Jump to content

Lionell Messi


arsenalfc

Recommended Posts

Jeg syns denne spilleren er motbydelig. Han er en god fotball spiller og alt det der. Men da jeg fikk høre at han hadde brukt gene "doping" for å vokse da mista jeg alt av beundring. Flere som ikke liker det at spiller kan bruke slike metoder for å vokse, øke eksplosivitet osv.

Link to comment
Share on other sites

Synest ikke han skulle få tatt voksepiller! Vis han skal få ta piller for å bli større og sterkere kan vel alle andre og få lov til det? Blir heilt på tryne og gi en ungdom veksthormoner, sjøl om han bare va 1.50 som det blir skreve her.... Han va heilt sikkert ikke ferdig utvokst engang.

 

Vi er nesten alle e født med noen feil eller mangler som gjør at vi ikke kan bli fotballspillere. Noen er får treige, for svake, for dårlig utholdenhet. Mens noen andre sånn som Messi er for små, hvorfor skal han få piller slik at han kan bli proffspiller?

 

Nei til doping!

Link to comment
Share on other sites

Nå har det vel ikke nødvendigvis vært kun ham som har tatt dette valget. Det har vel muligens vært noe press fra Barcas side.

 

Så lenge preperatene ikke figuerer på en dopingliste så er det jo ikke doping i navnets rette forstand. Men for all del, grensen mellom hva som er "rett" eller "galt" vil vel bli mer og mer vag, da det kommer stadig nye stoff i gråsonen.

 

En dopingdiskusjon kan forsåvidt være interessant å ta, for hvor går egentlig grensen? Er det feil å "dope" seg for å kjempe på like premisser som alle andre, eller er det først galt når en prøver å bli bedre enn alle andre med ulegitime midler?

 

Men uansett, etter hva jeg har sett av Messi, så er det en klassespiller i emning, og da foretrekker jeg heller å beundre ferdighetene hans på banen, enn å sitte og klage om hvorvidt han har fått "voksepiller" eller ikke (for hvor mange fotspallspillere kan ikke fått det opp igjennom?)

Link to comment
Share on other sites

Guest cesc15

Jeg syns denne spilleren er motbydelig. Han er en god fotball spiller og alt det der. Men da jeg fikk høre at han hadde brukt gene "doping" for å vokse da mista jeg alt av beundring. Flere som ikke liker det at spiller kan bruke slike metoder for å vokse, øke eksplosivitet osv.

 

 

Herregud a... Han hadde vokse sykdom han var 150... er det veldig rart at han tar voskepiller.

 

Hvem har sagt at det er doping

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes folk burde få lov til å ta slike piller. En som er 150 høy kan jo ikke spille toppfotball

 

 

Helt enig. Da akn vi proppe Reyes med voksepiller slik at han blir stor sterk rask og eksplosiv. Det hadde jo vært helt KONGE.....

 

Haalo! Det blir feil, han er liten, andre er for treige og den siste parten har en sjukdomm slik at dem blir dømt av samfunnet og dermed ikke får noe behandling for problemene sine nemlig overvektige...

 

Jeg mener og kommer alltid å mene at vokse piller ikke har noe innenfor fotballen å gjøre!!

Link to comment
Share on other sites

Synes diskusjonen er håpløs. Når vi snakker om en liten gutt som tok voksesprøyter som gutt for å vokse så er det like mye pga personlig velvære som fotball karrieren. Kjenner selv folk som er kortvokste som har tatt hormonsprøyter. Hvorfor ikke diskutere noe mer vesentlig som fotball ferdighetene hans...

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...