Jump to content

Vår beste skadefrie førsteellever


Bergkampboy

Recommended Posts

Et svært usannsynlig scenario for oss, men se for dere at vi har samtlige spillere tilgjengelig over en lengre peridode. Et Arsenal kjemisk fri for skader. Hvem ville da startet?? Og hvem måtte finne seg i en benketilværelse?? Sist men ikke minst, hvem ville havnet utenfor troppen om du var Arsenals manager??

Formasjon og hvilke spillere som skal spille i de ulike posisjonene er også en spennende diskusjon.

 

Om jeg satt på Wengers plass ville dette blitt utfallet (4-3-3) :

 

Fabianski

 

Sagna - Gallas - Vermaelen - Clichy

 

Fabregas - Song - Nasri

 

RvP - Arshavin - Eduardo

 

 

Benk: Almunia, Denilson, Walcott, Bendtner, Eboue, Vela, Djorou

 

"Vraket": Gibbs, Diaby, Silvestre, Traore, Wilshere, Ramsey, Senderos, Merida, Rosicky

 

 

Som dere ser så har jeg valgt å vrake Almunia til fordel for Fabianski på grunn av førtnevntes manglende matchvinner-egenskaper og stadige klovenstreker. Polakken har imidlertid et kjempepotensial og jeg ser pr. dags dato ingen grunn til at vi ikke kan starte å dyrke han.

 

Da det gjeder forsvarsfireren så er jeg og Wenger enige om alt bortsett fra at jeg mener Silvestre bør sitte på tribuneplass.

 

Midtbanetrioen min er hittil uprøvd, men når Nasri kommer tilbake fra skade håper jeg Wenger prøver den ut. Song ser ut til å bli den defensive midtbanespilleren laget har skreket etter over lang tid og både Fabregas og Nasri er gode allroundspillere som kan ta i et tak defensivt om det trengs. Offensivt er begge glimrende og kreativitet fra midtbaneleddet vil aldri være noe problem.

 

På topp vil jeg ha Arshavin sentralt fordi det er hans foretrukkede posisjon. Han er vår beste spiller og bør spille i den posisjonen han er best. Ser gjerne at han opptrer i en noe tilbaketrukket rolle ala Bergkamp. På den måten får han utnyttet ferdighetene sine maksimalt. At jeg i motsetning til Wenger velger både RvP og Eduardo ute på kanten kan sikkert komme som en overraskelse, men jeg tror det ville fungert. Eduardo er god en mot en, flink til å skjære inn og er sist men ikke minst en svært habil lagspiller. Hurtig er han også. Med Arshavin, Fabregas og Nasri bak seg vil han nok få bruk for avslutteregenskapene sine også. For Eduardo er såpass intelligent at han til stadighet vil gjøre de rette gjennomløpene, selv på vingen. RvP har alltid vært best på høyreving da han kan skjære inn og bruke venstreslegga si. også han er god en mot en rettvendt, men da han har spilt sentralt synes jEg han har en tendens til å møte for mye og ende opp feilvendt. På siden kan han imidlertid oftere oppleve å være rettvendt, noe han vil profitere enormt på. Bare se på hva han utretter på landslaget i den posisjonene.

Link to comment
Share on other sites

Enig i mye, spesielt forsvarsfireren og midtbanetrioen er jeg veldig enig i.

 

Når det kommer til målvakt mener jeg Fabianski ikke er god nok pr dags dato. Men han har helt klart et større potensiale enn Almunia, og det er kanskje god nok grunn til å la Fabianski få starte foran vår spanske venn...

 

Når det gjelder angrepstrioen er det kun RvP jeg er enig i bør starte på høyre. Synes Arshavin bør fortsette på venstre, og nå som han antageligvis har fått litt hvile etter å ha spilt med en liten skade så langt vil vi kanskje få se han blomstre. Han har alle forutsetningene til å lykkes som en skikkelig vingspiller hvor han både kan utfordre på fart, utfordre rettvendt og med veldig god kreativitet spille opp våre andre angrepsspillere. Eduardo vil jeg uten tvil ha i midten, der han kan rotere med Bendtner. Bendtner er vårt beste oppspillpunkt på topp når det gjelder høye baller og når det er lite bakrom(ultradefensive lag). Eduardo er mer en allroundspiss som først og fremst kommer til sin rett inne i boksen og han er også veldig dyktig i timing av løpene sine.

 

Avhengig av motstander ville jeg satt opp laget slik:

 

Ultradefensive og hardtspillende lag:

 

Fabianski/Almunia

Sagna-Gallas-Vermaelen-Clichy

Cesc-Song-Nasri/Diaby

RvP-Bendtner-Arshavin

 

Litt mer offensive lag som vi virkelig kan kontre mot:

 

(Fra midtbanen og frem)

Cesc-Song-Nasri/Denilson

Walcott-Eduardo-Arshavin

 

Grunnen til at jeg vil ha Diaby mot defensive og hardtspillende lag er følgende:

Han er sterk i kroppen, god med ballen i beina, kreativ og teknisk veldig god. Og hvis han klarer å holde seg stabilt god, ser jeg ingen grunn til at han ikke skal kunne klare å kapre en startplass på midten fremfor både Nasri og Denilson.

Grunnen til Bendtner på topp: Han er den sterkeste spissen vår i lufta, har fått en bra arbeidsmoral og er også ganske god feilvendt, både til å legge igjen og også flikke videre.

 

Grunnen til at jeg vil ha Denilson mot mer offensive lag er:

God løpskapasitet og en litt mer defensiv tankegang enn både Nasri og Diaby. men selv om han er mer defensiv kommer han også på helhjertede løp fremover på banen for å hjelpe angrepsspillerne våre.

Grunnen til Eduardo på topp: Rask bakromsspiller som også er veldig dyktig til å riste av seg forsvarsspillere.

 

Men klarer resten av laget vårt å lage bevegelse i motstanderens forsvar med bra pasningsspill og egen bevegelse vil komme til sjanser uansett hvem som spiller som midtspiss.

 

Nasri føler jeg kan bekle begge rollene på midten. Selv om han ikke er like stor og sterk som Diaby er han en spiller som ikke gir seg lett og er også en ganske god ballvinner. Han er veldig god med ball i beina og en av våre kreative våpen fremover på banen.

Link to comment
Share on other sites

Det kommer helt an på om vi spiller borte mot ManU eller hjemme mot Wolves...

 

Borte mot Manu ville jeg spilt med laget vi spilte med 29.august bare med Fabregas i stedet for Diaby, og Eduardo i stedet for Eboue (Arshavin og Eduardo byttet plass).

 

Hjemme mot Wolves ville jeg klemt til med en brasiliansk 3-5-2 formasjon:

 

Almunia

Gallas Song Vermaelen

 

Walcott Nasri Fabregas Rosicky Arshavin

 

vPersie Eduardo

Link to comment
Share on other sites

---------------Almunia--------------------

Sagna---Gallas-----Vermalen---Clichy

-----------------Song--------------------

-------Fabregas----Rosicky/Nasri----------

Walcot-----------------------------Arshavin

-----------------Rvp-------------------------

 

Benk: Fabianski - Djorou - Gibbs - Wilshere - Rosicky/Nasri - Bendner - Vela

Link to comment
Share on other sites

Her er mitt forslag:

 

Sagna-Gallas (GK)- Vermaelem- Clichy

-----------------Song----------------------

----------Cesc----------Rosicky----------

Van Persie--Eduardo-Bendtner-Arshavin

 

 

En velkjent 4-3-4 formasjon.

Gallas kan ha på seg keeperhanskene.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...