Jump to content

Korrupsjonsskandalen i Italia


Dr. Phil

Recommended Posts

Og av alle mennesker uttaler Silvio Berlusconi at han(Milan) er lei av å bli urettferdig behandlet!!

 

Hallooo???? Snakk om virklighetsoppfatning!

 

Hilsen Nilsen

 

 

Tragisk av Berlusconi. Han gikk jo ut Etter at Juventus komi søkelyset for juks og sa at han ville ha tilbake pokalene sine. like etterpå ble Milan involvert...

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Hvis statsadvoktaen i Italia får det som han vil, så må Juventus spille neste sesong i serie C1, mens AC Milan, Fiorentina og Lazio må spille i Serie B. Fiorentina og Lazio vil i tillegg måtte starte med 15 poeng minus, mens Milan må starte med 3 poeng minus.

 

Ifølge artikkelen i VG, er endelig dom ventet 10. juli, og eventuelle ankebehandlinger må være avsluttet innen 27. juli.

 

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=121990

 

 

Hvis dette skulle vise seg å bli en realitet, kommer det til å bli full krig om å sikre seg de største stjernene på de respektive lagene. Arsenal har jo i det siste vært koblet mot både Buffon og Cannavaro. I tillegg har man spillere som Trezeguet, Vieira, Gattuso, Nesta osv.

 

Det blir spennende å følge denne saken i dagene som kommer.

Link to comment
Share on other sites

Dommen er klar

 

** Juventus: Rykker ned til serie B, får 30 minuspoeng og mister de to siste seriemesterskapene. Utestenges også fra kommende Europacup-spill.

 

** Milan: Får bli i serie A, får 15 minuspoeng og får ikke delta i Europacupspill denne sesongen

 

** Fiorentina: Rykker ned til serie B og får 12 minuspoeng.

 

** Lazio: Rykker ned til serie B og får 7 minuspoeng.

 

** Tidligere Juventus-direktør Luciano Moggi ble utestengt fra fotball i fem år.

 

Dette er vel nesten som forventet... Jeg tipper Juventus og Milan kommer til å være i toppen av europeisk fotball igjen om 4-5 år. Lazio og Fiorentina er jeg litt mer usikker på, ettersom jeg ikke kjenner så mye til disse klubbene...

 

Personlig hadde jeg håpet på en strengere straff. Jeg er ikke fan av italiensk fotball og fans. Var veldig sur da Italia gikk til topps i VM og hadde håpet på en straff som ville sette italiensk fotball flere år tilbake.

 

Men nå er det bare å vente å se Inter og Roma er store lag som nok kommer til å la høre fra seg i eorupa cupene de neste årene. Og som nevnt om noen år er nok alt tilbake til normalt...

Link to comment
Share on other sites

En meget hard dom, men trolig er den også fortjent. Det virker jo som klubbene har drevet stort med ulovlighetene. Det ligger nok an til at klubbene anker dommen.

 

Blir dommen stående, så blir det en hektisk periode på overgangsmarkedet innen kort tid.

Link to comment
Share on other sites

Trist for supporterne til klubbene. Tror uansett at både Juventus, Lazio og Fiorentina kommer tilbake om noen år. Milan får jo bli i Serie A og klarer seg nok uansett selv med -15 poeng. Selv om de ikke får spille CL så tror jeg de vil klare å holde på sine beste spillere.

 

Juventus kan nok få mest trøbbel. Fiorentina og Lazio kan jo med litt hell og dyktig klare å rykke direkte opp igjen, men Juventus med -30 poeng vil ikke klare det. Dermed vil det gå minst to år før de er tilbake og da tror jeg de fleste spillerne kommer til å ville forlate klubben.

Link to comment
Share on other sites

Med 30 minuspoeng, tror jeg det er stor fare for at Juventus spiller i Serie C om 2 sesonger...Flere av de profilerte stjernene innser at det vil ta noen år å komme tilbake til toppen, og få europacup-spill igjen, og vil derfor forlate klubben.

Link to comment
Share on other sites

Med 30 minuspoeng, tror jeg det er stor fare for at Juventus spiller i Serie C om 2 sesonger...Flere av de profilerte stjernene innser at det vil ta noen år å komme tilbake til toppen, og få europacup-spill igjen, og vil derfor forlate klubben.

 

Det tviler jeg sterkt på. Selv om kanskje de aller største stjernene forsvinner fra klubben tror jeg Juventus ikke kommer til å ha problemer med å holde seg i serie B. De nok sikkert selge for litt lavere pris enn de ellers ville fått for disse spillerne, men det vil likevel være nok til å erstatte dem med godt dugelige serie B spillere. Sansynligvis vil de satse ungt å rykke opp igjen neste år og bygge vidre mot toppen. Juventus har alt for sterke tradisjoner for bare å visne hen lengre nede i divisjonene.

Link to comment
Share on other sites

http://www.na24.no/naeringsliv/article686867.ece

 

Er noen utrolige konsekvenser enkelte klubber vil oppleve med denne skandalen, og det skal bli spennende å se hva som skjer i hver enkelt klubb de neste sesongene.

I artikkelen står det skrevet:

"Juventus, som fikk den strengeste straffen, kommer mest sannsynlig ikke tilbake til Serie A før 2008, og kan tidligst spille i den innbringende Mesterligaen før 2009. Ifølge avisen Sunday Herald betyr tre sesonger uten europeisk toppfotball minst 700 millioner kroner i tapte inntekter. TV-kontrakten på over 500 millioner kroner neste sesong vil også bli rammet. Ifølge Bloomberg har laget dessuten mer enn fire milliarder kroner verdt i sponsorinntekter fra selskaper som News Corp. og Nike, som kanskje må reforhandles hvis dommen blir stående.

 

Det betyr over 5,2 milliarder kroner som kan gå tapt etter korrupsjonsstraffen."

 

Noen enorme summer som går tapt, og hva vil skje i fremtiden er uviss. De må bygge seg opp nesten fra 0, og det er ikke sikkert at Juve vil klare å løfte seg opp på mange herrens år. (om de klarer det...)

Jeg tror at de neste 2ukene vil det bli en massiv spillerflukt fra Juve, siden de ikke har råd til å ha spillere i stallen med slike lønninger og det er heller ikke mange spillere som ønsker å spiller i serie B iallefall de neste 2 sesongene....

De andre klubbene som rykket ned til serie B vil også oppleve noen tøffe uker hvor nøkkelspillere finner andre arbeidsgivere....

 

Nå kan det være at andre klubber i Italia vil tjene på denne skandalen med at de trekker inn investorer, sponsorer, osv, som ser sitt snitt til å få en sjanse til å løfte et greit lag helt til topps. Dette er lag som ikke har blitt trukket inn i skandalen, og som med 2-4 kjøp er gode nok for ligagull de neste sesongene...

 

Inter er vel den klubben som har tjent mest på denne skandalen, ut ifra slik jeg kan se det pr.dags dato. Et allerede sterkt lag, som nå har et godt forsprang på Milan fra starten av sesongen (15 poeng), mens de helt er kvitt Juve, Fiorentina og Lazio den neste sesongen......

Så mitt tips: ligamester 2006/07 blir Inter.

Link to comment
Share on other sites

Det var noen veldig interessante tall du hadde der, vieira04, men jeg tror Juventus kommer tilbake fortere enn vi aner. Selv om jeg er litt usikker på omstendighetene rundt Fiorentina som ble dømt ned i Serie C (?) for økonomisk rot, har de kommet veldig raskt tilbake igjen. Tror ikke jeg tar veldig feil hvis jeg sier at de også måtte begynne fra null.

 

Kan faktisk hende Juventus kan tjene på det her også, i det lange løp. I løpet av de første sesongene er det vel først og fremst de tapte inntektene man kommer til å legge merke til, men etter hvert som de kjemper seg fram igjen i Champions League er det meget mulig at de fortsatt klarer å holde kostnadene nogenlunde nede. Det vil igjen føre til mer midler til transfers, treningsfasiliteter etc.

 

Juventus kommer tilbake pronto.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...