Jump to content

Ny formasjon i Arsenal?


Guest Gunnerman1111

Recommended Posts

Guest Gunnerman1111

Satt og leste på Newsnow, da jeg kom over en artikkel der det var en som mente at Arsenal burde spille med 3 midtstoppere i stedet for 2. Selv synest jeg dette forslaget ikke var så gale, vi har jo tre verdensklassse midtstoppere i laget, og da blir det litt dumt å bare bruke to. Og både lauren og Cole er jo bedre offensivt enn defensivt, så viss du hadde puttet de i en slags defensiv vingposisjon, og to sentralt og en offfensiv i tillegg til to spisser. Jeg synest dette temaet er verdt en tanke, bør vi skifte på formasjonen??

 

Her err mitt forslag: (3-2-2-1-2)

 

Lehmann

 

Toure-Campbell-Senderos

 

Lauren-Cole (defensive vinger)

 

Vieira-Gilberto

 

Bergkamp

 

Henry-Reyes

 

Pires har jeg ikke tatt med fordi jeg synest han er rett og slett for gammel, han virker ikke sulten nok. Er klar over at jeg sikkert kommer til å bli halshugd for dette, men det er min mening. Ljungberg er en veldig klok fotballspiller, men ikke en særlig god fotballspiller ferdighetsmessig, derfor kommer han ikke med her.

 

______________

Gunning for glory

 

Øystein

Link to comment
Share on other sites

Tror det ville vært fryktelig dumt å gå bort fra den spillestilen som er så godt innarbeidet i laget... De spiller såpass god fotball også at jeg synes ikke det er hensiktsmessig med ny formasjon!

 

Reagerer på at du synes Pires er for gammel, men at du har tatt med Bergkamp... B)

Håper du vet at han spilte fotball lenge før storken kom flygende med lille Robert...

Link to comment
Share on other sites

Guest Viggo Viking
Satt og leste på Newsnow, da jeg kom over en artikkel der det var en som mente at Arsenal burde spille med 3 midtstoppere i stedet for 2. Selv synest jeg dette forslaget ikke var så gale, vi har jo tre verdensklassse midtstoppere i laget, og da blir det litt dumt å bare bruke to. Og både lauren og Cole er jo bedre offensivt enn defensivt, så viss du hadde puttet de i en slags defensiv vingposisjon, og to sentralt og en offfensiv i tillegg til to spisser. Jeg synest dette temaet er verdt en tanke, bør vi skifte på formasjonen??

 

Her err mitt forslag: (3-2-2-1-2)

 

Lehmann

 

Toure-Campbell-Senderos

 

Lauren-Cole (defensive vinger)

 

Vieira-Gilberto

 

Bergkamp

 

Henry-Reyes

 

Pires har jeg ikke tatt med fordi jeg synest han er rett og slett for gammel, han virker ikke sulten nok. Er klar over at jeg sikkert kommer til å bli halshugd for dette, men det er min mening. Ljungberg er en veldig klok fotballspiller, men ikke en særlig god fotballspiller ferdighetsmessig, derfor kommer han ikke med her.

 

______________

Gunning for glory

 

Øystein

11589[/snapback]

 

 

Ja, vi har tre veldig bra midtstoppere, men jeg forstår ikke at det medfører at alle nødvendigvis skal spille samtidig. Hvem skal for øvrig spille når en av de tre blir skadet eller suspendert?

 

Det er jo også andre posisjoner der Arsenal har flere klassespillere enn ledige posisjoner med dagens formasjon. To eksempler er sentral midtbane og venstreback.

 

Dersom vi følger ressonementet ditt for andre posisjoner enn midtstoppere ville det blitt "folkesomt" ute på banen:

 

----X----

 

--XXX----

X------XX

 

--XXXX--

 

----X-----

 

---X-X---

 

 

I tillegg undrer det meg at du konkluderer med at Pires er for gammel, mens Bergkamp blir funnet ung nok til formasjonen din.

Link to comment
Share on other sites

Guest Viggo Viking
*

**

**

**

**

**

 

Helt rått på CM!!

11622[/snapback]

 

B) Godt poeng!

 

Dersom den siste versjonen av CM (ikke FM) skulle vært oppskriften på hvordan man skal oppnå gode resultater er det for øvrig bare å sørge for at Vieira går på gjennombruddsløp hele tiden. Det skulle resultere i rundt 30-40 mål per sesong bare for Vieira!

Link to comment
Share on other sites

Så lenge vi har Wenger, kjem vi til å spele 4-4-2.

11637[/snapback]

 

Men FA cupfinalen da....? Var ikke det en 4-5-1 formasjon? Men vi så jo at det ikke gikk så bra...

11641[/snapback]

Det er sjølvsagt moglegheit for det i enkelt kamper og under spesielle omstende. Vi har også spelt 4-4-1-1 i CL. Alle gongane utan spelemessig suksess. 4-4-2 vil være malen Arsenal blir bygd rundt.

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes at hvis vi hadde spillet med 3-4-3 formasjon så hadde det blitt mye mer offansivt spill!

 

---------------Lehmann--------------

 

-----Lauren---Senderos---Cole

 

-Ljungberg---Vieira---Flamini?---Pires

 

--Bergkamp/Ny---Henry---Reyes

 

Kanskje? B)

Jeg synes dette så bra ut jeg! :lol:

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes at hvis vi hadde spillet med 3-4-3 formasjon så hadde det blitt mye mer offansivt spill!

 

---------------Lehmann--------------

 

-----Lauren---Senderos---Cole

 

-Ljungberg---Vieira---Flamini?---Pires

 

--Bergkamp/Ny---Henry---Reyes

 

Kanskje? ;)

Jeg synes dette så bra ut jeg! :)

11648[/snapback]

 

Så du tenkte Wenger burde sette ut Campbell, Toure og Gilberto, og attpåtil rangere Flamini for Fabregas?

 

Merkelige prioriteringer mener nå jeg.

 

Nei, Wenger kommer nok til å holde seg til 4-4-2-formasjonen, og det tror jeg vi skal prise oss lykkelige for.

Link to comment
Share on other sites

backrekka lauren, senderos og toure hadde jo vært potte-tett i grunn! ;)

Eller kansje ikke?

11651[/snapback]

Det hadde den ikkje vert..

Lauren og Cole er offensive backer. Det etterlater Senderos aleine. greit at han er god, men det var då voldsomt. :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes at hvis vi hadde spillet med 3-4-3 formasjon så hadde det blitt mye mer offansivt spill!

 

---------------Lehmann--------------

 

-----Lauren---Senderos---Cole

 

-Ljungberg---Vieira---Flamini?---Pires

 

--Bergkamp/Ny---Henry---Reyes

 

Kanskje? ;)

Jeg synes dette så bra ut jeg! :)

11648[/snapback]

 

Så du tenkte Wenger burde sette ut Campbell, Toure og Gilberto, og attpåtil rangere Flamini for Fabregas?

 

Merkelige prioriteringer mener nå jeg.

 

Nei, Wenger kommer nok til å holde seg til 4-4-2-formasjonen, og det tror jeg vi skal prise oss lykkelige for.

11660[/snapback]

 

Dette er jeg klar over...det er derfor jeg har satt et "?" bak Flamini!

Og grunnen til at jeg ikke har med:

 

Gilberto er at jeg aldri har likt ham noe særlig... :) ikke det at jeg ikke liker når han er med da...men jeg har ikke sansen for ham...(og Flamini er tvert imot det inni hodet mitt...)

 

Campbell er at han ikke passer som venstre/høyreback og at Senderos er bitte,bittelitt bedre..

 

Toure er det samme som med Campbell!

 

(Dette er det jeg som synes altså!) ;)

Link to comment
Share on other sites

Guest Gunnerman1111
I tillegg undrer det meg at du konkluderer med at Pires er for gammel, mens Bergkamp blir funnet ung nok til formasjonen din.

 

Jeg ordla meg nok litt feil her , sånn at det ble veldig misforstått. Jeg mener at Pires ikke bør spille p.g.a av at han virker ikke sulten nok lenger. Det er ikke det samme drivet i han, og orken, og viljen til å f.eks løpe hjem igjen. Detrte fører til at vi ofte vår 2 mot 1 situasjoner på venstrekanten, og hadde det ikke vært for en glimrende venstreback, tror jeg...ja, d tør jeg ikke tenke på. I noen kamper så kan det virke smo om Pires spiller etter humøret, av og til kan han være strålende, men de kampene blir det mindre og mindre av. I den siste halvdelen av sesongen virket det ofte som han ikke gadd skikkelig, han var bare med på det offensive. Han trødde ikke til å i dueller, og tror jeg kan telle på under en hånd for mange ganger han gikk i en duell skikkelig i løp av en kamp. Enten er han ikke godt nok trent, og da bør han ikke spille på bekostning av andre gode vinger, nå tenker jeg ført å fremst på Reyes, å sette han som ving og bruke Bergkamp/Van Persie på topp, eller så gidder han ikke. Jeg synes det er på tide med nytt blod, han virker ikke sulten lenger.

Når det gjelder Bergkamp så har jeg tatt han med fordi han har dette i seg fremdeles, som jeg har savnet en del hos Pires. Han trør til, han virker sulten, og han VIL. Var veldig feil å skrive i det siste innlegget at Pires var for gammel til å bli brukt, mens Bergkamp ikke var. Håper dette er med å hjelper andre til å forstå hva jeg virkelig mente.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...