Jump to content

Hjelp til skolearbeid


arsenalboy1993

Recommended Posts

Ikke for å være den grinete, gamle gubben; men finnes det noen bedre "info-sider" enn www.google.com og www.wikipedia.org?

 

:blink:

 

Wikipedia har i hvertfall en overlegen biografi, både musikalt og om bandet. HENSIKTEN med google er å finne fram til disse sidene.

 

 

Ja, det var det jeg mente. Er vel ganske unødig med en slik tråd i forumet når man har google og internett til sin disposisjon?

Uten at jeg skal leke moderator. :P Men jeg regner med at de fleste som vet hva internett er, vet hva google er, og jeg tør faktisk påstå at det ikke er en ting som ikke google kan finne for deg, så lenge man vet hvordan man skal bruke det vel og merke.

 

God Onsdag!

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

Her er en bra historie:

 

Det var en gang en gammel dame og en gubbe som bodde på en gård langt inni marka, en dag hadde gubben bestemt seg for å reise til byen...

Da han kom fram til sin kamerat som bodde i byen ble han fortalt at det var kommet noe nytt på markedet kalt kondom. I mellom tiden mens han hade vert i byen hadde kona hatt sex med en neger som plutselig bare var kommet innom for et besøk.

Tilbake til gubben, han hadde blitt fortalt om denne kondomen og bestemte seg for å prøve en slik en, de fantest i mange forskjellige farger, svart, blå, rosa og mange flere. Han bestemte seg omsider for å ta en svart en. Da han kom hjem igjen hadde han sex med kona, 9 måneder gikk og kona fødte en svart unge:

- Bra jeg ikke kjøpte en Blå kondom tenkte gubben :lol:

 

Det er en gammel historie som går her i bygda som jeg bor :P

Link to comment
Share on other sites

"Bestefar er en stokk"

 

Tror det er den den heter. I en norskbok i 10ende klasse

(Fra saga til CD 10A/B, så hvis dere eventuelt har den på skolen så spør en lærer om du kan låne denne)

 

Annbefaler denne historien. Veldig morsom om hvordan verden er fra en liten gutts øyne! Hehe :P

 

Geir: Litt i det groveste laget, men veldig morsom ;)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en liten test om Amerikas stater og hovedsteder i morgen.

Så jeg lurer på om noen vet om noen sider hvor jeg kan øve meg litt på statene (rett og slett bare kart med alle stater og hovedsteder på)?

 

Takker for alle svar

Denne siden er genial: http://sheppardsoftware.com/

 

Se på menyen til venstre. Der står det "US States level 1". På det "spillet" skal du rett og sllett trykke på riktig delstat etter hvilket navn som kommer opp. Kommer "New York", så skal du trykke på staten New York. Trykker du feil, så får du et nytt forsøk, trykker du feil da og, så blinker den riktige staten gult. Etter at du er ferdig så kan du velge å se hvor bra du gjorde det. Jeg prøvde nettopp og traff riktig på akkurat 50%.

Link to comment
Share on other sites

"Bestefar er en stokk"

 

Tror det er den den heter. I en norskbok i 10ende klasse

(Fra saga til CD 10A/B, så hvis dere eventuelt har den på skolen så spør en lærer om du kan låne denne)

 

Annbefaler denne historien. Veldig morsom om hvordan verden er fra en liten gutts øyne! Hehe :P

 

Geir: Litt i det groveste laget, men veldig morsom ;)

Vet den er litt på kanten ;)

Håper ikke noen følte seg truffet av historien?... :P

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en liten test om Amerikas stater og hovedsteder i morgen.

Så jeg lurer på om noen vet om noen sider hvor jeg kan øve meg litt på statene (rett og slett bare kart med alle stater og hovedsteder på)?

 

Takker for alle svar

Denne siden er genial: http://sheppardsoftware.com/

 

Se på menyen til venstre. Der står det "US States level 1". På det "spillet" skal du rett og sllett trykke på riktig delstat etter hvilket navn som kommer opp. Kommer "New York", så skal du trykke på staten New York. Trykker du feil, så får du et nytt forsøk, trykker du feil da og, så blinker den riktige staten gult. Etter at du er ferdig så kan du velge å se hvor bra du gjorde det. Jeg prøvde nettopp og traff riktig på akkurat 50%.

Takker for hjelp Imers og Hermz! :)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Hei!

Jeg har fått et prosjekt på skolen der jeg skal lese en bok fra nasjonalromantikken, romantikken, realismen eller naturrealismen. Dette er ufattelig kjedelig og jeg lurte derfor på om noen kunne anbefale en bok, forfatter eller info sider om noen av periodene.

 

Setter virkelig pris på hjelp!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...