Jump to content

Norske TV-rettigheter...


Safe Hands

Recommended Posts

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=281088

 

Vg-nett melder at TV2 skal ha sikret seg rettighetene for norsk fotball de nærmeste 3år, for ca. 1.milliard norske kroner...

 

Er virkelig norsk fotball verdt mye?

 

Jeg tror ikke det, men tror allikevel TV2 er den eneste kanalen som på sikt kan tjene inn en slik sum, på norsk fotball....

 

Rune Hauge smiler nok bredt i dag, mens "kvinnefotballen" ?!?!?!?

Link to comment
Share on other sites

Ikke f***! Her kommer noen til å gå skoene av seg!

12063[/snapback]

 

Ikke F til at TV2 kommer til å sende VM06 eller at TV2's fotballrettigheter koster 1 mrd? ;)

Link to comment
Share on other sites

Å øke budet fra 800 mill. til 1 mrd, er relativt friskt. Valebrokk hadde visst et "nattmøte" hjemme hos seg selv før sluttbudet ble lagt frem. Lurer på hva de hadde i glassene. Blir ikke overrasket om dette går til helvete. Kanskje TV2 har gamblet på å selge deler tilbake til NRK for relativt stive priser. Får i så fall håpe NRK ikke biter på.

 

Hvis ikke TV2 gjør noe drastisk med sin kommentatorstab, blir ihvert fall jeg temmelig selektiv i forhold til hva jeg vil se. Bredeli, Lersveen, Mini osv.... Grøss og gru!

 

Ellers er det ganske fornøyelig å lese kommentarer fra "mannen i gata" om at det er fint at "gratis-tv" har fått rettighetene. Typisk bevisstløse forbrukere.

Link to comment
Share on other sites

Det er direkte idiotisk å betale 1 milliard for norske TV rettigheter. I likhet med Toggen så håper jeg konstelasjonen TV2/Telenor får seg en salig smekk underveis. Kåre Valebrokk er muligens en handlingens mann, men her tror jeg det rett og slett har gått for fort i svingene.

Link to comment
Share on other sites

Dette er galskap! Det å betale en milliard for rettighetene til for den norske fotballen hører ingen steder hjemme. Synes så langt at Tippeligaen og norsk fotball for øvrig ikke er det produktet som man kan forvente. Dermed samsvarer ikke prisen i forhold til produktet. At man skal klare å tjene penger på denne affæren, skal blir utrolig spennende å følge med på. Tror dette kan bli litt i det tøffeste laget. I likhet med Chaz frykter jeg at noen går skoene av seg.

 

En som ikke går skoene av seg, er "Arsenal-vennen" Rune Hauge. Muligens drar firmaet hans i land 50 millioner. Det er i alle fall galskap.

 

Når fotballen skal nytes, er jeg dog likegyldig til om det er NRK eller TV2 som sender kampen. Arne er dyktig han, men er jo fordømt ivrig med statistikken sin, noe som faktisk kan ta av til de grader.

Link to comment
Share on other sites

Guest Van Persie
Jeg synes de kunne ha investert i rettighetene til arsenal kamper istedet!

12179[/snapback]

Hehe, god ide :D !

 

Jeg kommer til å savne Arne Scheie som kommentator :D . Han er Norges helt klart beste kommentator.

Du er kongen Arne! Håper du leser dette.

 

Liker ikke helt kommentatorene på TV2 ;)

Link to comment
Share on other sites

En som ikke går skoene av seg, er "Arsenal-vennen" Rune Hauge. Muligens drar firmaet hans i land 50 millioner. Det er i alle fall galskap.

12117[/snapback]

 

Hvor feil kan man egentlig ta? Rune Hauge & co sin fortjeneste ser ut til å være 100 millioner kroner!

 

Nøkkelpersoner i både Norges Fotballforbund (NFF) og Norsk Toppfotball (NTF) trekker frem at Hauge er verdt hvert øre. Herregud, mannen er jo unik... ;)

Link to comment
Share on other sites

QUOTE(Jensegutt @ Jun 20 2005, 02:59 PM)

Jeg synes de kunne ha investert i rettighetene til arsenal kamper istedet!

 

 

 

 

 

Hehe, god ide  !

 

Jeg kommer til å savne Arne Scheie som kommentator  . Han er Norges helt klart beste kommentator.

Du er kongen Arne! Håper du leser dette.

 

Liker ikke helt kommentatorene på TV2

 

Frode Olsen med sine konstante Goooooaalgolgolgolgolgoal! utbrudd, og for ikke å snakke om Håndball kommentatoren Harald Bredeli!

Link to comment
Share on other sites

Guest Van Persie
QUOTE(Jensegutt @ Jun 20 2005, 02:59 PM)

Jeg synes de kunne ha investert i rettighetene til arsenal kamper istedet!

 

 

 

 

 

Hehe, god ide !

 

Jeg kommer til å savne Arne Scheie som kommentator . Han er Norges helt klart beste kommentator.

Du er kongen Arne! Håper du leser dette.

 

Liker ikke helt kommentatorene på TV2

 

Frode Olsen med sine konstante Goooooaalgolgolgolgolgoal! utbrudd, og for ikke å snakke om Håndball kommentatoren Harald Bredeli!

12274[/snapback]

Scheie er bedre!

Han er mye mer saklig enn Olsen og Bredeli.

Men det finnes verre kommentatorer, f.eks. Ivar Hoff.

Link to comment
Share on other sites

En som ikke går skoene av seg, er "Arsenal-vennen" Rune Hauge. Muligens drar firmaet hans i land 50 millioner. Det er i alle fall galskap.

12117[/snapback]

 

Hvor feil kan man egentlig ta? Rune Hauge & co sin fortjeneste ser ut til å være 100 millioner kroner!

 

Nøkkelpersoner i både Norges Fotballforbund (NFF) og Norsk Toppfotball (NTF) trekker frem at Hauge er verdt hvert øre. Herregud, mannen er jo unik... :D

12199[/snapback]

 

 

Han har jo tydeligvis dratt i land en god avtale......mannen er smart!!

Link to comment
Share on other sites

En som ikke går skoene av seg, er "Arsenal-vennen" Rune Hauge. Muligens drar firmaet hans i land 50 millioner. Det er i alle fall galskap.

12117[/snapback]

 

Hvor feil kan man egentlig ta? Rune Hauge & co sin fortjeneste ser ut til å være 100 millioner kroner!

 

Nøkkelpersoner i både Norges Fotballforbund (NFF) og Norsk Toppfotball (NTF) trekker frem at Hauge er verdt hvert øre. Herregud, mannen er jo unik... <_<

12199[/snapback]

 

 

Han har jo tydeligvis dratt i land en god avtale......mannen er smart!!

12284[/snapback]

 

Det ville joe vært et surt eple å bite i hvis de skulle innrømme at Hauge har stikki av med en altfor stor del av kaka. Tror alle parter vil være fornøyd med denne avtalen - med unntak av TV 2 da ;)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...