Jump to content

Spillerbørsen i TGP


Guest Marius

Recommended Posts

I TGP rangeres spilleren etter hvor godt de har spilt i kampene, "poengligaen". Geir Angell tar seg av dette.

 

Men hvor er poengene hentet fra? Er det artikkelforfatters egen spillerbørs? Eller er dette hentet fra ett eller annet sted. Spillerne får ikke noen karakterer noe annet sted i bladet. Hadde vært greit dersom man skal ha en slik spillerbørs, at det ble nevnt for eksempel i kamprapporten?

Link to comment
Share on other sites

I TGP rangeres spilleren etter hvor godt de har spilt i kampene, "poengligaen". Geir Angell tar seg av dette.

 

Men hvor er poengene hentet fra? Er det artikkelforfatters egen spillerbørs? Eller er dette hentet fra ett eller annet sted. Spillerne får ikke noen karakterer noe annet sted i bladet. Hadde vært greit dersom man skal ha en slik spillerbørs, at det ble nevnt for eksempel i kamprapporten?

24520[/snapback]

Er vel VG sin spelarbørs det er basert på, slik eg har forstått det.

Link to comment
Share on other sites

I TGP rangeres spilleren etter hvor godt de har spilt i kampene, "poengligaen". Geir Angell tar seg av dette.

 

Men hvor er poengene hentet fra? Er det artikkelforfatters egen spillerbørs? Eller er dette hentet fra ett eller annet sted. Spillerne får ikke noen karakterer noe annet sted i bladet. Hadde vært greit dersom man skal ha en slik spillerbørs, at det ble nevnt for eksempel i kamprapporten?

24520[/snapback]

Er vel VG sin spelarbørs det er basert på, slik eg har forstått det.

24523[/snapback]

Oki, har aldri brydd meg noe om slike spillerbørser. De gir et voldsomt feil inntrykk av spillernes prestasjoner.

 

Mitt forslag er at spillerbørs strykes fra TGP.

Ser man på forrige sesongs oppsummering, (TGP6) endte Gilberto på 13.plass med svake 6.54 i snitt. Forferdelig dårlig, og dette tyder vel på at Gilberto bør erstattes?

Link to comment
Share on other sites

Børsen er hentet fra Vg som Paddy helt korrekt sier.

Om børsen skal fjernes eller ikke blir tatt opp til vurdering hver sommer når redaktørene evaluerer bladet. Vi kommer definitivt til å fortsette med spillerbørsen ut denne sesongen, så evalueres det etter sesongen. Men forslaget til Marius er notert ned.

 

Noen liker børser, mans andre ikke gjør det. Vi vet at enkelte syns det er en morsom og grei lesning med en sånn oversikt.

 

Som du vet Marius så er vi anhengige av en tropp på mere enn 11 mann, og bør derfor ikke selge trettende mann :-)

Link to comment
Share on other sites

Litt usikker på om du tok poenget mitt eller ikke her. (Kanskje kom poenget mitt dårlig frem, eller kanskje du kødder med meg..)Men men

 

Jeg mener Gilberto er en av våre viktigste spillere. Slik børs gir inntrykk av at Gilberto hadde en svak sesong, ja nesten en belastning for Arsenal. Hvilket langt fra er tilfellet.

 

Ser også fra nevnte TGP6 at Bergkamp gjorde en stor fjorårssesong. Nummer tre på listen, godt foran spillere som Pires og Reyes.

Link to comment
Share on other sites

Et godt eksempel på hvor idiotiske slike spillerbørser kan være, er nettavisens spillerbørs etter kampen mot City, hvor de presterte å gi Bergkamp karakteren 8. Med dette var han regnet som banens beste sammen med Distin fra City.

 

Hvordan de klarte å prestere å gi en av lagets dårligste i den kampen karakteren 8, skjønner ikke jeg mye av.

 

Derfor så er det som Bård skriver, at man må ta slike spillerbørser med en klype salt.

Link to comment
Share on other sites

kan heller ikke Geir Angell eller andre lage en egen spillerbørs. de kjenner spillerne fra før av og jeg tror de ville vært bedre til å evaluere spillerne.

 

akkurat VG har jeg stort i mot i hvertfall når det gjelder bedømming av Arsenal. må si de er litt for mye Manshit supportere.

Link to comment
Share on other sites

Et godt eksempel på hvor idiotiske slike spillerbørser kan være, er nettavisens spillerbørs etter kampen mot City, hvor de presterte å gi Bergkamp karakteren 8. Med dette var han regnet som banens beste sammen med Distin fra City.

24663[/snapback]

Sjelden Bergkamp får dårlig karakteri norske aviser eller nettsteder.

Link to comment
Share on other sites

kan heller ikke Geir Angell eller andre lage en egen spillerbørs. de kjenner spillerne fra før av og jeg tror de ville vært bedre til å evaluere spillerne.

 

akkurat VG har jeg stort i mot i hvertfall når det gjelder bedømming av Arsenal. må si de er litt for mye Manshit supportere.

24671[/snapback]

Eg trur at eventuell poenggiving i så tilfelle lett ville kunne blitt farga av sine eigne personlige favorittar, noko vi har i laget. For eksempel ville nok Fredrik Ljungberg fått langt betre karakter med Kim, enn med meg;)

 

VG og andre som publiserar sine karakterar hentar vel desse frå engelske karaktergjevarar? Meinar å ha forstått det slik.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...