Jump to content

De største utfordrenes nye spillere


Magnus87

Recommended Posts

Her skal vi diskutere hvilke følger transferne til følgende lag har å si for årets sesong:

Chelsea

Man U

Liverpool

Spurs

Newcastle

 

Link til alle overganene i PL (ikke alltid helt oppdatert):

Link til alle overganger

 

- Chelsea har skaffet seg enda flere stjerner. Duff er en meget god spiller, men fikk ikke spille så mye, så det vil ikke bli noe særlig stor forskjell der. Del Horno synes jeg er veldig god, og det vil være et tap å selge han så lenge ikke de får seg Cole. Sammenlagt har de blitt mye bedre.

 

- Liverpool har kvittet seg med spillere som ikke gav dem noe i fjor - med unntak av Cisse. Bellamy er enten veldig god eller håpløst elendig. Pennant hadde en veldig god sesong for the Blue i fjor og jeg ser på kjøpet som en god investering. De andre nye spillerne vet jeg ingenting om. Noen som kan hjelpe meg? Med unntak av Pennant tror jeg det ikke er så mye forskjel på årets liverpool lag.

 

- Man U har nylig fått Carrick, noe som vil styrke den svake sentrale midtbanen ekstremt mye. Men de har solgt Ruud og det tror jeg vil ødelegge mye for dem. Hestemannen putta mange mål for djevlene i fjor, og er innenfor 16-meteren verdens beste avslutter. Hans andre kvaliteter kan diskuteres, men akkurat målfarligheten hans vil bli savnet! Saha var god på slutten av sesongen, men var ELENDIG i VM. Ronney kan ikke klare alt selv, og med en skade på en av spissene sliter laget fra nord veldig mye! Restene av salgene var bare ubrukelig bunnslam. Jeg tror Man U blir dårligere i år, særlig med tanke på salget av Ruud og aldringen av de eldste stjernene.

 

- Newcastle har fått seg Duff, som er en veldig god spiller. Dette vil klart styrke laget som nå har en veldig god midtbane. Det største spørsmålet er om de kan få seg en god avslutter nå som Shearer har lagt opp. Newcastle kommer til å bli årets overaskelseslag, vi så alle hvor gode de var på slutten. Det sliter litt i forsvar, men bortsett fra det er de veldig gode. Lee Bowyer var veldig god i noen kamper, og elendig i andre. Var urokråke av en løpsmaskin. Usikker på om det var ulempe eller fordel om de solgte Bowyer. Chopra var et godt talent, men fikk ikke utnyttet sitt potensial. Newcastle blir farlige med Duff, og de kommer sikkert til å få seg en god arvtager til Shearer senere.

 

- Spurs har solgt Carrick, men fått seg Zakora. Jeg tror det vil jevne ut ligningen så på den fronten tror jeg det hverken blir bedre eller dårligere. Berbatov er en god avslutter, men jeg vet ikke om han klarer å være en like god tilrettelegger som Mido. De andre nye spillerne vet jeg ikke noe om - trenger hjelp. Resten av de solgte er bunnslam. Spurs har mange unge spillere, og jeg tror derfor de vil utvikle seg litt fra i fjor ettersom de har spilt på seg mer rutine o.s.v. Laget har gjort det bra i treningskampene.

 

Alle lagene vil slite uten sine nøkkelspillere: King, Parker, Gerrard, Terry og Rooney. Chelsea vil klare å erstatte Terry til en viss grad, mens Pool, Man U og Spurs vil bli meget svekket uten sine nøkkelspillere. Så en lengre på en av disse spillerne kan ødelegge totalt for prestasjonene til laget. Det samme vil jo gjelde oss når det kommer til Henry. Jeg trenger hjelp til å vurdere noen av de nye spillerne til pool og spurs......

Link to comment
Share on other sites

Når ble egentlig denne lista fra Nettavisa sist oppdatert? Hehe..

Arsenal

Inn: Tomas Rosicky, Borussia Dortmund (ukjent)

Ut: Dennis Bergkamp (lagt opp)

Sol Campbell (gratis)

Kerrea Gilbert, Cardiff (lån)

Robert Pires, Villarreal (gratis)

 

Mangler 2 spiller på "Inn".. Vet ikke om resten stemmer... :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Pool's nye spillere er gode spillere. Iallefall Fabio Aurelio. Han blir nok en forsterkning på venstre back hvis han klarer å omstille seg til engelsk fotball. Paletta og Gonzalez er store talenter som neppe forsterker laget umiddelbart, men som kan bli veldig gode. Paletta er midtstopper, Gonzalez venstre ving.

 

Jeg er ikke enig med deg om Pennant. Han ble aldri noe hos oss, og etter for mye utenomsportslig bråk ble han solgt. Synes heller ikke han har imponert i Birmingham. Så jeg ser ikke dette som noen stor forsterkning.

Link to comment
Share on other sites

Veldig enig med deg i dine vurderinger Magnus.

 

- Chelsea tror jeg kommer til å være bedre enn i fjor. De har jo skaffet seg Ballack og Sheva, spillere som er av høyeste klasse. Og med Terry bakerst på banen så kan det bli vanskelig å sette kulen i nota mot rublene fra London.

 

- Manchester United mener jeg har blitt betraktelig dårligere siden i fjor. Med Ruud klar for Real så tror jeg djevlene kan slite med å finne veien til nettmaskene. Men Carrick er en god forsterkning Utd har fått inn. Fletcher og O'Shea var ikke gode på sentral midtbane, så Carrick var en spiller de trengte sårt.

Jeg tipper djevlene på 4. plass i år. Grunn: Ruud er borte vekk...

 

- Liverpool er det ikke så mye å si om. Forsterkningene hittil er ikke veldig truende for min del. Cisse er jo borte, men tror ikke han har mye å si. Fabio Aurelio er en spiller jeg liker, men tror neppe han blir en hit på Anfield.

 

- Jeg ser egentlig ikke noen store trusler i spurs' nye signeringer Berbatov og Zokora. Rett og slett fordi jeg tror de flopper ut hos de liljehvite. Yidsene har store forhåpninger til disse spillerne, men som sagt: Jeg tror de burde legge lista til forhåpningene lavere. Det kan jo hende de skinner som ei stjerne en kamp i blandt, men jeg tror The Gunners ikke burde frykte de noe særlig.

 

- Newcastle ser jeg ikke på som noen rival...

Link to comment
Share on other sites

Jeg er ikke enig med deg om Pennant. Han ble aldri noe hos oss, og etter for mye utenomsportslig bråk ble han solgt. Synes heller ikke han har imponert i Birmingham. Så jeg ser ikke dette som noen stor forsterkning.

 

Tror Pennant kan komme til å gjøre nytten for seg hos Pool. Han er en typisk vingspiller som trekker ut til siden og slår innlegg. Hos oss, fikk han ikke til så altfor mye på banen (bortsett fra et hattrick mot Soton) men Pool spiller en annen fotball enn oss. Crouch og Pennant kan komme til å bli et beryktet radarpar, Pennant med innlegg og Crouch med måla. Det er ikke sagt at det kommer til å bli slik, men Pennant kan faktisk komme til å gjøre det bra for Pool.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan tenke meg at det er flere som ikke tror at Newcastle ikke kommer til å gjøre det bra, men Newcastle var skremmende gode etter at Roeder tok over: Etter at Roeder kom til Newcastle var klubben det laget som fikk 4. mest poeng i ligaen - altså foran oss! De har nå fått seg Duff og ser etter en arvtager for shearer. Jeg er helt sikker på at toon kommer over spudz i denne sesongen!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Gode nyheter!

 

King er skade for Spudz - 6 - 8 uker ;) B) :lol:

Luis Garcia og Aurelia er blitt skada for Pool - begge misser mest sannsynlig ligastarten :D :D

 

 

Personlig synes jeg det er å gå sinnsykt lavt å godte seg over andres tap av spillere. Du merket jo hvor jævlig vi Arsenalsupportere hadde det i fjor med en del skader på sentrale spillere.

Link to comment
Share on other sites

Gode nyheter!

 

King er skade for Spudz - 6 - 8 uker ;) B) :lol:

Luis Garcia og Aurelia er blitt skada for Pool - begge misser mest sannsynlig ligastarten :D :D

 

 

Personlig synes jeg det er å gå sinnsykt lavt å godte seg over andres tap av spillere. Du merket jo hvor jævlig vi Arsenalsupportere hadde det i fjor med en del skader på sentrale spillere.

 

Det er deilig at de også får smake hvordan vi hadde det i fjor slik at det blir litt balanse i uflaksen blant topplagene :D

Link to comment
Share on other sites

Gode nyheter!

 

King er skade for Spudz - 6 - 8 uker ;) B) :lol:

Luis Garcia og Aurelia er blitt skada for Pool - begge misser mest sannsynlig ligastarten :D :D

 

 

Personlig synes jeg det er å gå sinnsykt lavt å godte seg over andres tap av spillere. Du merket jo hvor jævlig vi Arsenalsupportere hadde det i fjor med en del skader på sentrale spillere.

Vel nå godtet jo Tottenham-fansen seg over at van Persie blei anmeldt for voldtekt og lagde til og med ein sang om det. Så sammenlignet med det blir det ikkje så fælt egentlig.

 

Men nå skal det jo også sies at eg som Arsenal-fan ikkje vil synka ned på nivå med idiotane som kallar seg Tottenham-fans.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...