Jump to content

Alberto Aquilani


The Gunner

Recommended Posts

I følge Sunday Mirror er Arsenal ute etter Roma's supertalent Alberto Aquilani. Han ble "man of the match" da Italia slo Portugal i U-21 EM på torsdag.

 

Etter min mening trenger vi ikke flere talenter på midtbanen. Diaby, Walcott, Fabregas, Denilson holder i massevis. Hva mener dere?

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...
  • 2 weeks later...

Men er han et arbeidsjern og anker på midtbanen eller en teknisk offensiv spiller?

Hvis han ikke skal erstatte Flamoney som "midtbanemotor" er Nasri eller Ben Arfa etter min mening bedre alternativer for offensive roller.

Link to comment
Share on other sites

På wikipedia står det faktisk allerede at han spiller hos oss, hvis du ser på statistikkene hans, under "Senior Clubs". Merkelig av wikipedia....

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Alberto_Aquilani

 

jeg personlig synes wikipedia er en a verdens beste sider, men det er skrevet av hvemsomhelst!

kan hende det er en engelsk 12 åring som har miforstått!?!

Link to comment
Share on other sites

Men er han et arbeidsjern og anker på midtbanen eller en teknisk offensiv spiller?

Hvis han ikke skal erstatte Flamoney som "midtbanemotor" er Nasri eller Ben Arfa etter min mening bedre alternativer for offensive roller.

Etter det jeg vet har han mest offensive kvaliteter, men innehar også greie defensive ferdigheter. Så han ville nok fungert i en normal sentral midtbane, og ikke i den posisjonen vi trenger i, nemlig anker på midten med defensive ferdigheter. Der tror jeg det finnes bedre alternativer enn det Aquilani er :)

Link to comment
Share on other sites

På wikipedia står det faktisk allerede at han spiller hos oss, hvis du ser på statistikkene hans, under "Senior Clubs". Merkelig av wikipedia....

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Alberto_Aquilani

har de endra på artikkelen igjen? alt som står nå er dette:

However, speculation surrounding Aquilani resurfaced again in the summer of 2008, with Arsenal again linked. Vincenzo Morabito, Aquilani's agent, suggested that Arsene Wenger is targeting his client to replace the recently departed Mathieu Flamini.
som arseblogger trekker frem i dag er Morabito "iskremkompisen" til Hleb. ville ikke stolt for mye på han.

 

jeg har en bra feeling på at Aquilani er en spiller som kan gå inn i Flaminis rolle og at han dessuten kan spille på venstresiden om det skulle trengs. han virker som en temposterk fighter, med fysikk og overblikk. dessverre synes jeg det virker som noe agenten hans har funnet på.

“Aquilani is speaking to Arsenal,” Morabito told Italia Uno. “We will have to see if Roma will be able to match his demands.”
i det ene øyeblikket snakker han med Arsenal og i det andre snakker han med Roma (tror ikke vi har lov til å snakke med han uten tillatelse fra Roma en gang!?) agentene blir mer og mer desperate etter å booste navnet til klientene sine. skjelden har det noe annen mening enn å forbedre kontrakten i deres gamle klubb. Aquilani er nok Roma "through and through".
Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...