Jump to content

Wenger sitt


mmaelan

Recommended Posts

http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/sport...ticle365572.ece

 

Litt rart Tony ikke var med da.

 

DAVID SEAMAN

 

(Goalkeeper; 245 apps)

 

 

“HE was always so calm, he was always smiling.

 

 

“When his back was to the wall he always responded well. He hid his steel behind that nice smile of his.”

 

 

LAUREN

 

(Right-back; 227 apps, 14 sub)

 

 

“HE was playing in midfield when I signed him but he didn’t know he would be my replacement for Lee Dixon.

 

 

“Lauren’s a very tough guy, you can go to war with him as he is a real winner.

 

 

“He will fight the toughest players and never lie down.”

 

 

ASHLEY COLE

 

(Left-back; 218 apps, 10 sub)

 

 

“ASHLEY will remain red ’n white all his life.

 

 

“He is a defender who loves to attack. Everybody loves him because when you regain possession of the ball, he is there alongside you, ready to attack. A top-level performer.”

 

 

MARTIN KEOWN

 

(Centre-back; 250 apps, 14 sub)

 

 

“MARTIN had a tremendous appetite for winning. He was unbelievable in one-on-ones and had the technique but not always the confidence.”

 

 

KOLO TOURE

 

(Centre-back; 217 apps, 27 sub)

 

 

“KOLO was turned down by three clubs but I signed him after a short trial.

 

 

“His conversion from midfield was an amazing success.

 

 

“He has a natural desire to help people, to give everyone and everything 100 per cent.”

 

 

FREDDIE LJUNGBERG

 

(R-midfield; 285 apps, 43 sub)

 

 

“I became a fan of his the moment I saw him play forSweden against England. He took on Martin Keown and got past him. When he loses a game he is sick for two days.”

 

 

PATRICK VIEIRA

 

(C-midfield; 393 apps, 9 sub)

 

 

“WHEN I knew I was coming to Arsenal, I asked Patrick to come as well. He had it all.

 

 

“Whether it was Sheffield Wednesday on a wet Monday or Milan in the Champions League, he gave you his all.”

 

 

RAY PARLOUR

(C-midfield; 270 apps, 48 sub)

 

 

“LOOK at his medals. It tells you he is one of the biggest-ever players for Arsenal.

 

 

“He is better in the last minute than the first. Ray’s an engine that never stops.”

 

 

ROBERT PIRES

 

(L-midfield; 238 apps, 46 sub)

 

 

“I think he’s the best left-sided midfielder in the world.

 

“With the ball at his feet he became a ballet dancer. He will remain one of the greatest- ever players for this club.”

 

 

THIERRY HENRY

(Striker; 337 apps, 33 sub)

 

“HE had lost his appetite at Juve and was convinced he couldn’t score goals!

 

“But for us he had years when he was the Michael Jordan of football — he could score when he wanted.”

 

 

DENNIS BERGKAMP

(Striker; 298 apps, 78 sub)

 

“He was the most gifted player when I took over. Ask Henry or Ian Wright who they wanted alongside and it was Dennis. You could almost touch his class.”

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Er vel fra DVD'en Arsenes XI, som jeg selv fikk igår. Grunnen til at Tony ikke er med er at disse spilleren er basert på hvem som har spilt mest under Wenger. Tony la opp i 2002, mens Keown fortsatte frem til 04 og dermed fikk mer kamper under Wenger enn Adams. Samme gjelder vel for Kolo, selv om han kom litt senere har han sjelden vært skadet og fått med seg de fleste kampene de siste åra. Synd at den ikke kom litt senere denne DVDen slik at Clichy kunne komme opp i flere kamper enn Cashley.

Menmen, finfin DVD, ikke avskrekkende dyr og det reflekteres også av innholdet som ikke har en så alt for stor varighet.

Link to comment
Share on other sites

Hmm.. Hvordan var filmen? Er interessert i å skaffe meg den selv, og vil gjerne ha synspunkter på hva den inneholder og hvordan den er.. ;)

 

Ellers er laget slik man skulle forvente. Muligens Adams skulle hatt en plass, slik andre også påpeker, men Keown var også stor.

Link to comment
Share on other sites

Filmen går gjennom alle de utvalgte spillerene, viser en del klipp av scoringer/tacklinger/pasninger. I tillegg prater Wenger om hver spiller i et intervju.

Innimellom noen av spillerene er det også høydepunkter i form av spillere med flest mål, mostandere Wenger har vunnet mest over og en såkalt "one goal wonders" hvor spillere som kun har scoret 1 mål under Wenger får noen sekund i rampelyset. Kan nevne bl.a John Hartson ( 18 for klubben, 1 under Wenger ), Alberto Mendez, Paolo Vernazza, Daivd Bentley og Danny Kabbosatyakot.

Statistikk + en video med de største seierene til Wenger er også med.

Link to comment
Share on other sites

Filmen går gjennom alle de utvalgte spillerene, viser en del klipp av scoringer/tacklinger/pasninger. I tillegg prater Wenger om hver spiller i et intervju.

Innimellom noen av spillerene er det også høydepunkter i form av spillere med flest mål, mostandere Wenger har vunnet mest over og en såkalt "one goal wonders" hvor spillere som kun har scoret 1 mål under Wenger får noen sekund i rampelyset. Kan nevne bl.a John Hartson ( 18 for klubben, 1 under Wenger ), Alberto Mendez, Paolo Vernazza, Daivd Bentley og Danny Kabbosatyakot.

Statistikk + en video med de største seierene til Wenger er også med.

 

Synes filmen var bra. Jeg kjøpte den når jeg var i London for å se Slavia kampen og angrer absolutt ikke på det.

Denne Danny Kabbosatyakot er vell Speider i Sør-amerika eller no sånt for Arsenal og dette i en alder av 23 år, imoponerende. men så vidt jeg vet heter han vell Danny Karbassiyoon.

Link to comment
Share on other sites

Det er helt korrekt. Hadde ingen anelse om hvordan man skrev efternavnet så jeg bare tastet litt på måfå på tastaturet, som du kanskje ser.

Tror han var et rimelig stort talent, men fikk karrieren ødelagt av en skade eller noe. Var en artikkel om det i nest siste TGP om jeg erindrer korrekt.

Gratulerer forøvrig med å ha vært på det som sannsynligvis blir årets største seier, må ha vært en herlig tur!

Link to comment
Share on other sites

Vis jeg får si mitt, så mener jeg det nesten er umulig å ta ut en topp 11'er fra Arsenal opp gjennom tidene...

Alle de spillerene du utelater fra stallen du tar ut... Hva skal du gjøre me dem da?... Da kan du likso godt lage deg 2 / 3 lag til med Arsenal Klassespillere da :D

Link to comment
Share on other sites

Det er helt korrekt. Hadde ingen anelse om hvordan man skrev efternavnet så jeg bare tastet litt på måfå på tastaturet, som du kanskje ser.

Tror han var et rimelig stort talent, men fikk karrieren ødelagt av en skade eller noe. Var en artikkel om det i nest siste TGP om jeg erindrer korrekt.

Gratulerer forøvrig med å ha vært på det som sannsynligvis blir årets største seier, må ha vært en herlig tur!

 

Tusen takk for det.. Utvilsomt en helt herlig tur. Hadde tenkt meg ned igjen 1 januar mot West Ham, men for se om jeg for billetter først. Det fins jo ikke mange ting som er bedre en å se Arsenal Live på vår egen storstue!

 

 

Til dere som synes det er en skadale at Adams ikke er med, så er jo dette enkelt og greit fordi Keown spilte fler kamper en han under Wenger. Overskriften "Wenger sitt, drømmelag" lyver jo litt, med tanke på at det er flere spillere som er bedre en de 11 som er på denne videon. Dette er bare de Elleve som har spilt flest kamper for Arsenal på sine respektive plasser. :D

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...