Jump to content

Hva i all verden er det Hleb har på Wenger???


RuneC

Recommended Posts

Jeg er til dels enig i en del av kritikken her. I det siste har Hleb irritert meg mer og mer, synes ikke han er en spiller som passer Arsenal under Wenger, jeg mener han stopper opp spillet alt for mye, og tar unødvendige dribbleraid i farlige posisjoner. Han er en begavet spiller, ikke noe tvil om det. Men han er ikke en typisk Wenger spiller, så hva han ser i denne mannen er jeg ikke helt sikker på, men han brukte nå en del penger på han, så noe må det da være. I begynnelsen av denne sesonge syntess jeg han spilte utrolig bra, og også i champions leauge ifjor briljerte han til tider. Men virker nesten som om han plutselig mista selvtillitten, kan selvsagt ha ne med vår formkurve og gjøre. Men etter jul føler jeg han har falt mer og mer i prestasjoner. Det jeg har mest problemer med er at han tar alt for lang tid med ballen, blir alt for ofte to og tre, fire touch for mye, og han vender alt for ofte hjemo og innover på banen. I tillegg så mister han ballen i alt for mange farlige posisjoner. I vår spillestil er vi avhengig av tempo på ballen, og at den går framover i lengderetningen. Og det er her han har sin største svkhet, skal være sagt at han gjorde dette bra i begynnelsen av sesongen. Og sammen med Eboue så hadde han mange fine kombinasjoner da. Men det er noe som er feil for tiden. Og han er nok den jeg synes presterer dårligst for tiden sammen med Ljungberg. I første omgang i dag reiv jeg nesten av meg håret. Tror det må være ei av de svakeste omgangene han har levert. Men han tok seg kraftig opp i andre, det skal han ha. Potensialet er der, men jeg vet ikke helt om han passer inn i laget. Men det blir jo Le Boss sin vudering, og jeg velger og stole på ham, selv om jeg har tenkt selg selg selg jeg også....men velger og ha tiltro til Wenger. Han har motbevist meg før med andre spillere så satser på at han gjør det igjen. Få Hleb tilbake til den spilleren han var i begynnelsen av sesongen så kan det bli bra til neste sesong, men akkurat nå, jeg vet ikke helt...

Link to comment
Share on other sites

hleb er for ustabil synes jeg, og ta ut rosicky før hleb synes jeg var feil.

 

Fordi han spilte årets beste kamp! og hvis man skal snakke om feilpasninger og mist ball s¨å ser jeg på gilberto som et værre eksempel

 

Det sier alt og oppsummerer mine synspunkter om Hlebs kvaliteter. Dersom gårsdagens kamp var hans beste, er det ikke mye å rope hurra for. Han hadde en grusom 1.omgang. Jeg er enig i at han spilte seg opp i 2.omgang, men summa summarum er det desverre feilpasningene, de hodeløse tversoverpasningene og skuddvegringen som beskriver ham best. At en spiller glimter til innimellom gjør ikke at han er god nok for en fast plass. Jeg innser at vi ikke har gode backup-muligheter på høyre flanke. Samtidig registrerer jeg at Hleb ofte får sjansen på bekostning av Rosicky, noe jeg ikke på mitt bare liv kan forstå. Nei, hent Ribéry til sommern! Så kan Hleb heller enten selges eller kjempe om plassen. Kanskje det vil gjøre at hans prestasjoner forbedres? For det er ikke tvil om at han har potensiale. Det kunne man se når han spilte i Bundesliga.

Link to comment
Share on other sites

savner en ving som tar flere løp inn bak forsvarerene,hleb vil helst ha ballen i bena og det sinker spillet vårt endel ganger.

Han har forøvrig et god blikk for smarte stikkpassninger,men problemet hær er vel litt at han prøver å sy di ballene inn der det nesten er umulig, og får med det mye feilpassninger.

Når han i tillegg har endel helt håpløse tversoverpassninger så blir det ofte at man legger veldig merke til han i negativ forstand.

Vist hleb blir litt flinkere og sette fart bak motstanderene og kvitter seg med den skuddvegringen så tror jeg fortsatt han kan bli en viktig brikke i dette arsenal laget.

Er ikke førnøyd med det han har levert i år,men vil heller ikke svartmale det helt.

Tror han kan bli den spilleren mange av oss håpet at han var :)

Link to comment
Share on other sites

Dette var på langt nær Hleb sin beste kamp i år. Hleb er ikkje så dårlig, og han var ikkje god mot Tottenham. Personleg meiner eg at det er andre som må gå før Hleb, rett og slett fordi Hleb i det minste har kvalitetar som er gode, det er det ikkje alle på midtbana som har. Hleb har eit vannvittig(!) potensial.

 

Difor er det frustrerande å sjå han kaste det vekk. Han er litt for glad i ballen, og litt for lite flink til å orientere seg før han får ballen. Det fører ofte til nøling, som igjen leiar til pressa situasjonar og derav dårlige pasningar eller ballmist. Han er glad i ballkontakt, og har fantastiske ferdigheitar med ballen i beina og kan lure av fleire motstandarar. Det går likevel ikkje kvar gong, og difor må han bli flinkare til å ha klart for seg kva han skal gjere FØR han får ballen. No ser han heilt forvirra ut når han får den.

 

Hleb har kvalitetar, men brukar dei no ikkje på rett måte. Han er likevel ikkje den som bør først ut døra.

Link to comment
Share on other sites

Dette var på langt nær Hleb sin beste kamp i år. Hleb er ikkje så dårlig, og han var ikkje god mot Tottenham. Personleg meiner eg at det er andre som må gå før Hleb, rett og slett fordi Hleb i det minste har kvalitetar som er gode, det er det ikkje alle på midtbana som har. Hleb har eit vannvittig(!) potensial.

 

Difor er det frustrerande å sjå han kaste det vekk. Han er litt for glad i ballen, og litt for lite flink til å orientere seg før han får ballen. Det fører ofte til nøling, som igjen leiar til pressa situasjonar og derav dårlige pasningar eller ballmist. Han er glad i ballkontakt, og har fantastiske ferdigheitar med ballen i beina og kan lure av fleire motstandarar. Det går likevel ikkje kvar gong, og difor må han bli flinkare til å ha klart for seg kva han skal gjere FØR han får ballen. No ser han heilt forvirra ut når han får den.

 

Hleb har kvalitetar, men brukar dei no ikkje på rett måte. Han er likevel ikkje den som bør først ut døra.

 

enig :P

 

fantastisk potensiale, dårlig fotball hode?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har veldig sansen for Hleb i form. Men jeg tror han er en i spiller som vi merker veldig godt når han ikke er i form. Ute av form stopper han opp slår feilpasninger osv. Men som vi så tidligere i år, når han er form og spillere beveger seg foran ham så er han genial. Jeg mener han har blitt et offer for lagets svake periode. Overlappingen har ikke kommet like hyppig samtidig som bevegelse foran har vært for dårlig. Jeg tror Hleb sammen med resten av laget vil heve seg merkbart neste år

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...