Jump to content

Daniel Braathen


gooner6

Recommended Posts

No skal vi også huske på at Real Madrid ikkje er dei sterkaste defensivt, som også viste seg gong på gong i kampen mot RBK. Store opningar som er lette å utnytte. Vil sei det er lettare å dominere mot Real Madrid, enn meir defensivt orienterte lag.

 

Når det er sagt syns eg heller ikkje han var så god. Irriterte meg meir over all den tida han brukte i gå/jogge-tempo.

 

I tillegg skal vi huske på at han har (eller hadde i alle fall), kondisjon som en gjennomsnittlig norsk mosjonist. Er neppe profesjonell nok for Arsenal. Som vi alle veit, ser Wenger på typer, og finsiktar alle han kjøper. Tviler på han ser Braaten som dyktig nok på det som skjer av bana.

25910[/snapback]

 

 

Som type ville jo Braathen passa bra i Arsenal. Tror wenger følger han og fortsetter han som nå blir han fort en populær spiller blandt toppklubber i Europa.

Link to comment
Share on other sites

Daniel kan som flere er inne på være lat, men det hadde han fort ristet av seg mellom hendene til Arsene Wenger.

Jeg er blan de som beundrer han for det at han tør og det at han får til å gjøre med ballen, det som de fleste ikke får til i norsk tippeliga, kanskje ingen. Måten han forserer på tvers og smeller av med venstrebeinet er litt unorsk, ville blitt et mål basert på store individuelle ferdigheter, fremfor på tilfeldigheter.

Et litt sært argument er at jeg ønsker en norsk spiller i arsenal, tror det ville vært bra for alle oss støttespillere på forumet og jeg tror vi kunne blitt enda flere.

Og skulle vi ha en norsk spiller ville Daniel være et utmerket valg, men gjerne Hæstad, Carew eller unge Skjelbreid for den saks skyld.

Link to comment
Share on other sites

Daniel kan som flere er inne på være lat, men det hadde han fort ristet av seg mellom hendene til Arsene Wenger.

Jeg er blan de som beundrer han for det at han tør og det at han får til å gjøre med ballen, det som de fleste ikke får til i norsk tippeliga, kanskje ingen. Måten han forserer på tvers og smeller av med venstrebeinet er litt unorsk, ville blitt et mål basert på store individuelle ferdigheter, fremfor på tilfeldigheter.

Et litt sært argument er at jeg ønsker en norsk spiller i arsenal, tror det ville vært bra for alle oss støttespillere på forumet og jeg tror vi kunne blitt enda flere.

Og skulle vi ha en norsk spiller ville Daniel være et utmerket valg, men gjerne Hæstad, Carew eller unge Skjelbreid for den saks skyld.

26015[/snapback]

 

Mener fortsatt at Wenger bør benytte seg av muligheten til å hente Braathen nå mens han ikke vil koste så mye. Hvis han fortsetter den positive trenden vil prisen skyte i været ganske fort.

Og kan dere tenke dere effekten for supporterklubben hvis det kom en norsk spiller til AFC som ben lakris nevner? Enorm! Skjelbred og Braathen inn og Arsenal ville kjempet med manure og pool når det gjelder størrelse i Norge.

Link to comment
Share on other sites

Trur dykk det er et mål for Arsenal å bli stor i Norge? Det er ikkje akkurat slik at vi ville fått en Inamoto-effekt heller. Begrensa med t-skjortesalg her i landet.

 

Eg er slett ikkje sikker på at eg VIL ha nordmenn i Arsenal, uansett kor god dei er. Då skal dei vere eksepsjonelt god. Det er nemlig slik at den mediedekninga Manchester United (Feilskjær) og Liverpool (Griise), er direkte kvalmandes.

 

Synes ikkje det faktum at ein spelar er norsk og ville gjort godt for supporterklubben til Arsenal i Norge, er eit godt argument på kvifor vi skal kjøpe han. Det viktigaste er då at moderklubben får inn kvalitet i laget?

 

Wurku: legg merk til at eg skriv Braaten som type av bana. Spelartypen bana, er han nok. Hadde han ikkje vert så lat, og så dårlig trent då. ;)

Link to comment
Share on other sites

Må si at jeg må le litt av denne tråden, og om hvor god Braathen er etter en brukbar kamp mot Real Madrid.

 

Om man ser kampen i sin helhet, så var egenlig Daniel så fantastisk god som mange skal ha det til?

 

Han hadde et par raid og et godt skudd, men var ikke dette stort sett alt han gjorde?

Han var som vanlig meget stillestående på sin høyre side (tar sjelden et skikkelig løp uten ball for å skape rom for andre eller for å evt få en pasning i gjennombrudd), og dette er vel er en viktig grunn for at Daniel med sine kvaliteter er der han er nå.

 

En brukbar spiller i norsk tippeliga, men IKKE noe mere.

19 kamper og 2 mål er vel ikke en fantasisk statistikk for en prestasjon, av en spiller som nesten blir forgudet etter Lerkendal kampen mot Real Madrid.

Og i de kampene jeg har sett RBK i aksjon denne sesongen, ja da har jeg ikke blitt imponert over hva han har prestert på banen.

 

Nei, er enig at Daniel har kvaliteter som få andre i norsk tippeliga, med fart, styrke og teknikk...men han har en annen ting også: LAT innstilling på fotballbanen. Dette er det flere ekspertkommentatorer som har snakket om i lang tid, og der er jeg fullstendig enig.

Har man ikke en skikkelig holdning, så hold deg i RBK.

 

Nei, en slik spiller trenger vi hverken på a-laget eller b-laget, sorry!!

Link to comment
Share on other sites

Wurku: legg merk til at eg skriv Braaten som type av bana. Spelartypen bana, er han nok. Hadde han ikkje vert så lat, og så dårlig trent då. :rolleyes:

26054[/snapback]

 

Sorry sent svar Paddy.

 

At han virker litt slapp i holdninger kan jeg være enig i. Nå har han jo blitt bedre utover i sesongen og spilt godt mot gode lag. Da kan det jo ikke være vanskelig å motivere seg til å bli mer seriøs. Etter at Per Messias kom til klubben har han begynt å løpe hjem igjen og. Personlig har jeg vanskelig for å tro at Braaten spiller i RBK om 1-2 år....

 

Som en kuriositet kan man vel nevne og at Jarstein skulle ned å trene med Bayern Munchen. Dessverre ble han skada. Det trenger vel kanskje ikke bety all verden, men både Manure og BM holder tydeligvis øye med han.

Link to comment
Share on other sites

Guest jan-birger

det som er så dumt med Daniel er at han har noen dager der han har dagen, og noen ganger der han ikke har dagen..men når han har dagen kan han være en virkelig god fotballspiller..

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...