Jump to content

Hvem bør danne spisspar sammen med Henry??


@rsen@l

Hvem bør danne spisspar sammen med Henry??  

78 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • Replies 68
  • Created
  • Last Reply
Guest Andrew

Henry har sagt at Bergkamp er den beste han har spilt med.

 

han har fantastiske pasninger og en glimrende teknikk.

 

scorer også noen ganger.

 

så jeg synes Bergkamp burde spille med Henry.

Link to comment
Share on other sites

RVP burde vært med i avstemningen han også, men jeg ville likt og hatt en ny spiss her på Highbury og heller utviklet Quincy og Lupoli litt mer og gitt dem noen sjanser for å senere la dem bli makker til Henry. :D

Link to comment
Share on other sites

RVP burde vært med i avstemningen han også, men jeg ville likt og hatt en ny spiss her på Highbury og heller utviklet Quincy og Lupoli litt mer og gitt dem noen sjanser for å senere la dem bli makker til Henry. :D

3873[/snapback]

 

 

ja, riktig d! har glemt å tatt han med dessverre.....

Link to comment
Share on other sites

RVP burde vært med i avstemningen han også, men jeg ville likt og hatt en ny spiss her på Highbury og heller utviklet Quincy og Lupoli litt mer og gitt dem noen sjanser for å senere la dem bli makker til Henry. :D

3873[/snapback]

 

 

ja, riktig d! har glemt å tatt han med dessverre.....

3879[/snapback]

 

 

Det er bra at du får det med deg i hvertfall og ikke blir sur da :D

Link to comment
Share on other sites

Guest Young Gun

Bergkamp og henry passer sammen som nugatti og brelett! (som oftest) så vil nok si at de to passer best foreløpig! Men Van Persie imponerte meg mot blackburn da, selv om han er som en berg og dalbane..

Link to comment
Share on other sites

Pr. dags dato er det helt klart at Dennis Bergkamp er mannen som forsvarer plassen, men som alle er smertelig klar over, Bergkamp er gammel og har max en sesong til på topplan.

Derfor tror jeg det er sunt og la andre slippe til, slik at vi kan få finne ut om Dennis arvtager er i klubben eller ikke, jeg tror ikke det!

Tror et kjøp av Owen kan være den langsiktige løsningen selv om vi da selvfølgelig må endre litt av spillermønsteret på topp, d.v.s at Thierry spiller i en tilnærmet Bergkamp-rolle, og Owen ligger å vaker på topp!

Tror vi aldri klarer å erstatte Bergkamps egenskaper på topp desverre, til det er kvalitetene hans for spesielle.

Reyes bør spille på kanten!

Link to comment
Share on other sites

Bergkamp er jo et selvsagt førstevalg så lenge han holder seg i form. Men noe jeg har tenkt på i det siste er hvorfor ikke Fabregas blir brukt i Bergkamp-rollen? Overblikket og teknikken hans vil jo passe perfekt. Da slipper han også mye av jobbingen bakover på banen, hvor han ofte er litt for svak. Jeg er usikker på om han skal være et førstevalg på plassen, men hvertfall et bedre alternativ enn Ljungberg.

 

Ellers er jeg en stor beundrer av Quincy (ordna meg en 42-drakt sist jeg var i London). Men han blir ikke noe førstevalg enda.

Link to comment
Share on other sites

Litt enig med deg toure f, at Bergkamp er den beste sammen med Henry. Som sagt han begynner å dra litt på årene....(han er god ennå!)

Liker Fab. på høyrekant jeg?! Freddie kan ikke spille spiss, passer ikke der i det hele tatt.

 

Quinsy er og blir stor :D

Link to comment
Share on other sites

Guest john s

Det er ingen tvil: Dennis Bergkamp. Sjøl om begynner å dra på alderen er pr. dags dato ingen som er bedre enn han. Det er vel fleire som har sagt at han er den beste dei har spilt med.

Link to comment
Share on other sites

Litt enig med deg toure f, at Bergkamp er den beste sammen med Henry. Som sagt han begynner å dra litt på årene....(han er god ennå!)

Liker Fab. på høyrekant jeg?! Freddie kan ikke spille spiss, passer ikke der i det hele tatt.

 

Quinsy er og blir stor :blink:

4060[/snapback]

 

Er imponert av at ei jente som deg vet i det hele tatt hvem Quincy er... ;) :huh:

Link to comment
Share on other sites

Guest jensemann

Tipper at Wenger kjøper en super-spiss til neste sesong.

Skal vi gå for Vieiri???

Dennis blir for gammel etterhvert og da må vi ikke gå oss blind i "like" spillertyper.

Link to comment
Share on other sites

Nå er ikke Vieri noen ungkalv akkurat da!! Han er ennå mer utgått på dato enn Bergkamp, i alle fall i egenskaper. Ny Bergkamp? Verdens beste nye Bergkamp er trolig Ronaldinho. Hvis Henry skal være den nye Bergkamp (noe han kan være) er verdens beste nye Henry trolig Andrei Shevchenko. Sansynligheten for noe slikt er ikke rare greiene.

 

Er det noe som ikke bekymrer meg er det at Wenger finner en eller annen måte å score mål på. Da er jeg mer skeptisk til det sentrale forsvaret. Toure har på ingen måte imponert meg i år. Campbell er litt for ofte skadet. Cygan er en ulykkesfugl. Senderos er meget spennende deriomot. 4 gode stoppere må vi ha. Vi har Sol, 1 med armer og bein, en uten hode og en jypling fra Sveits. Skulle mer enn gjerne byttet ut minst en av disse.

 

Spiss sammen med Henry? Bergkamp inntil noen kan overta jobben. Hvem kan? Bentley eller van Persie? Ikke ennå. Reyes? Vil han? Kanskje Michael Owen ikke er verdens dummeste forslg?

Link to comment
Share on other sites

Guest Viggo Viking
Nå er ikke Vieri noen ungkalv akkurat da!! Han er ennå mer utgått på dato enn Bergkamp, i alle fall i egenskaper. Ny Bergkamp? Verdens beste nye Bergkamp er trolig Ronaldinho. Hvis Henry skal være den nye Bergkamp (noe han kan være) er verdens beste nye Henry trolig Andrei Shevchenko. Sansynligheten for noe slikt er ikke rare greiene.

 

Er det noe som ikke bekymrer meg er det at Wenger finner en eller annen måte å score mål på. Da er jeg mer skeptisk til det sentrale forsvaret. Toure har på ingen måte imponert meg i år. Campbell er litt for ofte skadet. Cygan er en ulykkesfugl. Senderos er meget spennende deriomot. 4 gode stoppere må vi ha. Vi har Sol, 1 med armer og bein, en uten hode og en jypling fra Sveits. Skulle mer enn gjerne byttet ut minst en av disse.

 

Spiss sammen med Henry? Bergkamp inntil noen kan overta jobben. Hvem kan? Bentley eller van Persie? Ikke ennå. Reyes? Vil han? Kanskje Michael Owen ikke er verdens dummeste forslg?

4336[/snapback]

 

Er det bare jeg som er skeptisk til Owen i Arsenal-drakt?

 

Jeg ser med skrekk for meg følgende (to) senario(er):

 

1. Henry og Owen fungerer like dårlig sammen som Henry og Reyes. Owen blir derfor satt på benken og spiller i all hovedsak bare når Henry er skadet eller må hviles. Vi har med dette brukt en masse av våre tilgjengelige økonomiske ressurser på transfersum og lønn på en spiller som ikke forsvarer en startplass.

 

2. Owen fortsetter å være like lite spillende som i Liverpool og Real Madrid. Vårt angrepsspill blir svekket av dette, samt at spissene blir så like at motstandernes forsvarere lettere får gjort defensive mottrekk. I tillegg kan Owens manglende evne til å delta i anprepsoppbyggingen føre til at Henry blir "tvunget" til å ivareta "servitørrollen" og dermed medføre færre scorede mål.

Link to comment
Share on other sites

Gitt at Henry overtar Bergkamps rolle som playmaker kan det bli bra det. Owen er ikke noen playmaker, men han har nå en evne til å "skrangle ballen i nettet". Scenarioet er som følger; Owen får ball etter ball på sølvfat og han scorer ett mål for hver tiende sjanse. I Arsenal vil det si 30 mål på en sesong.

 

Reyes er på en måte en Henry "light" og de blir gående og trø oppå hverandre på en måte. Med Reyes og Henry på banen samtidig fungerer Reyes best på kant etter min mening. Reyes kan også gjerne spille på topp sammen med f.eks. Owen. På den måten kunne vi kanskje redusere avhengigheten av Henry en smule også?

 

Problemstillingen er vel slik i øyeblikket at om det blir noe, så er det Reyes ut og Owen inn. At begge spiller i Arsenal neste år er vel heller tvilsomt?

Link to comment
Share on other sites

Tviler ikke på at Owen hadde kommet til å gjort det godt hos oss, men hva med en som bøtter inn for ett av de dårlige-lag i pl. Nemlig Crystal Palace`s Johnsen. Tenk dere det, han scorer jo masse på et lag som nesten ikke skaper sjanser. Hva om han hadde spilt for Arsenal.....?? Det er goalgetter det!!

Link to comment
Share on other sites

Halvparten av målene er på straffer. Johnson har 9 spillemål på 2520 spillte minutter. Det er nå ikke så veldig imponerende da? Det er ett mål pr. 290 minutter.

 

Til sammenligning har Robert Earnshaw 9 på 1406 spillte minutter i WBA. Det er ett pr. 156 minutter, altså nesten dobbelt så effektiv som Johnson på et lag som scorer mindre mål enn Palace.

 

Andy Johnson er en god spiller som holder greit PL nivå. Greit PL nivå er derimot ikke greit nok hvis en skal konkurrere med Chelsea, United, Juve, Milan, Barca, Real og den slags motstand.

Link to comment
Share on other sites

Guest Viggo Viking
Gitt at Henry overtar Bergkamps rolle som playmaker kan det bli bra det. Owen er ikke noen playmaker, men han har nå en evne til å "skrangle ballen i nettet". Scenarioet er som følger; Owen får ball etter ball på sølvfat og han scorer ett mål for hver tiende sjanse. I Arsenal vil det si 30 mål på en sesong.

 

Reyes er på en måte en Henry "light" og de blir gående og trø oppå hverandre på en måte. Med Reyes og Henry på banen samtidig fungerer Reyes best på kant etter min mening. Reyes kan også gjerne spille på topp sammen med f.eks. Owen. På den måten kunne vi kanskje redusere avhengigheten av Henry en smule også?

 

Problemstillingen er vel slik i øyeblikket at om det blir noe, så er det Reyes ut og Owen inn. At begge spiller i Arsenal neste år er vel heller tvilsomt?

4342[/snapback]

 

:D :huh: Mål på hver tiende sjanse og 30 mål? Det skulle tilsi mange sjanser i løpet av en sesong og et sensasjonelt høyt snitt per kamp. :o

 

Mye bedre enn Henry har denne sesongen!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...