Jump to content

Spillerstallen 2006/2007 sesongen


Guest Walcott_AFC

Recommended Posts

Mener at en ny keeper bør hentes in som backup. Lehmann holder et par sesonger til.

Etter å ha lest TGP, så virker det som om vi har en backup om noen år, i Vito Mannone.

Har lest samme saken og er enig i at Mannone fort kan bli den backupen vi trenger, men dette har vi ingen garanti for. Har hørt ellers svært lite om ham, og det kan ta mange år før han er på et nivå som kan presse arsenals førstekeeper om plassen

 

Holmgren

Link to comment
Share on other sites

Guest Darren Moore

Vi burde kjøpe Baptista eller Barton på midten, og så Van Buyten i midtforsvaret, en sjef der bake,

 

så given eller ricardo i mål som kan krige med lehmann som begynner å dra på årene.

 

så kunne jeg selfølgelig tenke med torres på topp der sammen med henry.

 

 

Given

 

 

Eboue, Toure, Van Buyten, Cole

 

Hleb, Baptista, Gilberto, Reyes

 

 

Torres, Henry.

Link to comment
Share on other sites

Blir Henry så har vi Walcott,Henry,VP og Majoren. Walcott er ung så muligens Wenger vil ha en til siden DB legger opp.Tror ikke det blir Torres.

 

Midtbane: Går Pires må ny spiller handles inn...hvem blir sikkert en Wenger luring :huh:

 

Forsvar: Sols skadeproblemer bekymrer. Ny midtstopper må handles inn.

Går Cole har Flamini imponert såpass at med han og Clichy som back-up holder det.

 

Keeper. Vel Lehmann har vel overbevist og holder et par år til. Alumunie er ok.

Link to comment
Share on other sites

Blir Henry så har vi Walcott,Henry,VP og Majoren. Walcott er ung så muligens Wenger vil ha en til siden DB legger opp.Tror ikke det blir Torres.

 

Midtbane: Går Pires må ny spiller handles inn...hvem blir sikkert en Wenger luring :huh:

 

Forsvar: Sols skadeproblemer bekymrer. Ny midtstopper må handles inn.

Går Cole har Flamini imponert såpass at med han og Clichy som back-up holder det.

 

Keeper. Vel Lehmann har vel overbevist og holder et par år til. Alumunie er ok.

 

Jeg beklager sterkt at jeg ikke er i stand til å huske hvor dette stod. Men Wenger har sagt at han ikke er på stopperjakt. Jeg tror også at han går på en ny sesong med Campell, Toure, Senderos og Djorou. Det holder!

 

Ellers tror jeg heller ikke Pires og Henry forlater oss. Vi trenger dermed ikke kjøpe nye spillere i sommer! Så får vi se om Wenger likevel finner en han liker... :)

Link to comment
Share on other sites

Med Sol skadet halve sesongen som han har vært de 2 siste sesongene nå,lurer jeg på om det ikke er duket med noe nytt der.

Så at Wenger har uttalt at han ikke er ute etter en midtstopper,men tom med han må begynne å bli bekymret over Sols skadefravær.

Men håper også Pires signerer da.Men tror det er viktig med 4 sultne spisser både med tanke på rullering

og down periode på spiller. Da er det greit å ha et par på lur.

Link to comment
Share on other sites

Vel Paul G, jeg må vel arrestere deg litt på dine kommentarer. Å si at Gilberto spilte en elendig og søplete sesong i 2003/04 - er fryktelig FEIL, - og STYGT sagt!

 

Gilberto har vært en av våre viktigste spillere i flere sesonger. I år har han vært en av våre viktigste, på tross av varierende form. Få spillere ved siden av Henry som jeg ville vært foruten akkurat nå.

 

Nekter du for at Gilberto mistet plassen på laget i 2003/2004?

 

Den sesongen Gilberto gikk glipp av med skade må være det beste som har hendt ham. Av en eller annen grunn så glemte alle hvor elendig han hadde vært sesongen før, og hans skadefravær ble unnskyldningen for at laget slet.

Link to comment
Share on other sites

Vel Paul G, jeg må vel arrestere deg litt på dine kommentarer. Å si at Gilberto spilte en elendig og søplete sesong i 2003/04 - er fryktelig FEIL, - og STYGT sagt!

 

Gilberto har vært en av våre viktigste spillere i flere sesonger. I år har han vært en av våre viktigste, på tross av varierende form. Få spillere ved siden av Henry som jeg ville vært foruten akkurat nå.

 

Nekter du for at Gilberto mistet plassen på laget i 2003/2004?

 

Den sesongen Gilberto gikk glipp av med skade må være det beste som har hendt ham. Av en eller annen grunn så glemte alle hvor elendig han hadde vært sesongen før, og hans skadefravær ble unnskyldningen for at laget slet.

 

Det er en sannhet med sterke modifikasjoner.

Gilberto har hatt en svak periode som flere av våre spillere.

Men med Gilberto i form gjør han en utrolig viktig jobb som skjold foran forsvaret.

Link to comment
Share on other sites

Altså, det er utrolig mange her, som vil hente inn både den ene og den andre... Nå skal jeg ikke si at det ikke hadde vært greit med en etablert "stjerne" rett inn på laget, men hvor.

Det jeg spør dere som vil ha inn spillere er: Har dere sett på arsenal kamper i det siste, eller bare sier dere ting ut i løse luften uten å tenke dere om først?

 

Keeper:

Jens Lehmann har hatt en fenomenal sesong. Han har klart å spille seg til førstevalg på det tyske landslaget. Det burde si sitt! Og Manuel Almunia er en meget god keeper, som vi burde alle være meget glad for at blir i klubben, selv om han er 2re keeper. Han er bedre enn mange 1. keeperne i PL.

 

Forsvar:

Vi har Lauren, som ikke skal undervuderes, men har dere sett Emmanuel Eboue? Han har herjet som en gud på plassen sin! Intill han mister drastisk form, eller blir skadet, så kommer ikke Lauren på laget igjen.

I midten har vi Toure, som er og forblir så god som gull. Philippe Senderos og Sol Cambell må nok bytte litt på den andre plassen, og vil gjøre så at alle forblir i toppform og utvikler seg.

Til slutt har vi verdens beste(?) venstreback, i Cole, og Gael Clichy til å ta hans plass om han blir skadet. Og ikke minst skal Flamini ha all ære for sin jobb på den posisjonen!!!

Hva mer vil dere ha i forsvaret? Ikke kast bort penger der.

Men la oss fjerne Pascal Cygan...!

 

 

Midtbanen:

 

Først vil jeg si at folk har klaget på Gilberto....

som jeg spurte før.. Har dere sett på noen Arsenal kamper i det hele tatt? Han er en utrolig viktig spiller for det defangsive. Han ligger mellom midtbanen og forsvaret og snapper opp de aller fleste ballene som kommer! Veldig viktig spiller som er altfor undervurdert.

Sammen han på midten har vi Francesc Fabregas som er kanskje en av verdens beste på sin plass!

Ikke glem også at når Cole/Clichy er tilbake, så blir Flamini innbytter på midten. Pluss Abou Diaby og Alexandre Song som har begge et utrolig potensiale

 

Også kantene da, da har vi; Alexander Hleb, Robert Pires, Fredrik Ljungberg, Jose Antonio Reyes OG Theo Walcott. Greit, jeg -drømmer- om en viss Barca spiller her, men det veit vi alle at aldri vil skje. Utenom han så ser jeg ikke behovet for andre.

 

Angrep:

 

Først av alt så har vi verdens beste spiss! Thierry Henry. Nothing more to be said.

Men først her kan jeg være enig at jeg trenger "noe stort". Jeg har troa på at Robin Van Persie og Emmanuel Adebayor kan bli noe stort! Har sett glimt av van Persie, og sett hvordan Adebayor klarer å gjøre Henry enda større, ved å gi han mer rom o.l. Men om(håper aldri) Henry går, så ser jeg ikke hvordan de to kan klare å fylle opp rommet som blir igjen.

 

 

Konklusjon: Arsenal har utrolig mange talenter (Walcott, Hleb, Clichy, Cesc, Eboue osv) som vil bli mer en gode nok, om de ikke alt er det! Vi vil trenge kanskje noen forsterkninger ettterhvert, men per dags dato har vi innbyttere som så godt som på samme nivå som de som starter, utenom på top! Vi trenger en meget dyktig spiss sammen med Henry.

Thats all!

Link to comment
Share on other sites

Jeg er ser heller ikke at vi absolutt på død og liv skal hente enda en sentral midtbanespiller. Det vi kan trenge ved sessongslutt er en nye kantspiller. Framtiden til Pires er tross alt meget usikker... Dessuten, det er på tide at Walcott får sjangsen. Det vil trolig bare ha positive effekt på framgangen hans!

Link to comment
Share on other sites

Syns keeperplassen ikke noe er prekært sted å forsterke nå til sommeren. Dette pga av at vi har Lehmann som har gjort en god sesong i år og Almunia har gjort en solid jobb når han har vært i aksjon. Derfor tror jeg at keeperplassen blir stående som den er i minst ett år til.

 

I forsvaret har vi egentlig fått en solid bredde nå ettersom flere av de yngre har tatt sjansene de har fått i år. Lauren, Gilbert og Eboue på høyre. Vi har i tillegg Hoyte når han kommer tilbake, blir spennende å se hva Wenger velger å gjøre med han. På venstreback har vi flere muligheter med Cole, Clichy, Flamini og delvis Cygan. Håper alle klarer å holde seg skadefrie i sommer og får en god pre-season frem til neste år. Midtstopper plassen er nok en plass hvor det kunne gjort godt med en ny spiller. Allikevel så er ikke dette noe "must", fordi hvis alle holder seg skadefrie så er vi bra dekket opp med Toure, Campbell, Senderos, Djourou og Cygan. Kanskje hente inn en midtstopper som er et ungt talent, som da syns det er greit å være backup inntil videre?

 

På midtbanen har vi også bra med spillere. Jeg føler også at hvis Wenger ønsker å fortsette med Eboue på høyreback, så kan Lauren omskoleres igjen til sentral midtbane eller høyrekant. Han har jo spilt der mye før både i Mallorca og på landslaget til Kamerun. Vi har Freddie, Hleb, Reyes, Pires (forutsetter at han blir) og tillegg har vi Walcott som jeg tror kommer til å bli spennende å følge neste år. Han kommer nok til å få sjansen så vidt i år og neste år tror jeg kanskje han blir en av de yngre som kommer til å slå til. (håper i alle fall det). Sentralt på midtbanen er vi også godt forankret. Cesc og Gilberto vet vi jo hva står for på sitt beste, mens jeg tror Diaby kommer til å bli enda bedre til neste sesong. Alle trenger litt tid på seg før de utvikler seg enda flere hakk, og Diaby har vist gode takter så langt.

 

Spissplassene er vi jo også godt forankret, men det forutsetter jo også at Henry blir i klubben. Skulle han velge å forlate oss så må Wenger sette himmel og helvete i bevegelse for å få en spiss av skikkelig kvalitet som kan prøve å erstatte han....eller kanskje vi allerede har han i Walcott....? Hvem vet ;)

 

Det er liksom ingen prekære posisjoner vi egentlig trenger å forsterke, men allikevel så er det viktig med friske pust inn i troppen, og det er sikkert behov som vi trenger forsterkninger på som Wenger ser. Han er jo tross alt på treningsfeltet hver dag og vet mye bedre enn meg hva vi trenger til neste år. Skulle gjerne sett mange spillere komme inn, fordi det er jo alltid morsomt, men allikevel så tror jeg nok at Wenger ikke vil hente altfor mange pågrunn av at de yngre har tatt såpass mange steg fremover i år og fortjener å fortsette å utvikle seg neste sesong med å kunne få spille ganske mye.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...