Jump to content

Norske bønder


Dr. Phil

Recommended Posts

Du må gjerne leke moder Theresa Haraldac; naiviteten ligger på din banehalvdel, ikke min.

 

Min oppfatning av hva som skjer, og ikke skjer, er min, og kun min, men tro meg, jeg tror nok jeg har bidratt med mer kroner enn deg til trengende. Enten de finnes i vårt land, eller i denne verdens u-land. Kom deg ned av den høye hesten din, og slutt å være så fordømmende.

25265[/snapback]

Du skjønner tydeligvis ikke at det må omfattende endringer til for at det skal bli en rettferdigere verden. Vi må begynne å tenke litt mer på andre, og ikke minst ofre noe for dem.Det skjønner ikke du.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 91
  • Created
  • Last Reply
Jeg tenker på andre hele tiden, jeg. Og bidrar med mitt. Hva gjør du?

25273[/snapback]

På Torsdag jobbet jeg hele dagen for å tjene penger til kampen mot menneskehandel, såkalt "trafficking", men uansett: Den viktigste jobben jeg gjør er å prøve å lære sånne som deg at det må skje noe radikalt før flere sultkatastrofer rammer våre nabokontinenter...

Link to comment
Share on other sites

Jeg tenker på andre hele tiden, jeg. Og bidrar med mitt. Hva gjør du?

25273[/snapback]

På Torsdag jobbet jeg hele dagen for å tjene penger til kampen mot menneskehandel, såkalt "trafficking", men uansett: Den viktigste jobben jeg gjør er å prøve å lære sånne som deg at det må skje noe radikalt før flere sultkatastrofer rammer våre nabokontinenter...

25275[/snapback]

 

Flott. Jeg jobber mye med frivillig barne og ungdomsabeid.

 

Når det gjelder å lære meg noe, så må du nok få noen flere år på baken, og skaffe deg litt mer livserfaring. Det pleier å hjelpe.

 

Jeg bidrar gjerne med støtte til denne verdens fattige,noe jeg gjør både titt og ofte, men å legge død det norske landbruket har jeg fint liten tro på!

Link to comment
Share on other sites

:D

Jeg tenker på andre hele tiden, jeg. Og bidrar med mitt. Hva gjør du?

25273[/snapback]

På Torsdag jobbet jeg hele dagen for å tjene penger til kampen mot menneskehandel, såkalt "trafficking", men uansett: Den viktigste jobben jeg gjør er å prøve å lære sånne som deg at det må skje noe radikalt før flere sultkatastrofer rammer våre nabokontinenter...

25275[/snapback]

 

Flott. Jeg jobber mye med frivillig barne og ungdomsabeid.

 

Når det gjelder å lære meg noe, så må du nok få noen flere år på baken, og skaffe deg litt mer livserfaring. Det pleier å hjelpe.

 

Jeg bidrar gjerne med støtte til denne verdens fattige,noe jeg gjør både titt og ofte, men å legge død det norske landbruket har jeg fint liten tro på!

25278[/snapback]

Så begynn å les litt samfunnsfag, prøv å forstå sammenhenger og hva som skjer i verden

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror muligens jeg har mer peiling enn du egentlig aner. Ikke prøv å belære meg Haraldac, det kler deg ikke. Du har ikke kommet så langt på fjorden ennå, vettu!

25295[/snapback]

har du kommet langt på fjorden mener du?

Link to comment
Share on other sites

Jeg er rimelig mye lenger ute på fjorden enn deg, tydeligvis.

25326[/snapback]

Men hvordan mener du at vi skal få en mer rettferdig verden da? Vil du i det hele tatt at Fattige land skal få bedret forholdene sine i landet sitt?.. jeg bare spørr......

Link to comment
Share on other sites

Jeg er rimelig mye lenger ute på fjorden enn deg, tydeligvis.

25326[/snapback]

Men hvordan mener du at vi skal få en mer rettferdig verden da? Vil du i det hele tatt at Fattige land skal få bedret forholdene sine i landet sitt?.. jeg bare spørr......

25358[/snapback]

 

Ja. Gjennom målrettet u-hjelpsarbeid.

 

Forøvrig; vi vil aldri få en helt "rettferdig" verden. Verden består av I-land og U-land. Rikdommen er ikke likelig fordelt og vil heller aldri bli det.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er rimelig mye lenger ute på fjorden enn deg, tydeligvis.

25326[/snapback]

Men hvordan mener du at vi skal få en mer rettferdig verden da? Vil du i det hele tatt at Fattige land skal få bedret forholdene sine i landet sitt?.. jeg bare spørr......

25358[/snapback]

 

Ja. Gjennom målrettet u-hjelpsarbeid.

 

Forøvrig; vi vil aldri få en helt "rettferdig" verden. Verden består av I-land og U-land. Rikdommen er ikke likelig fordelt og vil heller aldri bli det.

25388[/snapback]

ja vel..for så vidt en positiv tanke det, men mener du at dagens situasjon er tilfredstillende nok til at vi skal fortsette med det samme??... Personlig føler jeg at U-hjelpen vi gir her fra Norge bare blir som en slags letting av dårlig samvittighet. VI gir som du korrekt sier mye i U-hjelp, men det bør skje noe radikalt i forhold til import av varer, investeringer bør gjøres i fattige byer osv.Totalt sett noe radikalt, og en omveltning slik at alle land kan konkurrere på like premisser.

Link to comment
Share on other sites

Sorry, drømmen om 4-5 milliarder like "rike" i verden blir aldri en realitet. Rett eller galt? Beklager, men i denne verden rår den sterkeste lov.

 

Forøvrig, så har jeg så absolutt tro på målrettet, konkret u-hjelp. U-hjelp som ikke bare er pengestøtte, men som er prosjektrettet, og som er selvlærende i sin form.

Link to comment
Share on other sites

Sorry, drømmen om 4-5 milliarder like "rike" i verden blir aldri en realitet. Rett eller galt? Beklager, men i denne verden rår den sterkeste lov.

 

Forøvrig, så har jeg så absolutt tro på målrettet, konkret u-hjelp. U-hjelp som ikke bare er pengestøtte, men som er prosjektrettet, og som er selvlærende i sin form.

25452[/snapback]

Ja, er enig med det at målrettet u-hjelp kan være en viktig bidragsyter. Forøvrig er jeg enig at alle mennesker ikke kan ha de helt likt, men det går vel ann å minske forskjellene litt mer??.

Vi i Norge har vært vanvittige heldige som oppdaget olje på 70 tallet, noe som har gitt oss store inntekter, og uansett hvordan vi enn vender å vrir på det er nok oljen hovedårsaken til vår velstand.men jaja...Verden er ikke rettferdig...synes det er rart at et kontinent som Afrika, som i utgangspunktet er forholdsvis rik på naturressurser skal lide så forferdelig..

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror muligens jeg har mer peiling enn du egentlig aner. Ikke prøv å belære meg Haraldac, det kler deg ikke. Du har ikke kommet så langt på fjorden ennå, vettu!

25295[/snapback]

har du kommet langt på fjorden mener du?

25300[/snapback]

 

Jeg vet om et par steder du har kommet deg langt Haraldac. Det har du bevist til de grader både her og andre steder på forumet. Det ene stedet er vidda og det andre er jordet(for øvrig meget passende med denne debatten). :o

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror muligens jeg har mer peiling enn du egentlig aner. Ikke prøv å belære meg Haraldac, det kler deg ikke. Du har ikke kommet så langt på fjorden ennå, vettu!

25295[/snapback]

har du kommet langt på fjorden mener du?

25300[/snapback]

 

Jeg vet om et par steder du har kommet deg langt Haraldac. Det har du bevist til de grader både her og andre steder på forumet. Det ene stedet er vidda og det andre er jordet(for øvrig meget passende med denne debatten). ;)

25602[/snapback]

å du har ikke kommet noe som helst sted.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror muligens jeg har mer peiling enn du egentlig aner. Ikke prøv å belære meg Haraldac, det kler deg ikke. Du har ikke kommet så langt på fjorden ennå, vettu!

25295[/snapback]

har du kommet langt på fjorden mener du?

25300[/snapback]

 

Jeg vet om et par steder du har kommet deg langt Haraldac. Det har du bevist til de grader både her og andre steder på forumet. Det ene stedet er vidda og det andre er jordet(for øvrig meget passende med denne debatten). ;)

25602[/snapback]

å du har ikke kommet noe som helst sted.

26072[/snapback]

 

Brukte du virkelig fire dager på å komme opp med det svaret? Oioioi, her er det visst ikke stritt...

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror muligens jeg har mer peiling enn du egentlig aner. Ikke prøv å belære meg Haraldac, det kler deg ikke. Du har ikke kommet så langt på fjorden ennå, vettu!

25295[/snapback]

har du kommet langt på fjorden mener du?

25300[/snapback]

 

Jeg vet om et par steder du har kommet deg langt Haraldac. Det har du bevist til de grader både her og andre steder på forumet. Det ene stedet er vidda og det andre er jordet(for øvrig meget passende med denne debatten). ;)

25602[/snapback]

å du har ikke kommet noe som helst sted.

26072[/snapback]

 

Brukte du virkelig fire dager på å komme opp med det svaret? Oioioi, her er det visst ikke stritt...

26073[/snapback]

tingelinge linge ling bønda skjønner ingen ting

Link to comment
Share on other sites

Nå må du passe deg, Haraldac. Nå går du LANGT over streken. Mod børe gjøre noe snart....

26096[/snapback]

Jeg bare poengterer det at det virker som om du ikke bryr deg om andre mennesker enn de som bor i Norge. Du virker likgyldig til å hjelpe andre mennesker, og viser som mange andre i dette landet at du ikke vil ofre noe som helst for å hjelpe døende mennesker. Bad attitude...

Link to comment
Share on other sites

"Jeg bare poengterer det at det virker som om du ikke bryr deg om andre mennesker enn de som bor i Norge. Du virker likgyldig til å hjelpe andre mennesker, og viser som mange andre i dette landet at du ikke vil ofre noe som helst for å hjelpe døende mennesker. Bad attitude..."

 

Dette har jeg svart deg på i detalj, med konkrete virkemidler. At du når endret svaret fra at jeg kun bryr meg om oss i Norge, og ikke bare i Stavanger, sier sitt. Nå får du gi f*** i å henge etter mine innlegg. For meg så fremstår du som en løgnaktig kverulant av verste sort. Gedditt????

Link to comment
Share on other sites

"Jeg bare poengterer det at det virker som om du ikke bryr deg om andre mennesker enn de som bor i Norge. Du virker likgyldig til å hjelpe andre mennesker, og viser som mange andre i dette landet at du ikke vil ofre noe som helst for å hjelpe døende mennesker. Bad attitude..."

 

Dette har jeg svart deg på i detalj, med konkrete virkemidler. At du når endret svaret fra at jeg kun bryr meg om oss i Norge, og ikke bare i Stavanger, sier sitt. Nå får du gi f*** i å henge etter mine innlegg. For meg så fremstår du som en løgnaktig kverulant av verste sort. Gedditt????

26103[/snapback]

hehehe løgnaktig kverulant av verste sårt er jeg aldri blitt kalt før. men skjønner du poenget mitt??

 

Jeg skjønner hvor du vil hen...

 

Ord som geddit skjønner ikke jeg noe av ettersom jeg er født på 80 tallet.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...