Jump to content

Vurdering av spillerne, sesongen 2009/10


Mr Chapman

Kåringer:  

31 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Før sesongen var jeg opptimist, fordi jeg mente laget var godt nok til å kjempe om å gå helt til topps om vi ikke skulle få nye perioder med skader.

Skadene kom med stor tyngde, og de kom på viktige brikker i laget.

 

Er likevel meget fornøyd med sesongen som helhet. Vi fikser en 3.plass, og de aller aller fleste mente at denne sesongen ville vi havne utenfor topp 4. Noen såkalte eksperter mente vi ville havne på en 6.plass, bak klubber som Chelsea, Utd, Pool, City, Spurs, og Villa.

 

Vi røk ut av CL i en kvartfinale, hvor vi ble slått kraftig av Barcelona. Likevel er vi stabilt gode i dette selskapet, og viser at vi absolutt har noe å gjøre mot de beste lagene i Europa.

FA cup tapet i 4.runde er en sur nøtt, men men.

 

Synes likevel vi har tatt flere riktige skritt denne sesongen, og for meg synes jeg laget og Wenger fortjener mye mer ros enn det de har fått underveis.

Synes det er alt for mange som lar seg rive med av disse såkalte kjøpeklubbene, og at det er løsningen. City "dreit" på draget denne sesongen, og klarte ikke en topp 4 plass- For meg synes jeg det var en seier for fotballen, og et signal om at leketøyet ikke alltid gir den gleden, som man kan forvente med enorme summer for å fungere.

 

Finanskrisen er langt ifra over, og det er et under at ikke flere klubber har lidd mer frem til nå. Jeg tror likevel det kommer til å bli hardt for enkelte klubber de neste sesongene, og jeg er glad at Arsenal/Wenger har ført en sunn linje de siste sesongene. Kanskje har det kostet oss en mindre sjanse til å vinne en pokal eller to, men det kan vise seg at de neste 5-10 årene vil bære med seg fruktene av tankegangen og politikken.

England, Italia, Hellas, Spania, Island, Portugal, osv osv er land som nå har "store" økonomiske problemer, tror vi ikke på at dette også vil påvirke fotballen?

Tror vi fotballen vil bli fredet, og at klubbene vil få like mye inntekter (sponser, supporterartikler, billett-inntekter, tv-inntekter, osv osv) i fremtiden?

 

Nei, jeg tror ikke på det. Jeg er bekymret, men ser at det er flere klubber som begynner å forstå alvoret med å tenke lenger enn sin egen nese. Nå ser flere klubber at de ikke kan bruke penger de ikke har, og at de burde tenke langsiktig på flere områder.

Tiden vil vise hva som skjer, men jeg står 100% bak Wenger og klubben på hvilken linje de har kjørt de siste sesongene. Stein er bygget, og klubben er satt som pri 1. Man kødder ikke med en klubb, som så mange mennesker over generasjoner har betydd så mye for. Fristelsen over å bli med på denne kjøpehysteriet, har de klart å stått imot.

 

Jeg er mot overbetalte spillerkjøp (kjøper ikke møbler, biler, eller andre ting til overpris som privatperson selv, for det hjelper ikke på min økonomi), er mot overbetalte spillere (Gallas er ikke verdt £80000 i uka i sin rolle i laget, for å ta et eksempel), og jeg støtter den tankegangen med å fostre opp spillere som enten går inn i troppen eller som gir klubben inntekter ved salg.

Er pokaler viktigere, enn fremtiden?

 

Nå kan man alltid argumentere med at det skulle så lite til, men det blir likevel synsing. Ja, vi hadde vært en bedre klubb med en annen spiller på lagets svakeste punkt, men det er ikke så enkelt og si at da hadde pokalen havnet på Emirates. Hadde bare City beholdt Robinho, hadde bare Utd beholdt Ronaldo, så..... Slik kan man fortsette og fortsette i alle lag.

Og Real Madrid har vel de siste 5 sesongene, kun en gang kommet til en kvartfinale i CL om jeg ikke tar feil.... Så, penger behøver ikke kun bety suksess.

 

Spillerbørs sesongen 2009/10:

Med mye skader i laget denne sesongen, så har det ikke vært lett for spillere å ha den forståelsen med hverandre som når man har en fast makker ved sin side kamp etter kamp. Dette gjelder f.eks backene som har nye kantspillere å forholde seg til, stoppere som har forskjellige spillere i leddet foran, osv osv. Selv om man har et spillesystem å forholde seg til, så tenker spillere annerledes i forskjellige situasjoner. Det har ikke vært en enkel sesong for alle, men jeg synes de har taklet det meget bra.

Det har vært mange spillere som har hatt en god sesong, og som har tatt nye steg i sin karriere. Skal prøve å lage en børs ut ifra dette.

 

Keeper:

 

Almunia:

For meg så har han blitt et mobbeoffer. Får mye kritikk (både fortjent og ufortjent), men det er veldig stille når han står bra. Han fortjener å bli respektert, så lenge han er en Arsenalspiller. Uansett om vi mener han er lagets svakeste punkt, så fortjener han å bli omtalt og analysert på en saklig måte. Almunia er nok ikke en keeper på øverste hylle, og det blir litt for mange personlige feil og usikkerhet i feltarbeidet over en hel sesong. Har likevel stått frem i viktige situasjoner, og for meg er han lagets beste i denne posisjonen. Tror og håper ikke han er 1.keeper neste sesong, men kan være en god reservekeeper å ha for sesongen 2010/11.

Poeng: 5+

 

Fabianski:

Også Fabianski har fått en del pepper fra fansen, (både seriøst og useriøst) og viser at det er lagets svakeste punkt. Litt annen keepertype enn Almunia, men har ikke imponert meg. For offensiv i feltet, og har heller ikke som Almunia autoritet i feltet. Mye personlige feil, og usikkerheten brer seg i leddet foran han. Tror ikke Fabianski har det som skal til, for å være en 1.keeper i dette nivået. Er greit at man trenger spilletid og rutine, men han har allerede blitt 25år og fremstår meget usikker i deler av keeperoppgavene.

Poeng: 5

 

Mannone

8 kamper fikk Italieneren, og hvem trodde det før sesongen? Hadde en fantastisk oppvisning mot Fulham, men som våre to andre så blir det litt for mye usikkerhet og fomling. Kun 22år, men det spørs om dette er vår fremtidige 1.keeper. Kan bli en meget viktig reservekeeper for fremtiden, men jeg tror ikke han har det som skal til for å stå fast på dette nivået. For all del, han gjorde det bra etter forventningene de kampene han stod denne sesongene.

Poeng: 6+

 

 

Vi mangler nok den klassekeeperen, som kan løfte tryggheten på det defensive planet. En keeper som kan gi de fire foran seg litt ro og trygghet i feltarbeidet, og som kommuniserer godt med sine medspillere. Her håper og tror jeg det skjer noe i sommer, og jeg sitter i spenning å venter.......

 

Forsvar:

 

Sagna:

Gått litt opp og ned i nivå, men absolutt en godkjent sesong. Har vært bedre defensivt enn offensivt (innleggtrening i sommer Bacary?), og er en vanskelig spiller å passere 1 mot 1. En god sesong, og jeg tror vi har mere å se frem til fra vår høyreback.

Poeng: 7-

 

Gallas:

En stor sesong, og han fant kjemien med Vermaelen med engang. God til å lese spillet, stått frem i krigen, og fortjener skryt denne sesongen. Kroppen begynner å merke alle årene som fotballspiller, og det spørs om det er siste vi har sett av Gallas i Arsenaldrakt. Penger er ikke alt William, og dette er ikke første gang du syter. Du er 33år, og du får mer enn nok i den kontrakten Arsenal tilbyr deg. Er ikke dette nok, så stikk med hodet mellom bena.

Poeng: 8-

 

Vermaelen:

Fantastisk sesong! Mange var usikre på denne "lille" stopperen fra Ajax, men gud for en herlig spiller. Timing, spilleforståelse, og vinnervilje på øverste nivå. Et røverkjøp!

Poeng: 8+

 

Sol:

Fantastisk comeback i drakta. Står frem med ro, autoritet, og spilleforståelse som i gamle dager. Er imponert over hvordan han har hentet seg inn etter en periode med problemer. Står respekt av nivået han har prestert siden han ankom klubben for 2.gang. Spilleforståelse, ro, innsats, og fysikk som i gamle dager. Gi mannen ny 1-års kontrakt, er viktig for spillertroppen og ha en slik spiller å se opp til/å lære av.

Poeng: 8

 

Clichy:

Har svingt i nivået denne sesongen, men de siste mnd har han vært helt fantastisk. En spiller som sprinter mer enn han jogger, og gir seg aldri. Spiller på høy risiko, men jobber seg ofte tilbake igjen om det skulle gå galt. Viktig i 2 mot 1 situasjoner på kanten, og han er ærlig på arbeidsinnsatsen. En skadefri Clichy neste sesong, så tror jeg vi ser en venstreback i ypperste nivå.

Poeng: 7+

 

Gibbs:

Ble kun 7 kamper for Kieran denne sesongen, for skaden ødela for flere opptredener.Er et stort talent på back-plassen, og jeg tror vi har en fremtid engelsk landslagspiller her. Rask, godt overblikk, god innstilling, og tør å gå fremover når sjansen byr seg.

Poeng: 7-

 

Silvestre:

En spiller med masse rutine, og er sikkert nyttig å ha på treningsfeltet for våre unge spillere. Er godt over sitt gamle nivå, og spillet går for raskt for han. Har desverre vært en sesong langt under det man kunne forvente, og vi har nok sett det siste av Silvestre i Arsenaldrakt.

Takk for alt!

Poeng: 5

 

Traore:

En spiller som kan sammenlignes i ferdigheter med våre andre venstre backer, men som ikke har det samme toppnivået. Mangler noe på forståelsen defensivt, og er nok ikke god nok for dette nivået over tid. Tror nok også Traore finner seg en annen klubb i sommer, for Clichy og Gibbs er nok for gode for Traore på denne posisjonen. Gjorde en helt ok sesong, selv om ikke alt lå til rette.

Poeng: 6-

 

Det vil nok skje forandringer i forsvarsleddet i sommer, og jeg tror vi har sett det siste av Silvestre, Gallas, og Traore. En ny stopper som makker til Vermaelen må inn, og Sol og Djourou blir gode reserver ved skader. Nordtveit/Bartley er vel spillere som må vise seg frem i sommer, slik at de kanskje kan jobbe seg inn mot benken om det skulle komme en skade eller to på stoppere neste sesong.

Alt i alt, ser det lyst ut på forsvarsleddet foran neste sesong: Clichy/Gibbs -Vermaelen -Ny stopper -Sagna

 

Kommer tilbake senere med midtbane og angrep.

Link to comment
Share on other sites

Midtbane/Angrep:

 

Fabregas:

Mangler ord, for å beskrive hvor imponert jeg er over denne spanjolen. Å klare å prestere på et så høyt nivå, i et lag som stadig skifter spillere rundt seg pga skader, er helt ubeskrivelig.

Klasse!

Poeng: 9+

 

Nasri:

En teknisk god spiller, som kan brukes både på kant og som cover i Fabregas sin rolle. Driver godt med ballen, har godt skuddbein, godt overblikk, og som stadig utvikler seg. En god sesong av Nasri, og jeg tror han vil ta steget til toppklasse neste sesong. Har stor tro på Nasri for fremtiden.

Poeng: 7+

 

Walcott:

Skader, skader, og skader. Har vært meget uheldig med sin karriere sålangt, men de siste ukene har han kommet seg sakte men sikkert. Håper gutten kan forbli skadefri over tid, for jeg tror selvtilliten er en faktor som kan la talentet blomstre. Han har prøvd litt for mye for å imponere de kampene han har spilt under alle disse småskadene, noe som har gjort at skuldrene har vært litt vel høye. Stresser i situasjoner, som han kunne brukt et halvt sekund mer tid. Skaper mye rom for andre spillere med sin fart, og begynner å bli mer sikker på pasningsfoten/innleggsfoten de siste ukene.

Enorm fart, og jeg tror en skadefri Theo neste sesong får sitt gjennombrudd.

Poeng: 6

 

Rosicky:

Ny sesong med småskader, og han kommer aldri inn i spillet/tempoet før det dukker opp nye problemer. Jeg tror desverre at det kan være lurt å kvitte seg med Rosicky snart, og heller satse på en annen spiller som kanskje får en litt mer stabil rolle i laget. Rosicky på sitt beste er en offensiv kreativ spiller, med et enormt skuddbein. Blir for lenge mellom hver gang Mozart er iform, men en sympatisk og herlig underholder.

Poeng: 6

 

Song:

Wenger hadde troa på Song, og denne sesongen har han tatt steget til å bli en stabil klassespiller som det defensive ankeret på midtbanen. Gir mer frihet til Fabregas, og er en spiller som har vokst år for år. Jobber mye bedre enn før, leser spillet mye bedre enn før, er flink til å holde ballen, og står frem som vakmtesteren på sentral midtbane. Dette viser at det ikke alltid er lett å kvitte seg med spillere, som får pepper av fansen dag ut og dag inn. Trenergruppa ser nok et potensial på treningsfeltet, og håper han utvikler seg til å ta steget ut i det tempoet og nivået PL / CL krever kamp etter kamp. Det er dette Song har gjort, og all ære til Wenger som trodde på gutten.

Stor sesong av Song.

Poeng: 9-

 

Denilson:

Spiller som jobber og sliter, men som ikke alltid får det til. God spiller i stallen, men har ikke tatt steget slik som ønsket. Sesongen har gått litt opp og ned for Denilson sin del, men kanskje det er en spiller som trenger mere faste spillere rundt seg for å vokse seg inn i oppgaven?

Poeng: 6

 

Eboue:

Hva skal man si?

En spiller som har hatt sine oppturer og nedturer. Jeg synes Eboue har gått i seg selv, og jobbet for å få tillitten tilbake fra fansen. Det er greit å kritisere spillere, men han fikk en skammelig opplevelse av fansen under en hjemmekamp denne sesongen.

Har hatt mye teatralske fall i sin karriere, noe som har påvirket dommerenes syn på avgjørelser mot Eboue. Har meget bra driv, jobbet bra de siste mnd, og skaper bra overganger fremover. Mangler noe på det taktiske (når skal jeg slippe ballen videre, og til hvilket rom), samt å slappe av i avslutningsøyeblikker.

En sesong som har hatt positiv utvikling, men er han her i August?

Poeng: 6

 

Ramsey:

Offer for vold, og dermed ødela mye av sjansen til å ta steget denne sesongen. Liker måten har opptrådte før skaden, hvordan han leser spillet, hvordan han tenker muligheter, og ser løsninger.

Et stort talent, som vi får oppleve mye av i fremtiden.

Poeng: 7-

 

Diaby:

Fantastiske kvaliteter, når det gjelder teknikk og driv med ballen. Desverre har han "store" mangler når det gjelder spilleforståelse/taktiske trekk (når skal jeg slippe ballen, hvem er i bedre posisjon, og slappe av i avslutningsøyeblikker)

Helt rå på sitt beste, men det svinger alt for ofte. Neste sesong er en viktig sesong for Diaby, og da må han stabilisere nivået sitt. Det er så lite som skal til, før han er helt der oppe. Potensialet og kvalitetene er det ingen tvil om.

Poeng: 7-

 

Vela:

Ny sesong, nye skader. Får aldri en lang periode (akkurat som Theo), hvor han får jobbet seg inn i trening uten alle disse småskadene. Har bra tempo i kroppen, bra teknikk, men mangler noe på det å tro på seg selv. Tør liksom ikke alltid når sjansen byr seg, og kanskje PL er et nivå for høyt for han med tanke på tempo og fysikk.

Usikker på om han blir i klubben, isåfall vil neste sesong bety MYE for Carlos.

Poeng: 6

 

Arshavin:

Fikk den tøffe 2.sesongen i PL, og har mer å gå på. Også slitt en del med småskader, så han skal ha litt unnskyldning for det. En spiller som har det lille ekstra på sitt beste, og som kan gjøre det helt uventete.

Litt dårlig holdning i perioder når det gjelder arbeidsmoral, men jeg håper vi får se en Arshavin på sitt beste fra august. En meget viktig brikke i laget på det offensive, med sine raid på kanten og skudd.

Poeng: 7-

 

Bendtner:

Hatt en meget god utvikling de siste årene, og står frem som en viktig brikke i laget når vi pumper baller inn i feltet for mål. Er ikke god nok som fast spiss i laget, men absolutt en god mann å ha i troppen. Må være mer effektiv på de sjansene som kommer, så vil han ta nye steg i karrieren. En god sesong for vår danske venn.

Poeng: 7+

 

 

 

Eduardo:

Ny sesong med skader, og en spiller jeg mener ikke er den han kunne blitt. Virker ikke komfortabel på sine arbeidsoppgaver, og mangler mye for å komme inn i laget. Trekker seg veldig ofte ned i banen for å hente ballen, og får han en sjanse så er han ikke i nærheten av sitt gamle seg. Virker rett og slett ufarlig. Synes synd på Eduardo, men jeg tror ikke at han vil klare å komme tilbake som en stabil spiss på dette nivået. Håper jeg tar feil, for på sitt beste i "gamledager" strålte han sikkerhet når ballen var innenfor 16-meteren.

Poeng: 5+

 

 

Van Persie:

Hadde en fantastisk start på sesongen, før det måtte komme en skade. Kom tilbake på slutten av sesongen, og viser ferdigheter som gjør han så viktig i laget. God spillerforståelse, jobber bra under kampene, fantastisk skuddbein, og gjør sine medspillere trygge og gode.

Veldig bra sesong av Persie, med 14 kamper fra start i PL og det gav 9mål.

Poeng: 9-

 

Håper ikke jeg har glemt noen spesielle nå......hmm...

 

Jaja, dette var min børs for denne sesongen.

Hva tror jeg om sommeren og neste sesong?

 

Vi vil nok få litt utskiftning i stallen til neste sesong, men d er vanskelig å spekulere hva som skjer. Almunia/Fabianski, Silvestre, Gallas, Merida og Traore ligger nok dårligst ann, når det gjelder å være Arsenalspiller neste sesong.

Jeg tror det kommer inn en ny 1.keeper, og at derfor enten Almunia eller Fabianski (eller begge) forlater klubben i sommer.

 

Vela, Rosicky, og Eduardo tror jeg også kan stå i faresonen på evt transfers, men det er kanskje ikke bra med for mye utskiftninger i stallen iløpet av en sesong.

 

Wilshere er vel en spiller som kan sloss om en plass på laget neste sesong, og som tar plassen fra Rosicky i troppen om han forsvinner? Jeg tror Jack vil være klar for å stabilisere nivået sitt, etter god erfaring i Bolton.

Ellers blir det spennende å se om Eastmond, Bartley, Emmanuel-Thomas, Frimpong, Lansbury, Nordtveit, Henderson, eller evt Afobe for å nevne noen, tar steget i sommer.

 

Alt i alt, en meget god sesong. Jeg er stolt over prestasjonene til laget, i en sesong hvor vi hadde enorme skadeproblemer i perioder. Vi var med helt til siste slutt, men måtte gi tapt mot overmakten.

Vi har tatt flere skritt i riktig retning, og jeg tror viktige grep tas i sommer.

 

Gooner!

Link to comment
Share on other sites

Manuel Almunia: [5]

Da var dessverre all tilliten til vår spanske keeper forsvunnet for min del. Viser gang på gang at han ikke er god nok når det gjelder som mest. Men i noen kamper har han greid seg fint da, og det skal jeg ta med.

 

Lukasz Fabianski [4]

Er faktisk mer skuffet over denne mannen, enn Almunia. Han har virkelig tabbet seg ut i år, vært en del skadeplaget og at denne mannen er en førstekeeper for Arsenal i fremtiden tviler jeg sterkt på.

 

Vito Mannone [5+]

Grepet de fleste sjansene han har fått. Vi tapte ikke mange poeng i de kampene han sto, men dessverre viste også han sine svake sider. Skulle ønske han hadde fått flere førstelagssjanser i løpet av sesongen.

 

Bacary Sagna [6+]

Ikke noen supersesong, men solid nok og får godkjent. Sliter utrolig mye på innleggsfronten, og kan bli mere komplett om han får til det også. Har alltid forventninger å leve opp til etter den utrolig gode debutsesongen sin i 2008.

 

William Gallas [8]

Er en av de som har imponert meg mest denne sesongen. Mista kapteinsbindet, pådro seg en lang skade forrige vår, men kjempet seg tilbake og har storspilt sammen med Vermaelen. Verdensklasse. Synd han kanskje har spilt sin siste kamp for klubben.

 

Thomas Vermaelen [8]

Årets kjøp i Premier League by a country mile. Viste fra første duell tilbake mot Everton i august at han var klar for denne ligaen. Alltid like solid i prestasjonene, og har i tilegg bøttet inn med viktige scoringer. Jeg håper bare ikke han lider samme skjebne som nevnte Sagna, og at hans nye stopperkollega (hvem nå enn det blir) fungerer like godt i lag.

 

Sol Campbell [8]

Vet ikke helt hva jeg skal si... Er bare "stunned" over Campbells prestajoner etter comebacket. Det er egentlig ganske sykt. For en spiller! Og ikke bare er han en vegg der bak, men han bidrar med en enorm vinnervilje og rutine. Vi trenger flere spillere som han. Fortjent 8'er.

 

Mikael Silvestre [4]

Lurer bare på hva denne mannen gjør i Arsenal FC. Det var bare latterlig å se han løpe rundt på Camp Nou for å stoppe Lionel Messi. Disgrace! Få han ut.

 

Kieran Gibbs [5]

Fikk vel bare to-tre ligakamper pga skade. Håper han kan komme tilbake til det gamle nivået. En av fem spillere som har brekt benet i år.

 

Gaël Clichy [6]

Skuffende sesong. Skada i 1/3 og jeg syns bare han viste godt gammelt Clichy-nivå i enkeltkamper. Dessverre. Må også trene på innlegg. Var skremmende å se hvordan NANI av alle spillere ydmyka han i januar.

 

Armand Traore [6-]

Varierende i prestasjonene, og må nok finne seg i å være tredjevalg bak Clichy og Gibbs. Men fikk en del kamper, og gjorde sakene sine bra innimellom. Blir heller ikke overraskende om han har spilt sin siste kamp for klubben.

 

Emmanuel Eboue [6]

Utrolig flott spiller å ha i stallen! Får harde slag i trynet, men han jobber seg tilbake hver eneste gang, og det beundrer jeg. Faktisk en av dem med lengst fartstid her i klubben, og får sikkert en viktig rolle neste sesong. Noe førstevalg blir han uansett ikke. Godt å vite at man har Eboue når en spiller blir skadet.

 

Theo Walcott [6]

Skadeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer. Men god i enkeltkamper.

 

Denilson [6-]

Fungerer bra som en box-til-box-spiller. Scorer et og annet viktig mål, men jeg vet ikke helt... Er litt usikker angående han her. Tviler dessverre på at han har noen stor framtid i Arsenal. Håper selvfølgelig han motbeviser meg.

 

Abou Diaby [7]

Min første 7'er gitt! Slet litt i starten, men leverte varene ved årsskiftet og utover våren! Stor og sterk mann som kan slå geniale passninger og score flotte mål. Holder han seg stabil på et høyt nivå er dette en spiller jeg som kommer til å stå ofte i startoppstillingen til Wenger.

 

Aaron Ramsey [7]

Kommer det en 7'er, kommer det visst flere, hehe. Så utrolig synd han fikk foten sin kvestet fordi han hadde vært strålende denne sesongen! Griper omtrent sjansen ved hver eneste anledning. Håper han kan komme tilbake like sterk som før, men jeg frykter det verste.

 

Alexander Song [8+]

Fy faen for en spiller! Han er det ankeret vi savnet etter at ekle Flamini dro, og imponerer i hver eneste match! Frigjør Fabregas utrolig mye og det kan man se på antall mål vår kaptein har scoret. Jeg elsker seriøst Song.

 

Craig Eastmond [6]

Ikke så verst det vi har sett fra Eastmond i år! Selvsagt har han ikke prestert like høyt i alle kamper som han gjorde mot Liverpool i Ligacupen, men han har fått verdifull erfaring fra Premier League

 

Cesc Fabregas [9+++]

Kongen, captain fantastic, vår toppscorer, vår målgjører for andre, vår største juvel! Sinnsyk spiller. Har ikke ord rett og slett. Drar han til Barca når vet jeg ikke hva jeg kommer til å finne på.

 

Samir Nasri [7]

Kom litt sent i gang grunnet et benbrudd, men presterte bedre og bedre og til slutt kom han seg i storform. Utrolig ballbehandling, passningsfot, overblikk og teknikk! DISGRACE at han ikke er med til VM.

 

Tomas Rosicky [6-]

En spiller jeg digger egentlig, men skuffende sesong og skader ødelegger som vanlig. Hååååper at han en gang skal komme tilbake i kjent stil.

 

Andrey Arshavin [7-]

Veldig svak 7'er. Scorer usannsynlig mange viktige og pene mål, men er lat, sutrer og bidrar ofte med lite. Er usikker på hvor vidt jeg har sansen for russeren.

 

Eduardo da Silva [5]

Ser ikke ut som at Eduardo skal komme seg helt etter den stygge skaden, fordi han får ofte sjanser, men scorer utrolig lite og hvis Chamakh blir hentet, betyr det nok slutten for kroaten.

 

Nicklas Bendtner [7+]

Scorer jevnt og trutt når han spiller, blir skadet, men kommer etterhvert tilbake og scorer viktige mål. Fikk også sitt første hatrick for klubben. Gleder meg til å se mer av Bendtner.

 

Robin van Persie [7+]

Så utroolig synd at han fikk den skaden i en helt ubetydelig DRITTlandskamp. Van Persie blir undervurdert av så mange og når han en gang klarer å holde seg skadefri en hel sesong (skjer nok aldri) kan han bli toppscorer i ligaen.

 

Orker ikke skrive mer. :P

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Stewart Robson oppsummerer 2009/10-sesongen akkurat som jeg ville gjort det selv:

 

- Almunia er ikke så ille som mange skal ha det til.

- Vermaelen er fantastisk fysisk og teknisk, men umoden plasseringsevne har kostet oss baklengsmål.

- Sagna og Clichy er klassebacker.

- Fabregas er i en klasse for seg.

- Diaby er på god vei til å bli toppklasse. Bunn-nivået hans er desverre fortsatt temmelig dårlig.

- van Persie har tatt nye steg og er en verdensstjerne.

 

Som de fleste av oss mener Robbo at Fabregas er årets spiller - fulgt av van Persie og Song.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...