Jump to content

Angrepet 06/07


ariokseth

Angrepet......  

61 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Uten tanke på motstander eller formasjon så velger jeg Henry

og van Persie på topp. Simpelthen fordi jeg er overbevist om

at de er de to beste fotballspillerne av våre offensive våpen

akkurat nå. Men også her tror jeg at det i enkeltkamper vil

være bedre å starte med kun én (Henry) iblandt og Ade eller

Baptista i stedet for van Persie (Bolton, Blackburn...). Jeg

håper og syns at Walcott også skal få mange sjanser, om enn

mest som supersub som en mer "ren" spiss sammen med sin

helt. Det er vel liten diskusjon om at Henry er førstevalg?!

Link to comment
Share on other sites

Dette er egentlig veldig vansklig å svare på! Har ikke sett Baptista med noen av de andre og vet derfor ikke hvem han passer best sammen med. Men tror han vil passe bra sammen med Henry. Han kan skape rom for Henry akkurat som Adebayor gjorde/gjør. Håper Wenger prøver ut Baptista med alle spissene, så han ikke bare bruker Henry. Har godt av litt andre av og til, når han ikke er i form, selvsagt! Er han i form, spiller Henry fra start!!

Link to comment
Share on other sites

Henry er selvskreven så det blir derfor sprømålet om hvem som skal spille med mr. 14. Baptista er mer lik Ade enn han er RvP, og Ade har et bedre samarbeid med Henry enn det RvP har. Baptista er den best av alle spissene våre på topp. Han er også en avslutter av rang. Baptista er dog den treigeste av spissene våre, men det er fordi de andre er raske - særlig Walcott og Henry. Baptista har også en god pasningsfot siden han har spilt mye midtenbanen og har scort mye på frispark. Men jeg vet ikke om Baptista er like god til å skape rom for Henry som det Ade er. Videre veit jeg ikke om hvor mye Baptista jobber. Uansett er Baptista sammenlagt bedre enn Ade og siden de er såpass like vil jeg ha Ade som erstatter for Baptista og en eventuell plan b.

 

RvP har den beste foten på laget vårt. Han er også fantastisk god til å dra av en mann når han vender opp feilvendt. Disse ferdighetene får han utnyttet til det fulle når vi spiller mot lag med lavt press. Derfor ønsker jeg å ha han som spiss, eller i alle fall som høyreving i slike kamper. han er heller ikke redd for å fyre av, noe som trengs på vårt lag. Mot fysiske lag klarer han seg greit, men Ade og Baptista er bedre alternativer i slike kamper.

 

Walcott ser jeg bare på som en innbytter som med sin gjennombrudskraft er en fin joker. I tilegg tror jeg nok an heller kommer til å spille ving enn spiss.

 

Uansett konklusjonen min blir slik:

VENSTRE - HØYRE

1.Henry - Baptista

2. - RvP (hvis lavt press forsvar RvP øverst)

3. - Ade (hvis fysisk lag over RvP)

4. - Walcott

 

Hvis Henry skadet:

PAR (største ønske øverst og går nedover)

RvP - Baptista

RvP - Ade

Walcott - Baptista

Baptista - Ade

Walcott - Ade

Walcott - RvP

Link to comment
Share on other sites

Det er litt godt å tenke på at vi kanskje ikke blir så avhengig av Henry for å score mål mer. Baptista har jo tidligere vist at han scorer veldig mye mål, så finner han tilbake til den formen han hadde i Sevilla så kan det bli veldig bra. Letter nok litt av presset for Henry også.

Link to comment
Share on other sites

Henry - Baptista med van Persie og Walcott som veldigt gode erstattere..

 

Jazze: tenk at bare 2 av de som er avbildet i arsenallogoen din, fortsatt er i klubben!! Du bør fjerne den nå. Vertfall første bokstaven...

 

Når det gjelder førstelaget har jeg tro på dette laget:

 

Lehmann

Eboue-Toure-Gallas-Clichy

Gilberto-Fabregas-Baptista

Rosicky-Hleb

Henry

 

Innbyttere: Almunia, Senderos, Ljungberg, Walcott, van Persie (i CL hvor man kan ha 7 innbyttere kan Lauren og Adebayor også få være med). Eneste som skjærer meg litt i hjertet er at jeg må utelate Flamini som jeg synes var veldig god på venstrebacken i fjor...

Link to comment
Share on other sites

Her er det ikkje spørsmål om kven som skal vere angrepsduo men kven som skal få æren av å spille ved sida av Thierry Henry. Som Didrik seier, utan å tenkje på kven motstanderen er blir det pr dags dato Van Persie. Adebayor er flink til å komme til sjansar, det er han, men å sette dei sliter han betrakteleg meir med. Eg tykkjer ikkje han er god nok i avslutningsfasen, men han skal så absolutt få meir tid på seg, men i mine auge med fleire innhopp.

 

Ellers tykkjer eg Rocisky gjorde det bra på vinga, veldig veldig pasningsfokusert og uegoistisk, eitt døme er da han i perfekt Pires posisjon (skru den i lengste ved hjørnet av sekstenmeteren) heller la ein pasning til Terje Henrik som hadde 2 mann foran seg og kom ikkje til skudd. Dette kan bli meget bra framover!

Link to comment
Share on other sites

Jazze: tenk at bare 2 av de som er avbildet i arsenallogoen din, fortsatt er i klubben!! Du bør fjerne den nå. Vertfall første bokstaven...

Herregud? Drit i det da? :S Alle de spillerne han har er legender, uansett hva du tenker om spillrerne! Hans valg hvem han har der, synes den "sigg'en" hans er kul jeg! :) :ph34r:

Link to comment
Share on other sites

Jazze: tenk at bare 2 av de som er avbildet i arsenallogoen din, fortsatt er i klubben!! Du bør fjerne den nå. Vertfall første bokstaven...

Herregud? Drit i det da? :S Alle de spillerne han har er legender, uansett hva du tenker om spillrerne! Hans valg hvem han har der, synes den "sigg'en" hans er kul jeg! :) :ph34r:

der fikk du sagt det..you're the man...og hvis noen vil klage på meg om noe, hvorfor ikke bruke pm før de klager?

Link to comment
Share on other sites

Jazze: tenk at bare 2 av de som er avbildet i arsenallogoen din, fortsatt er i klubben!! Du bør fjerne den nå. Vertfall første bokstaven...

Herregud? Drit i det da? :S Alle de spillerne han har er legender, uansett hva du tenker om spillrerne! Hans valg hvem han har der, synes den "sigg'en" hans er kul jeg! :) :ph34r:

der fikk du sagt det..you're the man...og hvis noen vil klage på meg om noe, hvorfor ikke bruke pm før de klager?

Hehe ;)

Link to comment
Share on other sites

Jazze: tenk at bare 2 av de som er avbildet i arsenallogoen din, fortsatt er i klubben!! Du bør fjerne den nå. Vertfall første bokstaven...

Herregud? Drit i det da? :S Alle de spillerne han har er legender, uansett hva du tenker om spillrerne! Hans valg hvem han har der, synes den "sigg'en" hans er kul jeg! :) :ph34r:

Helt enig i at alle i logoen hans er legender. Bortsett fra Ashley Cole (selv om han fikk oss videre i CL i 2003/04.) Lehmann hadde passa bedre der (i den første bokstaven.)

En ting til: det må være lov å si meningene sine her inne uten å bruke negative ord.

Link to comment
Share on other sites

Jazze: tenk at bare 2 av de som er avbildet i arsenallogoen din, fortsatt er i klubben!! Du bør fjerne den nå. Vertfall første bokstaven...

Herregud? Drit i det da? :S Alle de spillerne han har er legender, uansett hva du tenker om spillrerne! Hans valg hvem han har der, synes den "sigg'en" hans er kul jeg! :) :ph34r:

Helt enig i at alle i logoen hans er legender. Bortsett fra Ashley Cole (selv om han fikk oss videre i CL i 2003/04.) Lehmann hadde passa bedre der (i den første bokstaven.)

En ting til: det må være lov å si meningene sine her inne uten å bruke negative ord.

Jaja, sorry! Men vil ikke si meg enig at Cole ikke er en legende.. Man må ikke bare tenkt på det dumme han gjorde i klubben, for det var ikke mye. Vi må heller se tilbake i tid, og se på alt det posetivet han har gjort! Det er en del! ;)

Link to comment
Share on other sites

Jeg syns Henry og Wlacott, eller henry og RvP. Adebayor er ikke god nok og Baptista må forsterke midten vår

Hvorfor skal han forsterke vår midtbane? Har gode nok spillere der og god backup synes jeg! Hva er din mening til hvorfor han skal forsterke midten?

Han skal, forsterke midten, det kan være litt pinglit på midten, av og til.

 

Og når du sier backup da blir det jo litt mer unge, men Baptista er stor og kraftig, passer perfekt på midten til Arsenal, men for all del, det skal bli kjekt å se han med Henry :)

 

Jeg vet ikke...men jeg tror det er midtbanen som er årsaken til tap og U, litt for pysete av og til.

 

Hvis du er i mot dette, trenger du ikke spør hvorfor ditt, hvorfor datt.

Jeg har sagt min mening.... har ikke mer å si

Link to comment
Share on other sites

Jeg syns Henry og Wlacott, eller henry og RvP. Adebayor er ikke god nok og Baptista må forsterke midten vår

Hvorfor skal han forsterke vår midtbane? Har gode nok spillere der og god backup synes jeg! Hva er din mening til hvorfor han skal forsterke midten?

Hvis du er i mot dette, trenger du ikke spør hvorfor ditt, hvorfor datt.

Jeg har sagt min mening.... har ikke mer å si

Slapp av nå, ville bare høre hvorfor du mente det. Bra konklusjon! :) .. men mitt syn skifter ikke..

Link to comment
Share on other sites

Henry og van Persie syns difinitift at disse o burde spille ilag på topp, de beviste mot sluten av sesongen i fjor at de kan spille ilag begge to og at begge er to gode måljegere bare de klarer ogfokusere på hva de sal gjøre. men begge har ikke hvist toppform i begynnelsen av denne sesongen, men den kommer nokk etter hvert.

Link to comment
Share on other sites

Henry er selvskreven så det blir derfor sprømålet om hvem som skal spille med mr. 14. Baptista er mer lik Ade enn han er RvP, og Ade har et bedre samarbeid med Henry enn det RvP har. Baptista er den best av alle spissene våre på topp. Han er også en avslutter av rang. Baptista er dog den treigeste av spissene våre, men det er fordi de andre er raske - særlig Walcott og Henry. Baptista har også en god pasningsfot siden han har spilt mye midtenbanen og har scort mye på frispark. Men jeg vet ikke om Baptista er like god til å skape rom for Henry som det Ade er. Videre veit jeg ikke om hvor mye Baptista jobber. Uansett er Baptista sammenlagt bedre enn Ade og siden de er såpass like vil jeg ha Ade som erstatter for Baptista og en eventuell plan b.

 

RvP har den beste foten på laget vårt. Han er også fantastisk god til å dra av en mann når han vender opp feilvendt. Disse ferdighetene får han utnyttet til det fulle når vi spiller mot lag med lavt press. Derfor ønsker jeg å ha han som spiss, eller i alle fall som høyreving i slike kamper. han er heller ikke redd for å fyre av, noe som trengs på vårt lag. Mot fysiske lag klarer han seg greit, men Ade og Baptista er bedre alternativer i slike kamper.

 

Walcott ser jeg bare på som en innbytter som med sin gjennombrudskraft er en fin joker. I tilegg tror jeg nok an heller kommer til å spille ving enn spiss.

 

Uansett konklusjonen min blir slik:

VENSTRE - HØYRE

1.Henry - Baptista

2. - RvP (hvis lavt press forsvar RvP øverst)

3. - Ade (hvis fysisk lag over RvP)

4. - Walcott

 

Hvis Henry skadet:

PAR (største ønske øverst og går nedover)

RvP - Baptista

RvP - Ade

Walcott - Baptista

Baptista - Ade

Walcott - Ade

Walcott - RvP

 

Om Henry er skadet tror jeg at vi må ha Walcott/Baptista på topp... Walcott er liten, kjpp og god med ballen og Baptista er Stor, Sterk, Skyter bra og (er usikker men) har sikkert litt teknikk ettersom han er brasillianer :P

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...