Jump to content

Rettningslinjer!


Kristoffo

Recommended Posts

Etter videre krangler med andre på forumet her så synes jeg at moderatorne kan få lagt ut klare rettningslinjer for forumet så man slipper å stenge tråder hele tiden.

F.eks i mitt tilfelle; er politikk og Religion lov å diskutere?

Andre forslag til rettningslinjer?

 

Fint om dette ble skrevet ned istedenfor at man skal henvise til gamle regler fra forrige forum!

Link to comment
Share on other sites

Guest Viggo Viking
Spør du meg; så mener jeg at reglene fra det gamle forumet, hvor man IKKE debaterte politikk og religion fungerte utmerket.

19750[/snapback]

 

Jeg er for så vidt enig med deg Chaz, men det vil være en del tilfeller det vil være vanskelig å ha en klar oppfatning om hva som er politikk eller ikke.

 

En vid definisjon av begrepet vil ramme de fleste (alle?) innlegg som omhandler samfunnet og deltakernes oppfatning av det som skjer i det.

 

Jeg mener å ha registrert at du har deltatt i tråder som f.eks bombene i London og rasisme (?) som i vid forstand er politikk. (Det er en "annen skål" at tilnærmet alle er enige i ressonnementene og derfor blir "ufarlige" å debattere).

Link to comment
Share on other sites

Spør du meg; så mener jeg at reglene fra det gamle forumet, hvor man IKKE debaterte politikk og religion fungerte utmerket.

19750[/snapback]

 

Jeg er for så vidt enig med deg Chaz, men det vil være en del tilfeller det vil være vanskelig å ha en klar oppfatning om hva som er politikk eller ikke.

 

En vid definisjon av begrepet vil ramme de fleste (alle?) innlegg som omhandler samfunnet og deltakernes oppfatning av det som skjer i det.

 

Jeg mener å ha registrert at du har deltatt i tråder som f.eks bombene i London og rasisme (?) som i vid forstand er politikk. (Det er en "annen skål" at tilnærmet alle er enige i ressonnementene og derfor blir "ufarlige" å debattere).

19754[/snapback]

 

 

Ja det må bli enten eller selfølgelig!

Link to comment
Share on other sites

Spør du meg; så mener jeg at reglene fra det gamle forumet, hvor man IKKE debaterte politikk og religion fungerte utmerket.

19750[/snapback]

 

Jeg er for så vidt enig med deg Chaz, men det vil være en del tilfeller det vil være vanskelig å ha en klar oppfatning om hva som er politikk eller ikke.

 

En vid definisjon av begrepet vil ramme de fleste (alle?) innlegg som omhandler samfunnet og deltakernes oppfatning av det som skjer i det.

 

Jeg mener å ha registrert at du har deltatt i tråder som f.eks bombene i London og rasisme (?) som i vid forstand er politikk. (Det er en "annen skål" at tilnærmet alle er enige i ressonnementene og derfor blir "ufarlige" å debattere).

19754[/snapback]

 

Enig i det du her skriver. Jeg har vel ikke debatert rasisme, dog har jeg frontet det positive ved den multikulturelle klubben Arsenal, samt jeg har tonet flagg i terror bombingen av London. Det som i prinsippet, i det minste etter mitt syn, blir forskjellig er når trådene får titler som "Orkanen i New Orleans...." med undertittelen "Bush - rasist"? Det synes jeg er tendensiøst, og usaklig. Ikke det at jeg nødvendigvis støtter George W. jr, men å slenge ut en sådann frase etter en tragisk naturkatastrofe er i beste fall tåpelig og tendensiøst. Synes nå jeg da.

 

Og dette er hovedpoenget mitt; denne typen debatter blir så til de grader tabloid. Det er mye mer nyansert enn som så. Videre så blir en tråd som "VALG" "hva skal du stemme i valg 06" akkurat like tabloid og totalt og fullstendig uten substans. I ytterste konsekvens driver kristoffo her "vagkamparbeid" for FRP med uttalelser som "Jeg må selv si at FRP får nok min stemme i år, pga innvandringspolitikk og bensinprisen som nå herjer landet!" Da spør jeg; får vi lavere bensinpriser hvis FRP får stemmene?? Det blir akkurat tilsvarende som å skrive "Stem FRP, for da får du kjøpe sprit i dagligvarebutikken". Politikk er uendelig mye mer, og mye mer dyptgående enn noen halvblødmer. Dette igjen betyr ikke at jeg hverken mistror Kristoffo eller FRP, men det har ganske enkelt ingenting her å gjøre, da man ikke får frem dybden i politikken.

 

Som sagt; det fungerte utmerket uten politikk på et gamle forumet, det tror jeg det gjør her også!

Link to comment
Share on other sites

Spør du meg; så mener jeg at reglene fra det gamle forumet, hvor man IKKE debaterte politikk og religion fungerte utmerket.

19750[/snapback]

 

Jeg er for så vidt enig med deg Chaz, men det vil være en del tilfeller det vil være vanskelig å ha en klar oppfatning om hva som er politikk eller ikke.

 

En vid definisjon av begrepet vil ramme de fleste (alle?) innlegg som omhandler samfunnet og deltakernes oppfatning av det som skjer i det.

 

Jeg mener å ha registrert at du har deltatt i tråder som f.eks bombene i London og rasisme (?) som i vid forstand er politikk. (Det er en "annen skål" at tilnærmet alle er enige i ressonnementene og derfor blir "ufarlige" å debattere).

19754[/snapback]

 

Enig i det du her skriver. Jeg har vel ikke debatert rasisme, dog har jeg frontet det positive ved den multikulturelle klubben Arsenal, samt jeg har tonet flagg i terror bombingen av London. Det som i prinsippet, i det minste etter mitt syn, blir forskjellig er når trådene får titler som "Orkanen i New Orleans...." med undertittelen "Bush - rasist"? Det synes jeg er tendensiøst, og usaklig. Ikke det at jeg nødvendigvis støtter George W. jr, men å slenge ut en sådann frase etter en tragisk naturkatastrofe er i beste fall tåpelig og tendensiøst. Synes nå jeg da.

 

Og dette er hovedpoenget mitt; denne typen debatter blir så til de grader tabloid. Det er mye mer nyansert enn som så. Videre så blir en tråd som "VALG" "hva skal du stemme i valg 06" akkurat like tabloid og totalt og fullstendig uten substans. I ytterste konsekvens driver kristoffo her "vagkamparbeid" for FRP med uttalelser som "Jeg må selv si at FRP får nok min stemme i år, pga innvandringspolitikk og bensinprisen som nå herjer landet!" Da spør jeg; får vi lavere bensinpriser hvis FRP får stemmene?? Det blir akkurat tilsvarende som å skrive "Stem FRP, for da får du kjøpe sprit i dagligvarebutikken". Politikk er uendelig mye mer, og mye mer dyptgående enn noen halvblødmer. Dette igjen betyr ikke at jeg hverken mistror Kristoffo eller FRP, men det har ganske enkelt ingenting her å gjøre, da man ikke får frem dybden i politikken.

 

Som sagt; det fungerte utmerket uten politikk på et gamle forumet, det tror jeg det gjør her også!

19756[/snapback]

 

 

Nå tror vel ikke akkurat jeg at jeg kan fremme Frp`s politikk!tror ingen her på forumet tenker: Å Kristoffo skal stemme Frp, da må jeg også.

Det med bensinpoenget vil jeg veldig gjerne forsvare, for Frp ønsker en bensinpris på 8kr, vet ikke om de kan få det til, men det er hva de fronter.

 

Kunne godt lagt frem alt jeg syne ser bra fra alle partier, men da hadde listen blitt lang..

 

Har ingenting imot å droppe temaet, men føler det skulle ha blitt lagt dødt av regler.. ikke meddebbatanter

 

Derfor jeg nå vil ha rettningslinjer

Link to comment
Share on other sites

Guest Viggo Viking
Spør du meg; så mener jeg at reglene fra det gamle forumet, hvor man IKKE debaterte politikk og religion fungerte utmerket.

19750[/snapback]

 

Jeg er for så vidt enig med deg Chaz, men det vil være en del tilfeller det vil være vanskelig å ha en klar oppfatning om hva som er politikk eller ikke.

 

En vid definisjon av begrepet vil ramme de fleste (alle?) innlegg som omhandler samfunnet og deltakernes oppfatning av det som skjer i det.

 

Jeg mener å ha registrert at du har deltatt i tråder som f.eks bombene i London og rasisme (?) som i vid forstand er politikk. (Det er en "annen skål" at tilnærmet alle er enige i ressonnementene og derfor blir "ufarlige" å debattere).

19754[/snapback]

 

Enig i det du her skriver. Jeg har vel ikke debatert rasisme, dog har jeg frontet det positive ved den multikulturelle klubben Arsenal, samt jeg har tonet flagg i terror bombingen av London. Det som i prinsippet, i det minste etter mitt syn, blir forskjellig er når trådene får titler som "Orkanen i New Orleans...." med undertittelen "Bush - rasist"? Det synes jeg er tendensiøst, og usaklig. Ikke det at jeg nødvendigvis støtter George W. jr, men å slenge ut en sådann frase etter en tragisk naturkatastrofe er i beste fall tåpelig og tendensiøst. Synes nå jeg da.

 

Og dette er hovedpoenget mitt; denne typen debatter blir så til de grader tabloid. Det er mye mer nyansert enn som så. Videre så blir en tråd som "VALG" "hva skal du stemme i valg 06" akkurat like tabloid og totalt og fullstendig uten substans. I ytterste konsekvens driver kristoffo her "vagkamparbeid" for FRP med uttalelser som "Jeg må selv si at FRP får nok min stemme i år, pga innvandringspolitikk og bensinprisen som nå herjer landet!" Da spør jeg; får vi lavere bensinpriser hvis FRP får stemmene?? Det blir akkurat tilsvarende som å skrive "Stem FRP, for da får du kjøpe sprit i dagligvarebutikken". Politikk er uendelig mye mer, og mye mer dyptgående enn noen halvblødmer. Dette igjen betyr ikke at jeg hverken mistror Kristoffo eller FRP, men det har ganske enkelt ingenting her å gjøre, da man ikke får frem dybden i politikken.

 

Som sagt; det fungerte utmerket uten politikk på et gamle forumet, det tror jeg det gjør her også!

19756[/snapback]

 

 

;) Vi er hjertens enig!

 

Kristoffo har imidlertid et poeng i at det er supporterklubben og/eller moderator som må legge inn evt. begrensninger/utarbeide retningslinjer.

 

Oppfordringen er med dette sendt!

Link to comment
Share on other sites

Er det virkelig behov for tydelige retningslinjer her?

 

Jeg trodde de fleste var inforstått med at politikk er en varm potet vi holder oss unna, det samme med religion. Utover det får kardemommebyloven råde. Sunn fornuft skader ikke.

 

Foreløpig synes jeg det meste her inne har gått fint for seg. Dette er vel første gangen det har blitt debatt omkring hva man faktisk har lov/ikke lov til å diskutere. Problemet er så lite at jeg ikke ser at det skal være nødvendig å nedfelle noen kjøreregler utover det som allerede er nevnt.

Link to comment
Share on other sites

Er det virkelig behov for tydelige retningslinjer her?

 

Jeg trodde de fleste var inforstått med at politikk er en varm potet vi holder oss unna, det samme med religion. Utover det får kardemommebyloven råde. Sunn fornuft skader ikke.

 

Foreløpig synes jeg det meste her inne har gått fint for seg. Dette er vel første gangen det har blitt debatt omkring hva man faktisk har lov/ikke lov til å diskutere. Problemet er så lite at jeg ikke ser at det skal være nødvendig å nedfelle noen kjøreregler utover det som allerede er nevnt.

19760[/snapback]

 

 

Dette var en lett måte å glemme det på!

Link to comment
Share on other sites

Ytringsfriheten er tydligvis dø!

Hvem gidder å kaste bort tiden sin på dette forumet så styret av maktkåte korttenkte og bestemmende moderatoren som dr.phil!

 

Jeg gir opp!

19789[/snapback]

 

Er det noen som burde gi opp, så er det vel strengt tatt jeg. Nå er det plutselig galt at jeg nedfeller noen ganske enkle retningslinjer? Da er jeg maktkåt og korttenkt?

 

La meg få minne deg på at det faktisk var du som etterlyste nettopp dette i trådens første innlegg.

 

Etter videre krangler med andre på forumet her så synes jeg at moderatorne kan få lagt ut klare rettningslinjer for forumet så man slipper å stenge tråder hele tiden.

19749[/snapback]

 

Det er jammen ikke lett å gjøre alle til lags, spesielt ikke når de opptrer så selvmotsigende.

Link to comment
Share on other sites

Politikk og religion kan nok godt holdes ute av Topictrådene,

men i off topic kan man vel diskutere hva man vil så lenge

man ikke oppfordrer til eller linker til noe lovstridig?! Om man

ikke vil diskutere et tema er det vel bare å ligge unna tråden?

Jeg er iofs. ikke her for å diskutere politikk uansett, så om noen

andre vil det spiller det liten rolle for meg. Om moderatorene

lager "ikke lov"-liste får de vel også en mye større jobb i å passe

på hva som er og ikke er "politikk" eller "religion" eller hva det

måtte være. Er det virkelig noen av dere som er interessert i hva

jeg skal stemme? Didn't think so B)

 

Postscript:

Jeg hadde stemt på Wenger før alle andre statsministerkandidater.

Og Dennis som air traffic controller... Jada :)

Link to comment
Share on other sites

Personlig spiller det ingen rolle for min del hva som skal diskuteres her. Jeg bryr meg ikke spesielt mye. Som flertallet her inne, er jeg her primært for å diskutere Arsenal og fotball. Skulle jeg diskutert politikk, så tror jeg faktisk det hadde vært andre forum hvor det hadde vært mer fruktbart enn her inne. No offence.

 

Derimot videreformidler jeg det jeg har fått signaler om - og det er tydeligvis veldig vanskelig å gjøre alle til lags. Alle er enige om at de vil ha klare retningslinjer - men samtidig vil de også at de retningslinjene skal være slik de liker dem.

 

Problemet med politiske og religiøst ladede tråder er, som det har blitt påpekt, at de har en tendens til å bli veldig tendensiøse og tabloide i sin form. Dette kan selvsagt skyldes at viljen til å diskutere disse tingene er større enn evnen i enkelte tilfeller.

Link to comment
Share on other sites

synes det kunne vært greit å diskutere politikk, men ikke religion, for det ville kommet så dumme tråder som: "hva er den beste religionen"?.

 

det høres jo bare helt dumt ut, men jeg personlig mener det er greit å klage litt på statsministeren og andre diverse.

19819[/snapback]

Ikkje på eit fotballforum.

Ta det til ein annan arena.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
synes det kunne vært greit å diskutere politikk, men ikke religion, for det ville kommet så dumme tråder som: "hva er den beste religionen"?.

19819[/snapback]

 

.. Ville det vært ufint med en tråd som "Mitt politiske drømmelag" også ?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...