Jump to content

Securitas


refser

Recommended Posts

har akkurat sett videon der securitas pågriper en mann som har nasket salat. hva i helvette er det som feiler disse menneskene?!

 

"d ække poltivold" gjentar en av de kvisete guttene i mørk arbeidsbukse. selvfølgelig er det ikke det! det er jo overfall. mannen har stjålet salat, og han blir lagt i bakken som om han akkurat hadde voldtatt og drept. og det av kviserte unggutter som ikke kan få annen jobb en sptå utenfor butikkene å passe på at det er godt strødd og at det ikke er for glatt. disse securitas slampene har da ingen form for politimyndighet! tror de at ved å ta et vekterkurs, kan herse med folk og utøve fysisk vold og så komme unna med det?! fy fan! dette er det sykeste jeg har sett! stygg ordbruk, men gjør det her med god samvittighet. få disse folene inn bak lås å slå, og aller helst der det de med politimyndighet er litt vel voldsomme!

 

blå bukser med refleksbånd på leggen gir deg fan ikke rett til å leke rambo!!!!!!

Link to comment
Share on other sites

Jeg forsvarer ikke det som ble gjort, men det er en forhistore før personen ble lagt i bakken med gjentatt nasking, trussel og slag. Dette kommer selvsagt ikke frem i reportasjen..

 

klart det har en voldsom forhistorie ettersom det må to man til for å trampe mannen ned i asfalten. i tilleg har de jo tilkalt forsterkninger. 6 mann er i grunnen i minste laget.

 

akkurat hva som ikke kommer frem i reportasjen, spiller i dette tilfellet INGEN ROLLE

Link to comment
Share on other sites

Vi skal med andre ord godta tyveri, vold og annen dritt?

 

Nei, men vi kan kreve at når det ryddes opp i situasjonen(e), så blir det gjort på en riktig måte og ikke overtramp av vold..... Akkurat som man kan kreve at politiet ikke tyr til vold eller andre metoder, når de skal fange noen som har gjort noe galt.

Jeg er imot politivold, og er derfor også imot vold av andre mennesker som bruker en makt (dørvakter, securitas, o.l), når de strengt tatt ikke trenger å bruke slike metoder.

 

Noen ganger forstår jeg at det må brukes fysisk makt, men så lenge man ikke passerer grensa er det helt greit...............,og det er vel slikt vi skal kreve i et land som Norge??

Link to comment
Share on other sites

Ny video ute!!! Mer av forhistorien kommer frem her: http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=190243

 

Idiotisk og irriterende å se på denne drittungen av en Securitas vakt gjøre slikt. Bare fordi han har på seg arbeidsbukser med refleksbånd rundt leggen betyr det ikke at han kan gjøre hva han vil!

 

En barndomspøbel som endelig får utnyttet "egenskapene" sine! J***a Securitas!!

Link to comment
Share on other sites

Er enig med at mange av desse securitas vaktene gjør altfor mykje av seg. Samme som utelivsvakter, og også politiet i nokon tilfelle. Men skjønner også Chaz, noko må jo gjerast! Folk kan ikkje holda på slik! Det må jo få konsekvensar!! Forstår verkeleg frustrasjonen til 7-11/narvesen/osv-eigarar som ser dette dagleg!

 

Men dette tilfelle er jo vel ekstremt då, bare så det er sagt.

Link to comment
Share on other sites

Ingen er uskyldig. Viktig med perspektiv.

Men et samfunn med selvtekttendenser, hvor man kan straffe som man vil eller føler for uavhengig av forbrytelse, det er det skumleste ved det hele. Tro meg.

 

Perspektiv: Stjeler du en salat legges du i bakken av seks voksne uniformerte menn. Rundlurer du samfunnet og lurer unna, stjeler mao, midler for millioner av kroner, har du straks seks advokater beskyttende rundt deg.

 

Som gooner er det naturlig å støtte de svake mot makten. Syntes nå jeg.

Link to comment
Share on other sites

Vi skal med andre ord godta tyveri, vold og annen dritt?

 

var det noe som var vanskelig å forstå, eller var dette ment for å være morsom?

 

Her til lands er politikken at vi skal sy puter under armen på alle kriminelle..

 

syns heller det bør prioriteres å ta de som gjør mer alvorlige ting, men ja, jeg er og enig at kriminelle svært ofte har det alt for fint. men nå er det vel sånn at de som egentlig bør straffes hardt, de kommer seg unna med bruk av skitne penger mm.

 

Ingen er uskyldig. Viktig med perspektiv.

Men et samfunn med selvtekttendenser, hvor man kan straffe som man vil eller føler for uavhengig av forbrytelse, det er det skumleste ved det hele. Tro meg.

 

Perspektiv: Stjeler du en salat legges du i bakken av seks voksne uniformerte menn. Rundlurer du samfunnet og lurer unna, stjeler mao, midler for millioner av kroner, har du straks seks advokater beskyttende rundt deg.

 

Som gooner er det naturlig å støtte de svake mot makten. Syntes nå jeg.

 

bra!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...