Jump to content

Let's all laugh at Tottenham


Guest Jon-Halvor

Recommended Posts

Tror nok dere er litt innbilske...

Er ikke EN Spurs supporter som er misunnlig på et lag som like godt kunne spilt i Fransk toppdivisjon, eller i Spania..

Hvor er engelskmenne? :angry:

 

Har du peiling, eller er du bare stokk dum?

 

 

 

Hvorfor er dette utsagnet så hysterisk morsomt?

 

Et Engelsk lag som spiller hver eneste uke uten en Engelsk spiller på banen er rett og slett en tragedie.Hvilket annet lag i verden spiller kamp hver eneste uke uten en eneste spiller fra det landet laget hører hjemme i?..Tror ikke det er noen jeg.

 

Er nok ikke veldig missunnlig jeg.Greit nok at jeg ville ønsket at Tottenham gjorde det sterkt i Champions League,men spørsmålet er til prisen av hva.Om vi skulle spilt uten en eneste Engelskmann ville jeg synes dette var utrolig synd.

 

Ganske enkelt fordi vedkommende tydeligvis ikke forstår hvordan EU og "fri flyt av arbeidskraft" fungerer. Og du; Ricardo Villa og Ossie Ardilles, hvem var det som satte i gang importen av utenlandske spillere til England? Det er snart 30 år siden. Fei for egen dør, "vennen".

 

Det som er så hysterisk moro er at dere aldri greier å finne på noen bedre argumenter. Bare utrolig dårlige forsøk på å skjule at dere er misunnelige.

 

Du skal få lov til å tro det!

 

Det er et SOLID faktum!

Link to comment
Share on other sites

Guest talentløs

Hei "vennen" min! :angry:

 

Greit nok at det er ikke er forbudt,EU,fri flyt og faen tas oldemor men det er snakk om sjel her.Man skal ikke undervurdere sjel og tilhørighet.Som en supporter av Tottenham og Engelsk fotball ville ikke jeg følt den samme tilhørigheten og den samme nærheten til et lag med spillere omtrent utelukkende fra andre land enn det landet klubben spiller sin ligafotball i...Men folk er forskjellige.Du mener tydeligvis det motsatte og det er jo forsåvidt greit det.Men for meg personlig ville det ha blitt feil med stor F!Det er greit nok og en sannhet at man er supporter av selve klubbmerket og ikke av spillerene i samme grad men det er tross alt spillerene som representerer klubben og klubbmerket.At 11 utlendinger er i Italia og presenterer klubbmerket til en Engelsk klubb...Ja...ulogisk synes jeg.

 

Som du har fått med deg er jeg stor Kanari-fan.Må innrømme at jeg er bekymret over alle utlendingene i LSK.Jeg sier ikke at jeg vil slutte å supporte dem om de stiller med kun 11 utlendinger men jeg ville synes det hadde vært fryktlig dumt og leit.

 

Men kunne jo se hva som skjedde i Molde for et par sesongen siden.Han svenske treneren hentet kun svensker og utlendinger.Til slutt møtte det opp kun 2000 på Moldes hjemmekamper.De ble drittlei det laget som ingen følte noe tilhørighet til.Molde måtte snu trenden til slutt og nå er det 5000-6000 på stadion igjen.

 

Man skal med andre ord ikke undervurdere dette her.Arsenal er et engelsk lag og selv om EU reglene sier at Arsenal har lov til å spille med 11 utlendinger på laget til enhver tid så er dette uten tvil beklagelig.Har en kompis på jobben som er stor Arsenal fan.Aldri sett en person som har jublet så hemningsløst da dere hentet Walcott jeg.

 

Om vi er missunnelige eller ikke blir bare en dum diskusjon.Føler null interesse av å diskutere missunnelse som supporter.Faktum er vel at alle ønsker suksess.Klart vi skulle ønske å være i en semi-finale i CL.Si noe annet er bare tull og vås.Men vi er ikke missunnelige i den grad.Ville aldri i verden ha vært en Arsenal supporter for å si det med andre ord.Dette må da dere også innse.La oss snu om på situasjonen.Tottenham er i Champions League semien mens Arsenal sliter midt på tabellen.Det er klart dere ville ønsket å være i Champions League men det er da ikke dermed sagt at dere står med lua i hånda og er missunnelig på oss fordet.Dere er vel stolte av å være Arsenal supportere eller?Jeg er iallefall utrolig stolt av å være Tottenham supporter og ville aldri i verden ha byttet bort det i noe.Ikke gull og glitter engang.

Link to comment
Share on other sites

Guest Ola Løvsletten

jeg tror nok denne diskusjonen etterhvert vil stilne av, om 5 år er situasjonen en annen, og et annet lag som har minst engelskmenn på banen

 

om 20 år er det kanskje tottenham som har minst engelskmenn i 1. elleveren

 

og det virker vel ikke som Arsenal lider veldig av å ikke ha en engelskmann i 1.elleveren??

 

fotballen og verden utvikler seg, heldigvis

 

vi spiller verdens vakreste angrepsfotball, og det uten en engelskmann pr dags dato i 1.elleveren pga skadesituasjonen

 

hvis yids stiller spørsmålstegn ved sjela i klubben, da må jeg le :)

Link to comment
Share on other sites

Guest GuanXi

talentløs skrev:

 

Jeg er iallefall utrolig stolt av å være Tottenham supporter og ville aldri i verden ha byttet bort det i noe.Ikke gull og glitter engang.

 

:)

 

Hva mener du ?

 

;)

Link to comment
Share on other sites

Jeg er iallefall utrolig stolt av å være Tottenham supporter og ville aldri i verden ha byttet bort det i noe.Ikke gull og glitter engang.

 

Akkurat dette har du jo god erfaring i :)

 

 

Men kunne jo se hva som skjedde i Molde for et par sesongen siden.Han svenske treneren hentet kun svensker og utlendinger.Til slutt møtte det opp kun 2000 på Moldes hjemmekamper.De ble drittlei det laget som ingen følte noe tilhørighet til.Molde måtte snu trenden til slutt og nå er det 5000-6000 på stadion igjen.

 

Er ett veldig dårlig eksempel du kommer dragende med her. Skal du ført bruke tall og statistikk så bør jo tallene stemme. I tippeligaen hadde Molde følgende gjennomsnitt under Gunder 6601 - 6193 - 5945 (siste sesongen fikk han jo fyken i mai). I samme periode var laveste tilskuertall 4883 - 4303 - 3822. Ellers vil jeg tro at en liten by som Molde er mer følsom for ett lag uten lokal tilhørighet enn verdensmetropolen og den kulturelle og etniske smeltedigelen som jo London er, og jeg tror at det var like mye resultatene og den fotballen som ble presentert under Gunder-perioden som hadde mest å si på at tilskuertallene sank.

 

Ellers er det litt morsomt at hvis man går inn på TV-forumet og ser på ryktelisten og diskusjonen om hvilke spillere man ønsker seg til Spurs så er det overraskende mange utenlandske stjerner man ønsker seg..

 

Arsenal har handlet billige unge utenlandske spillere som er i ferd med å slå ut i full blomst, og resultatene har vært upåklagelige, spillet har i perioder vært fantastisk. Holder for meg det.

Link to comment
Share on other sites

Talentlaus;

Si at det var vi som var Tottenham fans, og dere var Arsenal fans.

Ville du fortsatt syntes det samme? Ville du hatt 40 kamper på en sesong, ingen pokaler osv.. i stedet for semifinale i CL(Hittil), underholdende fotball, verdens beste spiller, og en drøss med talenter, ny stadion, og en utrolig stor framtid? BARE pga at Arsenal spiller med såpass få engelskmenn?

Me thinks not!

 

Sier du nei til noe slikt, da er du rett og slett en Ljugarsnævv!

Link to comment
Share on other sites

Guest talentløs

Nicket sier det meste: Talentløs.

 

Sier at du er talentløs jeg.

 

Ingen motargumenter og kun en dårlig vits som halve forumet her har tatt før deg.

 

Men det finnes vel ugress i alle forum...

Link to comment
Share on other sites

Guest talentløs

Ble mange å svare her nå og så sent på kvelden(kvelden for meg,pga nattevakt) blir det slitsomt men jeg skal prøve å være kort og presis.

 

Ola:Jeg er stort sett enig i det du skriver.Dette med utlendinger er nok en del av den moderne fotballens utvikling.Dette vil nok også bare øke.Mitt hele poeng er at jeg personlig synes det er litt leit.Hvis dere vinner CL i år så vil det høres litt rart ut når folk sier at CL pokalen gikk til England.Men nok om det,jeg er såpass enig med det du skriver at jeg føler ikke noe vits å dra denne lengre.

 

Guanxi: Det jeg sier er at jeg ikke er missunnelig på Arsenal..

 

colargol:Mulig det var et dårlig eksempel men poenget mitt kom fram.Greit nok at Molde er en mindre by enn London og dermed er lokaltilhørighet viktigere men her snakker jeg England som Arsenals lokaltilhørighet.Det er klart vi ønsker stjerner som Torres og Kuyt m.f til Tottenham.Men vi ønsker ikke et lag bestående av kun spanjoler,franskmenn og hollendere.Det er en viss forskjell.

 

Korslundinho:Dette var vel en litt feil framstilling.Men jeg ser poenget ditt og som jeg har sagt før så hadde jeg virkelig ønsket Tottenham til Champions League semifinale.Verdens beste spiller er også velkommen (Ronaldinho i mine øyne).Men til prisen av hva?Det er dette jeg setter spørsmål ved.Jeg ønsker rett og slett ikke se et Tottenham lag med 3 Hollendere,4 Spanjoler,1 Nigerianer,1 Tysker,1 Portugiser,1 Brasilianser og ingen Engelskmenn.Klart jeg vil til Champions League men med Robinson,Carrick,Jenas,Defoe,Dawson,King osv...Pluss noen utlendinger så klart.

Link to comment
Share on other sites

som jeg har sagt før så hadde jeg virkelig ønsket Tottenham til Champions League semifinale.Verdens beste spiller er også velkommen (Ronaldinho i mine øyne).Men til prisen av hva?Det er dette jeg setter spørsmål ved.Jeg ønsker rett og slett ikke se et Tottenham lag med 3 Hollendere,4 Spanjoler,1 Nigerianer,1 Tysker,1 Portugiser,1 Brasilianser og ingen Engelskmenn.Klart jeg vil til Champions League men med Robinson,Carrick,Jenas,Defoe,Dawson,King osv...Pluss noen utlendinger så klart.

 

Dine ønsker kan man forstå. Tror også de fleste goonere ønsker et større innslag engelskmenn på laget. Men samtidig må man være pragmatisk og forholde seg til både regler og den virkeligheten som gjelder der ute. Og sett i det lyset så spørs det om ikke det er ren utopi å hevde seg i CL med et lag hovedsaklig bestående av engelskmenn - dessverre. Unntaket er dersom man har så mye penger at man kan kjøpe opp "alle" de største engelske talentene, som Chelsea. Og selv ikke Chelsea har hovedsaklig engelskmenn på laget, uansett hva Mourinho forsøker å innbille omverdenen. Og med den internasjonaliseringen vi har sett de siste årene så er ikke spillernes pass det avgjørende, men hvor god vedkommede er til å spille fotball. DET har Arsene Wenger forstått. Tror også at Tottenham etterhvert kommer diltende etter, selv om alt tar veldig lang tid i den klubben! ;) :) For oss goonere er det i hvertfall ikke noe alternativ å kjøpe opp en gjeng middelmådige engelskmenn - de vi hadde fått for de samme pengene vi har brukt på de største talentene ute i verden. Da er det bedre å ikke ha en eneste engelskmann på laget, og fortsatt være med å kjempe om de store pokalene.... Så får jo Tottenham gjøre hva de vil..! ;)

Link to comment
Share on other sites

Korslundinho:Dette var vel en litt feil framstilling.Men jeg ser poenget ditt og som jeg har sagt før så hadde jeg virkelig ønsket Tottenham til Champions League semifinale.Verdens beste spiller er også velkommen (Ronaldinho i mine øyne).Men til prisen av hva?Det er dette jeg setter spørsmål ved.Jeg ønsker rett og slett ikke se et Tottenham lag med 3 Hollendere,4 Spanjoler,1 Nigerianer,1 Tysker,1 Portugiser,1 Brasilianser og ingen Engelskmenn.Klart jeg vil til Champions League men med Robinson,Carrick,Jenas,Defoe,Dawson,King osv...Pluss noen utlendinger så klart.

Kom ikke her å si at du ikke ville holdt med Arsenal (Mener som i den sammenhengen jeg nevnte i sta, du er Arsenal, vi er tottenham) pga at hele det engelske landslaget ikke spiller fast i startellveren...

Og tviler du hadde klaget på det så mye om man hadde tatt pokaler, og spilt verdens beste fotball.

 

Og btw, mulig jeg har litt brainstorm her, men hvor kommer nigerianeren, den tredje hollenderen, den fjerde spanjolen og portugiseren fra? Og overrasker meg at du ikke har tatt med franskmennene...

Link to comment
Share on other sites

Eg har sjølv følgt med Arsenal sidan 1990, og da var det vell nesten berre engelsk menn i klubben , med nokon få untak. Og eg kan personleg sei at det ikkje har svekka min tilhørighet til klubben at vi no stiller kunn med utanlandske spelera (for øyeblikket). For min del handlar det om kjærligheten til KLUBBEN, og kva som står på passa til spelerane bryr meg ikkje ein tøddel.

Så lenge spelerane gir alt, har kvalitetane som trengs så er det det samme kor dei kjem fra for min del. Selvfølgelig vil eg ha spelera fra England i klubben, men ikkje over ein utanlandsk spelar som er bedre, det handlar om kva som er best for KLUBBEN. Eg ville aldri ha bytta vekk det å få oppleve klubben kjempe om trofeer kvar sessong ,mykje på grunn av dei utanlanske spelerane som er blitt henta til klubben, enn å svime rundt midt på tabellen år etter år.

Hvis dette er ting som svekker tilhørigheten til klubben ,kan ein ikkje ha vært noko til supportar i utgangspunktet. Det er min meining.

Link to comment
Share on other sites

Guest talentløs

Og btw, mulig jeg har litt brainstorm her, men hvor kommer nigerianeren, den tredje hollenderen, den fjerde spanjolen og portugiseren fra? Og overrasker meg at du ikke har tatt med franskmennene...

 

Dette var jo bare et eksempel da..... :D

 

Nå er det 3 poeng og skååååål!!!! :)

Link to comment
Share on other sites

Og btw, mulig jeg har litt brainstorm her, men hvor kommer nigerianeren, den tredje hollenderen, den fjerde spanjolen og portugiseren fra? Og overrasker meg at du ikke har tatt med franskmennene...

 

Dette var jo bare et eksempel da..... :D

 

Nå er det 3 poeng og skååååål!!!! :)

Javel...

 

Og gratulerer med dagen ;)

Link to comment
Share on other sites

Guest K4Ever

Det som er så hysterisk moro er at dere aldri greier å finne på noen bedre argumenter. Bare utrolig dårlige forsøk på å skjule at dere er misunnelige.

Og det er så hysterisk morsomt at dere tror vi misunner dere så mye... Hvor ahr dere det fra da?

Link to comment
Share on other sites

Nicket sier det meste: Talentløs.

 

Sier at du er talentløs jeg.

 

Ingen motargumenter og kun en dårlig vits som halve forumet her har tatt før deg.

 

Men det finnes vel ugress i alle forum...

 

Ugress ja.. Bl.a. deg.

 

Ser ikke hva som er galt med å ha et lag uten engelskmenn. I denne klubben går kvalitet foran nasjonalitet. Istedet for å bruke hele budsjettet på Shaun Wright Phillips, bruker vi heller pengene på en billigere og bedre hviterusser. Mulig dere har så mye penger på WHL at penger ikke er noen bekymring.. Jeg tror i hovedssak de høye prisene på engelske spillere gjør at det er så få engelskmenn i troppen.

Link to comment
Share on other sites

Det som er så hysterisk moro er at dere aldri greier å finne på noen bedre argumenter. Bare utrolig dårlige forsøk på å skjule at dere er misunnelige.

Og det er så hysterisk morsomt at dere tror vi misunner dere så mye... Hvor ahr dere det fra da?

Vel når dere kommer med så latterlige argumenter, som det med engelskmenn så er det tydelig.

Arsenal bryter INGEN regel slik de spiller nå. Og da synes jeg ikke det skal være mulig å bruke det som noe argument.

Link to comment
Share on other sites

Guest K4Ever

Det som er så hysterisk moro er at dere aldri greier å finne på noen bedre argumenter. Bare utrolig dårlige forsøk på å skjule at dere er misunnelige.

Og det er så hysterisk morsomt at dere tror vi misunner dere så mye... Hvor ahr dere det fra da?

Vel når dere kommer med så latterlige argumenter, som det med engelskmenn så er det tydelig.

Arsenal bryter INGEN regel slik de spiller nå. Og da synes jeg ikke det skal være mulig å bruke det som noe argument.

Det har litt med sjel å gjøre, når du er en klubb fra England å bruke engelske spillere!

Men å tolke det til at vi er misunnelige på dere er enda mer latterlig å si!

Men vi tok nå 3 viktige poeng idag, og gleder meg til å se United knuse dere imorgen!

Link to comment
Share on other sites

Det som er så hysterisk moro er at dere aldri greier å finne på noen bedre argumenter. Bare utrolig dårlige forsøk på å skjule at dere er misunnelige.

Og det er så hysterisk morsomt at dere tror vi misunner dere så mye... Hvor ahr dere det fra da?

Vel når dere kommer med så latterlige argumenter, som det med engelskmenn så er det tydelig.

Arsenal bryter INGEN regel slik de spiller nå. Og da synes jeg ikke det skal være mulig å bruke det som noe argument.

Det har litt med sjel å gjøre, når du er en klubb fra England å bruke engelske spillere!

Men å tolke det til at vi er misunnelige på dere er enda mer latterlig å si!

Men vi tok nå 3 viktige poeng idag, og gleder meg til å se United knuse dere imorgen!

Hadde Sol og Ash vært skadefrie hele sesongen hadde de nok vært soleklare førstevalg. Ellers, ikke for å kritisere Campbell for mye, synes jeg ikke akkurat at det gir laget så veldig mye sjel ved å stikke av midt i pausa under en ligakamp. Nå vet jeg hva dere synes om Campbell, så dere kommer sikkert til å si noe slikt som: Dere kan ikke regne med Campbell, han har ikke sjel osv.... blablabla...

 

Uansett. Det er faen ikke bare engelske spillere som kan gi sjel til et lag. Det er fotballen som gir sjel, ikke passa.

Link to comment
Share on other sites

Guest K4Ever

Det som er så hysterisk moro er at dere aldri greier å finne på noen bedre argumenter. Bare utrolig dårlige forsøk på å skjule at dere er misunnelige.

Og det er så hysterisk morsomt at dere tror vi misunner dere så mye... Hvor ahr dere det fra da?

Vel når dere kommer med så latterlige argumenter, som det med engelskmenn så er det tydelig.

Arsenal bryter INGEN regel slik de spiller nå. Og da synes jeg ikke det skal være mulig å bruke det som noe argument.

Det har litt med sjel å gjøre, når du er en klubb fra England å bruke engelske spillere!

Men å tolke det til at vi er misunnelige på dere er enda mer latterlig å si!

Men vi tok nå 3 viktige poeng idag, og gleder meg til å se United knuse dere imorgen!

Hadde Sol og Ash vært skadefrie hele sesongen hadde de nok vært soleklare førstevalg. Ellers, ikke for å kritisere Campbell for mye, synes jeg ikke akkurat at det gir laget så veldig mye sjel ved å stikke av midt i pausa under en ligakamp. Nå vet jeg hva dere synes om Campbell, så dere kommer sikkert til å si noe slikt som: Dere kan ikke regne med Campbell, han har ikke sjel osv.... blablabla...

 

Uansett. Det er faen ikke bare engelske spillere som kan gi sjel til et lag. Det er fotballen som gir sjel, ikke passa.

Du har rett angående Cuntbell hvertfall :)
Link to comment
Share on other sites

Det som er så hysterisk moro er at dere aldri greier å finne på noen bedre argumenter. Bare utrolig dårlige forsøk på å skjule at dere er misunnelige.

Og det er så hysterisk morsomt at dere tror vi misunner dere så mye... Hvor ahr dere det fra da?

Vel når dere kommer med så latterlige argumenter, som det med engelskmenn så er det tydelig.

Arsenal bryter INGEN regel slik de spiller nå. Og da synes jeg ikke det skal være mulig å bruke det som noe argument.

Det har litt med sjel å gjøre, når du er en klubb fra England å bruke engelske spillere!

Men å tolke det til at vi er misunnelige på dere er enda mer latterlig å si!

Men vi tok nå 3 viktige poeng idag, og gleder meg til å se United knuse dere imorgen!

 

 

Skulle gjerne hatt engelske spillere, men hvis man ser på de dere har så er det bare Ledley King som hadde fått fast plass hos oss når alle er skadefrie hos oss. Og da blir det enten å velge kvalitet og utlendinger eller mindre (ingen) suksess....

Link to comment
Share on other sites

Det som er så hysterisk moro er at dere aldri greier å finne på noen bedre argumenter. Bare utrolig dårlige forsøk på å skjule at dere er misunnelige.

Og det er så hysterisk morsomt at dere tror vi misunner dere så mye... Hvor ahr dere det fra da?

Vel når dere kommer med så latterlige argumenter, som det med engelskmenn så er det tydelig.

Arsenal bryter INGEN regel slik de spiller nå. Og da synes jeg ikke det skal være mulig å bruke det som noe argument.

Det har litt med sjel å gjøre, når du er en klubb fra England å bruke engelske spillere!

Men å tolke det til at vi er misunnelige på dere er enda mer latterlig å si!

Men vi tok nå 3 viktige poeng idag, og gleder meg til å se United knuse dere imorgen!

 

 

Skulle gjerne hatt engelske spillere, men hvis man ser på de dere har så er det bare Ledley King som hadde fått fast plass hos oss når alle er skadefrie hos oss. Og da blir det enten å velge kvalitet og utlendinger eller mindre (ingen) suksess....

 

 

Haha, good one :D

 

 

Jeg kan med hånda på hjertet si at jeg aldri ville bytte Tottenham sin stall mot arse sin.

Vi har en gjeng med fremadstormende unge engelske spillere som bare blir bedre og bedre.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan med hånda på hjertet si at jeg aldri ville bytte Tottenham sin stall mot arse sin.

Vi har en gjeng med fremadstormende unge engelske spillere som bare blir bedre og bedre.

 

Jeg ville heller aldri byttet bort Arsenals stall mot spurs sin. Hjelper lite at spurs har en gjeng fremadstormende engelskmenn, når de likevel ikke er i nærheten av å ha det samme talentet som Arsenal. Det hjelper dere lite om dere blir bedre, og å ha en røys med engelskmenn, når storebror likevel blir enda bedre. Men ditt innlegg forteller jo alt om hvor store skylapper dere yids har, for jeg tror det er få fotballeksperter som mener noe annet enn at Arsenals lag er mer talentfullt enn spurs sitt! Og uansett om dere skulle klare å stjele fjerdeplassen fra oss i år, at dere kommer foran oss for en gangs skyld vil i så fall bare være unntaket som bekrefter regelen... :D

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...