Jump to content

Mobiltelefon(er)


Jannis

Recommended Posts

Skal kjøpe meg ny mob.

 

Hvilken har du?

Hvilken ønsker du deg?

Hvilken Hvilken mob. har Arsenalspillerne?

Har du annbefalinger?

 

Jeg har bare 1000kr. å kjøpe mob. for.

 

 

 

 

 

 

Jannis

Link to comment
Share on other sites

Øy... Eg har eit problem eg håpar eit par av dykk har greie på.

I slutten av juni ifjor kjøpte eg meg ny mobfon. Eg ville fortsette abb mitt, men siden eg hadde fornya det i januar (halvt år tidlegare) måtte eg kjøpe mobfonen med ringkontant for eit par lappar extra. Anyway, no har eg eit gunstigare abb, men når eg skifta over simkortet stod det; "telefon begrenset" når eg tasta inn koden. Den er altså "låst" på et vis. Er det ein måte å låse den opp slik at eg kan bruke dette simkortet og telefonen?

Link to comment
Share on other sites

Tror dette ordner seg ved å ringe kundeservice for selskapet(ne). Mener å huske at noen i familien hadde lignende problem, og da var det løsningen. Da får du en kode eller noe lignende. Tror jeg.

Link to comment
Share on other sites

Kan noeen prøve å svare på spørsmålene mine?

Jeg må bruke de penga fort, før jeg kjøper godteri av alt sammen!

10591[/snapback]

 

Hvis du absolutt må ha vår anbefaling kan du kjøpe deg en SonyEriccson, de er ganske bra har jeg hørt. Skaff den en med camera.

 

Lykke til! :D

Link to comment
Share on other sites

Guest Turbogooner
Øy... Eg har eit problem eg håpar eit par av dykk har greie på.

I slutten av juni ifjor kjøpte eg meg ny mobfon. Eg ville fortsette abb mitt, men siden eg hadde fornya det i januar (halvt år tidlegare) måtte eg kjøpe mobfonen med ringkontant for eit par lappar extra. Anyway, no har eg eit gunstigare abb, men når eg skifta over simkortet stod det; "telefon begrenset" når eg tasta inn koden. Den er altså "låst" på et vis. Er det ein måte å låse den opp slik at eg kan bruke dette simkortet og telefonen?

10571[/snapback]

 

Den er operatørsperret. 12 mnd etter at telefonen er kjøpt kan du ringe den operatøren som telefonen er låst til og få koden. Dette er en form for "sponsing" som er helt normal i bransjen, derfor telefonen din var billig når du kjøpte den. Hvis du skal bruke forskjellige abonnomenter på en telefon kan det være lurt å kjøpe en "åpen" telefon, selv om denne vil koste litt ekstra.

Link to comment
Share on other sites

Guest Turbogooner
Kan noeen prøve å svare på spørsmålene mine?

Jeg må bruke de penga fort, før jeg kjøper godteri av alt sammen!

10591[/snapback]

 

Jeg har en Nokia 6230, og kjøper om ca en mnd Sony-Ericcson W800i.

 

Når du bare har tusen er et tips å finne seg en abonnoment som er ca så mye du bruker til vanlig, hos en av de operatørene som gir mye "sponsing", dvs. telenor eller netcom. F.eks. har jeg selv djuice magnum. Dette er et abonnoment som passer bra til meg, og lønner seg i steden for at jeg tar det abonnomentet som gir billigst telefon og dyrere bruk. Reglen er at det aldri koster det du betaler i butikken, og at du på en eller annen måte kommer til å betale tilbake det du sparte på å kjøpe telefonen billig.

 

Hvis du er veldig usikker på hvilken telefon du skal kjøpe råder jeg deg til å ta en titt på www.amobil.no. Der finner du grundige tester av stort sett det som er av telefoner, og et søkeverktøy som lar det finne telefon etter pris og funksjonalitet.

Link to comment
Share on other sites

Øy... Eg har eit problem eg håpar eit par av dykk har greie på.

I slutten av juni ifjor kjøpte eg meg ny mobfon. Eg ville fortsette abb mitt, men siden eg hadde fornya det i januar (halvt år tidlegare) måtte eg kjøpe mobfonen med ringkontant for eit par lappar extra. Anyway, no har eg eit gunstigare abb, men når eg skifta over simkortet stod det; "telefon begrenset" når eg tasta inn koden. Den er altså "låst" på et vis. Er det ein måte å låse den opp slik at eg kan bruke dette simkortet og telefonen?

10571[/snapback]

 

Den er operatørsperret. 12 mnd etter at telefonen er kjøpt kan du ringe den operatøren som telefonen er låst til og få koden. Dette er en form for "sponsing" som er helt normal i bransjen, derfor telefonen din var billig når du kjøpte den. Hvis du skal bruke forskjellige abonnomenter på en telefon kan det være lurt å kjøpe en "åpen" telefon, selv om denne vil koste litt ekstra.

10892[/snapback]

 

Takker, fant ut av det tilslutt.

Det løste seg det, og mobfonen funker som brekkjernet til han Ronny.

Link to comment
Share on other sites

Hvor finner man ringetone og arsenalsk stoff til mobilen....veldig billig eller gratis?

11006[/snapback]

 

Har de ikke sånn mobil greier på Arsenal.com ? ;)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...