Jump to content

Verdensrommet


Frank

Recommended Posts

Sitter og ser litt på Nasa sin webtv nå og på dokkingen av romferga på romstasjonen. Er det noen flere som følger med på dette og som er veldig interessert i det som skjer der oppe i verdensrommet? Syns det er utrolig spennende å følge med jeg. Både med månen og Mars, samt alt det andre de utforsker.

 

Lurer på hva de klarer å finne ut i vår levetid om verdensrommet. ;) Er vi virkelig helt alene, eller er det andre skapninger der ute også?

 

http://www.nasa.gov/

Link to comment
Share on other sites

Sitter og ser litt på Nasa sin webtv nå og på dokkingen av romferga på romstasjonen. Er det noen flere som følger med på dette og som er veldig interessert i det som skjer der oppe i verdensrommet? Syns det er utrolig spennende å følge med jeg. Både med månen og Mars, samt alt det andre de utforsker.

 

Lurer på hva de klarer å finne ut i vår levetid om verdensrommet. ;) Er vi virkelig helt alene, eller er det andre skapninger der ute også?

 

 

Blir for stort til å sette seg inn i, må nesten ha utdanning få å få en liten oversikt... Men det er jo spennande.

Link to comment
Share on other sites

Har ikke følgt så mye med, men har fått med meg litt. En i klassen min hadde foredrag om det som skjer nå, og han fortalte:

- At det skal lages en romstasjon på månen i 2018 hvor folk skal bo først 1mnd, og etter det 1år

- De skal lage tomater av menneskeurin :) ;) og biff av noe annet. Vann tror dem dem har opptdaget i kraterne som er på månen (i isform)

- 5 personer skal sendes opp med en mye sikrere romferge enn Appollo 13

 

Har også sett at dem har funnet vann på Mars (?). Spennende!

Link to comment
Share on other sites

Har også sett at dem har funnet vann på Mars (?). Spennende!

 

De har funnet spor etter vann. Som trolig har vært i rennende tilstand mellom 1999 og 2005 hvis jeg husker riktig da jeg leste om dette på nettet. Ganske spennende dette. Ganske sprøtt å tenke på hvor stort verdensrommet egentlig er. Kanskje langt, langt, langt der borte så sitter det skapninger/mennesker å lurer på om de er alene eller om det finnes flere der ute, slik som vi gjør. ;)

Link to comment
Share on other sites

Det vrenger seg i hjernen min når jeg tenker på hvor stort det er eller om det finnes annet liv. I astronomien på vidergående så vi videoer av Carl Sagan som påstod at det var en ytterligere dimensjon utover de 3 dim. vi "har" i dag. Utrolig spennende tema. Så stort som universet er, så er jeg overbevist om at det finnes annet, lignende liv i universet...

Link to comment
Share on other sites

Det er så mye man gjerne skulle visst om verdensrommet, så det er nesten litt irriterende å tenke på at man mest sannsynlig aldri får vite alt om verdensrommet.

 

Som RunningForPresident sier. Jeg tror også at det finnes annet liv der ute, men det spørs hva slags skapninger dette er.

Link to comment
Share on other sites

The only Space you need is SanderSpace:P

Forresten er det du som er avbilda på signaturen din eller ein ung Jens Lehmann? ;)

Morsomt at du skulle nevne det.

 

Det er meg, sjølvsagt, men likheita med Lehmann er slåande, vel og merke med capsen (som for øvrig er sporlaust forsvunne) på. Første gong poengtert i London, Mars 2006, av "Bobbie og Jackie Charlton" ;). Seinare på kvelden (natta) blei det også poengtert av driftarar og kundar på ei kebabsjappe.

 

Spent å sjå om det blir folk som tar feil når eg drar over på fredag igjen... :)

Link to comment
Share on other sites

Det vrenger seg i hjernen min når jeg tenker på hvor stort det er eller om det finnes annet liv. I astronomien på vidergående så vi videoer av Carl Sagan som påstod at det var en ytterligere dimensjon utover de 3 dim. vi "har" i dag. Utrolig spennende tema. Så stort som universet er, så er jeg overbevist om at det finnes annet, lignende liv i universet...

 

Grei film, men fordi eg hadde lest boka først, blei det litt nedtur.

Eg likte bedre den 3. dimensjonen som fantasien skapte.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...