Jump to content

Økonomien vår!


Stabak

Recommended Posts

Enten vi liker det eller ikke, så er det bare å innse at penger er VELDIG viktig i dagens fotball. Heldigvis ikke alt (Chelsea, Real Madrid...), men fortsatt en stor del av det.

Derfor gleder det meg å se at pilen nå også for oss peker i riktig retning. Mye pga. flyttingen til Emirates. Det var da også en av grunnene til at vi flyttet.

 

http://www.arsenal.com/article.asp?thisNav...7very+bright%27

 

Selv om økonomien går bedre, er det viktig å fortsette å være nøye med ikke å "sløse". Men hva kan vi bruke pengene til? Hva er det vi trenger for at vi skal fortsette å være verdens toppen? Kanskje en etablert klassespiller eller to for å veie opp for ungutta? Eller er de i såpass god utvikling at vi ikke trenger det?

Link to comment
Share on other sites

Personlig håper jeg de bruker litt av den gode økonomien til å senke billettprisene slik at den vanlige mann i gata kan ta med familien sin på kamp igjen ;)

 

Synes det er eit større problem at det er så lett for svartebørs og forskjellige aktører å selge biletter for 5-10 ganger ordinær pris. Å tru at prisene blir satt ned med den etterspørselen som er er urealistisk.

Link to comment
Share on other sites

Ingen som sier at de tror det kommer til å skje. Å håpe på at det skjer er en annen ting. Nå tror jeg faktisk pengene er blitt for viktige for Arsenal. Dette fører til at personer som har hatt sesonghefte i 40 år ikke klarer å fornye. Greit nok at det står folk i kø for å ta plassene, men det er jævla synd at det skal gå utover de som har støttet laget i 40 år bare fordi de ikke har den samme kjøpekraften.

Link to comment
Share on other sites

Er egentli ingenting å klage for med billett prisene.. Ja, billett prisene er høye, men tror nå alle troverdige fans har rå til å betale "litt" for å se på sitt lag + den ENORME opplevelsen du for da ! Vet ikke hvor mye jeg har betalt for mine billetter når jeg har reist, men en pakke pris har jeg fått for 4-5 tusen det er billig for den opplevelsen spør du meg

Link to comment
Share on other sites

Er egentli ingenting å klage for med billett prisene.. Ja, billett prisene er høye, men tror nå alle troverdige fans har rå til å betale "litt" for å se på sitt lag + den ENORME opplevelsen du for da ! Vet ikke hvor mye jeg har betalt for mine billetter når jeg har reist, men en pakke pris har jeg fått for 4-5 tusen det er billig for den opplevelsen spør du meg

 

Når er det vel ikke de som drar bort et par ganger i året jeg sikter til. Jeg har heller ikke noe problem med å betal 900,- for en billett et par ganger i året. (Selv om det er rart at fotballbilletten faktisk koster mer enn flybillett t/r). Jeg tenker på de som går på hver kamp, og gjerne på bortekamper i tillegg for å støtte laget.

Link to comment
Share on other sites

Er egentli ingenting å klage for med billett prisene.. Ja, billett prisene er høye, men tror nå alle troverdige fans har rå til å betale "litt" for å se på sitt lag + den ENORME opplevelsen du for da ! Vet ikke hvor mye jeg har betalt for mine billetter når jeg har reist, men en pakke pris har jeg fått for 4-5 tusen det er billig for den opplevelsen spør du meg

 

Du vet tydeligvis SVÆRT LITE om det generelle lønnsnivået i England. "Troverdige fans", hva er det? Og seriøst; det er ikke hva VI mener som teller, det er hva den gjevne engelske supporter mener, som bør bety noe. Og vær så snill, sjekk hva de føler neste gang du sier til deg at dette har vi da råd til!

Link to comment
Share on other sites

I følge Keith Edelman er det opp til Wenger om han vil bruke penger på nye "big signings". Jeg synes at han burde la pengene ligge, men kanskje vurdere å kjøpe Buffon og Quaresma.

 

EDELMAN: GUNNERS CAN SPEND BIG

 

Eg hadde likt og sett Quaresma i en arsenal drakt ja ;) skulle gjerne hatt en rein ving på laget som er rask ,teknisk osv. det er Quaresma, men likevel tviler eg sterkt på at han kommer til emirates.. samma med buffon.. men wenger bør kjøpe i sommer.. vertfall en keeper. ;)

Link to comment
Share on other sites

De som ser vær kamp osv.. De har noe som heter sessong-kort.. Tror nokk ikke sessong-kortene koster så allverdens at ingen kjøper de

Link to comment
Share on other sites

De som ser vær kamp osv.. De har noe som heter sessong-kort.. Tror nokk ikke sessong-kortene koster så allverdens at ingen kjøper de

 

Og hva mener du med det? Dvs. hva er egentlig poenget ditt? Har du peiling på hva et sesongkort koster, eller på hva den vanlige mann i gata tjener der borte? Tror du ikke det er en grunn til at mange nå ikke velger å fornye sesongkortet pga. at det blir for dyrt? Greit nok at det kommer nye pengesterke folk som kan kjøpe disse, men det hjelper de som måtte gi det fra seg svært lite. Synes tankegangen din rundt dette er temmelig flåsete.

Link to comment
Share on other sites

billettinfo

 

Denne billettprisdiskusjonen har tatt ganske av.. Men syns det er ein del usakelige argument her. Når prisen diskuteres må det enten snakkes om prisen Arsenal tar, eller så må det nevnes at det ikke er det. Som lista i linken viser koster billetter fra £32, og det er om det eller de andre prisene på lista er for høye som diskuteres. Betaler man 3000 for billetter, så betaler man mest til en forhandler, og det er det jeg nevner i innlegget tidligere er et større problem. Pakketur-prisene har også lite med Arsenals økonomi å gjøre.

Link to comment
Share on other sites

Vel, det er et annet problem, men det skjuler ikke det fakta at det begynner å bli for dyrt for en vanlig mann med familie å gå på fotballkamp der borte.

 

Både pakketurer og svartebørs har vel lite med Arsenal sin økonomi å gjøre, verfall direkte. Er vel derfort jeg snakker om Arsenal sine priser her. Er vel det som er relevant i forhold til tema.

Link to comment
Share on other sites

De som ser vær kamp osv.. De har noe som heter sessong-kort.. Tror nokk ikke sessong-kortene koster så allverdens at ingen kjøper de

... for å gi deg en pris på hvor mye sessong kort koster, er det rundt 12-13 tusen kroner. Dette er greie plasser, men finnes bedre og værre..

Link to comment
Share on other sites

De som ser vær kamp osv.. De har noe som heter sessong-kort.. Tror nokk ikke sessong-kortene koster så allverdens at ingen kjøper de

 

Og hva mener du med det? Dvs. hva er egentlig poenget ditt? Har du peiling på hva et sesongkort koster, eller på hva den vanlige mann i gata tjener der borte? Tror du ikke det er en grunn til at mange nå ikke velger å fornye sesongkortet pga. at det blir for dyrt? Greit nok at det kommer nye pengesterke folk som kan kjøpe disse, men det hjelper de som måtte gi det fra seg svært lite. Synes tankegangen din rundt dette er temmelig flåsete.

 

I følge div. undersøkelser jeg fant på nettet, tjener gjennomsnittet fra £244 til £886 pr uke, så det er stor forskjell på lønnsnivået. Det er egentlig ganske lite med tanke på hva det koster å leie/eie hus i England og spesielt London. I tillegg jobber en stor andel av folk i London svart så du har nok rett når en familie på 2-3 personer skal se en fotballkamp. I tillegg kommer transporten til og fra stadionen og man skal helst ha noe å drikke og spise på/før kampen også.

 

Vet ikke om jeg har misforstått denne artikkelen fullstendig, eller om det faktisk stemmer... :)

 

Earnings

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...