Jump to content

Arsenal vs T*ttenham


Baxrus

Recommended Posts

Hei!

 

Havner stadig i diskusjoner med tottenhamfans (som er blitt flere nå som de plutselig har en del poeng), og gang på gang så trekker de frem at de var først med å vinne ligaen, vinne double og til å vinne en cup i europa. Og ikke minst et stikk om at de ikke trengte å kjøpe seg opp i toppdivisjonen.

 

Er det noen som kan hjelpe meg litt med å virkelig få satt svina på plass? :) Vi har mye å skryte av, men vil gjerne slenge inn noen stikkere også.

Link to comment
Share on other sites

Vel først og fremst: Tottenham har da aldeles ikke vunnet ligaen før Arsenal. Arsenal hadde allerede rukket å vinne ligaen 6 (!) før de vant for første gang i 1950-51 sesongen. Samtidig har de også kun vunnet ligaen 2 ganger mens Arsenal har vunnet hele 3 ganger. Og når man også snakker om ligaen så er Arsenal det eneste laget som aldri har rykket ned etter at vi rykket opp i motsetning til Tottenham som har rykket ned mer enn et par ganger.

 

Vi er også det eneste laget som har gått en hel sesong ubeseieret i ligaen i moderne tid. I motsetning til Tottenham som også kun har deltatt i Champions League én gang har nå Arsenal 14 sesonger på rad hvor vi er forbi gruppespillet. Skal gjerne se Tottenham slå det.

 

Ellers kan man også nevne at når var forrige gang Tottenham havnet over oss i ligaen? Det er også kun de siste 2 sesongene at de faktisk har klart å vinne over oss siden Steffen Iversen senket oss i på 90-tallet.

 

Det er også flere ting å nevne, men nå er det såpass seint at jeg heller vil komme meg til sengs! :P

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...