Jump to content

oppsumering av overgangsvinduet.


hjorten

Recommended Posts

Kan ikke se deter noen tråd om dette så da får jeg prøve meg på en.

ut, Pires, Bergkamp og sol er selvsagt spillere som alltid vil bli savnet og har gjort det strålende i Arsenal. ok vil takke de alle for hva de har gjort årene i Arsenal, Ønsker de alle lykke til videre på ferden. Skal dog sies at de alle og var over toppen og ikke har bidratt i samme grad siste år\a som tideligere, Med untak av muligens Pires trur jeg ingen av de hadde hatt noe særlig bidra med PÅ banen i årets sesong.

Cole har hat en eventyrlig utvikling å kariere og er i sin beste alder, vil helt klart savne hans tjenester på banen, selv om han har vært ganske skadeutsatt, Men etter alt som har skjedd etter `Chelsea møtet`har han brent alle broer. Absolutt en spiller vi kunne trengt videre, Håper clihcy holder seg tilnærmet skadefri.

Reyes et kjempe talent som vi alle ventet skulle slå ut i full blomst føt hver sesong, så også i år. Jeg personelig er av de som mener Reyes allerede har prestert veldig bra selv om han har et enda større potensial.

Glemte nesten en gammel sliter fra benk som aldri klaget, gjorde mange feil men fikk også mer pepper enn han fortjente til å være scuoard playrer. lykke til videre cygan.

Alle de som er på utlån fri gitte tar jeg ikke med i denne vurderingen, trur forøvrig deter bedre for unge fremadstormende spillere med utsikt for lite\ingen spilletid på Arsenal vil ha godt av et år med utlån.

Inn: Rosicky er en stjernespiller som jeg trur vi vil få mye nytte av, Tipper det blir klar forsterkning i forhold til hva Pires har bidratt med 2 siste år,

Baptista trur jeg og vi skal få veldig mye ut av. og det fakta at wenger har `jaktet`han over så vidt lang tid vitner og om at deter en type spiller wegner virkelig vil ha. Er nok også mer fleksibel en Reyes, kan vel i realiteten spille både defansiv og offansiv midtbane og spiss\ hengende spiss, Vil utvilsomt tilføre laget my duellstyrke, muskler og luftstyrke samt rutine alt er ting laget trenger. Er dog litt i tvil om laget blir styrket\svekket i forhold til reyes?

Gallas oser klasse lang vei og vill styrke et hvert lag. Stinn av rutine og har bevist at han behersker PL fuldt ut, Er også vesentlig mer fleksibel en cole. Mener faktisk we seriøst er blitt styrket av det bytte. ikke minst med tanke på at cole er veldig skadeutsatt, og mistet halve sesongen ifjor.

Dennilson har jeg aldri hørt om og er usikker på om han vil bidra i 1ste lags sammenheng i år. Men kaptein på Brasils u 19 lag borger for talent og kvalitet. De øvrige som er kommet in har jeg heller ikke sett noe til og tviler de får noen kamper i år. Men alltid greit å få nye talent in for å forme og utvikle noe wenger er ekspert på.

Min konklusjon blir da at jeg trur vi totalt sett er blitt ganske vesentlig styrket og mer fleksibelt, med fler valgmuligheter totalt sett, ikke minst med tanke på at alle de unge talentenen våre har fått enda ett år på baken. Trur vi går mot en intresang og spenende sesong, .

detter var mine vurderinger av sommer vinduet. Enig \uenig? er vi styrket svekket eller ingen av delene kjør debatt, :D B)

 

Lykke til alle gonners med en spenende og trofeinnbringende seseong.

Link to comment
Share on other sites

Jeg føler vi er blitt overgangsvinnere til slutt, vi ble det 31. August. Fra før av hadde vi jo sikret oss Rosicky, som er en meget god spiller, og som vi kommer til å ha mye glede av. Så til slutt fikk vi altså Gallas og Baptista i tillegg, og Denilson. Gallas er en drømmespiler å få inn i troppen, han og Kolo som midtstoppere er utrolig deilig, bare å høre kombinasjonen. Dette er et verdens stopperpar. Savnet av Cole vil helt klart være der, for øyeblikket har vi ingen som er så gode i klubben. Clichy er på høyde med han, men er jo skadet. Hoyte holder ikke mål tror jeg. Tid for Garry snart?

 

Ut er Cygan gått, en trofast spiller som tilslutt har forlatt oss. En spiller som aldri klaget over lite spilletid, og det står det respekt av. Tross respekt for det var han jo aldri god nok for oss. Det eneste jeg kommer til å virkelig huske er da han ble to måls scorer i en kamp forrige sesong. Ellers er mange av Cygan øyeblikkene negative.

 

Pires har også dratt, og jeg vil nok ikke savne han for mte siden vi har fått inn Rosicky. Litt synd at han dro, men bra for han selv, tror ikke han ville fått for mye spilletid denne sesongen. Reyes er altså gått han og og kommer nok ikke tilbake, en spiller med et mega stort potensiale, men som aldri blomstret i Arsenal. Kommer garantert til å få ut potensialet hjemme i Spania. Tror dette var det eneste riktige for han. Han var god for oss, men aldri god nok. Han kunne gjort det mye bedre. Savnet etter han blir heller ikke for stort.

 

Til slutt vil jeg avslutte med Baptista. En spiller jeg har hørt mye om, men sett lite av. Har vel bare sett han i aksjon i VM. Så jeg vet at han er stor og bøs og alt det der, men jeg er usikker på kvalitetene hans. Håper han slår til i Arsenal, og gjør en god jobb. Har en følelse han kan komme til å spille en del midtbane, i kamper hvor Gilberto ikke gjør det bra, eller når Gilberto skal spares. Nå har jeg også fått med meg at vi har kjøpt en brasse kalt Denilson. Vet ikke noe om han, men når Wenger blar opp 50 mill for han, burde han være god. Får vi se han på A-laget allerede i år?

 

Konklusjon: Vi er overgangsvinnere! For første gang på en god stund!

Link to comment
Share on other sites

Da var endelig Denilson helt klar for Arsenal! Herlig og deilig!

 

"Wenger: Another young star

 

Arsenal have confirmed the signing of Brazil under-19 midfielder Denilson, and could pay an eventual £3million according to his club Sao Paulo.

The Brazilian side are confident they struck a good deal after receiving an initial £1.9million for the under-19 skipper, with the Gunners due to pay a further £1.1million due depending on his future performances"

Resten kan leses her: http://www.teamtalk.com/football/story/0,1...1467550,00.html

Link to comment
Share on other sites

Ja vi har handlet godt i år.

 

Rosicky, Baptista, Gallas og Denilson. 3 allerede stjerne og 1 potensiell stjerne for framtiden. Vi har aldri forsterket laget som i år og vi har heller ikke brukt mye penger på disse. Fikk litt penger for Cole og Cygan mens vi brukte litt på Rosicky og Denilson. De andre betalte vi ingenting for.

 

Gallas vet vi blir god i PL men vet ikke om Rosicky, Baptista eller Denilson. Denilson får vel ikke spille så mye dette året.

 

Rosicky har ekstreme ferdigheter, men vet ikke om han er fysisk sterk nok. Det er dog spillere som kan storspille uten å være kraftig. Se på Fabregas.

 

Baptista er stor og kraftig. Han har et utrolig hardt skudd. Det var vel det og styrken hans han var mest kjent for da han spilte i Sevilla. I Realmarid ble han brukt som en høyre-ving/høyre spiss som ikke fungerte. De spilte da 4-3-3 formasjon i Real Madrid. Baptista bør være foran mål, ikke nødvendigvis inni boksen for da tror jeg han vil score. Han kan også spille midtbane og kan skyte like bra som Lampard eller Gerrard. Veldig godt kjøp.

 

Alle spillerene som er hentet inn vet vi har gode ferdigheter og alle kan og jeg tror alle vil blir standard i førstelagsoppstillingen untatt den unge brasilianeren som trenger litt tid.

Link to comment
Share on other sites

Vi har handlet fryktelig godt i år. Trodde ikke for en måned siden at vi i dag skulle sitte igjen med både Gallas og Baptista etter at transfer vinduet er stengt.

 

Rosicky føler jeg vil gi oss ekstremt mye etterhvert når han finner seg enda bedre tilrette og virkelig finner formen. Baptista gir oss en "okse" på midtbanen eller i angrepet. Han kan score mål fra sin midtbaneplass, eller han kan score masse mål som spiss. Tror han vil gi oss en ny dimensjon som vi har manglet.

 

Gallas gir oss ekstremt med rutine og vil gi forsvaret vårt enda mer rutine. Han kan også spille overalt i forsvaret hvis det trengs og vi trenger ikke være nervøse for at han ikke takler å spille venstreback eller høyreback, fordi han vil klare disse oppgavene like bra uansett.

 

Tror ikke vi vil savne Cole og Reyes. Begge var misfornøyd og vi har ikke bruk for slike spillere. Jeg tror vi er mye bedre med Baptista og Gallas i laget, enn vi var med Cole og Reyes.

 

Blir også veldig spennende å se hva Denilson kan tilføre. Har aldri sett han, så vet ikke hvordan han er. Håper han kan bli en viktig brikke for oss allerede i år. Når man er kaptein på verdens beste U19 landslag, så kan han ikke være så fryktelig dårlig :P Positivt for han er det også at vi har flere brasilianere i klubben. ;)

Link to comment
Share on other sites

Det som igjen er imponerende av Wenger er (summene

er nok litt usikre, men det er i alle fall omtrent korrekt):

Rosicky+Denilson £7+3,4mill = £10,4mill ut

Cole+Cygan+Smith+Reyes(?) = £5+2+0,5+3 = £10,5 mill inn

Litt usikker på om det er faktiske penger i Reyes-Baptista,

men vi sparer evt. en del av de £6,9 mill som var innbakt

i performance/appearance i den opprinnelige avtalen for ham.

 

Vi har altså tjent ca. £100.000, eller en drøy million i sommer...

Det er bare å bøye seg i støvet :D

 

noen som har sett noe til denilson og vet noe mer om han., er spent på han hae wegner igjen dratt opp et ess fra ermet?? tviler dog på at det er ment noe særlig spilletid i år på han.

Sjekk hans egen tråd :D

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...