Jump to content

Spisskrise i Norge?


Ravenghost

Recommended Posts

Det kan virke som om Norge har en spisskrise på gang. En eldrebølge er på vei i fotballen. Når dette året er omme er ingen av de norske spissene med landskamper de siste årene under 30 år!!! (minus Carew). Rushfeldt, F.Johnsen er da 35, Solskjær 34, Årst og Sæternes 33, Iversen 31, Nevland og Helstad 30. I utlandet er det ingen norske spisser under 30 (igjen minus Carew), og i norsk fotball er det nesten ingen topplag med spisser som er norske og gode nok.

Brann: Winters, Memelli = utenlandsk. Helstad og Sæternes er som sagt gamle.

FFK: Hoaas er for dårlig, Toth er ungarsk, West er utenlandsk. Eneste lyspunkt = Tarik

Aafk: Aarøy er for dårlig, Dede er utenlandsk

LSK: Sundgodt er kanskje ikke god nok. Myklebust er lyspunkt

LYN: Magnus Powell og EDU - do I need to say more...?

Strømsgodset: En svenske jeg ikke vet navnet på + Kejii Huusko og Kovacs...= utenlandske

RBK: Kone og Traore =utenlandsk, Iversen er allerede nevnt... Braaten kan kanskje vær aktuell, men han er vel mer ving.

Viking: Berg (dansk) og Ijeh (Nigeriansk/svensk). Tredjevalget Ødegaard er ikke god nok nå

Odd: Joyce, Widen Watson og Ornelas er utenlandske. Ellers tynt

VIF: Lange er gammel, Sørensen er gammel, Fredheim Holm er mest spennende.

Stabæk: Her er det bare to spisser - ingen av dem er norske... Furuseth Olsen er 29 år, men likevel mest spennende av de norske her...

Start: Bahrlin, Wright, Bruno er utenlandske. Sier litt når Morten Hæstad er mest spennende norske

Sandefjord: Tegstrøm, Adriano er utenlandske. Tuelo Johannesen mest spennende, men ikke god nok

Tromsø: Rushfeldt og Årst...

 

Så om et par år har Norge bare to-tre spisser som kanskje er gode nok for landslaget: (Fredheim Holm, Myklebust, Tarik....

 

Sier dette noe om hvor dårlige spisser vi har, eller mer om at norske trenere ikke gir NORSKE unge spisser sjansen???

Link to comment
Share on other sites

Tror dessverre ikke jeg kan gjøre noe med spisskrisen i Norge når jeg blir voksen, for da er jeg proff i England :( :(

 

Du fikk med deg at det var landslaget man snakka om her? Tviler på du skal bli engelsk statsborger..

Link to comment
Share on other sites

Tror dessverre ikke jeg kan gjøre noe med spisskrisen i Norge når jeg blir voksen, for da er jeg proff i England :( :(

 

Du fikk med deg at det var landslaget man snakka om her? Tviler på du skal bli engelsk statsborger..

Sorry ass! Men engelsk statsborger er jo faktisk drømmen!

Link to comment
Share on other sites

Enig med Olè... Jeg trenger ikke bli voksen engang jeg.. jeg skal herje bare om noen få år... hehe..^^

 

Men du har jo oversett Årst totalt da, Ravenghost..

 

Trenger nok et par år eg i alle fall, før eg skal til Premier Leuage å herje med Senderos (som forhåpentligvis har blitt solgt t ein anna PL klubb).. Hehe :( :( Får eg skal jo spele på favoritt laget mitt (Arsenal) ;)

Link to comment
Share on other sites

Mange selvsikre her :( Det skal dere ha ;)

Men om dere kommer engang til å spille mot meg (forhåpentligvis ikke på det laget jeg spiller i dag, møkkalag :( ) så skal dere ikke få juble èn eneste gang, for på meg er det ingen som skal komme forbi, jeg er den nye Lehmann! ;) Bare håpe at jeg vokser litt til da....

 

 

Sorry, reiv det lang ut av topic, men måtte bare få det ut, når det første var snakk om drømmer B)

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes Tuelo Johansen og Glenn Roberts er noen av de mest spennende. Men taugooneren du kommer til å slite når du spiller mot meg, den nye Thierry Henry(Bare synd jeg ikke har spilt på noe lag på 5 år :( ) Men det er ikke sikkert jeg kommer til å spille mot deg, det blir nok med(På arsenal). Til dere som tror jeg er helt håpløs så er jeg ikke det, er ikke rask, har ikke kondis, men vet hvor målet står :( Jo, jeg er også dreven på tuneller! har vel tatt det på alle jeg spiller mot flere ganger

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes Tuelo Johansen og Glenn Roberts er noen av de mest spennende. Men taugooneren du kommer til å slite når du spiller mot meg, den nye Thierry Henry(Bare synd jeg ikke har spilt på noe lag på 5 år :( ) Men det er ikke sikkert jeg kommer til å spille mot deg, det blir nok med(På arsenal). Til dere som tror jeg er helt håpløs så er jeg ikke det, er ikke rask, har ikke kondis, men vet hvor målet står :( Jo, jeg er også dreven på tuneller! har vel tatt det på alle jeg spiller mot flere ganger

Ja, vi satser på å spille sammen i drømmeklubben ;)

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes Tuelo Johansen og Glenn Roberts er noen av de mest spennende. Men taugooneren du kommer til å slite når du spiller mot meg, den nye Thierry Henry(Bare synd jeg ikke har spilt på noe lag på 5 år ;) ) Men det er ikke sikkert jeg kommer til å spille mot deg, det blir nok med(På arsenal). Til dere som tror jeg er helt håpløs så er jeg ikke det, er ikke rask, har ikke kondis, men vet hvor målet står :( Jo, jeg er også dreven på tuneller! har vel tatt det på alle jeg spiller mot flere ganger

Ja, vi satser på å spille sammen i drømmeklubben B)

 

 

Enig med den ;) Satser på Arsenal ja ;)

Og ikkje for å skryte Men Eg ser på meg sjølv som Middels rask, har meget god kondis ( har vunne et par 600meter løp ;) ) og Eg veit I alle Fall kor målet står.. Bak keeperen ;) neida, men la oss sei d sann: eg har scort et par hat-trick ! ;) og til dokke som trur at d må ha vert svake motstandera: D va ikkje d!

 

Til topic: Glenn Roberts e vel kanskje god nok erstattar ja.. men eg trur ikkje vi kjem til å slite med spissar dei neste åra.. det er nok et par spissar vi ikkje har høyrt om :(

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes Tuelo Johansen og Glenn Roberts er noen av de mest spennende. Men taugooneren du kommer til å slite når du spiller mot meg, den nye Thierry Henry(Bare synd jeg ikke har spilt på noe lag på 5 år ;) ) Men det er ikke sikkert jeg kommer til å spille mot deg, det blir nok med(På arsenal). Til dere som tror jeg er helt håpløs så er jeg ikke det, er ikke rask, har ikke kondis, men vet hvor målet står :( Jo, jeg er også dreven på tuneller! har vel tatt det på alle jeg spiller mot flere ganger

Ja, vi satser på å spille sammen i drømmeklubben B)

 

 

Enig med den ;) Satser på Arsenal ja ;)

Og ikkje for å skryte Men Eg ser på meg sjølv som Middels rask, har meget god kondis ( har vunne et par 600meter løp ;) ) og Eg veit I alle Fall kor målet står.. Bak keeperen ;) neida, men la oss sei d sann: eg har scort et par hat-trick ! ;) og til dokke som trur at d må ha vert svake motstandera: D va ikkje d!

 

Til topic: Glenn Roberts e vel kanskje god nok erstattar ja.. men eg trur ikkje vi kjem til å slite med spissar dei neste åra.. det er nok et par spissar vi ikkje har høyrt om :(

 

Siden du skrøy så fælt, så må jo jeg det også. Spilte med noen venner ov vi vant 30-10 og jeg scoret 25 av disse, så hva er da vel et par hat-tirck!!!

Han norske som er på united, mangnus wolf eikrem eller no, er han spiss?

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes Tuelo Johansen og Glenn Roberts er noen av de mest spennende. Men taugooneren du kommer til å slite når du spiller mot meg, den nye Thierry Henry(Bare synd jeg ikke har spilt på noe lag på 5 år ;) ) Men det er ikke sikkert jeg kommer til å spille mot deg, det blir nok med(På arsenal). Til dere som tror jeg er helt håpløs så er jeg ikke det, er ikke rask, har ikke kondis, men vet hvor målet står :( Jo, jeg er også dreven på tuneller! har vel tatt det på alle jeg spiller mot flere ganger

Ja, vi satser på å spille sammen i drømmeklubben B)

 

 

Enig med den ;) Satser på Arsenal ja ;)

Og ikkje for å skryte Men Eg ser på meg sjølv som Middels rask, har meget god kondis ( har vunne et par 600meter løp ;) ) og Eg veit I alle Fall kor målet står.. Bak keeperen ;) neida, men la oss sei d sann: eg har scort et par hat-trick ! ;) og til dokke som trur at d må ha vert svake motstandera: D va ikkje d!

 

Til topic: Glenn Roberts e vel kanskje god nok erstattar ja.. men eg trur ikkje vi kjem til å slite med spissar dei neste åra.. det er nok et par spissar vi ikkje har høyrt om :(

 

Siden du skrøy så fælt, så må jo jeg det også. Spilte med noen venner ov vi vant 30-10 og jeg scoret 25 av disse, så hva er da vel et par hat-tirck!!!

Han norske som er på united, mangnus wolf eikrem eller no, er han spiss?

 

eg og er i stand til å score 25 mål.. men ikkje på 100 meters(nesten) bane og ellever fotball..

viss du har scort d på ei mykje mindre bane så er vel ikkje d so mykje ;)

 

til topic:

Magnus Wolf Eikrem er vel midtbane spelar trur eg.. men eg ekje heilt sikker..

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...