Jump to content

Thomas Rosicky


gooner6

Recommended Posts

  • Replies 57
  • Created
  • Last Reply

Jeg ser Kristoffer Hæstad blir nevnt tidligere i denne tråden, og jeg er av den oppfatning at han hadde passet bra inn på Arsenal.

Vi har ingen midtbanespillere av den krigertypen som Hæstad er..

En midtbane med Ljungberg, Fabregas, Hæstad og Reyes hadde ikke vært ille.. :thumbsup:

Link to comment
Share on other sites

http://home.skysports.com/list.asp?HLID=35...&title=Gunners+

 

Ikke akkurat en slik type vi trenger... Tror nok A. Madrid har mer bruk for ham enn det vi har ;)

 

Leser også at Reyes er bekymret for at Ashley forlater oss til fordel for Real.. Den bekymringen deler ikke jeg! Ashley blir nok å se i rødt og hvitt i lang tid fremover!

Link to comment
Share on other sites

http://home.skysports.com/list.asp?HLID=35...&title=Gunners+

 

Ikke akkurat en slik type vi trenger... Tror nok A. Madrid har mer bruk for ham enn det vi har  :unsure:

 

Leser også at Reyes er bekymret for at Ashley forlater oss til fordel for Real.. Den bekymringen deler ikke jeg! Ashley blir nok å se i rødt og hvitt i lang tid fremover!

35640[/snapback]

 

En teknisk rask midtbanespiller som scorer mye mål.... Det sier vi ikke nei takk til. Kanskje Rosicky er den 3. signingen det er snakk om i engelske medier...og Walcott en såkalt "smokescreen". Eller er vi i ferd med å gripe tak i begge? Med Pires på veg ut, er vel Thomas en ideell erstatter. Dog håper jeg Pires godtar en "wage-cut" og blir en stund til. Men om jeg vil ha Rosicky i stallen, svaret er klart JA! OG jeg vil ha Theo såklart!

Link to comment
Share on other sites

Guest Young Gun

Håper Rosicky er den tredje spilleren som Wenger påpekte etter Boro kampen.

Har alltid hatt sansen for fyren, ikke så ulik Lampard i stilen, men kanskje ikke like robust.

 

Walcott tror jeg ikke vi trenger med det første, han kan godt få spille ferdig sesongen i Soton, mens vi har han klar for Arsenal etter det.

Noen som tror det blir noen offentliggjøring av ny spiller i dag på Arsenal.com?

Link to comment
Share on other sites

Håper Rosicky er den tredje spilleren som Wenger påpekte etter Boro kampen.

Har alltid hatt sansen for fyren, ikke så ulik Lampard i stilen, men kanskje ikke like robust.

 

Walcott tror jeg ikke vi trenger med det første, han kan godt få spille ferdig sesongen i Soton, mens vi har han klar for Arsenal etter det.

Noen som tror det blir noen offentliggjøring av ny spiller i dag på Arsenal.com?

35667[/snapback]

 

 

Det er veldig sjeldent det "skjer" noen kungjøringer i helgene. Tipper Walcott blir bekreftet i morgen, mandag :unsure:

Link to comment
Share on other sites

rosicky er en klassespiller og behovet for en offensiv midtbanespiller er, om ikke prekært, stort. håper virkelig wenger henter inn rosicky...

35688[/snapback]

 

Nå har vi Fabregas som bare blir bedre og bedre og utvikler seg til å bli en verdensklassespiller, og han er offensiv, så vi trenger ingen nye offensive midtbanespillere, bare hvis verdensstjerner som Ballack etc. hadde vært villige til å komme...

 

Men vi trenger en midtbanekriger som gir alt i dueller.. ingen liten fjær som ikke tåler en dritt... de har vi nok av. (Ikke negativt ment asså... bare fakta..)

Link to comment
Share on other sites

Guest Beelzebot
rosicky er en klassespiller og behovet for en offensiv midtbanespiller er, om ikke prekært, stort. håper virkelig wenger henter inn rosicky...

35688[/snapback]

 

Nå har vi Fabregas som bare blir bedre og bedre og utvikler seg til å bli en verdensklassespiller, og han er offensiv, så vi trenger ingen nye offensive midtbanespillere, bare hvis verdensstjerner som Ballack etc. hadde vært villige til å komme...

 

Men vi trenger en midtbanekriger som gir alt i dueller.. ingen liten fjær som ikke tåler en dritt... de har vi nok av. (Ikke negativt ment asså... bare fakta..)

35690[/snapback]

 

vi trenger en erstatter for ljungberg og/eller pires. rosicky er verdensklasse og anvendelig; kan spille sentralt på midtbanen og på kanten. cesc er god, men fremdeles et stykke unna verdensklasse.

Link to comment
Share on other sites

Med Rosicky tror jeg fort vi kan oppleve de samme noe av de samme problemene vi har støtt på med Hleb så langt.

 

1) Han er en playmaker og en spiller som trives best "down the middle", sentralt.

2) Han er såpass lett fysisk at engelsk fotball rett og slett ikke er den som passer ham best. I Italia eller Spania ville han nok gjort seg bedre.

 

Greit nok, Arsenal spiller sjelden et upreget klassisk vingspill, men med Rosicky på vingen mener jeg vi bruker en spiller i en posisjon han overhodet ikke hører hjemme. Og han er heller ikke flink nok til å ta i et tak hjemover til at han kan spiller sentral midtbane i Arsène Wengers 4-4-2-system.

 

Thomas Rosicky er uten tvil en veldig talentfull spiller (som i en alder av 25 riktignok ikke enda har klart å kvitte seg med "talentfullstempelet" og tatt steget opp for alvor), men jeg tror ikke han er spillertypen som verken passer i Arsenal eller engelsk fotball generelt.

 

Og ja, vet at enkelte her inne ikke er enige i min vurdering.

Link to comment
Share on other sites

Med Rosicky tror jeg fort vi kan oppleve de samme noe av de samme problemene vi har støtt på med Hleb så langt.

 

1) Han er en playmaker og en spiller som trives best "down the middle", sentralt.

2) Han er såpass lett fysisk at engelsk fotball rett og slett ikke er den som passer ham best. I Italia eller Spania ville han nok gjort seg bedre.

 

Greit nok, Arsenal spiller sjelden et upreget klassisk vingspill, men med Rosicky på vingen mener jeg vi bruker en spiller i en posisjon han overhodet ikke hører hjemme. Og han er heller ikke flink nok til å ta i et tak hjemover til at han kan spiller sentral midtbane i Arsène Wengers 4-4-2-system.

 

Thomas Rosicky er uten tvil en veldig talentfull spiller (som i en alder av 25 riktignok ikke enda har klart å kvitte seg med "talentfullstempelet" og tatt steget opp for alvor), men jeg tror ikke han er spillertypen som verken passer i Arsenal eller engelsk fotball generelt.

 

Og ja, vet at enkelte her inne ikke er enige i min vurdering.

35711[/snapback]

 

 

Er jo bare en måte å finne ut av akkurat det på....Med Rosicky hadde det hvertfall vært lettere å spille 4-5-1 evt noe som ligner på en 4-2-3-1. Han slår gode pasninger, har tempo og teknikk. Med han i den sentrale offensive midtbaneposisjonen vil vi kunne få en spiller som kan spille ballen kjapt videre til feks reyes, henry og ljungberg på løp. Han er en utmerket kontringsspiller og kunne passa bra i Arsenal. Ankepunktet er som DR.Phil sier at han er noe veik. Vi vil da være mer avhengige av taklingssterke spillere på midten som kan vinne baller. Noe vi har tydeligvis har fått i Diaby.

 

Om han i det hele tatt er aktuell er en annen ting, men personlig tror jeg han kunne blitt en bra forsterkning. Spesielt i CL. Og Rosicky har mye rutine fra landskamper ol. Stoler på at Wenger veit dette ettersom han sikkert har sett Rosicky endel flere ganger enn de fleste her på forumet.

Link to comment
Share on other sites

Guest Beelzebot
Med Rosicky tror jeg fort vi kan oppleve de samme noe av de samme problemene vi har støtt på med Hleb så langt.

 

1) Han er en playmaker og en spiller som trives best "down the middle", sentralt.

2) Han er såpass lett fysisk at engelsk fotball rett og slett ikke er den som passer ham best. I Italia eller Spania ville han nok gjort seg bedre.

 

Greit nok, Arsenal spiller sjelden et upreget klassisk vingspill, men med Rosicky på vingen mener jeg vi bruker en spiller i en posisjon han overhodet ikke hører hjemme. Og han er heller ikke flink nok til å ta i et tak hjemover til at han kan spiller sentral midtbane i Arsène Wengers 4-4-2-system.

 

Thomas Rosicky er uten tvil en veldig talentfull spiller (som i en alder av 25 riktignok ikke enda har klart å kvitte seg med "talentfullstempelet" og tatt steget opp for alvor), men jeg tror ikke han er spillertypen som verken passer i Arsenal eller engelsk fotball generelt.

 

Og ja, vet at enkelte her inne ikke er enige i min vurdering.

35711[/snapback]

 

kunne ikke vært mer uenig. rosicky jobber faktisk knallhardt defensivt. han har en enorm løpskapasitet og kan både spille sentralt på midtbanen, samt ute på venstrevingen i 'piresrollen'. han har mye av det samme pires hadde for et par år siden; fart, overblikk og teknikk. en bra avslutter er han også.

Link to comment
Share on other sites

Med Rosicky tror jeg fort vi kan oppleve de samme noe av de samme problemene vi har støtt på med Hleb så langt.

 

1) Han er en playmaker og en spiller som trives best "down the middle", sentralt.

2) Han er såpass lett fysisk at engelsk fotball rett og slett ikke er den som passer ham best. I Italia eller Spania ville han nok gjort seg bedre.

 

Greit nok, Arsenal spiller sjelden et upreget klassisk vingspill, men med Rosicky på vingen mener jeg vi bruker en spiller i en posisjon han overhodet ikke hører hjemme. Og han er heller ikke flink nok til å ta i et tak hjemover til at han kan spiller sentral midtbane i Arsène Wengers 4-4-2-system.

 

Thomas Rosicky er uten tvil en veldig talentfull spiller (som i en alder av 25 riktignok ikke enda har klart å kvitte seg med "talentfullstempelet" og tatt steget opp for alvor), men jeg tror ikke han er spillertypen som verken passer i Arsenal eller engelsk fotball generelt.

 

Og ja, vet at enkelte her inne ikke er enige i min vurdering.

35711[/snapback]

 

Rosicky er vel ikke noe lettere fysisk enn f.eks. Ljungberg eller Pires. Begge nevnte har storspilt i mange sesonger for Arsenal og scoret bøttevis av mål. Men nå som de drar på årene, trenger vi nye målfarlige midtbanespillere. Noen som kan sørge for mål fra midtbanen.

Det blir litt feil å dømme Hleb etter 6 mnd. Du vet like godt som oss andre at det er sjelden noen spillere fra andre ligaer blir en "instant hit". Dette er noe vi må regne med! Hleb kan fort bli en kjempe-hit for oss.

 

Nå har ikke jeg fulgt med Rosicky noe særlig de siste årene...og vet ikke hvordan han har gjort det i BVB, men det jeg har sett av han, spesielt på landslaget, er overbevisende nok for meg. :unsure:

 

Og han kan være en totalt forandret spiller i en Arsenal-drakt!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...