Jump to content

Tatovering


vieira04

Recommended Posts

Nå har jeg planlagt å starte med min venstre arm, siden høyre arm og høyre bein har nok av farge..... Trenger hjelp/tips fra folk der ute som har gode kunnskaper med å lage motiver/tegne. og som ønsker å hjelpe en Arsenal supporter med dette.

 

Jeg har mange ideer, men er svært dårlig til å tegne selv, eller bruke tegne-program på pc. Håper noen der ute ønsker å hjelpe til, og jeg lover å gi "gave" til den som fikser det beste motivet.

 

Eneste jeg krever: motivet skal ikke være en tro kopi av et annet, siden jeg har som mål å ha noe som ingen andre har. (iallefall ikke hele motivet, skjønner jo at det er flere som har bl.a "gooner" tattoert)

 

Mine tanker frem til nå:

Gooner (står nedover armen fra albuen, ikke bestemt for skrift-type eller om det skal være undersiden eller fremsiden)

En kanon (tegnet på skrå bak skriften "Gooner"), skygges evt rundt skriften......

Et engelsk flagg (en mann med Arsenal drakt står å holder flaggstanga....?)

 

Dette er bare mine tanker, men dere står fritt til å sende forslag. Har vel bestemt meg for at "gooner" er noe jeg skal ha med i prosjektet, men kanonen og alt andre er bare noen tanker.

 

Håper noen der ute kan hjelpe meg, og skal selvfølgelig gi en overraskelse til " vinneren".

 

Kevin

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 52
  • Created
  • Last Reply

En enkel en: Gunner

 

Vanlig skrift dette, med en gradient over, for å gjøre den litt mer spennende enn plain svart farge. Kan selvsagt endre den om du ønsker det.

 

Men dette er selvsagt ikke noe hokus-pokus. Jeg prøvde meg med den samme skriften med en kanon bak. Det ble ikke spesielt vellykket, ettersom både kanonen og skriften tok hver sin andel av oppmerksomhet, så det ble ganske rotete.

Link to comment
Share on other sites

Ja takk begge deler..? =)

 

Finner ikke den gamle, så du må nok ta til takke med det nye! :rolleyes:

 

Versjon en - dette er fra orginalfilen jeg fant, men jeg er litt usikker på om den er rett:

http://img131.imageshack.us/img131/4125/cannoncn8.th.jpg

 

Versjon to - her er en versjon som jeg har fiklet litt med i Photoshop. Jeg tror denne er mer rett med tanke på orginalmerket, selv om denne også ser litt rar ut.

http://img117.imageshack.us/img117/5769/cannon2kl8.th.jpg

 

Håper du får brukt dem til noe! ;)

Link to comment
Share on other sites

Ja takk begge deler..? =)

 

Finner ikke den gamle, så du må nok ta til takke med det nye! ;)

 

Versjon en - dette er fra orginalfilen jeg fant, men jeg er litt usikker på om den er rett:

http://img131.imageshack.us/img131/4125/cannoncn8.th.jpg

 

Versjon to - her er en versjon som jeg har fiklet litt med i Photoshop. Jeg tror denne er mer rett med tanke på orginalmerket, selv om denne også ser litt rar ut.

http://img117.imageshack.us/img117/5769/cannon2kl8.th.jpg

 

Håper du får brukt dem til noe! ;)

 

Tusen takk =)

Link to comment
Share on other sites

Ja takk begge deler..? =)

 

Finner ikke den gamle, så du må nok ta til takke med det nye! ;)

 

Versjon en - dette er fra orginalfilen jeg fant, men jeg er litt usikker på om den er rett:

http://img131.imageshack.us/img131/4125/cannoncn8.th.jpg

 

Versjon to - her er en versjon som jeg har fiklet litt med i Photoshop. Jeg tror denne er mer rett med tanke på orginalmerket, selv om denne også ser litt rar ut.

http://img117.imageshack.us/img117/5769/cannon2kl8.th.jpg

 

Håper du får brukt dem til noe! ;)

 

Tusen takk =)

 

Huffda. Først nå sjekket jeg linkene, og så at bildene var i heeeelt feil størrelse.

Jeg hadde visst limt inn feil linker fra ImageShack. Her er de riktige:

 

Versjon en: http://img219.imageshack.us/img219/9635/cannonfo4.jpg

 

Versjon to: http://img219.imageshack.us/img219/9858/cannon2lk9.jpg

Link to comment
Share on other sites

Takker for forslag så langt, men håper flere som har kunnskaper o.l hjelper til, om de har lyst.

 

Helmik'n:

Pen skrift, men vil nok ha Gooner og ikke Gunner. Takk for forslaget ;)

 

Det kompliserte blir evt å få en kanon i bakgrunnen av skrifta, som ikke gjør motivet for rotete. Har allerede en kanon på høyre bein, så det er ikke et must at det blir med på min venstre arm.

 

 

Er det noen som har et tips på gode tegnere, eller har selv erfaring med tattoo-sjapper som lager gode motiver?

 

Kom gjerne med tips og forslag, jeg takker for alt jeg får inn.

 

På forhånd takk!

 

Mvh Kevin (som har nerver for søndagen allerede.......)

Link to comment
Share on other sites

Oi, her datt det inn svar, gitt. hehe :P

 

Men jeg vet ikke helt. Har nødig lyst til å ødelegge kroppen din med et mislykket forslag. :P

 

Det må jo være noen på forumet her med erfaring fra dette...?

Jeg har en fantastisk liten kanon tatovert på baken...eksamensgave til meg selv anskaffet i sommer på Stavanger TattooConvention, har ikke angra et sekund :D

Og skulle en tatovering bli totalt mislykka er det mulig å gjøre noe med det nå til dags!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Er det her sant ? (sitat)

 

Utflytende

 

"Blekket vil alltid flyte litt utover med tiden. Se for deg en avis som det kommer litt vann på. Hadde bokstavene vært lengre fra hverandre og fontene større ville avisen fortsatt vært like leselig. Sånn er det med tatoveringer også. En liten marihøne på skulderen vil etter noen år bare se ut som en merkelig føflekk.

 

Pass på at det ikke blir for snirklete detaljert og intrikat og med nok utatovert hud til at tatoveringen har plass til å strekke seg litt uten at motivet blir vesentlig endret"

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

 

Det ble denne på meg.

Tatovøren (Hehe.. kan det hete tatovør?) nektet å lage den helt svart da det ville se ut som om jeg hadde fått et stempel på skulderen. Er veldig glad for at han gjorde det. Den ble knall når han fikk satt sin egen vri på den. =)

Link to comment
Share on other sites

En enkel en: Gunner

 

 

Har du en med lignende skrift hvor det står "Gunners" og "Arsenal"?

 

Beklager så sent svar, men det er lenge siden jeg har besøkt denne tråden. Men beklager, jeg har nok ikke denne skriften med andre ord. Jeg hadde skrifttypen på den forrige pc'en min, men når jeg kjøpte ny, tok jeg ikke med fontene over til den nye. Beklager.

 

EDIT:

Hvordan er det å ta tattovering forøvrig? Er det vondt, eller kjenner man ikke så mye? Ta gjerne med andre ting om tattovering om du har noe på hjertet.. <_<

 

Har ingen planer om tattoo foreløpig pga min unge alder, men det hadde ikke vært dumt med en liten kanon på armen etter hvert. :)

Link to comment
Share on other sites

En enkel en: Gunner

 

 

Har du en med lignende skrift hvor det står "Gunners" og "Arsenal"?

 

Beklager så sent svar, men det er lenge siden jeg har besøkt denne tråden. Men beklager, jeg har nok ikke denne skriften med andre ord. Jeg hadde skrifttypen på den forrige pc'en min, men når jeg kjøpte ny, tok jeg ikke med fontene over til den nye. Beklager.

 

EDIT:

Hvordan er det å ta tattovering forøvrig? Er det vondt, eller kjenner man ikke så mye? Ta gjerne med andre ting om tattovering om du har noe på hjertet.. <_<

 

Har ingen planer om tattoo foreløpig pga min unge alder, men det hadde ikke vært dumt med en liten kanon på armen etter hvert. ;)

 

Kan du ikke bare gi lyd fra deg om du skulle finne den igjen? :)

 

Det var ikke så fryktelig som jeg først var redd for. Må jo innrømme at det ikke var det beste jeg har opplevd, men det var mere ubehagelig en vondt.

 

Kanskje litt lurt å vente litt. Litt dumt å ta en nå og angre når du blir eldre.

Link to comment
Share on other sites

Helmik'n:

Det er helt avhengig av hvor du tar tattoo`en, av hvor vondt det gjør.

Jeg må innrømme at enkelte steder kan det gjøre jæ... vondt, etter mine egne erfaringer. Men, skal man ikke lide litt for noe man skal være stolt over da?

 

Magen, høyt opp på baksiden av leggen, og deler av armen (fremsiden) har gjort vondt, men avhengig av graden og hvor mye som skal "tegnes" inn i kroppen. Det blir sinnsykt ømt, om man velger å ta mye om gangen.

Overarmen var som en lek, rett og slett null smerte <_<

 

Uansett, tenk deg godt over før man velger å ta et motiv. Du skal bære det med stolthet, og det er ikke så lurt å ha noe 50000 andre nordmenn har (om du ikke vil skille deg ut da, så kan du satse på et Ole Brumm motiv :) )

 

Lykke til!

Link to comment
Share on other sites

Få gjerne bilde av resultat ja ;)

 

Jeg skal ha en Arsenal tatovering. Spørsmålet er bare hvor..?

Har vurdert Arsenal over skulderpartiet på ryggen, eller på innsiden av underarmen! Det tøffeste hadde så klart vært Kanonen på brystet, men vi får se !

Link to comment
Share on other sites

Helmik'n:

Det er helt avhengig av hvor du tar tattoo`en, av hvor vondt det gjør.

Jeg må innrømme at enkelte steder kan det gjøre jæ... vondt, etter mine egne erfaringer. Men, skal man ikke lide litt for noe man skal være stolt over da?

 

Magen, høyt opp på baksiden av leggen, og deler av armen (fremsiden) har gjort vondt, men avhengig av graden og hvor mye som skal "tegnes" inn i kroppen. Det blir sinnsykt ømt, om man velger å ta mye om gangen.

Overarmen var som en lek, rett og slett null smerte ;)

 

Uansett, tenk deg godt over før man velger å ta et motiv. Du skal bære det med stolthet, og det er ikke så lurt å ha noe 50000 andre nordmenn har (om du ikke vil skille deg ut da, så kan du satse på et Ole Brumm motiv ;) )

 

Lykke til!

 

Takker for svar. Tenker først og fremst en kanon på skulderen eller noe slikt. Men dette er jo selvsagt helt løse tanker enda da.. hehe. Er ikke aktuelt før om flere år, men er en litt morsom tanke.

 

Og West McLaren: Ja, jeg kan si fra om jeg finner noe. Du kan jo lete litt her: dafont.com

Link to comment
Share on other sites

Helmik'n:

Det er helt avhengig av hvor du tar tattoo`en, av hvor vondt det gjør.

Jeg må innrømme at enkelte steder kan det gjøre jæ... vondt, etter mine egne erfaringer. Men, skal man ikke lide litt for noe man skal være stolt over da?

 

Magen, høyt opp på baksiden av leggen, og deler av armen (fremsiden) har gjort vondt, men avhengig av graden og hvor mye som skal "tegnes" inn i kroppen. Det blir sinnsykt ømt, om man velger å ta mye om gangen.

Overarmen var som en lek, rett og slett null smerte :)

 

Uansett, tenk deg godt over før man velger å ta et motiv. Du skal bære det med stolthet, og det er ikke så lurt å ha noe 50000 andre nordmenn har (om du ikke vil skille deg ut da, så kan du satse på et Ole Brumm motiv ;) )

 

Lykke til!

Og West McLaren: Ja, jeg kan si fra om jeg finner noe. Du kan jo lete litt her: dafont.com

 

Supert! =)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...