Jump to content

Teamspiriten


#10

Recommended Posts

Jeg hengte meg også opp i det der.Teamspirit er jo

alltid noe som Arsenal har hatt.

Går f.eks Arsenal i ring og holder rundt som de brukte å gjøre før?

 

En annen ting er kanskje også at en del Arsenalspillere tok avstand fra Cole etter Chelseamøtet.

Det vet vi ikke,men tar Cole sine ting med en klype salt,men det

er absolutt interessant å diskutere.

 

Dette fra Cole-tråden, men jeg synes absolutt også teamspiriten er verdt å diskutere, derfor en egen tråd.

Det er klart at Cashley hoster opp masse gørr for å selge den "boka" si,som ikke er verdt mer enn en rull dasspapir. Påstandene om at f.eks Senderos skal være arrogant faller på sin egen urimelighet. Slik han fremstår i intervjuer og ellers virker han som en intelligent gutt med beina godt plantet på jorda, og svært lærevillig. Cole sier jo også selv at han ikke kjenner de lagkameratene han snakker stygt om, men nok om det.

 

Det har jo i løpet av det siste året kommet flere uttalelser og indikasjoner på at lagånden ikke er helt på topp i Arsenal for tiden. Og at avgangen til Vieira har spilt en stor rolle her, virker som veldig klart. Vieira var en unik lederskikkelse både på og utenfor banen, og var den som førte laget ut i striden, og samtidig var den første til å forsvare og støtte lagkameratene sine i trøbbel. Cashley nevner at “Some players were letting us get kicked and allowing team-mates to get bullied", og jeg mener å huske at Ljungberg gikk ut med liknende uttalelser i fjorårssesongen etter tapet mot Bolton.

Det virker som en rimelig forklaring på hvorfor laget slet så enomt på bortebane i fjor (og i år?) i forhold til sesongene før, hvor vi ved to anledninger gikk ubeseiret gjennom sesongen på bortebane.

Teamspirit er viktig for prestasjonene til ethvert lag innenfor lagsport, og hvis Arsenalspillerne er delt opp i flere grupperinger, og ikke føler den rette tilhørigheten for hele spillergruppa, er ikke dette annet enn bekymringsverdig. Men jeg har alt for liten innsikt i det indre dagliglivet til spillergruppa, slik at det blir vanskelig å vurdere dette noe særlig nærmere, dette kan jo fort være et storm i et vannglass satt i gang av Cole med hevntanker og £ i øynene.

Uansett hadde det vært interessant med en diskusjon her på hvordan inntrykk medlemmene har av teamspiriten for tiden.

Link to comment
Share on other sites

Det er vel ingen tvil om at vi mangler den rette teamspiriten. Grunnen til dette er rett og slett at veldig mange nye, relativt uerfarne spillere har kommet inn i troppen/laget på kort tid.

Disse spillerne har nok med å etablere seg og vinne en plass på laget. Kjøpet av Gallas tror jeg er veldig positivt for laget og utviklingen av teamspiriten. Samtidig er det ikke mer som skal til enn at laget nå får ro rundt seg, og at en ellever begynner å etablere seg.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har i det lengste holdt meg unna Ashley Cole diskusjonen, og grunnen har vært at spilleren tidligere var en av mine absolutte favoritter, men den siste tiden har spilleren sagt og gjort så mye dumt at jeg er sjeleglad vi er kvitt ham. Siden jeg da har et meget anstrengt forhold til spilleren har jeg forsøkt å ikke kommentere noe, ettersom det da er lett å la seg farge av mitt nye inntrykk av Cole.....

 

Men når han nå går til angrep på oss i boken sin (om dog ikke uventet) føler jeg at nok er nok. Å hevde at lagmoralen i Arsenal er dårlig eller bra er ingen av oss som kan, men vi kan stille store spørsmålstegn ved Cole sine motiver for å hevde den er dårlig......

 

Det første er naturligvis at boken hans ville ikke solgt en eneste kopi om han bare skulle fortelle om sitt etterhvert patetiske liv. Boken selger av å ha med så mye dritt som mulig, og at fotballspillere sitt ego kan bli så store at de tør skrive bøker om sine liv i 20-25 års alder er skremmende. Rett og slett tragisk og flaut. Nelson Mandela kan skrive bok i en alder av 75, og et liv fullt av opp- og nedturer. Ashley Cole burde holde seg langt unna.

 

Jeg kan heller ikke forstå at Arsenal kan rekke til finalen i Champions League, holde nullen i 13 (?) kamper og bli anklaget for å ha dårlig lagmoral. Alle som har spilt fotball på et visst nivå vet at dette ville vært umulig. At spillerne trener i lag, jobber i lag og spiller kamper i lag behøver ikke bety at de er bestevenner eller venner utenfor banen. Man trenger ikke omgås de man jobber sammen med i det sosiale liv for å ha en gjensidig og grunnleggende respekt for hver sine jobber. Ei heller i Arsenal. Henry sa det rett ut i et intervju for litt tilbake: "Jeg ser dem flere timer hver dag, flere ganger i uken - MÅ jeg da være sammen med dem etter jobb også?"

 

Jeg beklager litt rotete argumentasjon, men som sagt så provoserer Ashley Cole meg noe voldsomt, og at han stiller spørsmål om lagmoralen er et nytt lavmål. Han kan vel neppe sies å være noe bygger av god lagmoral selv, og en ting er sikkert: Den boken skal ikke jeg lese før helvete fryser over. Han skal ikke tjene 1 krone på meg.

Link to comment
Share on other sites

Synes strengt tatt det er unødvendig å tilegne Cashley Asscole mer spalteplass her i forumet eller neon annen Arsenalside uansett.

 

Hvorvidt han hevder det ene eller det andre blir nært sagt ganske patetisk. For å gi et enkelt eksempel så hevdet han selv dagen før overgangsvinduet var stengt følgende: det ser ikke ut som at det blir noen overgang for meg denne gang, og da er jeg fullt bestemt på å spille meg inn i laget igjen og vinne kamper for og med Arsenal.

To dager senere slenger han dritt som en annen liten unge...nei, den guttungen der kan jeg spare meg for.

 

Jeg vet det ikke er pent å si det, men sjelden jeg har ønsket en spiller så mye vondt som akkurat Cashley slik han holder på om dagen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg vet det ikke er pent å si det, men sjelden jeg har ønsket en spiller så mye vondt som akkurat Cashley slik han holder på om dagen.

 

Med fare for å miste tråden helt, må det sies at jeg fortsatt synes det er kjipt Ashley Cole er borte. Han er en av Englands, om ikke en av verdens beste backer, og dårlig uteomsportslig oppførsel eller ikke, han har gjort mye bra for klubben. Du får lage en poll ang. Cole og de som ønsker å skade ham, men ikke ta det her.

 

Hva gjelder teamspiriten, så er det opp til de litt mer rutinerte gutta som Lehman og Henry, spesielt Henry, å trekke de unge gutta opp. MEd kapteinsbindet følger et ansvar jeg tror Henry er fullt i stand til å takle.

Link to comment
Share on other sites

Det første er naturligvis at boken hans ville ikke solgt en eneste kopi om han bare skulle fortelle om sitt etterhvert patetiske liv. Boken selger av å ha med så mye dritt som mulig, og at fotballspillere sitt ego kan bli så store at de tør skrive bøker om sine liv i 20-25 års alder er skremmende. Rett og slett tragisk og flaut. Nelson Mandela kan skrive bok i en alder av 75, og et liv fullt av opp- og nedturer. Ashley Cole burde holde seg langt unna.

 

Jeg kan heller ikke forstå at Arsenal kan rekke til finalen i Champions League, holde nullen i 13 (?) kamper og bli anklaget for å ha dårlig lagmoral. Alle som har spilt fotball på et visst nivå vet at dette ville vært umulig. At spillerne trener i lag, jobber i lag og spiller kamper i lag behøver ikke bety at de er bestevenner eller venner utenfor banen. Man trenger ikke omgås de man jobber sammen med i det sosiale liv for å ha en gjensidig og grunnleggende respekt for hver sine jobber. Ei heller i Arsenal. Henry sa det rett ut i et intervju for litt tilbake: "Jeg ser dem flere timer hver dag, flere ganger i uken - MÅ jeg da være sammen med dem etter jobb også?"

 

Meget bra Wrighty!

 

I likhet med deg så har jeg aldri helt forstått poenget med at f.eks. fotballspillere skal skrive bok om sitt liv midt i karrieren. For det første så burde de ha ventet til den dagen de la fotballskoene på hylla. For det andre så er det rart at det ligger noen økonomiske motiver bak. Dette er gutter som tjener mangfoldige millioner i året.

 

Når det gjelder spiriten til Arsenal så har jeg lite greie på det. Men påstanden til Cole virker ufornuftig med tanke på alle de oppturene som vi har hatt under Wenger.

Når det er sagt, så skulle jeg gjerne ha sett den fandenivoldske innstillingen som Man U i sin tid var kjent for.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...