Jump to content

Så utrolig irriterende


Ravenghost

Recommended Posts

Hver dag går jeg inn på alt mulig av nettsider i håp om at Arsenal har kjøpt en ny god spiss, eller i det minste snakker om å kjøpe nye spillere. Men i motsetning til alle andre lag vi bør sammenligne oss med (Manu, Chelsea, Lpool), gjør ikke styret/manager i Arsenal en dritt. Det er utrolig irriterende at de ikke kan få ut fingen. Greit det der med at Arsene knows og alt det der, men venter han mye lengre har alle de beste allerede skiftet klubb (dersom de kommer til å gjøre det i sommer).

 

En annen ting er at vi ikke må idolisere Henry. Den såkalte klubbfølelsen han hadde var altså bare til Arsene Wenger og David Dein. Han driter i de andre spillerne, fansen og KLUBBEN. For hva er en klubb? Klubben er sjelen, banemannen som har vært med i 100 år, fansen, minnene og spillere som Tony Adams osv.

 

Det siste jeg vil ta opp her er et innslag på topicen, "Arsenal legends til Oslo", hvor noen har satt opp et allstar lag av Arsenalspillere. Ganske bra lag egentlig, men det er fullstendig latterlig at kongen selv ikke har fått plass på laget. Mr.Arsenal himself som var med gjennom hele sin karriere og fikk oppleve mange seriemesterskap, cupmesterskap, cupvinnercupen, og noe så sjeldent som et ligacupgull. Mye fint kan sies om den stopperduoen som er satt opp på det allstarlaget, men å si at Adams ikke har fortjent plassen der...

O`leary og Adams er den beste duoen...

Link to comment
Share on other sites

Hver dag går jeg inn på alt mulig av nettsider i håp om at Arsenal har kjøpt en ny god spiss, eller i det minste snakker om å kjøpe nye spillere. Men i motsetning til alle andre lag vi bør sammenligne oss med (Manu, Chelsea, Lpool), gjør ikke styret/manager i Arsenal en dritt. Det er utrolig irriterende at de ikke kan få ut fingen. Greit det der med at Arsene knows og alt det der, men venter han mye lengre har alle de beste allerede skiftet klubb (dersom de kommer til å gjøre det i sommer).

 

En annen ting er at vi ikke må idolisere Henry. Den såkalte klubbfølelsen han hadde var altså bare til Arsene Wenger og David Dein. Han driter i de andre spillerne, fansen og KLUBBEN. For hva er en klubb? Klubben er sjelen, banemannen som har vært med i 100 år, fansen, minnene og spillere som Tony Adams osv.

 

Det siste jeg vil ta opp her er et innslag på topicen, "Arsenal legends til Oslo", hvor noen har satt opp et allstar lag av Arsenalspillere. Ganske bra lag egentlig, men det er fullstendig latterlig at kongen selv ikke har fått plass på laget. Mr.Arsenal himself som var med gjennom hele sin karriere og fikk oppleve mange seriemesterskap, cupmesterskap, cupvinnercupen, og noe så sjeldent som et ligacupgull. Mye fint kan sies om den stopperduoen som er satt opp på det allstarlaget, men å si at Adams ikke har fortjent plassen der...

O`leary og Adams er den beste duoen...

 

Wenger sitter sikkert å vurderer spillerne akkurat nå. Det haster ikke, overgangsvinduet starter 1. Juli og slutter 31. August, så vi har forsatt lang tid igjen. Jeg har stor tro på at han kommer til å kjøpe en klassespiss. som f.eks: Anelka eller Tevez.

 

hvis du ikke har noen som helst tro på det Wenger og styret gjør, burde du kanskje heie på et annet lag?

Du har jo bare vært pessimistisk i hele år!

Link to comment
Share on other sites

Og der kan vi notere oss nok ett "realistisk" innlegg... pessimistisk om du/dere vil...

 

Det du sier med spillerkjøp... Overgangsvinduet har ikke åpnet enda, og vi har allerede kjøpt to spillere... Vi har TO måndeder, med spekulasjoner, rykter og overganger og glede oss til, så hvorfor klage før overgangsvinduet har åpnet???

 

Jeg tror Wenger henter inn minst en stjerne i løpet av disse to månedene, så alt vi kan gjøre er å smøre oss med tålmodighet :D

Link to comment
Share on other sites

Jeg vet at overgangsvinduet ikke har åpnet enda, men jeg ser helst at manageren ikke venter for lenge. Og jeg blir litt irritert når det overalt står så mye om at Wenger har fått så og så mye å bruke på spillere, når alt viser seg å være feil. Først sto det, her på siden faktisk, at Wenger har fått 40mill å bruke. Så selger vi Henry (no som burde gi 16mill mer i penger å bruke), men da leser jeg at "Styret i Arsenal strekker seg langt for at Arsene skal bli værende - de gir ham 30 mill å bruke!!! Hva i all verden? Det beløpet burde da vert 56 mill. Men men.

 

Og en ting til: Den dagen Arsene kjøper en spiller eller to som faktisk er gode NÅ, da vil jeg innrømme at jeg kanskje var litt pessimist, men for øyeblikket er jeg i min fulle rett. Vi trenger fler spillere som er gode NÅ, ikke om et par år - de har vi nok av!!!

Link to comment
Share on other sites

Et eventuelt kjøp kommer, som vanlig, som lyn fra klar himmel. Slik er Arsenal kjøpsprosess.

Man proklamerer nødig i tabloidpressen sine planer. Det er Arsenal!

 

Ellers kan jeg godt forstå frustrasjonen hos Ravenghost. Han er ikke alene om å vise engasjement og nervøse trekninger etter Henry-salget.

Selv er jeg også inne på Newsnow hundre ganger om dagen for å sjekke eventuelle "planlagte" kjøp.

 

Jeg tror nok Wenger henter inn noe nytt, spesielt er jeg opptatt av en skikkelig vingspiller og i tillegg en som scorer minst 3 ganger så mye som anti-goal Adebayor.

 

Og dette med klubbfølelse hos spillerne. Det er nærmest idioti å tro på denne klubbfølelsen. Nei tiden med Adams, Keown og de gode gamle gunners er forbi. Money talks!

Hadde jeg ikke vært så helvetes fortapt i denne klubben, så hadde jeg sagt opp abonnementet på canal+ på sekundet.

 

Anmodning: Drit i spillerne! De er kun redskap for klubbens suksess. Print aldri et navn på drakta, det er patetisk. Like ynkelig som Henrys uttalelser om klubbfølelse.

 

 

slenger meg på den....Eller man kan trykke på gamle arsenal legenders navn på drakta.... de har ihvertfall ingen sjanse til å skuffe deg lengre... ;-)

Cliff Bastin Feks.....

Link to comment
Share on other sites

slenger meg på den....Eller man kan trykke på gamle arsenal legenders navn på drakta.... de har ihvertfall ingen sjanse til å skuffe deg lengre... ;-)

Cliff Bastin Feks.....

 

 

Hehe, da ka man jo printe Vieira, Henry og Cole da? De kan vel ikke skuffe mer i Arsenal drakten, kan de vel? I tillegg vil det jo være dumt å si at de tre ikke har vært storheter for Arsenal de siste årene?

 

Nei, takker meg til nr 4 og Fab Fab! :D

Link to comment
Share on other sites

Innlegget har faktisk et poeng. Se på Sir Alex, han har allerede gjort unna handelen og kan begynne å forberede de nye spillerne på hvordan laget hans spiller. Nye utenlandske spillere trenger dessuten tid til å venne seg til landet, finne hus, lære seg språket o.s.v.

Kjøp så tidlig som mulig og forbered spillerne på en ny sesong, ikke kjøp 31. august!! :D

Link to comment
Share on other sites

Dette minner om hetsing av person. Diskuter saken, eller la være å skrive noe. Det er vel ingen som kan nekte for at det er en uaktuell sak, selv om måten det blir lagt fram på muligens kunne vært mer nyansert.

 

Edit: Ryddet opp i tråden.

Link to comment
Share on other sites

Et eventuelt kjøp kommer, som vanlig, som lyn fra klar himmel. Slik er Arsenal kjøpsprosess.

Man proklamerer nødig i tabloidpressen sine planer. Det er Arsenal!

 

Ellers kan jeg godt forstå frustrasjonen hos Ravenghost. Han er ikke alene om å vise engasjement og nervøse trekninger etter Henry-salget.

Selv er jeg også inne på Newsnow hundre ganger om dagen for å sjekke eventuelle "planlagte" kjøp.

 

Jeg tror nok Wenger henter inn noe nytt, spesielt er jeg opptatt av en skikkelig vingspiller og i tillegg en som scorer minst 3 ganger så mye som anti-goal Adebayor.

 

Og dette med klubbfølelse hos spillerne. Det er nærmest idioti å tro på denne klubbfølelsen. Nei tiden med Adams, Keown og de gode gamle gunners er forbi. Money talks!

Hadde jeg ikke vært så helvetes fortapt i denne klubben, så hadde jeg sagt opp abonnementet på canal+ på sekundet.

 

Anmodning: Drit i spillerne! De er kun redskap for klubbens suksess. Print aldri et navn på drakta, det er patetisk. Like ynkelig som Henrys uttalelser om klubbfølelse.

 

må få slenge meg på her jeg og :D og som nassebløff sier det er helt klart best og få spillerne så tidlig som mulig..

 

men jeg har troen på at vi ikke trenger og vente mange dagene etter 1 juli på en signering, dette blir altid hold ekstremt hemmelig hos arsenal, og tror vi får en inn første uken i juli.

 

mee and bertie: har ikke hatt sansen for sjansesløseriet til anti goal ade jeg heller, men wenger viste dette med ade før han kjøpte han, og tror at han fort kan overaske sånne som oss denne sesongen

Link to comment
Share on other sites

slenger meg på den....Eller man kan trykke på gamle arsenal legenders navn på drakta.... de har ihvertfall ingen sjanse til å skuffe deg lengre... ;-)

Cliff Bastin Feks.....

 

 

Hehe, da ka man jo printe Vieira, Henry og Cole da? De kan vel ikke skuffe mer i Arsenal drakten, kan de vel? I tillegg vil det jo være dumt å si at de tre ikke har vært storheter for Arsenal de siste årene?

 

Nei, takker meg til nr 4 og Fab Fab! ;)

 

 

vell, kvervulanter er det overalt. Med gamle helter mener jeg spillere som man husker på med glede og ikke med bitterhet (les: cashley hole feks...) Da tenker jeg på Tony Adams, Ian Wright, David Seaman, Rocastle etc... nok å ta av.... Det står seff fritt opp til deg om hvem du vil ha på drakta da.......

Link to comment
Share on other sites

Dette minner om hetsing av person. Diskuter saken, eller la være å skrive noe. Det er vel ingen som kan nekte for at det er en uaktuell sak, selv om måten det blir lagt fram på muligens kunne vært mer nyansert.

 

Neida, saken er i høyeste grad aktuell. Og siden du tydeligvis har slettet min korte ironiske og småarrogante kommentar, hvilket i og for seg er greit nok, så var den ment generelt og ikke som hetsing. Den var like mye et hint til de som i tide og utide henger seg opp i andre sine unyanserte innlegg som en faktisk oppfordring til at man bør forsøke å nyansere det man legger inn.

 

Jeg har jo stor forståelse for den frustrasjon trådstarter gir uttrykk for. Den deler jo i og for seg jeg også. Men samtidig kan man tydeligvis ikke gjenta for ofte oppfordringen om noe mer tålmodighet. Og med en klubbeldelsen og manager som har den "personlighet" på transfermarkdet som de har, så kreves det ekstra stor tålmodighet fra oss goonere sin side, men vi bør vel snart ha vennet oss til dette nå, eller...!? ;)

 

Som de fleste andre toppklubber har Arsenal blitt rammet av mange "jordskjelv" opp gjennom årene, og det er jo slitsomt når det står på som verst. Men ting pleier aldri å bli så ille som de verste krisemaksimererne spår, og det hele pleier å roe seg ned etter hvert. Og i det lange løp pleier klubben å komme styrket ut i den andre enden. Ser ingen grunn til at det ikke skal skje nå også. Det år'ner seg nok skal vi se. Men naturligvis er det ikke bare for klubbledelsen å knipse med fingrene, så er alle utfordringer løst. Rom ble som kjent ikke bygd på en dag.

 

For øvrig er jeg enig i mye av det Mee and Bertie skriver om lojalitet. Det er bare blitt sånn, og det er nok en god ide å heller ha navnet på tidligere spillere på ryggen heller enn de nåværende. Gamle stjerner har ikke lenger muligheten til å skuffe oss!

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan til dels forstå utålmodigheten og frustrasjonen til trådstarter, når det gjelder mangelen på "positive" happenings på nyhetsfronten rundt Arsenal. Men når man snakker om at vi bør slutte med "idolisering" av Henry, kan det være på plass med et ønske om at vi slutter å "idiotisere" styret og klubben. Enkelte har åpenbart en oppfatning om at ledelsen i klubben er evneveike tullinger som raver rundt i svime. De(styret) har sannsynligvis tatt ferie hele gjengen og følger overhode ikke med på transfermarkedet.

 

"Vi må kjøpe nå, før alle de beste er solgt " er et gjengs uttrykk.

For det første; vet man at Arsenal ikke har vært med i kampen om de spillerne man snakker om? Og hvis ikke; er det kanskje en grunn til at de ikke har vært interessert (annet enn at de er udugelige, mener jeg)? Wenger og styret har gjentatt i det uendelig at de KUN akter å kjøpe hvis de finner spillere som vil tilføre laget noe spesielt. Vi supportere har jo selvsagt ingen problem med å finne spillere vi gjerne ser i en Arsenaltrøye, men det betyr jo ikke at Wenger mener det samme. Arsenal holder bestandig kortene tett til brystet, og dét er en tålmodighetsprøve, det skal jeg være enig i.

I tillegg må nok sjefen ta en aldri så liten "reshuffle" i hans tanker rundt laget, etter avgangen til Henry. Å handle i panikk er vel det dummeste man kan gjøre i en slik situasjon. Hadde f.eks Bent til £16 mill vært en god løsning? Neppe. Og ikke er det gitt at Torres til £27 mill er det heller.

 

Jeg føler meg trygg på at Wenger drar nok en kanin ut av nesa i løpet av sommeren, men veien dit blir sannsynligvis en prøvelse for alle. Men selv om man sikkert kan diskutere styrets handlinger i mye og mangt, tror jeg nok de har en viss peiling på hva de holder på med og kan få jobbe videre i fred. Ikke det at de lar seg forstyrre av våre diskusjoner, men likefullt..

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...