Jump to content

Make it or Brake it


Eboue

Recommended Posts

Nå for tiden har vi en del sånne spillere, som enten gjør det bra, eller forsvinner for godt.

La oss ta en liten titt nærmere på dette, og se hvem som kommer til å klare seg, eller reise..?

 

Aliadiere er nok den som er det største eksemplet på dette. Etter min mening så har han brukt opp sjansene sine for lenge siden, men han har ikke blitt kasta på dør enda. Jeg tror at denne karen her kommer til å bli en hit denne sesongen, og få sitt endelige gjennombrudd.

..hvis ikke så er det rett på dør.

 

Desverre så må jeg nok ta den samme om Reyes, selv om dette er min difinitive favorittspiller.

Han er en vanvittig god spiller, men han passer ikke inn i det fysiske spillet i PL, og han er rett og slett ikke bygd for dette. Det er veldig synd, for jeg beundrer denne spilleren så ekstremt, men han kommer nok til å havne i Madrid en dag, og der blir han en virkelig hit.

Klarer han seg ikke i Arsenal i år så er det rett ut med han også.

 

Hleb var en sånn spiller i forrige sesong, men nå ser jeg potensialet til denne spilleren, og får han sjansen i år så blir han en fast spiller i høyrevingen foran Freddie. Og etter det jeg har sett i pre-season i år så har han vært fantastisk. Han har også bygd seg opp fysisk, noe også enkelte andre burde gjort!

 

De spillerne som er på utlån nå, Gilbert og Larsson henger nok også i en tynn tråd. Jeg mener at Gilbert er en god nok spiller for oss, men når vi har to av de aller ypperste høyrebackene i verden [kommer ihvertfall til å bli] så er det ikke lett for han å få plass. Han kommer til å slite, ihvertfall hvis han ikke får spille fast på 1.laget i den klubben han er i nå. Det samme gjelder Larsson.. eller det er enda verre med han, for han har ikke vist noe spesiellt mer enn å bare ha vært en grei spiller når han har fått sjansen, og det er desverre ikke nok til å være i 1.laget til Arsenal. Han kommer nok til å forsvinne i vinter, det kan faktisk også Gilbert gjøre, hvis han ikke spesialiserer seg på venstreback heller da, for der er det litt tynnere, med bare Traore [som er et fantastisk talent,] som erstatter for Clichy om Cole drar.

 

Etter min mening, ikke Wenger's trur jeg, så har Song for lenge siden brukt opp sjansen sin også, og viser ikke annet på banen enn feilpasninger, desverre. Det virker som om han har arva alle de negative sidene til Gilberto, men har ingen av de positive.

Nå skal vi heller ikke gå for langt i det negative med han her, for han var god mot Mattersburg, og hadde mange fine pasninger, og en lekker målgivende. Så det kan hende han har forbedret seg.. håper det, for da har vi en god backup på sentral midtbane, selv om jeg vil ha Appiah, og jeg savner allerede Diaby.

 

 

Hvem mener dere har fått for mange sjanser, eller må passe seg neste sesong?

Link to comment
Share on other sites

Ali bør nok vise noe denne sesongen. Ellers er det nok rett på dør....

En som har fått for mange sjanser er Pascal Cygan.(vet han ikke er talent) Skjønner ikke hva Wenger ser i denne karen...

 

Reyes og Hleb kommer nok sterkt denne sesongen.

 

Når det gjelder Song, er jeg uenig. Ja, han hadde ikke verdens beste sesong i fjor, men han spilte heller ikke mange kampene. Og selv om han ikke imponerte, gjorde han seg heller ikke helt bort. Jeg tror denne spilleren har et stort talent, og Wenger ser dette. Så gjelder det å få frem dette talentet, gjerne i år.....

 

Larsson tror jeg ikke er Arsenal-matriale, så han kan bare selges. Gilbert derimot, har jeg mere trua på....

Link to comment
Share on other sites

- Ali synes jeg har fått alt for mange sjanser uten å gripe dem.

- Sist sesong scorte Reyes mindre enn det han gjorde året før. MEN han har blitt et skikkelig arbeidshjern, særlig når han spiller på topp. I tilegg er han, som han selv har sagt, en tilrettelegger og ikke en topisk notorisk målscorer. Dødballene til Reyes er viktige, det så vi i mange av kampene våre. Det er bare synd at han i noen kamper blir veldig usynlig, men nå veit han at må skjerpe seg med tanke på at Tomas har kommet til klubben. Jeg mener at Reyes ikke har spilt så dårlig som alle skal ha det til. Han gav oss i tilegg til alle assistene en drøss med straffer og frispark. Bare vent, dette året tar han det neste steget opp, dere så tendensene i VM.

- Jeg fikk ikke sett Hleb helt i begynnelsen av sist sesong, men han ble kåret til månedens spiller på arsenal.com i alle fall. Det må jo bety at han spilte veldig bra da. Etter skaden sin hadde han mange fæle feilpasninger, og han har noen fortsatt. Men han er helt rå på både driblinger og vendinger. Han hadde noen assist, men viktigst av alt så startet han mange angrep og skapte kontringer takket være hans gode arbeidskapasitet. EN ting som derimot uroer meg er at hvis både Hleb og Reyes spiller på hver sin ving, for ingen av dem er så giftige foran kassa. Tradisjonelt har Pires og Ljungen stått for en høy prosentandel av antall mål vi total har scoret, noe jeg frykter Reyes og Hleb langt fra kommer til å klare. Men det må da nevnes at selv om de ikke scorer flere mål, er de bedre defensive enn Pires og er bedre til å være nest sist på ballen.

- Larsson er en spiller som er meget god offensivt, men mindre god defensivt. Jeg kan huske at Larsson hadde skylden for målene imot oss i flere av kampene jeg så han i. For reservelaget tror jeg at han var den som scorte 3. mest (bak Lupoli og Bendter) og strålte til tider offensivt. Men de defensive brølerne kan fort bli vanskelig å bli kvitt (les: Cygan), så jeg har dessverre ikke så mye tro på denne svensken.

- Gilbert derimot er et talent jeg har stor tro på. Han kan noen ganger komme litt ut av posisjon og være rundingsbøye, men han er fantastisk rask og viser mange gode offensive kvaliteter. han kommer til å bli avtager til Lauren - og han er engelsk <_<

- Song har i likhet med Ali fått mange sjanser uten å gripe dem. Song er god til å fighte og bryte spillet til motstanderen, men hvis han og gilberto skal spille blir det så mange feilpasninger på midten at vi maks kan klare å score 2 mål pr kamp. Nå blir han heldigvis spilt i Gilbertorollen, så derfor vil disse to heldigvis aldri spille sammen. Men Song viste gode tendenser sist kamp. Kanskje vi ikke har sett det unsynlige Wenger så i han? Make it or brake it for denne karen!

Link to comment
Share on other sites

Hva vil egentlig skje med Ljungberg neste sesong? Har fått et inntrykk her av at han må spille annenfiolin bak Hleb på høyresiden. Fikk ikke sett så veldig mange kamper ifjor men fikk med meg at han bare puttet et fattig mål. Har nivået hans vært tilsvarende dårlig forrige sesong?

Med tanke på CL-finalen var han en av de som imponerte meg mest, hvor han gjorde en flott innsats.

 

Forøvrig ganske fersk her på forumet, så heisann

Link to comment
Share on other sites

I fjor da henry var skada så jeg veldig mange gode sider ved angriperen reyes. Tror vis reyes får en spiller som Adebayor ved sin side eller selfølgelig henry så blir han fatntastisk. Reyes drar ikke. Ali tror jeg at kan få en kjempe seosng i år, han har egentlig det som skal til , der er skadene som har felt han..

 

 

Larsson er det hade bra, lån i birmingham er bare ett ledd, det har vi sett før.

Link to comment
Share on other sites

Hva vil egentlig skje med Ljungberg neste sesong? Har fått et inntrykk her av at han må spille annenfiolin bak Hleb på høyresiden. Fikk ikke sett så veldig mange kamper ifjor men fikk med meg at han bare puttet et fattig mål. Har nivået hans vært tilsvarende dårlig forrige sesong?

Med tanke på CL-finalen var han en av de som imponerte meg mest, hvor han gjorde en flott innsats.

 

Forøvrig ganske fersk her på forumet, så heisann

 

Tror ikke nivået hans har senket seg så mye, det er heller Hleb's som har hevet seg. Denne sesongen kommer Aliaksandr til å spille fast på høyresida, og Freddie blir annenvalg. Ljungberg scoret heller ikke mange måla forrige sesong, og begynner vel å bli relativt oppbrukt etter hvert.

 

Off Topic: Ser at du kommer fra "Tau".. i hvilken kommune ligger Tau? <_<

Link to comment
Share on other sites

Det at Hleb ikke var god forrige sesong er vel litt dumt å si, med tanke på at det var hans første sesong i Arsenal og Engelsk fotball. Henry var ikke akkurat noen komet i sin første sesong han heller. Men det Hleb viser i siste halvdel av sesongen og spesielt i CL er det verdensklasse over. Han er ett arbeidsjern uten like, med veldig bra teknikk og bra fart. Han har også ett godt blikk for spillet. ( Ja helt riktig, jeg beundrer denne spilleren :D

 

Angående Reyes så må jeg si meg enig med de fleste her, han er nok en smule undervurdert. Greit han putta ikke like mange mål som sesongen før, men det er vel mest PGA at han spilte mest venstre midtbane og ikke spiss som han gjorde sesongen før. Han har skaffet oss mange frispark i farligposisjon PGA sin emminente teknikk, og sine ferdigheter i å dra seg inn i banen. Hvor mange ganger har ikke Henry prikka den i krysset etter at Reyes ble felt på 20-25 meter ? :D

 

Aliadiere har desverre fått ødelagt sin tid som fotballspiller PGA skader. Han har kommet inn, vist mye bra - for så å gå ut med skade. Dette har skjedd gang på gang, og det er klart dette ikke er bra for en unggutt. Men jeg har troa på at Aliadiere kan bli en notorisk spiss som vil funke perfekt sammen med Henry på topp hvis han holder seg skadefri. Han har en tendens til å væra på rett plass til rett tid når han spiller, og han har i tillegg ett bra skudd ( Kan ikke sammenliknes med VP sitt stegskudd, men alikevel :D )

 

Angående Ljungberg så har også han hatt mye skadeproblemer i det siste, og det er klart det ikke hjelper når Hleb i tillegg begynner å vise hva han virkelig er god for på Ljungberg sin posisjon. Jeg tror Ljungberg blir mest å se hvis Wenger begynner å spille mere 4-5-1 som han gjorde med stort hell i CL forrige sesong - og da som Indre løper. Da får man sannsyligvis ei midtbane med Reyes/Rosicky Fabregas, Gilberto, Ljungberg og Hleb. Dette er noe som ville passa Ljungberg perfekt, med sine fantastiske indre løp som han har scora på så mang en gang før. Problemet i dette tilfellet blir vel Hvem som får spille på midtbanen, om kanskje Ljungberg ikke får spille alikevel siden Rosicky har kommet.

 

Men uansett så vil tiden vise, og Arsene knows <_<

Link to comment
Share on other sites

En viktig ting som Wenger er flink til er å la spillerne få tid på seg og ha troen på dem. Jeg skulle likt å lest hva som stod på nettet i starten når Henry hadde kommet til Arsenal. Han slet med å få gjennombruddet, men Wenger beholdt troen på han og tilslutt fikk han sitt ordentlige gjennombrudd.

 

Alle mennesker er forskjellige, og det gjelder for fotballspillere også. Mange bruker kort tid på å finne seg tilrette og slå til, mens andre bruker lengre tid. Noen slår aldri igjennom også. Slik er det bare, men jeg syns at en del av de spillerne som har kommet til Arsenal og som ikke har vært i klubben så veldig lenge bør få mere tid på seg. Vi må huske på at Wenger henter unge spillere med talentet, men da kan det variere i prestasjonene. Syns det blir for dumt å halshugge Song selv om han ikke har vist så mye bra så langt. Han er veldig ung og han kom til oss foran forrige sesong. (og han spilte ikke SÅ masse).

 

Jeg tror spesielt Song kommer til å få vist seg frem enda mer fremover hvis han får tillit, og sjansen til å stabilisere seg. Vi må huske på hva Wenger har fått til gjennom tiden hans i AFC og når han først henter en spiller så er dette en spiller med et stort talent.

Link to comment
Share on other sites

3 spillere ser jeg kan bli svært bra denne sesongen og

som jeg har store forventninger til.

Tomas,VP og Hleb ,disse tror jeg blir sesongens åpenbaring.

 

Ellers må spillere som Ali og Hoyte slå til ellers tror

jeg det er kroken på døra

Link to comment
Share on other sites

3 spillere ser jeg kan bli svært bra denne sesongen og

som jeg har store forventninger til.

Tomas,VP og Hleb ,disse tror jeg blir sesongens åpenbaring.

 

Ellers må spillere som Ali og Hoyte slå til ellers tror

jeg det er kroken på døra

 

Tror du skal legge til Reyes også i den lista di på 3 der.

 

Ellers så hvis Eboue blir skada eller noe nå i starten av sesongen, så er det helt åpent for Hoyte på backen, siden Lauren også er skada, så Hoyte kan kanskje få sjansen sin denne sesongen.

Ali får det derimot tøffere, siden det er ganske mange spillere på topp nå. Men blir f.eks RvP regnet som ving, og Adè blir skada eller noe, så åpner det seg helt for ham også. Men nå tenker jeg bare i "hvis" hele tiden, det gjør jeg med Hoyte der også.. men ballen er rund, og alt kan skje.

Link to comment
Share on other sites

Er nok Tau i Strand Kommune ja =)

 

Må si det er litt trist at Freddie blir annenvalg, alltid likt han. Fantastisk når han debuterte med scoring mot United i 98 om jeg ikke husker helt feil. Var en flott scoring jeg mener han hadde i debutten uansett.

Men for all del, gøy at Hleb viser seg fra en positiv side. Ikke at jeg hadde mye peiling på tidspunktet, men hadde ikke store forventinger til hviterusseren når han ankom Arsenal.

Link to comment
Share on other sites

Come on you mighty Gunners! :P

 

We can steal title from greedy Blues says Freddie Ljungberg

Steve Stammers - Sunday Mirror (6 August 2006)

 

To Freddie Ljungberg, the challenge posed by Chelsea this season is formidable but not impossible as Arsenal prepare to take on the club with the most incredible spending power in world football. The last two Premiership titles have belonged to Jose Mourinho's outfit, and Chelsea have invested massively once again with Andriy Shevchenko and Michael Ballack the most high-profile additions. But is Ljungberg intimidated? "No, not at all," said the Swedish midfielder. "They have financial power that no one else is even close to. There is no way anyone can compete with them at that level. They have the ability to pay twice as much as anybody else."

 

"But no one at Arsenal is giving up the championship. We are very focused and positive, and hopefully we can beat them this year. We use it as an inspiration. If we can finish above a team with all that wealth, then it makes it that bit more satisfying. We go about things differently at Arsenal. We buy players to fit into our system and develop them, and you could see how the young players came through last season. What the boss is brilliant at is building a team. Maybe we missed the physical presence of Patrick Vieira. He is a great player and when we lost him we didn't have anyone like him. It took time to adapt. But after a difficult winter, we finished the season well and we want to carry that momentum into this season."

 

With the departure of Sol Campbell, the imminent sale of Ashley Cole and injuries to Gael Clichy, Lauren and Philippe Senderos, boss Arsene Wenger clearly needs to bolster his defence. Robert Pires and Dennis Bergkamp have also gone, but Ljungberg's optimism has not been dampened by the mini-exodus. He knows that Robin van Persie and Cesc Fabregas should improve after their first-team runs last season, and that Alexander Hleb and Emmanuel Adebayor will be better-equipped for the rigours of English football. The arrival of Tomas Rosicky will also reinforce Arsenal's attacking potency.

 

"And of course we have Thierry Henry," Ljungberg pointed out. The captain resisted overtures from Barcelona and AC Milan and has committed his future to the club, and Ljungberg said: "It is good that we have managed to keep our quality players. We want to be known as a buying club." But while Ljungberg is delighted at Henry's decision, he certainly does not want to see a repeat of last season when Arsenal needed a last-day victory by West Ham over Tottenham to ensure Champions League football. "I don't want that to happen again," said Ljungberg, who will miss the qualifier against Dynamo Zagreb with an ankle injury. It is not serious and it is getting better, but the last thing the club want me to do is rush things. When I come back I want to be fit, and I am hopeful about the first league game of the season."

 

Ljungberg still feels bitter about Arsenal's defeat against Barcelona in the Champions League Final. "I can't get over how the equaliser was not disallowed for offside. Ten minutes from being European champions and we are beaten by a goal that should not have counted. That is hard to take." He was then one of the few Swedish players to emerge from the World Cup with any credit. That, however, is of little consolation. "It hurts," said Ljungberg. "I know that as a team we could have performed a lot better, especially against Germany."

 

"But as far as the Champions League Final is concerned, that has made us all at Arsenal that much more determined to get back there and win. It would be all the sweeter if we did. It is a bit like the FA Cup Final when we lost to Liverpool and should have won but then we returned the following season to beat Chelsea." There is that name again - and it is clear that Ljungberg and his team-mates would draw immense satisfaction from beating the bank by depriving Mourinho and his men of a straight hat-trick of Premiership titles.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...