Jump to content

David Rocastle


vieira04

Recommended Posts

31.03-2001 var en trist dag, når vi fikk beskjed om at David "Rocky" Rocastle hadde måttet gi tapt mot sykdommen.

En spiller som satte sitt preg på Arsenal ikke bare på sine elegante ferdigheter og vinnervilje, men også på måten han var som menneske ovenfor medspillere, motspillere, trenerteam, og ikke minst oss supportere.

En spiller man trykket til seg i sitt hjerte, men som måtte forlate denne jord så alt for tidlig.

 

Dette var en av de første spillerene jeg virkelig fikk et forhold til i Arsenal (begynte å følge laget på midten av 80-tallet), for jeg synes teknikken, raidene, og de følsomme pasningene var liksom noe ekstra enn det normale.

En fantastisk spiller som virkelig har gjort inntrykk på meg, og mange tusener andre mennesker. Både Goonere og andre fotballelskere.

 

 

Litt om "Rocky", hentet fra: www.rocky7.co.uk

 

"David Carlyle Rocastle was born on 2 May 1967 in Lewisham, London. On leaving school in the Summer of 1983, Rocastle joined Arsenal as an apprentice. He spent two successful years in the youth team and was rewarded with a professional contract in time for the 1985-6 season.

 

Rocastle, or ‘Rocky’ as he became known, made his Arsenal debut in a goalless draw against Newcastle on 28 September 1985 and soon became a regular member of the first team. In 1987, just before his 20th birthday, he helped Arsenal to a famous League Cup Final victory over Liverpool, and their first trophy in 8 years. This was followed up by another League Cup Final appearance a year later, but this time Arsenal surrendered a 2-1 lead to lose 3-2 to a last minute Luton Town winner.

 

Despite that defeat, Arsenal were on the up and, along with other starlets like Tony Adams, Paul Merson and Michael Thomas, Rocky was part of a young Arsenal team that were destined for greatness.

 

In 1989, Rocky and his teammates tasted major glory, winning the clubs first League Championship since 1971 and in dramatic fashion, with a goal in the last minute of the last game of the season, against their nearest rivals Liverpool. It remains the most exciting finish to a league season ever and will probably never be matched.

 

This success was followed up 2 years later when Arsenal once again were crowned champions, this time in even more convincing fashion, losing just one game all season. Unfortunately, injury meant that Rocky’s contribution was limited to 18 appearances that season.

 

By the age of 24, Rocky had been an integral part of a team that had picked up 3 trophies in 4 years. His huge contributions were well documented and on 14th September 1988, Rocky was selected to play for England for the first time, in a 1-0 victory over Denmark, which as provided debuts for England greats Paul Gascoigne and Des Walker.

 

Rocky was destined for a long and successful career on both the domestic and international stages. However, in the early 1990s, he suffered a series of injuries which began to hamper his game and in 1992 he was transferred to Leeds, much to the dismay of all Arsenal fans, by whom he was adored.

 

After leaving Arsenal, Rocky played for a number of other clubs, including Leeds, Manchester City and Chelsea, however, the fans of these clubs only saw the Rocky magic in fits and starts as his career continued to be blighted by injury. In 1999, after further short term spells at Norwich City, Hull City and Malaysian outfit Sabah, Rocky succumbed to his injuries and was forced to retire.

 

In all Rocky made 14 appearances for his country, a staggeringly low total for a man with his talent. Despite leaving Arsenal in 1992, Rocky forever remained a part of the Arsenal family. The fans loved him not only because of his brilliance on the pitch, but because he played the game with a smile on face and his heart on his sleeve, and more than that, he always conducted himself as a gentleman.

 

In February 2001, Rocky announced that he was suffering from Non-Hodgkins Lymphoma, an aggressive form of cancer that attacks the immune system. He underwent a course of chemotherapy and thousands of fans prayed for his recovery, but this was a battle that was too much, even for David Rocastle. Rocky passed away on 31st March 2001, aged just 33."

 

Rocky7.co.uk er en nettside til ære for Rocastle, og også en nettside dere kan være med å hjelpe med å donere eller evt kjøpe t-shirts for et godt formål.Gå inn å les ;)

 

R.I.P Rocky, du vil alltid være i mine tanker.

Link to comment
Share on other sites

En stor spiller for oss ! en skam hvordan han ble sendt på dør fra oss......

 

 

Hvordan lyder egentlig den historien?

 

 

Chaz kan vell best fortelle det. Men hvis jeg ikke husker feil, så hadde Graham bestemt seg for å selge han. Uvisst hvilken grunn. men det kan jeg undersøke nærmere....

 

......"Then what happened?

 

Rocky was destined for a long and successful career on both the domestic and international stages. However, in the early 1990s, he suffered a series of injuries which began to hamper his game and in 1992 he was transferred to Leeds, much to the dismay of all Arsenal fans, by whom he was adored"

 

Kilde :

 

http://gunnerslive.wordpress.com/2008/03/30/124/

 

Etter som jeg forstår så ble Rocky plaget med skader, og da Leeds la 2millioner £ på bordet, så vell grådige Graham muligheten til å tjene noe på Rocky......

Link to comment
Share on other sites

En stor spiller for oss ! en skam hvordan han ble sendt på dør fra oss......

 

 

Hvordan lyder egentlig den historien?

 

 

Chaz kan vell best fortelle det. Men hvis jeg ikke husker feil, så hadde Graham bestemt seg for å selge han. Uvisst hvilken grunn. men det kan jeg undersøke nærmere....

 

......"Then what happened?

 

Rocky was destined for a long and successful career on both the domestic and international stages. However, in the early 1990s, he suffered a series of injuries which began to hamper his game and in 1992 he was transferred to Leeds, much to the dismay of all Arsenal fans, by whom he was adored"

 

Kilde :

 

http://gunnerslive.wordpress.com/2008/03/30/124/

 

Etter som jeg forstår så ble Rocky plaget med skader, og da Leeds la 2millioner £ på bordet, så vell grådige Graham muligheten til å tjene noe på Rocky......

 

Ja, det var nok en fornuftig deal, om vi ser på skadesituasjonen til "Rocky"......selv om følelsene for oss Goonere av og til kan gjøre oss blinde ;)

"Nummer 7" var jo tross alt en yndling for klubbens supportere, men sleit med å heve seg opp i nivået som vi trode han skulle klare. Uansett, skader kan påvirke mye, og det ødela en del i Rocastle sitt tilfelle.

 

En helt var han for mange, og da er det tungt å se han bli solgt.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

10 år har gått, men minnene vil man aldri glemme.

En utrolig spiller, men et enda større menneske.

 

Rocky var og vil alltid være en "gooner", for hjertet hans var 100% Arsenal.

"Remember what you are and who you represent" - Rocky said that, his heart and soul was that of a true gunner. That quote should be ingrained into every single Arsenal player right thru to the academy.

 

O`Leary sa følgende om Rocky:

"If you were picking a team of nice people, Rocky would be captain."

 

Dette var min første helt i Arsenal drakt, og som gjorde at mine følelser virkelig vokste for klubben. En teknisk begavet spiller, men med 100% innsats.

Har "blekket" meg på armen, for å hedre Rocky. Noe jeg ikke angrer et sekund på, for han har en god del ære for at jeg er så heldig å være en "gooner".

 

Noen linker for dagen:

 

http://goonerholic.com/2011/03/oh-rocky-rocky/

http://www.arsenal.vitalfootball.co.uk/article.asp

 

R.I.P Rocky

Glemmer deg ALDRI.

Link to comment
Share on other sites

Få hadde større talent på fotballbanen, få hadde større vinnervilje, få hadde større personlighet og ikke minst, få hadde større kjærlighet for Arsenal... Er det en Arsenalspiller jeg skulle ønske jeg hadde møtt, må det bare være David "Rocky" Rocastle. Har brukt timesvis i dag på å lese rørende minner og historier fra familie, tidligere lagkamerater, fans - til og med fra Tottenham - om Rocastle. Liten tvil om at en stor mann gikk bort så alt for fort. Gone, But Never Forgotten. RIP ROCKY.

 

En sang jeg dro frem i dag, tror den ble spilt på Highbury for Rocky ved en tidligere anledning. Rørende på en dag som denne:

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...