Jump to content

EMIRATES CUP 28-29 Juli 2007 - Noen som drar?


GoldenGate

Recommended Posts

Bare noen dager igjen til årets sommerbegivenhet i fotball-London. Den 28 og den 29 Juli går Emirates Cup av stabelen på THOF, og det er gode muligheter for et gjensyn med både Paddy, Edu og Robbie for dem av dere som ønsker dette. Ledige billetter igjen på general sale er det fortsatt også for dem som kunne tenke seg turen.

 

 

Ryan har et greit tilbud den 28, for dem som liker tanken. Fra Torp til Stansted for Nok - 99,- + avgifter er helt greit...

 

Sat 28 Jul 07 Flight FR 35

09:45 Depart Oslo Torp Sandefjord (TRF)

10:40 Arrive London Stansted (STN)

 

Litt dyrere hjem og prisen avhenger av hjemreisedagen og slikt. NB! Husk å ta med passet til England.

 

 

Wenger lover å stille med et meget sterkt lag, og da dette er fhv tett opptil sesongstart, så kommer han nok til å kjøre store deler av førsterekka i begge kampene, tenker jeg. De andre lagene som deltar i turneringen er Inter, Valencia og Paris SG - en meget sterk og severdig kvartett å få med seg, med andre ord. Og en gylden mulighet for alle dere som enda ikke har vært på Ashburton - eller Emirates, for dem som foretrekker dette navnet - til å ta seg en tur ned for å se på anlegget. Dere vil IKKE bli skuffet... :P)

 

En link til en grei side: http://www.arsenal.com/membership/article.asp?article=463702 hvor det bl.a står priser.

 

* Saturday 28th July 2007

 

- Inter Milan v Valencia (2pm)

- Arsenal v Paris Saint-Germain (4.15pm)

 

* Sunday 29th July 2007

 

- Paris Saint-Germain v Valencia (2pm)

- Arsenal v Inter Milan (4.15pm)

 

General Sale (Non-Arsenal Members): Tickets are now on General Sale for the Emirates Cup.

 

Day Admission Tickets can be purchased for either day

 

- (Day 1) ticket includes both 2pm and 4.15pm fixtures on Saturday 28th July 2007.

- (Day 2) ticket includes both 2pm and 4.15pm fixtures on Sunday 29th July 2007.

 

Snarveier direkte til online booking av billetter til kampene finnes for øvrig på siden det er linket til over.

 

God tur,

mvh

GoldenGate

Link to comment
Share on other sites

Guest kellex

Jeg skal over og skal på lørdag og søndags kampene. Dette blir mitt første besøk til Emirates. Men jeg lurer på en ting.. Vi ankommer London fredags kveld, men har en del planer tidligere på lørdag. Så vi har ikke tenkt å se den første kampen på Emirates. For min del så vil jeg at min første kamp på Emirates blir en arsenal kamp. Er det slik at man kan komme seg inn på stadioen når man selv måtte ønske det, eller må man være der til den første kampen? For min plan er div planer tidligere på dagen, også beveger vi oss ut til Emirates rundt fire tiden(norsk tid). Så jeg håper det funker fint å komme seg inn på stadioen litt før Arsenal v Paris Saint-Germain kampen starter. Fikk billetter via gunners.no, står "adults" på alle billettene, men ifølge ansvarlige er ikke det noe problem selv om billettene skulle gjelde en guttunge som i mitt tilfelle skal ha med meg. Han er 10 år og får sin første tur ut av landet, første fotball og arsenal opplevelse, så håper på seier i begge kampene ;) Har begynt å få reisefeber allerede, håper på fint vær og at dagene går fort unna frem til reisedagen. Spenende å se om vi får se Sagna, Fabianski eller Eduardo :)

Link to comment
Share on other sites

Guest kellex

Skulle så gjerne dratt over, men har en liten ting som hindrer, jeg skal GIFTE meg den 27 juli....... WEEEEEE ;)

 

Gratulerer så mye du :)

Link to comment
Share on other sites

Skulle så gjerne dratt over, men har en liten ting som hindrer, jeg skal GIFTE meg den 27 juli....... WEEEEEE ;)

 

Vel vet ikke om gratulasjoner eller kondolanser passer best - men jeg går for gratulasjoner;)

 

Gratulerer så mye. Fortell om hvordan det var! Min tur den 10. Mai neste år.

Link to comment
Share on other sites

Fikk billettene til dag 1 i går! Sitter nesten ved benken :D

Har billetter til dag 2 også, men de kom ikke :)

 

Gleder meg utrolig, dette blir min andre tur til Emirates Stadium.

 

Samme her, bestilte også billetter til begge dagene, men fikk kun til den første. Kanskje de kommer et par dager senere, men litt rart at de ikke informerer om dette på dag 1 billettene. :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg skal over og skal på lørdag og søndags kampene. Dette blir mitt første besøk til Emirates. Men jeg lurer på en ting.. Vi ankommer London fredags kveld, men har en del planer tidligere på lørdag. Så vi har ikke tenkt å se den første kampen på Emirates. For min del så vil jeg at min første kamp på Emirates blir en arsenal kamp. Er det slik at man kan komme seg inn på stadioen når man selv måtte ønske det, eller må man være der til den første kampen? For min plan er div planer tidligere på dagen, også beveger vi oss ut til Emirates rundt fire tiden(norsk tid). Så jeg håper det funker fint å komme seg inn på stadioen litt før Arsenal v Paris Saint-Germain kampen starter. Fikk billetter via gunners.no, står "adults" på alle billettene, men ifølge ansvarlige er ikke det noe problem selv om billettene skulle gjelde en guttunge som i mitt tilfelle skal ha med meg. Han er 10 år og får sin første tur ut av landet, første fotball og arsenal opplevelse, så håper på seier i begge kampene :) Har begynt å få reisefeber allerede, håper på fint vær og at dagene går fort unna frem til reisedagen. Spenende å se om vi får se Sagna, Fabianski eller Eduardo :D

 

Vet ikke om du MÅ være der til første kampen, men uansett er det herlig å være rundt og i stadion på kampdag, så jeg vil anbefale deg å dra dit ganske tidlig. Men det er jo rart hvis du ikke får gå inn på stadion etter første kampen..så det vil jeg tro går helt greit. Det er sikkert mange gooners som skal det samme. :D

Men jeg kan trygt si at det er en opplevelse å være på stadion og jeg hadde ihvertfall prøvd å være der lengst mulig..hehe.

Husker når jeg var der i fjor...jeg ville ikke dra når kampen var ferdig. Kunne flytta inn der for å si det sånn.. :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg skal se på Arsenal kamp i høstferien.

 

Skal se Arsenal-Southampton! :)

 

 

 

Skulle så gjerne dratt over, men har en liten ting som hindrer, jeg skal GIFTE meg den 27 juli....... WEEEEEE :D

 

Gratulerer så mye da :)

 

Mener du Sunderland kanskje? Spilles 7. Oktober, som er vel i høstferien.. Der skal iallefall jeg :D

 

 

Ja, gratulerer så mye!!

Link to comment
Share on other sites

Guest kellex

For en fantastisk tur det var! Utrolig å kunne se 2 arsenal kamper i løpet av 2 dager til en meget gunstig pris. Det er et utrolig mektig syn første gang man ser Highbury og Emirates var et like mektig syn må jeg si. The Armoury far også fantastisk men med en stadio til 60 000 + så var det nok av folk som ville handle og man kan bare si kaos og timer med venting :D Stemningen utenfor stadioen var som forventet og det var bare å stor kose seg i fint vær med tusenvis av gooners. Inne på stadioen var toppclass men manglet kanskje litt mer arsenal preg i gangene.. Stemningen inne på stadioen var bra i løpet av helgen, men ikke helt Premier league, CL stemning etc. Vi satt bak målet og var ganske nær banen, og det må sies at gressmatta var helt utrolig!! Inne på selve Emirates stadium var faktisk mer kompakt enn jeg hadde forestilt meg og avstanden fra mål til fansen bak var mye mindre enn det man får inntrykk av på tv. Ser ut som alle får et godt syn av banen uansett hvor man sitter, bra jobbet. Fikk også kjøpt den nye bortedrakten og det er sant som de sier, den er meget pen når man først får den i hendene.

I løpet av kampene var det klart hvem som er den nye helten, da 50-60 000 ropte stadig "Robin Van Persie" med gjevne mellomrom ;) Og han skuffet heller ikke da han sikret Emirates cupen mot Inter med et fantastisk mål med en teknikk få kan mache! For en kreativitet han har, og det er noe av det vi manglet mest sist sesong. En som kan komme inn og gjøre en stor forskjell med litt magi. Jeg krysser det som er for at han holder seg igjennom hele neste sesong. Morsomt var det også da man fikk snappet opp et bilde av Theo Walcott som forlot stadioen i sin bil(ifølge alle som var tilstede isåfall..) Det var synd man ikke fikk se Eduardo sin deby på Emirates da papirene ikke var ordnet enda. Man fikk heller ikke sett spillere som Walcott, Adebayor og Rosicky da de slet med skade, men dette er jo desverre et typisk arsenal senario. Pga dette var bredden i laget veldig liten og vingspill var nesten fraværende for det meste i de 2 kampene arsenal spillte. Men det var vært hver eneste krone denne turen og vil gjerne takke Arsenal Norway for samarbeidet og hjelpen de har bistått med under veis. Her er et par punkter med inntrykk fra turen:

 

- Fantastisk stadio.

- The armoury var meget bra, et arsenal paradis.

- Synd man ikke fikk se Eduardo, Fabianski, Walcott, Rosicky og Adebayor.

- Arsenal imponerte mot Inter mens PSG kampen var så der..

- Van Persie`s fantastiske mål som sikret trofeet.

- Abou Diaby fortsetter å imponere, selv på vingen. Han er en fantastisk spiller og har et tilstedeværelse som imponerer. Han må vi ta godt vare på og vil bli meget viktig i neste sesong.

- Eboue fortsetter med skuspill tullet sitt og imponerer fortsatt ikke på vingen. Men gjør noe bra og er alltid villig til å bli med oppover.

- Sagna imponerer virkelig igjen og minner meg veldig om Lauren. En fantastisk forsvar spiller, jobber hele tiden og virker smart på når han skal trekke fremover på banen. For meg ser det ut som han allerede har kapret høyresiden som sin egen. Meget imponert må jeg si, og det var tydeligvis alle andre som var der også. Meget solid!

- Bendtner virker for meg som en ny Baptista, han skåret et mål men hele produktet imponerer lite desverre. Men han vil nok likevell bli en viktig brikke i laget igjennom en lang sesong, tiden vil vise.

- Almunia og Lehman gjorde en grei jobb i mål.

- Traore, Clichy gjorde en god jobb.

- Gallas og Toure var gode som kapteiner. Gallas var mer en som styrte laget og Toure var mer en motivatør. Dette går hand i hand.

- Wenger sier i kamp programmet at han vil hente 1 hvis ikke flere spillere inn i løpet av sommeren. Men det spørs hvem som er tilgjengelig..

- Mye positivt å hente men godt ligaen er fortsatt litt unna.

- Arsenal vinner den første Emirates cup ;)

- Traore tar en seiers runde rundt stadioen med mye latter ettersom Gallas beordret Traore til å løpe hele banen rundt og vise fram trofeet til alles store glede ;)

 

Dette var min oppfatning av turen og stadioen, og når men tror at man ikke kan forelske seg mer i klubben så gjør man akkurat det. Fortsatt mye jobb å gjøre med fremtiden er lys!

 

"Go you Gunners"

Link to comment
Share on other sites

Jau, da var man tilbake etter en ytterst vellykket tur.

 

Det hele startet fredag morgen med kaos, da undertegnede og hans far forsov seg.. Planen var å reise fra Kongsvinger til gardemoen halv 5, mens vi sto opp og var fortsatt ikke helt ferdigpakket kvart på 5........... Flyet gikk 0650 på morgenen, så vi hadde endel dårlig tid. Gjennom Gardemoen kan man vel ikke si annet enn at det var stress, stress og atter stress, men undertegnede var ekstremt lettet da flyet forlot Norsk jord, med reisefølget på 3 ombord.

 

Etter å ha kommet seg gjennom passkontrollen på stanstead, var neste steg toget til Liverpool Street. Deretter tok vi underground til Holborn, og byttet til Picadilly Line, før vi gikk av på Russel Square. Etter å ha fått satt fra seg alle sakene, bærte det rett bort på en cafe for å spise en real English breakfast, før man tok underground til Tottenham Court Road og Oxford Street for shopping. Det var vel egentlig det den dagen gikk opp til.......

 

Dagen etter var det altså klart for kamp. Dette var min andre tur til Emirates, og tredje for å se på Arsenal (Vært på Highbury en gang) så å finne frem var jo som å gå til min egen nabo. Ikke det at det er så vanskelig fra før heller... ( ;D ) Jeg måtte en tur innom The Armoury hvor jeg kjøpte den nye bortedrakta med Fabregas 4 bakpå. Kjøpte også med et par strømper, som jeg synes er dritstilige. Kampprogram og "Arsenal vs Inter"-skjerf ble også innkjøpt, sammen med den herlige dvden "Classic Victories Over Spurs". Et MUST for alle Arsenal-supportere, sett den to ganger allerede :P

 

Da hadde vi egentlig gjort det meste rundt stadion (Jeg og tredjemann i reisefølget, som er Unitedfan, far min er ikke så fotballintressert og hadde bare billett til dag 2). Klokken var bare litt over 11, så ingenting hadde åpnet på stadion enda. Heldigvis fant vi tilfeldigvis ut at kameraet var glemt på hotellrommet. Så for å bruke litt tid tok vi oss en runde rundt Highbury før vi tok t-banen tilbake til hotellet og opp igjen.

 

Da det gjelder runden rundt Highbury, har jeg sett den i revet tilstand en gang før, men det var like vondt å se det nå. Forskjellen nå, var at man jobbet der, så man kunne se litt inn på det som brukte å være matta, og man kunne se ruinene av West Stand. øverst på ruinene av West Stand var det tagget to spøkelser på veggen der, mens alt rundt bare var grått. Jeg er glad jeg ikke hadde kamera til å ta bilde av det. Bygningsarbeiderne fløy rundt og ropte "Cmon you Spurs", etc, etc... De er tydeligvis for dumme til å vite at de faktisk lager penger i kassa for Arsenal.

 

Kamptid. Vi har kommet inn på stadion og er sjokket over hvor bra plasser vi har fått. Sitter på samme blokka som Arsenalbenken, bare 9 rader fra banen. Du får et lite kick da verdenskjente spillere som Joaquin og Albelda plutselig står ca 15 meter unna deg. Når Adriano varmer opp rett foran ansiktet ditt, og Canizares, Zlatan og Timo Hildebrand sitter nedenfor deg. Men ikke nok med det. Ca 15 minutter før kampstart kom hele Arsenallaget og satt seg ved siden av benken som Inter hadde tatt over for anledningen (Valencia satt der først, men så tok Inter over den siden). Jeg prøvde å brøyte meg veg, for alle fikk autografer av Cesc, Eboue, Diaby, Robin..... Men da jeg først sto mindre enn en meter unna Cesc sa selvfølgelig stewarden at det var nok og at vi skulle sette oss igjen. Uansett, det var veldig stort å se spillere på så nært hold at man kunne ført en samtale med dem.

 

Inter-Valencia var et helt greit oppgjør, hvor David Villa og David Silva imponerte på topp. Valencia vant fortjent 2-0 og Inter hadde egentlig aldri nubbesjans. Det var ganske stille, bortsett fra da Materazzi fikk ballen (BUUUU), men det var vel liten tvil om hva folk ventet på. Arsenal entret banen for oppvarming til stor jubel og stadion begynte å fylle seg opp. Ca 100 PSG fans hadde plassert seg i samme sving som Arsenalfansen, noe som skapte litt trøbbel for vaktene. Politiet ble tilkalt og 5-6 PSG fans og 1 Arsenalfan ble ført ut av onkel Politi. Da det gjelder kampen var det helt ubegripelig dårlig i første omgang av Arsenal. Den er ikke mye å prate om. Da det gjelder 2 omgang, var det mye bedre. Tror nok forskjellen ble Hleb og Eboue. Med to sentrale midtbanespillere på kantene ble det lite spill. (Selv om Flamini scoret fra kantrollen). Diaby er bortkastet på kanten og spilte mye bedre på sentral midtbane i en midtbane bestående av Eboue - Denilson - Diaby - Clichy. Hleb gjorde det også veldig bra på topp (Bergkamprollen) sammen med Bendtner, som ellers hadde en skuffende dag på jobben. Så ut som han sleit og minnet ganske mye om Baptista. Eboue strålte på kanten og var en trussel mot Paris' forsvar. Clichy gjorde det også meget bra sammen med Traore på venstresiden, men jeg lurer på om det ikke er litt smartere å bruke Traore på kant og Clichy på back i slike tilfeller, da Traore er en rundingsbøye defensivt. Gutten er kjapp som faen, men rusher for mye opp i duellene og blir rundet altfor lett. Den offensive kraften kan man ikke klage på da.( ;) ) Denilson hadde en utrolig god andre omgang og kunne minne om Gilberto på sitt beste. Diaby brøytet seg veg, men det eneste han mangler er når han skal spille fra seg ballen. Banens beste var nok Senderos, som var veldig solid hele kampen igjennom.

 

Dagen avsluttet med en god indisk middag, og jeg må si at jeg gledet meg til i morgen, som nok var turens høydepunkt.

 

Søndagen skulle faren min være med også, og ettersom han ikke gadd å sitte på stadion 2 timer før kampstart (Forståelig) vart det en tur nedover Oxford Street, helt ned til Nike Shop og deretter en tur til Carnaby Street. Anokm stadion akkurat da lagene begynte å varme opp. (Valencia - PSG). Denne dagen hadde vi billetter til Lower Tier bak målet Robin scoret målet sitt på. Rad 11. Dette var som sagt mitt tredje besøk på Emirates og jeg har sittet på 3 forskjellige sider. Bak begge målene og på en langside. Som Kellex sier, jeg tror man ser perfekt uansett hvor du sitter. Den eneste forskjellen er nok nærheten til spillerne. Uansett, Valencia satte kampen i gang og jeg trudde nok at de skulle dra i land turneringen slik osm de psilte fagen før. Men den gang ei. PSG, som hadde skiftet ut omtrent hele laget fra lørdagen, med et imponerende spisspar bestående av talentet Ngog og Diane (som virkelig storspilte) rundspilte Valencia etter alle kunstens regler og vant fortjent 3-0 foran et glissent Emirates Stadium.

 

Etter at kamp nr 1 nærmet seg slutten, ble det mindre og mindre ledige seter rundt stadion. Og stemningen, den ble bare høyere og høyere. Kan ikke sammenlignes med PL, men mye bedre enn de 3 andre kampene i turneringen. Det var helt klart at dette var helgens høydepunkt og det var bare artig å sitte å vente. Arsenal trillet kampen i gang og alle visste at de måtte vinne - eller score 3 - for å vinne hele greia. Derfor var det en liten tanke i hodet mitt da vi gikk til pause med 0-0, etter å ha overkjørt Inter. Bedre ble det ikke da Inter scoret. Du syntes liksom du hadde sett det før..... Men for all del, gutta ville det annerledes og det var noe annerledes over dem også. Tidligere har det sett ut som om en scoring imot har satt gutta på et nivå ned, men nå gjorde det dem bare bedre. Aggresiviteten var høyere, og man kunne endelig se "jæver'n" i øya på dem. Alle sammen. Dere vet hvordan det gikk og jeg skal ikke si annet om Robins scoring enn at det var helt sykt å se i virkeligheten. Hleb avsluttet også et godt turnering med scoring som han skapte helt selv. Dro av to mann i midtbanesirkelen, ga den ut til Eboue, videre til Sagna som kom på løp nummer 121232039234234234 for dagen og la ut til Hleb igjen som hadde tatt et langt løp inn i boksen og satt den i kassa på andre forsøk. DEILIG!!! MoM; Eboue. Konstant trussel mot Inters forsvar. Han laget vel 3 gule kort til Inter på 5 minutter eller noe, dette helt uten teatralsk oppførsel. Nei, jeg tuller ikke! Hleb viser at han duger i Bergkamprollen. Ikke klassen til Bergkamp, men hvem er vel det? Fabregas spiller OK, men er litt unna storformen, og det er helt forståelig. Flamini gjør en veldig god kamp defensivt og var mye bedre enn mot PSG. Den store overraskelsen, Gibbs gjør det ekstremt bra til å være så ung og at det er debyen hans kunne man ikke merke i det hele tatt. Lovende! Sagna gjør det meget bra. Rask, duellsterk og stor innsats. Hoyte gjør det greit på venstre back men man ser at han er bedre på høyre. Skal ikke klandres for noe iaffal. Toure og Gallas er rock solid, bortsett fra da Gallas nok en gang taper en duell på første stolpe (PSG, Inter, Chelsea...) som fører til mål. Lehmann gjør det helt ok.

 

Kampen er over, spillerne jubler og stakkars Traore bli beordret til alle kriker og kroker for å applaudere fansen av Gallas. Han tok det med et smil da, ganske artig. SKulle dog ønske at resten av spillerne hadde gjort dette også.

 

Uansett, fotballen var over for helga, men vi hadde fortsatt en dag igjen i London, noe vi tilbrakte på det store markedet i Camden. Er man i London og ikke ser på fotball, bør man iallefall dra dit. Fantastisk sted med mixede kulturer. Får et lite kick av å gå der. Man får billig, god og eksotisk mat fra alle mulige steder i verden. Italiensk, meksikansk, indisk, kinesisk, japansk, amerikansk, marokkansk, spansk, ja man det eneste som mangler er nesten en bod hvor de selger kjøttkaker. Anbefaler alle å dra til Camden Town.

 

Etter å ha vært på Camden i flere timer, tok man turen tilbake til Stanstead og flyet hjem til Norge. Turen var over for denne gang, men garantert ikke den siste turen min til Emirates!

Link to comment
Share on other sites

Er enig med dere at det var en flott helg på Emirates. Tok turen som en ferie med noen dager i byen før kampene begynnte. Har selv besøkt London en del ganger, men hadde med en som var på "førstereis". Så det vart litt av dei vanlige turisttinga som London Eye, Madame Tussaud, Sightseeing, Camden m.m.

 

Når det gjelder kampene, så var det flott atmosfere, men spillet var så som så men annet er vel ikke å vente i oppkjøringsfasen av sesongen. Noen spillere imponerte/skuffet, men alt i alt så var det brukbart.

 

Personlig så syntes eg at Clichy var meget god mot PSG. PSG var etter min mening det beste av dei andre lagene, Inter var en kjempeskuffelse. Er klar over at dei manglet noen "stjerner", men det manglet også noen på dei andre laga også.

 

Siden det kan være vanskelig å skaffe billetter til Emirates til "offisielle" kamper, så vil eg absolutt anbefale en eventuell turnering neste år. Fordelen med en slik turnering er at det også blir lagt ut billetter til "allmennheten" slik at familier/grupper kan ta seg en tur på kamp sammen.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...