Jump to content

Europamesterskapet 2008


Evju

Recommended Posts

Norge kom i gruppe C:

 

Hellas

Tyrkia

Norge

Bosnia

Malta

Moldova

Ungarn

 

En overkommelig gruppe det her. Tyrkia er vel favoritter, også må vi sloss med Hellas og Bosnia om 2. plassen tenker jeg.

 

De andre gruppene:

 

Gruppe A:

Portugal

Polen

Serbia & Montenegro

Belgia

Finland

Armenia

Kazahstan

Aserbajdsjan

 

 

Gruppe B:

Frankrike

Italia

Ukraina

Skottland

Færøyene

Georgia

Litauen

 

 

Gruppe D:

Tsjekkia

Tyskland

Slovakia

Irland

Kypros

San Marino

Wales

 

 

Gruppe E

Kroatia

Russland

Israel

Andorra

Makedonia

Estland

 

 

Gruppe F:

Spania

Danmark

Latvia

Liechtenstein

Nord-Irland

Island

 

 

Gruppe G:

Romania

Bulgaria

Slovenia

Luxembourg

Hviterussland

Albania

Link to comment
Share on other sites

Norge bør ha gode muligheter, men det avhenger av at Norge tar seg sammen. Det som landslaget har prestert de siste årene, tilsier ikke at Norge kommer til neste sluttspill. Tyrkia blir tøff. Tror også at Hellas og Bosnia vil gjøre sitt.

 

Ser at det blir et par andre tøffe grupper. Gruppe B med Frankrike, Italia og Ukraina og gruppe F med Spania, Danmark og Sverige skal bli spennende å følge.

Link to comment
Share on other sites

Det er alltid overveldende optimisme ved alle trekningene, både fra fans og trenere. Men jeg må ærlig talt si at jeg ikke har noe som helst tro på at Norge skal klare dette. Landslaget slo ikke Moldova på bortebane og det sier litt om kvaliteten på laget.

Link to comment
Share on other sites

Her har Norge en kjempesjanse til å gå videre. Vi fikk det desidert letteste laget i fra seedingpulje 1, et middels lag fra pulje 2 og et middels lag fra gruppe 4. Større mulighet til å gå videre skal man lete lenge etter!!!

 

Vi har vært griseheldige med trekninga.

Link to comment
Share on other sites

Guest Van Persie

Norge må skjerpe seg betraktelig, ikke bare et par hakk, hvis de skal komme seg til EM i 2008!

 

Har ikke kjempetro på at Norge skal klare dette, men jeg kan jo ta feil.

Likevel har jeg liten tro på at landslaget skal kunne heve seg i store mesterskap. I hvert fall ikke med de spillerne og trenerne laget har hatt frem til nå!

 

Det ser imidlertid lysere ut med Sokolowski, Vaagan Moen osv. på vei opp, så vi får jo håpe på at landslaget går mot lysere tider...

Link to comment
Share on other sites

Guest Gooner_87
Det ser imidlertid lysere ut med Sokolowski, Vaagan Moen osv. på vei opp, så vi får jo håpe på at landslaget går mot lysere tider...

37856[/snapback]

 

Sokolowski var en vandrende katastrofe i gårsdagens kamp.

 

Gruppa var overkommelig og dette skal vi nok greie. Tipper vi blir nr 2 bak Tyrkia.

Link to comment
Share on other sites

Vi var heldige med trekningen, men det spørs om det er nok. I VM kvalikken var vi alt for ustablie og det må forbedres. Personlig tror jeg ikke det norske landslaget er godt nok pr. dags dato, men de må gjerne overaske.

 

Tyrkia og Bosnia er typiske lag som kan slå hvem som helst på hjemmebane, men ikke helt få det til borte. Å ta poeng i disse bortekampene vil være ren bonus. Hellas kan variere mye, men goså de kan vi ikke garantere poeng fra, verken borte eller hjemme.

 

Malta og Moldova er lag som burde være 12 poeng rett i lomma, men vi vet jo alle hvordan det gikk sist Norge var i Moldova. Skal man i det hele tatt komme med til et EM bør disse lagene slås. Gjør vi ikke det kan vi heller bare satse på å at Terje Hauge får komme med som dommer, så går ikke EM helt uten nordmenn.

 

Ungarn er jeg veldig usikker på, de er ranket på nivå 5 som kanskje det beste laget. Tipper også de er sterke hjemme, men skal vi til EM må de slås!

 

Alt i alt må jeg oppsumere med at om vi spiller bedre enn i VM-kavalikken er muligheten absoult tilstede. Men gjør vi ikke det får vi holde oss hjemme også i 2008.

Link to comment
Share on other sites

Guest Van Persie
Det ser imidlertid lysere ut med Sokolowski, Vaagan Moen osv. på vei opp, så vi får jo håpe på at landslaget går mot lysere tider...

37856[/snapback]

 

Sokolowski var en vandrende katastrofe i gårsdagens kamp.

 

 

38421[/snapback]

Kanskje ikke så rart når det var hans første landskamp, og resten av laget spilte dårlig også :ph34r: !

 

Må du hakke på alt jeg sier, eller?

Link to comment
Share on other sites

Guest Gooner_87
Det ser imidlertid lysere ut med Sokolowski, Vaagan Moen osv. på vei opp, så vi får jo håpe på at landslaget går mot lysere tider...

37856[/snapback]

 

Sokolowski var en vandrende katastrofe i gårsdagens kamp.

 

 

38421[/snapback]

Kanskje ikke så rart når det var hans første landskamp, og resten av laget spilte dårlig også :) !

 

Må du hakke på alt jeg sier, eller?

38614[/snapback]

 

? Kanke huske å vært så mye i diskusjon med deg før, men jeg må da få lov til å påpeke at Sokolowski var råtten i forrige kamp?

Link to comment
Share on other sites

Tipper Norge ryker ut med EN gang. De er for dårlige.

37871[/snapback]

 

Rykke ut av EM-kvalikken? Veldig vanskelig i seriespill det...

 

Hvis det er selve EM du tenker på, så kan jeg være enig. Norge er ikke spesielt gode og burde vel være fornøyd med å kvalifisere seg.

Link to comment
Share on other sites

Guest Gooner_87
Vel Gooner_87, mulig det er på tide å modere språkbruken? Det er ikke ALLTID nødvendig å bruke tabloid formuleringer.

38774[/snapback]

 

????

Ikke skriv innlegg i fylla!

Link to comment
Share on other sites

hm, tror det kan bli en jevn gruppe mellom de beste der. men jeg tror mulighetn for norge og at de kan gå vidre er der hvis de skjærper seg opptimalt.

men det er en spennende gruppe norge kom inni. men vi får se hva som skjer.

Link to comment
Share on other sites

Guest AlexanderS

Her er det store muligheter. Mener at vi er den største favoritten til å vinne gruppen, sammen med Tyrkia. Hellas er et ok landslag, men jeg mener at Norge er hakket bedre. Skal forresten innrømme at jeg begynner å sette spørsmålstegn ved Haareide - usikker på om han er den rette mannen til å sende oss til EM i 2008. Men skal gi han en sjanse til...

 

Det er to lag som går videre fra hver gruppe, ikke sant? Tredje lag går til play-off da, eller? Noen som kan forklare meg reglene?

Link to comment
Share on other sites

Guest Gooner_87
Her er det store muligheter. Mener at vi er den største favoritten til å vinne gruppen, sammen med Tyrkia. Hellas er et ok landslag, men jeg mener at Norge er hakket bedre.  Skal forresten innrømme at jeg begynner å sette spørsmålstegn ved Haareide - usikker på om han er den rette mannen til å sende oss til EM i 2008. Men skal gi han en sjanse til...

 

Det er to lag som går videre fra hver gruppe, ikke sant? Tredje lag går til play-off da, eller? Noen som kan forklare meg reglene?

39512[/snapback]

 

Reglene er enkle. De to beste i hver pulje går direkte til VM sluttspillet, resten er utslått. I og med at det er syv grupper så kvalifiserer dermed 14 lag seg til VM. De to vertsnasjonene Østerrike og Sveits er jo allerede klare.

 

Tipper det blir Tyrkia og Norge som går videre. Håper derimot på Norge og Ungarn/Hellas.

Link to comment
Share on other sites

Guest AlexanderS
Her er det store muligheter. Mener at vi er den største favoritten til å vinne gruppen, sammen med Tyrkia. Hellas er et ok landslag, men jeg mener at Norge er hakket bedre. Skal forresten innrømme at jeg begynner å sette spørsmålstegn ved Haareide - usikker på om han er den rette mannen til å sende oss til EM i 2008. Men skal gi han en sjanse til...

 

Det er to lag som går videre fra hver gruppe, ikke sant? Tredje lag går til play-off da, eller? Noen som kan forklare meg reglene?

39512[/snapback]

 

Reglene er enkle. De to beste i hver pulje går direkte til VM sluttspillet, resten er utslått. I og med at det er syv grupper så kvalifiserer dermed 14 lag seg til VM. De to vertsnasjonene Østerrike og Sveits er jo allerede klare.

 

Tipper det blir Tyrkia og Norge som går videre. Håper derimot på Norge og Ungarn/Hellas.

39556[/snapback]

 

Det er fjorten lag som er med i EM, ja?

 

Tenkte at det var 32, jeg... ;)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...