshire er strengt bevoktet. Arsenal trener i utgangspunktet IKKE på Ashburton Grove. Det går ikke an å betale seg inn for å se treningene. Man er uansett nødt til å ha forhåndsgodkjent adgang for å komme inn på Shenley. Alle lagene trener på Shenley. Treningsanlegget består av 10 full size baner. I tillegg til alle mulige innomhus treningsfasciliteter. To eller tre av banene har også undervarme. Treningssenteret på Shenley har også alle de medisinske støttefunksjonene en trenger. Nå snakkes det også om å bygge en innendørshall (full-size).

Nærmeste jerbanestasjon er Potters Bar. Etter det så er det taxi tur på 10-15 minutter.

Link to comment
Share on other sites

Det er særs vanskelig å få se Arsenal trene. Shenley som ligger en knapp times kjøretur fra Ashburton Grove i Hertfordshire er strengt bevoktet. Arsenal trener i utgangspunktet IKKE på Ashburton Grove. Det går ikke an å betale seg inn for å se treningene. Man er uansett nødt til å ha forhåndsgodkjent adgang for å komme inn på Shenley. Alle lagene trener på Shenley. Treningsanlegget består av 10 full size baner. I tillegg til alle mulige innomhus treningsfasciliteter. To eller tre av banene har også undervarme. Treningssenteret på Shenley har også alle de medisinske støttefunksjonene en trenger. Nå snakkes det også om å bygge en innendørshall (full-size).

Nærmeste jerbanestasjon er Potters Bar. Etter det så er det taxi tur på 10-15 minutter.

Takk for informativt svar. Ikke verst med 10 baner og attpåtil varme i et par. Like greit å ikke trene for mye på ashb. grove mtp. kvaliteten på matta under kamp. :)

Link to comment
Share on other sites

Lastet opp et par bilder for dere som ikke har mulighet til å sjekke det ut:

 

http://i2.photobucket.com/albums/y41/thomasnj/shenley1.jpg

 

http://i2.photobucket.com/albums/y41/thomasnj/shenley2.jpg

Takk for bilder. Som du sier er det sinnsykt stort ja. Én acre er i følge wikipedia ca 4064 kvadratmeter så det er jo bare å gange med 147, så fatter man tegninga. Om jeg har rett?

 

Utdrag fra artikkelen på arsenal.com ( arsenal.com )

"As well as the excellent pitches, indoors the facility boasts six changing rooms, a steamroom, a swimming pool with adjustable floor, gymnasium, treatment rooms, massage baths, and restaurant. In addition to the playing and coaching staff, also based at the Centre are two full-time gardeners, 10 groundstaff, four catering staff, three building supervisors, and the manager’s secretary and youthteam secretary.

 

The Training Centre covers an area of 143 acres, including 45 acres of forestry and 27,000 trees. At the start of the 2004/05 season, a dedicated press briefing building was opened at the site. This building, where the players and staff fulfil their media requirements, consists of 10 interview rooms and a press conference room, seating up to 100 people. Work is currently underway on an indoor pitch facility at the Training Centre, and it is hoped work will be completed by early 2007."

 

Du snakker... :)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...