Jump to content

2006.04.19 Villarreal H


Andain

Recommended Posts

Arsenal - Villarreal

UEFA Champions League, Semifinale 1 kamp

Highbury, Onsdag 19 April, klokken 20:45

 

Lagoppstilling:

Arsenal:

-

Lehmann, Eboue, Toure, Senderos, Flamini, Hleb, Ljungberg, Silva, Fabregas, Pires, Henry.

Innbyttere: Almunia, Diaby, Bergkamp, Van Persie, Song Billong, Walcott, Djourou

 

Villarreal:

-

Barbosa, Javi Venta, Quique Alvarez, Arzo, Arruabarrena, Senna, Tacchinardi, Sorin, Riquelme, Jose Mari, Forlan.

Innbyttere: Lopez Vallejo, Josico, Guayre, Calleja, Hector Font, Edu Caballer, Franco

 

Dommer:

 

TV kanaler:

SuperSport 3/6/8 SA

Rustavi 2

RTÉ Two

SKY Sports

Slovak TV2

C+ France

Prem Sport Portal

TVE La Primera

Viasat 3

Albania +1 Sport

TV3 Norway

Alfa TV

ART Sport 4

HRT 2

MEGA Channel

SF-2

Slovenia TV2

TSR / TSi 2

Pro TV

TV3+

Viasat Sport 2

ZTV Sweden

Nelonen

Pro TV

Sport TV

 

TV / Radio streams:

ESPN Asia (Hong-Kong)

 

Nedlastning av de ulike stream programmene:

PPLive | PPLive Synecast | SoPCast | Coolstreaming Media Center | PPStream | Tvkoo | TVAnts

 

Skader/suspendert/utilgjengelig:

 

Før avspark

Den siste UEFA Champions League kampen hjemme på Highbury spilles mot Spanske Villarreal, dette etter 22 sesongen med Europeiske turneringer. La oss håpe på en verdig avskjed med Highbury i Europeisk sammenheng.Vi har ikke tapt hjemme på Highbury på de siste 9 kampene i Europeisk sammenheng, sist vi tapte var mot Chelsea i 2003/04 sesongen.

 

Thierry Henry har utrolige 100 kamper bak seg i turneringer i regi av UEFA og mangler nå kun 1 mål for å nå 50 mål. Han siste scoring i CL kom hjemme mot Juventus hvor vi vant 2-0, en kamp hvor også Cesc Fabregas scoret.

Link to comment
Share on other sites

Double injury blow for Villarreal

 

Arsenal have been boosted by the news that Villarreal will be missing two key defenders for the first leg of their UEFA Champions League semi-final at Highbury on Wednesday.

 

Gonzalo Rodriguez and Juan Manuel Pena both picked up muscular injuries in the 1-0 defeat at Barcelona on Friday and neither will now play in North London.

 

Rodriguez, who has been particularly impressive this term, was forced off after 19 minutes of the game at Camp Nou and although Pena managed to play the full 90 minutes, he too has been ruled out.

 

The news will be a major headache for Villarreal boss Manuel Pellegrini who is already without the services of first-choice keeper Sebastian Viera through suspension.

 

The Chilean coach has called on his squad players to rise to the challenge with a major defensive reshuffle now on the cards.

 

"I expect maximum effort from my reserve players because this kind of match will be decisive for our season," he stated.

Link to comment
Share on other sites

Guest Jawohl

:ph34r: Våres siste CL kamp på Highbury.... :huh:

Vi vinner 2-0, og får dermed vår 9ende strake kamp i CL uten baklengsmål.

 

Tipper dette laget:

 

Lehmann

 

Eboue--Toure--Senderos--Flamini

 

Hleb--Gilberto--Fabregas--Pires

 

RvP--Henry

 

Ja har også tro på at Wenger kjører 4-4-2 på onsdag. Har hatt suksess med 4-5-1 mot Juve og Real, men Villarreal kommer vel til å legge seg ekstremt bakpå slik de har gjort tidligere i CL, og da kan det være greit med to spisser. Tror det laget du har satt opp blir laget vi stiller med på onsdag (bortsett fra at Reyes starter for Pires kanskje).

Blir Campbell og Fabregas klare? Likte det jeg så av Campbell mot WBA, da han blødende og skamslått fortsatte å kjempe som besatt for laget sitt, og håper han får spille for Senderos fremover. Senderos har hatt en tendens til å spille svakere i de store oppgjørene i Premier League, selv om han har storspilt i Champions League.

Link to comment
Share on other sites

:ph34r: Våres siste CL kamp på Highbury.... :huh:

Vi vinner 2-0, og får dermed vår 9ende strake kamp i CL uten baklengsmål.

 

Tipper dette laget:

 

Lehmann

 

Eboue--Toure--Senderos--Flamini

 

Hleb--Gilberto--Fabregas--Pires

 

RvP--Henry

 

Ja har også tro på at Wenger kjører 4-4-2 på onsdag. Har hatt suksess med 4-5-1 mot Juve og Real, men Villarreal kommer vel til å legge seg ekstremt bakpå slik de har gjort tidligere i CL, og da kan det være greit med to spisser. Tror det laget du har satt opp blir laget vi stiller med på onsdag (bortsett fra at Reyes starter for Pires kanskje).

Blir Campbell og Fabregas klare? Likte det jeg så av Campbell mot WBA, da han blødende og skamslått fortsatte å kjempe som besatt for laget sitt, og håper han får spille for Senderos fremover. Senderos har hatt en tendens til å spille svakere i de store oppgjørene i Premier League, selv om han har storspilt i Champions League.

Reyes er suspendert. For mange gule kort!! :P Dermed blir det Pires.

Og Campbell spilte ikke mot WBA.

Link to comment
Share on other sites

:ph34r: Våres siste CL kamp på Highbury.... :huh:

Vi vinner 2-0, og får dermed vår 9ende strake kamp i CL uten baklengsmål.

 

Tipper dette laget:

 

Lehmann

 

Eboue--Toure--Senderos--Flamini

 

Hleb--Gilberto--Fabregas--Pires

 

RvP--Henry

 

Ja har også tro på at Wenger kjører 4-4-2 på onsdag. Har hatt suksess med 4-5-1 mot Juve og Real, men Villarreal kommer vel til å legge seg ekstremt bakpå slik de har gjort tidligere i CL, og da kan det være greit med to spisser. Tror det laget du har satt opp blir laget vi stiller med på onsdag (bortsett fra at Reyes starter for Pires kanskje).

Blir Campbell og Fabregas klare? Likte det jeg så av Campbell mot WBA, da han blødende og skamslått fortsatte å kjempe som besatt for laget sitt, og håper han får spille for Senderos fremover. Senderos har hatt en tendens til å spille svakere i de store oppgjørene i Premier League, selv om han har storspilt i Champions League.

 

Reyes er desverre suspandert.

Mne jeg tviler steeeerkt på at Wenger kjører 4-4-2 på onsdag! Han spiller 4-5-1 på onsdag, så får vi heller se hvordan det utvikler seg til neste kamp. Muligens deres spådommer slår rett da!

Tipper forresten at Campbell er ute.. mens Cesc ikke engang sto på skade-lista på Arsenal.com, så det er positivt..mens Senderos faktisk har klart seg svært godt til nå i Europa.. så dette kan gå veien.. selv uten Sol. Men Cesc ute derimot... kan se veldig mørkt ut!

 

btw: Er Reyes tilbake for det 2.møtet mot Villareal?

Link to comment
Share on other sites

Jeg mener Arsene bør kjøre på med en 4-5-1 som han har hatt suksess med i andre kamper i årets CL.. Mye pga den defensive tryggheten det fører med seg å ha 5 på midten men også det at vi ikke har noen andre spisser enn Henry i form.. v.Persie syntes jeg virka rusten mot WBA.. Laget:

 

Lehmann

 

Eboue-Toure-Senderos-Flamini

 

Hleb-Ljungberg-Gilberto-Fabregas-Pires

 

Henry

 

Tror Arsenal vinner 3-0 etter mål av Henry(2) og Pires..

Link to comment
Share on other sites

Guest ReYeS

Tror nok Wenger kommer te å å spille 442, selv om 451 har vært stor suksess i CL.

Villareall skal være et svakere lag enn oss, men med Riquelme og Forlan på laget kan mye skje...

Men e tror etter å ha slått ut r.madrid og juve, da skal vi slå ut villareall....selv om vi er favoritter for første gang i sluttspillet tror e gutta takler presset!!

Van Persie virket rusten mot WBA, men satser på at han slår tilbake med et mål eller to...

Er heller ikkje sikker på om det er Ljungberg eller Pires som kommer til å spille på venstre kant, for høyre tulhører Hleb!!

Skal bli godt å se Fabregas igjen, får håpe at han ikkje er blitt mye rusten eller slår opp skaden igjen!!

 

går for dette laget...

Lehman

 

Eboue Toure Senderos Flamini

 

Hleb Gilberto Fabregas Ljungberg

 

Van Persie Henry

 

almunia, djourou, song, pires, bergkamp, walcott,diaby

 

lukter Henry mål-...

Link to comment
Share on other sites

Jeg håper vi spiller med dette laget:

 

Lehmann

 

Eboue-Toure-Senderos-Flamini

 

Hleb-Ljungberg-Gilberto-Fabregas-Pires

 

Henry

 

 

RvP har fortsatt ikke kommet tilbake til novemberformen, men jeg er helt sikker på at han hever seg igjen, han har jo tross alt vært skadet en stund. Hvis Gilberto klarer å få tak på Riquelme, noe som jeg har tro på med tanke på hvor god gilberto har vært i det siste, skal denne kampen gå greit. Villareal er som sagt uten sine to vanlige midtstoppere, noe som fører til at de kommer til å spille med to dårligere midtstoppere som mest sannsynlig har et dårlig samarbeid dem imellom. De har heller ikke fått noen kamper å spille seg sammen på, noe som gir oss en stor fordel. I denne kampen er vi avhengige av at midtbanen går på mange løp og jobber mye begge veier. Og for GUds skyld: Hvis vi sliter med å tre oss gjennom forsvaret dems må vi lære oss å gi ballen til en feilvendt spiller på 16-meteren som legger igjen til en spiller som skyter på direkten. Om ikke ballen går rett i nettet, kan keeperen fort gi rettur eller så kan skuddet komme inn i en spiller slik at skuddet skifter retning og gjør keeperen sjanseløs.

 

Vi må ikke slite oss totalt ut i denne kampen pga vi har "4. plassfinalen" på lørdag som vi ikke kan tape!

Link to comment
Share on other sites

Blir spennandes dette, Arsenals siste champions leauge kamp på Highbury. Trur dette skal gå bra, men laget må vere 100% fokusert, som dei har vært så langt i champ.lge. Det som hadde vært drømmesituasjonen, måtte vært å kunne avgjort det allerede i første kampen med ein stor seier, slik at laget eventuelt kunne spart spelera som eventuelt hadde stått ifare for å miste finalen på grunn av gule kort i returen i Spania. Toure har vell eit gult kort , også Flamini, veit ikkje om eller når desse blir strøket..

Men kampen skal spelast, og det er vell heller tvilsomt om det blir noko utklassings siffer, men det er jo lov å håpe.

 

Kan hende eg er heilt på jorde med dette , men eg synest at formasjonen kjem enn an på om Fabregas er klar til denne kampen.

Med han på bana treng ikkje Henry noko spiss partner, ettersom Fab er såpass offansiv, og har den pasningsfoten han har, dessutan er han ein potensiell målscorer sjølv. Desutan vil Freddie vere der og passe på han ;) og ta mykje grovarbeid og konstruktiv løping.

 

Utan han treng Henry ein partner.

 

SÅ laget blir da :

 

Lehman

Eboue-Toure-Senderos-Famini

Hleb-Fabregas-Gilberto-Pires

Ljungberg

Henry

 

eller:

Lehman

Eboue-Toure-Senderos-Flamini

Ljungberg-Diaby-Gilberto-Pires

Henry-RVP

Link to comment
Share on other sites

Guest Walcott_AFC

Kampen blir uhyre viktig og meget spesiell. Villarreal ligger for øyeblikket på 8. plass i den spanske toppdivisjonen, men 49 poeng på 33 kamper. Vi på vår side har 57 poeng på 34 kamper. Vanskelighetsgraden på de to seriene er vel ikke så veldig forskjellig?

 

Det blir en veldig spesiell kamp, det er den siste kampen som spilles på Highbury. Det er ganske rart å tenke på. Det som ER deilig å tenke på, det er at det er den siste kampen vi i det hele tatt kunne spilt på Highbury, og takket være foreløpig suksess i turneringen får vi spille den.

 

Vilarreal kommer med en skadeskutt tropp og speslielt Gonzalo er jeg veldig glad for å slippe, fordi han er veldig rask og det kunne ha gjort søik at ikke Henry hadde kommet til sin rett. Penas styrker er jeg litt mer usikker på. Han er bare så vidt over 180 cm tror jeg (182 eller noe sånt) så han er nok ikke så overlegen i lufta heller (tror jeg da). Uansett, et helt stopperpar ute kan by på probemer. Bordet er dekket for våre offensive spillere, det blir værre når man ser andre veien. Vi husker alle hvordan Forlan var da han spilte for Scumchester, men det virker som om han har fått litt mer fart på sakene nå. Uansett, det er Riquelme det må fokuseres på. Jeg tror dessverre vi er avhengige av at Silva har en meget god dag på jobben, for hvis Riquelme begynner å showe, kan det bli stygt for oss Gooners.

 

Jeg velger å være optimistisk foran kampen og tiller vi vinner endten 1 - 0 eller 2 - 0, avhenger litt om Cesc spiller. Spiller han så får vi mye mer flyt i angrepet vårt og presise pasninger opp mot Henry kan fort bli nøkkelen i morgen. Jeg tror og håper at vi stiller med dette laget:

 

Lehmann

 

Eboue - Senderos - Toure - Flamini

 

Gilberto

Freddie - Hleb - Cesc - Pires

 

Henry

Link to comment
Share on other sites

Jeg håper vi feier til fra start av! Så klart kan vi ikke glemme det defensive, men jeg føler at hvis vi kjører ut i hundre så kan nok Villareal få seg en støkk og det ville vært bra å fått noen mål å gå på. Vi skal normalt slå Villareal hjemme når vi spiller på vårt aller beste ;)

Link to comment
Share on other sites

Guest Diaby

Tidenes siste Europacupkamp på Highbury....

 

Håper vi starter i en 4-5-1 formajon nå som Fabregas er tilbake fra skade. I denne formasjonen får Fabregas den friheten han trenger for å briljere....

 

Jensemann

 

Eboue Kolo Senderos Flamini

 

Hleb Freddy Gilberto Fabregas Pires

 

Henry

 

Tipper 4-0 til arsenal etter 3 mål av Henry og 1 av Kolo....

 

Here we go :)

Link to comment
Share on other sites

Alle som har skrevet forhånds-tips til nå, har tipt at Arsenal vinner!

Urovekkende. Håper ikke at spillerne tenker på samme måten.

 

Hvis spillerne løper ut på Highbury med skuldrene senket, og med en selvsikkerhet som de ikke burde ha, DA tviler jeg på at det går for bra.

Men misforstå meg ikke.. det er ikke bra å gå ut på banen med negativ innstilling.

 

Som mange presiserer her, eller spesielt i andre CL-tråder: Det er rett og slett best å være underdog!

Link to comment
Share on other sites

Guest Diaby

Alle som har skrevet forhånds-tips til nå, har tipt at Arsenal vinner!

Urovekkende. Håper ikke at spillerne tenker på samme måten.

 

Hvis spillerne løper ut på Highbury med skuldrene senket, og med en selvsikkerhet som de ikke burde ha, DA tviler jeg på at det går for bra.

Men misforstå meg ikke.. det er ikke bra å gå ut på banen med negativ innstilling.

 

Som mange presiserer her, eller spesielt i andre CL-tråder: Det er rett og slett best å være underdog!

 

Alle skjønner at dette blir en vasnkelig kamp som kan ende med en utrolig glede eller en fryktelig skuffelse.

Tror du virkelig at spillerne tar lett på denne oppgaven? selfølgelig gjør de ikke det......

 

Spillerne løper ut på banen med den rette holdningen og respekten for motstanderen. Vi som er supprtere kan være så positive eller negative som vi selv ønsker, uten at det skal påvirke resultatet. En ting er sikkert, å det er at Highbury kommer til å rokke som aldri før i mprgen.

 

Selv om jeg kommer med et lite humoristisk tips med 4-0, så er jeg smertelig klar over hvor vanskelig dette kan bli..

Link to comment
Share on other sites

Guest Diaby

Enkel match.

 

8-0 til Arsenal.

 

En blasert gjeng med halvfeite uruguayanere og Argentinere, ispedd noe jypplinger av spanjoler.....

 

Siterer du Wenger nå? :)

Link to comment
Share on other sites

Enkel match.

 

8-0 til Arsenal.

 

En blasert gjeng med halvfeite uruguayanere og Argentinere, ispedd noe jypplinger av spanjoler.....

 

Helt enig.

Eller, dette er jo resultatet borte da. Hjemme tar vi dem 13-0. :)

 

Endelig klar for Walcott's debut også nå!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...