Jump to content

George Weah Jr og Mao Jianqing


Magnus87

Recommended Posts

Artikkelen --> http://www.eatsleepsport.com/news_details....1&l_id=1&t_id=1

 

George Weah vet vi alle hva stod for, så sønnen hans på trial er ikke å forakte.

 

Det andre talentet kommer fra Kina og har også blitt fulgt av Feyenoord. Jeg har aldri hørt om han før, men dere skal nok ikke se bort ifra at dette kan være et gullkjøp. Vi får satse på at vi får gutten på trial, slik at Wenger finner ut om han passer inn eller ikke....

Link to comment
Share on other sites

Spennede med Weah Jr. ja, faren er jo en nomade og det er jo ikke ukjent at talent ligger i genene. Jeg tror også vi kan se en økning av asiatiske spillere de neste 5-10 årene, så det er ikke dumt å se dit etter billige talenter. Og er det noen som har oversikt over dette, så er det vel Mr. Wenger.

 

Får da håpe at Weah Jr. eller Jianqing gjør det bra på evnt. prøvespill, det blir aldri for mange talenter. ;)

Link to comment
Share on other sites

Spennernde spillere, typisk Arsene dette, håper de slår til. Så forresten George Weah's tesimonial får noen år siden, da takket han Arsene Wenger for at han et år ble kåret til verdens beste og for at han ble den han ble. Synd at han ikke vant presidentvalget, men han var vel bedre som fotballspiller! Om Arsene lager fotballspillere av både junior og senior gjenstår å se!! Men jeg er positiv!!

 

Nyter dette målet! http://www.youtube.com/watch?v=LiyGRrbHsSE

Link to comment
Share on other sites

Spennernde spillere, typisk Arsene dette, håper de slår til. Så forresten George Weah's tesimonial får noen år siden, da takket han Arsene Wenger for at han et år ble kåret til verdens beste og for at han ble den han ble. Synd at han ikke vant presidentvalget, men han var vel bedre som fotballspiller! Om Arsene lager fotballspillere av både junior og senior gjenstår å se!! Men jeg er positiv!!

 

Nyter dette målet! http://www.youtube.com/watch?v=LiyGRrbHsSE

 

Eg nyter de målet ;)

Link to comment
Share on other sites

Eg sier ja takk til Weah jr, men nei takk til denne asiaten..mener at det er ingen jappser eller koreanere eller andre fra østen er god nok eller vil bli god nok fra Arsenal. Vi husker jo Inamoto som stor spilte i VM i Japan/Korea i 2002, men ble solgt til Fulham fra Arsenal rett etterpå..det tror eg Wenger gjorde helt rett i for Inamoto har aldri vist noe i Fulham drakta mener eg.

Link to comment
Share on other sites

Eg sier ja takk til Weah jr, men nei takk til denne asiaten..mener at det er ingen jappser eller koreanere eller andre fra østen er god nok eller vil bli god nok fra Arsenal. Vi husker jo Inamoto som stor spilte i VM i Japan/Korea i 2002, men ble solgt til Fulham fra Arsenal rett etterpå..det tror eg Wenger gjorde helt rett i for Inamoto har aldri vist noe i Fulham drakta mener eg.

 

 

Kan jo minne deg på at det er flere folk i kina enn i hele europa.

At det ikke skal komme en spiller derfra som er god nok for arsenal finner jeg helt absurd.

Vi kommer til å se masse kjempegode spillere fra kina i årene som kommer.

Link to comment
Share on other sites

Eg sier ja takk til Weah jr, men nei takk til denne asiaten..mener at det er ingen jappser eller koreanere eller andre fra østen er god nok eller vil bli god nok fra Arsenal. Vi husker jo Inamoto som stor spilte i VM i Japan/Korea i 2002, men ble solgt til Fulham fra Arsenal rett etterpå..det tror eg Wenger gjorde helt rett i for Inamoto har aldri vist noe i Fulham drakta mener eg.

 

 

Kan jo minne deg på at det er flere folk i kina enn i hele europa.

At det ikke skal komme en spiller derfra som er god nok for arsenal finner jeg helt absurd.

Vi kommer til å se masse kjempegode spillere fra kina i årene som kommer.

ja det er masse folk i Kina ja, men fotball kan de ikke spille. Se på landslaget til Kina, de har aldri vært noe gode og kommer heller vel aldri til å bli noe god heller etter mine øyne..ja de er gode i baskett og friidrett og diverse andre ting, men eg ser ikke for meg Kina som en fremtidig fotball nasjon, men eg kan selvfølgelig ta feil.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror at hvis asiatere først setter det for seg å produsere gode fotballspillere, så klarer de det.

Lest forleden en artikkel om han kinesiske basketballspilleren som helt fra han var liten var blitt forstret opp til å bli en basketballspiller og i dag var han en av verdens beste visstnok. Er det noe kinesere og asiatere generelt er kjent for er det struktur og organisering, så når fotballen blir større "over there" tror jeg de også kan begynne å produsere masse gode spillere.

 

Tror nok også Mr. Wenger kan skrive under på at det arbeides stadig bedre og mer proffesjonelt i Asia enn tidligere, han har trossalt trent Frode Johnsens klubb Nagoya Grampus Eight og vunnet Emperors Cup.. regner med at han gjorde dette fordi han så muligheter der og ikke fordi han ville vekk fra Monaco.

 

Vi får bare vente og se. :)

Link to comment
Share on other sites

Spennernde spillere, typisk Arsene dette, håper de slår til. Så forresten George Weah's tesimonial får noen år siden, da takket han Arsene Wenger for at han et år ble kåret til verdens beste og for at han ble den han ble. Synd at han ikke vant presidentvalget, men han var vel bedre som fotballspiller! Om Arsene lager fotballspillere av både junior og senior gjenstår å se!! Men jeg er positiv!!

 

Nyter dette målet! http://www.youtube.com/watch?v=LiyGRrbHsSE

 

Kan vell nesten konkurere med Maradona sitt "verdens fineste mål" tittelen!! Enormt fint mål!!!

Link to comment
Share on other sites

Eg sier ja takk til Weah jr, men nei takk til denne asiaten..mener at det er ingen jappser eller koreanere eller andre fra østen er god nok eller vil bli god nok fra Arsenal. Vi husker jo Inamoto som stor spilte i VM i Japan/Korea i 2002, men ble solgt til Fulham fra Arsenal rett etterpå..det tror eg Wenger gjorde helt rett i for Inamoto har aldri vist noe i Fulham drakta mener eg.

 

 

Kan jo minne deg på at det er flere folk i kina enn i hele europa.

At det ikke skal komme en spiller derfra som er god nok for arsenal finner jeg helt absurd.

Vi kommer til å se masse kjempegode spillere fra kina i årene som kommer.

ja det er masse folk i Kina ja, men fotball kan de ikke spille. Se på landslaget til Kina, de har aldri vært noe gode og kommer heller vel aldri til å bli noe god heller etter mine øyne..ja de er gode i baskett og friidrett og diverse andre ting, men eg ser ikke for meg Kina som en fremtidig fotball nasjon, men eg kan selvfølgelig ta feil.

en smule "rasistisk" dette her eller har du ekstremt god peiling paa kinesisk/asiatisk fotball. soer-korea var vel i en bronsefinale i vm saavidt jeg husker og mener det var en hvis japaner ved navn Hidetoshi Nakata paa Inter for noen sesonger siden. saavidt jeg vet er ManU ogsaa og snuser i Kina. det holder ikke bare aa si at folk ikke duger fordi de er kinesere. Kina er paa vei frem paa veldig mange omraader. jeg maa innroemme at jeg ikke tar slike uttalelser ekstremt alvorlig lenger.

 

btw slike uttalelser kom ogsaa om afrikanske fotballspillere/lag noen aar foer Weah sr. ogsaa.

 

personlig har jeg ikke peil paa noen av disse to og det blir bare spekulasjoner om hvor gode de er naar jeg ikke har sett de.

Link to comment
Share on other sites

Hva er galt med asiatere? Se på Nakamura! Han skyter best i verden sammen med Juninho, han har jo scoret to mål mot United og et av dem på herlig frispark i kveld!! Kanskje kineseren blir vår nye Inamoto eller han kan bli en Nakata/Nakamura eller noe, han kan bli god.. Men mest positiv til Weah Jr... Men er jo ikke sikkert noen av dem er gode nok for oss heller da..

Link to comment
Share on other sites

Eg sier ja takk til Weah jr, men nei takk til denne asiaten..mener at det er ingen jappser eller koreanere eller andre fra østen er god nok eller vil bli god nok fra Arsenal. Vi husker jo Inamoto som stor spilte i VM i Japan/Korea i 2002, men ble solgt til Fulham fra Arsenal rett etterpå..det tror eg Wenger gjorde helt rett i for Inamoto har aldri vist noe i Fulham drakta mener eg.

 

 

Kan jo minne deg på at det er flere folk i kina enn i hele europa.

At det ikke skal komme en spiller derfra som er god nok for arsenal finner jeg helt absurd.

Vi kommer til å se masse kjempegode spillere fra kina i årene som kommer.

ja det er masse folk i Kina ja, men fotball kan de ikke spille. Se på landslaget til Kina, de har aldri vært noe gode og kommer heller vel aldri til å bli noe god heller etter mine øyne..ja de er gode i baskett og friidrett og diverse andre ting, men eg ser ikke for meg Kina som en fremtidig fotball nasjon, men eg kan selvfølgelig ta feil.

en smule "rasistisk" dette her eller har du ekstremt god peiling paa kinesisk/asiatisk fotball. soer-korea var vel i en bronsefinale i vm saavidt jeg husker og mener det var en hvis japaner ved navn Hidetoshi Nakata paa Inter for noen sesonger siden. saavidt jeg vet er ManU ogsaa og snuser i Kina. det holder ikke bare aa si at folk ikke duger fordi de er kinesere. Kina er paa vei frem paa veldig mange omraader. jeg maa innroemme at jeg ikke tar slike uttalelser ekstremt alvorlig lenger.

 

btw slike uttalelser kom ogsaa om afrikanske fotballspillere/lag noen aar foer Weah sr. ogsaa.

 

personlig har jeg ikke peil paa noen av disse to og det blir bare spekulasjoner om hvor gode de er naar jeg ikke har sett de.

 

 

Rasistisk?? hvor i helv...har du det i fra?? at det er en eller annen fotballspiller fra Kina\Sør Korea eller Japan er det selvfølgelig, men eg tror ikke at de kommer til å bli noen topp nasjon. ja Sør Korea vant en bronse medalje i VM 2002, men det var på hjemmebane og har en vanvittig fordel av dette og det samme gjalt Japan. og dessuyten skulle aldri Korea gått videre viss du fulgte Italia - Korea kampen i 2002.

 

og dessuten ser vi ikke hver eneste dag at asiater score på frispark fra 30 meter i en Serie i Europa.

 

Afrika hadde mange nasjoner med i Vm i år og eg hadde store forventninger til Elfenbenskysten i VM, men som omtrent alle de andre Afrikanske VM landene skuffet de.

Link to comment
Share on other sites

Rasistisk?? hvor i helv...har du det i fra?? at det er en eller annen fotballspiller fra Kina\Sør Korea eller Japan er det selvfølgelig, men eg tror ikke at de kommer til å bli noen topp nasjon. ja Sør Korea vant en bronse medalje i VM 2002, men det var på hjemmebane og har en vanvittig fordel av dette og det samme gjalt Japan. og dessuyten skulle aldri Korea gått videre viss du fulgte Italia - Korea kampen i 2002.

 

og dessuten ser vi ikke hver eneste dag at asiater score på frispark fra 30 meter i en Serie i Europa.

 

Afrika hadde mange nasjoner med i Vm i år og eg hadde store forventninger til Elfenbenskysten i VM, men som omtrent alle de andre Afrikanske VM landene skuffet de.

Enig i at Sør-Korea og Japan hadde fordel av hjemmebane. Men med tanke på at det bare i Kina er 1,3 mrd mennesker er det utenkelig at ingen av dem er gode. Grunnen til at Kina aldri har hevdet seg noe særlig er at det ikke har vært en del av kulturen i landet. Etter VM 2002 fikk fotballen i Asia et enormt løft. Pr. idag er det bare Japan og Sør-Korea som har brukbare landslag. Men det kommer til å bli flere med tanke på antallet det er av dem. Jeg tipper at mange i Kina vil begynne å gjøre som barn i Brasil: Satse på fotball for å komme vekk fra fattigdommen. En annen ting som må nevnes er at Kina er veldig gode i kvinnefotball.

 

Elfenbenkysten skuffet IKKE i vm. De spilte veldig godt og viste sitt potensiale. De var i dødens gruppe og jeg er helt sikker på at de ville kommet seg videre fra hvilken som helst annen gruppe! Dårlig defensiv organisering + elenmdig keeper ødela for Elfenbenkysten. Offensivt var de en av de mest underholdende lagene i VM. Ghana skuffa heller ikke. De slo ut Tsjekkia som er en stor fotballnasjon.

Link to comment
Share on other sites

 

Rasistisk?? hvor i helv...har du det i fra?? at det er en eller annen fotballspiller fra Kina\Sør Korea eller Japan er det selvfølgelig, men eg tror ikke at de kommer til å bli noen topp nasjon. ja Sør Korea vant en bronse medalje i VM 2002, men det var på hjemmebane og har en vanvittig fordel av dette og det samme gjalt Japan. og dessuyten skulle aldri Korea gått videre viss du fulgte Italia - Korea kampen i 2002.

 

og dessuten ser vi ikke hver eneste dag at asiater score på frispark fra 30 meter i en Serie i Europa.

 

Afrika hadde mange nasjoner med i Vm i år og eg hadde store forventninger til Elfenbenskysten i VM, men som omtrent alle de andre Afrikanske VM landene skuffet de.

det er ikke direkte "urasistisk" og hevde at man ikke duger som fotballspiller fordi man er kineser. men legg merke til at jeg la til gaaseoeyne fordi beveger deg i grenseland med slike uttalelser. tenk deg heller om to ganger.

 

kommentaren din er ikke saa ulik kommentaren som Luton-manageren maatte moderere her for en ukes tid siden. han sparket i gang en kraftsalve om at kvinnfolk ikke hadde noe i fotball aa gjoere og fikk hele fotball-England paa nakken. tror du skal vaere glad for at vi ikke har saa mange kinesere i forumet her.

 

jeg skjoenner hva du vil si, men noen ganger kan det vaere greit aa holde tunga rett i munnen naar man skal skrive innlegg, selv om dette er et fotball-forum.

 

naar det gjelder Afrika saa slenger jeg meg paa Magnus87 ovenfor her. vi har da noen afrikanere paa Arsenal og det var vel ikke helt i kortene til de som sa de aldri kom til aa spille bra fotball foer Weah sr. det samme kan skje med Kina og andre asiatiske land om noen aar. hvem vet...

Link to comment
Share on other sites

Afrikanere KAN spille fotball ja, men det skuffet i VM synes eg, og hvis du ser hvor mange kamper de spilte så er det ikke mye å skryte av og når vi snakker Weah så er han en legende i fotball verden og ble vel kåret til Verdens beste fotball spiller i 94?! om eg ikke husker feil. Nå man ser på Elfenbenskysten så har de stjerner som Brødrene Toure, Brødrene Kalou, Eboue, Drogba, Zokora, Aruna og Romaric så er eg skuffet over at de ikke presterte mer enn det de gjorde i VM selv om de var i dødens gruppe.

 

Nå vil eg legge ballen dø og heller diskutere Weah jr som sikkert er et godt talent som Arsenal burde hente hvis han viser samme takter som sin far.

Link to comment
Share on other sites

kjøp kineseren!! syns Wenger han er god, ER han god!!

 

en annen ting, hvis vi signerer en kineser, hva skjer med draktene da??

av 1,3milliarder kinesere må det jo være mange fotballinntreserte, ergo,

masse penger i kassa ;)

JA, det tenkte jeg ikke på. Og kanskje man får en lik effekt ala norske spillere i PL: Norsk Media viser flere kamper fra lagene som har norske spillere. Dvs flere streams på oss :)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...